Radotín, nebo Černošice? SŽ vysvětluje zmatení v názvu stavby na jihozápadě Prahy

Stanice Praha-Radotín po modernizaci. Foto: Správa železnicStanice Praha-Radotín po modernizaci. Foto: Správa železnic

Uznáváme, že správný název by měl být „Praha-Smíchov (mimo) – Praha-Radotín (včetně)“.

Správa železnic (SŽ) tento týden po téměř čtyřech letech oficiálně dokončila velkou modernizaci železniční trati v Praze mezi Smíchovem a Radotínem. Došlo při tom k mírnému zmatení pojmů, neboť čtyřmiliardová akce nese oficiální pojmenování „Optimalizace trati Praha-Smíchov – Černošice“. Černošic se ale stavba vůbec netýkala, skončila těsně za stanicí Praha-Radotín. Černošic se bude týkat až vylepšení necelých šesti kilometrů trati od Prahy skrze Černošice po plánovanou odbočku Berounka v Mokropsech. To má proběhnout v letech 2025 až 2028. SŽ nyní pro deník Zdopravy.cz vysvětluje, jak k chybnému pojmenování došlo. 

Původně měla stavba skutečně zasahovat do katastru Černošic. Z důvodu opuštění záměru vzniku zastávky Praha-Radotín sídliště ale byla zkrácena a předmětný úsek byl zařazen pod stavbu „Optimalizace trati Černošice (včetně) – Odb. Berounka (mimo)“. Název stavby se poté již nezměnil – figuroval již ve všech materiálech včetně dokumentací předložené správním orgánům. Uznáváme však, že správný název by měl být „Praha-Smíchov (mimo) – Praha-Radotín (včetně)“.

Název stavby se určuje v rané fázi přípravy projektu. V procesu příprav však může docházet ke změnám, které mohou například souviset s projednáváním záměru se samosprávami či správními orgány. Zpřesněním názvů jednotlivých akcí se budeme dále věnovat, abychom o rozsahu staveb informovali přesně. Naším cílem rozhodně nebylo záměrně předkládat veřejnosti nepravdivé údaje.

Tagy Optimalizace trati Praha Smíchov (mimo) – Černošice (mimo) Smíchov - Radotín Správa železnic
30 komentářů