Radotín, nebo Černošice? SŽ vysvětluje zmatení v názvu stavby na jihozápadě Prahy

Stanice Praha-Radotín po modernizaci. Foto: Správa železnicStanice Praha-Radotín po modernizaci. Foto: Správa železnic

Uznáváme, že správný název by měl být „Praha-Smíchov (mimo) – Praha-Radotín (včetně)“.

30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Hlavně aby u staveb Černošíce – Beroun, nezapomněli na úsek Radotín-Černošice, který už mají odfajfknutý. 😀

Klondajk

Jenom dotaz. Jezdím přes obojí Černošice, viděl jsem vizualizaci zastávky Mokropsy a připadá mi, že přestavbou na dvě koleje a bočními nástupišti se ztrácí spousta volných drážních pozemků. Bráno od Všenor most, průkop, kilometr prostoru po obou stranách téměř ke křižovatce Zdeňka Lhoty × Zahraní. Nevešla by se mezi koleje u nástupišť třetí, předjízdná kolej?
https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&rm=9gncuxX4kqUDfYkOJ2I6gGT6SEl6DF4NbB4MsFJMeEZLzGsLeFaLJFMK5EUJnEAJnFeJ0GOIS2vGZB2JBFwI4E.&x=14.3284960&y=49.9511569&z=18&base=ophoto

Neodrážet Nespouštět

To by se sice vešla, navíc by i krásně dělila úsek mezi stanicemi na půl, ale zase by se nemohlo brečet, jak je to tam přecpané.

Mirek

Ale ve vizualizaci bylo řečeno Praha Smíchov mimo-Černošice mimo, takže to je prakticky splněno

MHD

Aneb dementi Radia Jerevan.

libor

si nemyslím, jde to pak přes mnoho úředníků, udělají změnu v názvu a nějaký ouřada jim tam hodí vidle a bude to muset mít novou EIA, kvůli změně názvu 😀

Jirka

To je hezke… „Uznavame“…
Proboha riznete nekdo uz do tohodle statniho molochu, jinak se bude brzy titulovat bohem…

Tomáš

Já to vidím ze svého úhlu pohledu takto.
Sž napsala oficiálně nepravdu.
Lež vyšla na povrch.
Kdyby si toho tenhle dopravní server nevšimnul tak by mohli dále uvádět cestující v omyl.
Jsem rád, že tady máme nezávislou dopravní justici.

Miroslav

Víte někdo jaké byly argumenty MČ proti zastávce Praha – Radotín sídliště ?

Zbyněk

Na sídlišti by mohlo parkovat víc aut.

Jihočeský velkoměšťan

To zní až paradoxně, že by MČ nechtěla další zastávku a tím i lepší obslužnost pro svoje obyvatele. Jinde by chtěli zastávky bez železnice, ale holt v Radotíně železnici bez zastávky.

Frantisek

Já bych nezůstal u toho. Ještě by měli zastavovat v Malé Chuchli (jak dole, tak nahoře na mostě), možná i v Hlubočepech (přestup směr Barrandov). Ať to pěkně sosá na rozjezdech.

Dachs

Evidentně nevědí, že 244 má jít do intervalu 30-60-30-60 (omezení souběhu ošklivého autobusu s modernizovanou železnicí, podmínka dotace…viz obdobné tanečky se zrušenou linkou 165 kvůli nové tramvajové trati) a sídliště se bude řešit buď posílenou 248, nebo vloženými zkrácenými spoji na 244. To bude radosti. Parkování na sídlišti je zoufalství už teď, u polikliniky se vrací zpoplatnění. Obavě z nájezdu Středočechů z Poberouní však rozumím, jsou jako mor, berou to v celé této oblasti i stylem rozlitá voda i přes zahrádkářské kolonie. MČ jsou bezradné, jak se proti tomu bránit. Řešení spočívá v kvalitní veřejné dopravě, nové silnici zadem k… Číst vice »

Jelen

Že by dvě zastávky byly příliš blízko sebe?

Ľadová kráľovna

Radotínští nechtěli, aby jim tam parkovali lidi dojíždějící z Černošic

Zbyněk

Jinak pro doplnění: Zastávka Radotín sídliště byla MČ Radotín nabídnuta ani ne tak pro dopravní obslužnost, ale spíše jako vedlejší produkt provoznímu konceptu, který počítal s předjížděním osobáku rychlíkem v oblasti Radotína. Na plynulé předjetí bez zbytečných prostojů osobáku jsou potřeba tři zastávky. A právě tou třetí mělo být sídliště.

Pro MČ to mohlo být zásadní zlepšení dopravní obslužnosti hrazené ze státního.

Modrým zonam se stejně Radotín nevyhne.

MOS

Doufám, že zahájení ČERNOŠIC zůstane snad alespoň 2025, už se to od roku 2011 bohužel několikrát posouvalo. Uvidíme, zda budou peníze.

Razum

Omlouvám se dopředu, protože vím, že tento dotaz se vůbec netýká článku, ale nevím k jaké diskusi tento dotaz zadat:

Z jakého důvodu číslování vlaků ČD začínají číslem 368 a pokračuje 369, 370…? Proč to není 1, 2, 3…?

Moc děkuji předem za odpověď, často nad tím přemýšlím a nikdy jsem to nepochopil.

haha

To pochází ještě z doby páry z 19. století, je to důsledek mezinárodních rezervačních systémů. ČD mají interval 36x-37x, pak jsou zas německé intervaly (je to vidět u Mnichovů nebo Berlinerů), tam je to 25x… Je to relikt, kdy jezdilo hodně přímých vozů, tímhle způsobem se zajišťuje, že se nemůže stát, aby na vlaku jely 2 vozy stejného čísla… U jednotek tenhle problém odpadá, proto je Pendolino 1-7, u railjetů je to zvláštně, asi jak je netrakční, ale je to u ČD i ÖBB stejně, tak bude mít podobný původ, si tak myslím…

Leinad

No jo, jenže to dává smysl zejména na vlaku, který veze primý vůz.
Mimochodem i u RailJetů lze dělat posily (RJ + Taurus + xmpz). Z jednotek je dokonce snažší dělat motýli, některé roky jel z Prahy dvoupanťák do Poříčan, jedna jednotka na Kolín a druhá na Nymburk.

okoloběžící

Alternativně pak zde http://www.dyxoft.cz/dXProgz/DFCD_add.html
Dogmata, paragraf 1

Dachs

A že se neokecává záměna roků dokončení této modernizační akce. Posouvání termínů a přihazování dalších výluk či omezení provozu vážně lidi moc nebavilo. Jediné, za co SŽ nemůže, jsou nimby a předchozí reprezentace MČ Velká Chuchle: stavba silničního mimoúrovňového křížení s tratí, na který čeká přes půldruhého tisíce lidí, zde stále ještě nezahájena.
Opuštění záměru vzniku zastávky Radotín-sídliště se ještě ukáže jako chyba a krátkozrakost.

qěcy

Sídliště a čtyřkolejka až do něj je chyba, ale přes to nejede radnice v Radotíně. Tak si tu vppičárni holt MČ vyžere. Ne na truc, ale protože „voni to v Radotíně na radnici takhle divně chtěj“.

Vavrroch

Věděl byste něco o konstrukci nad kolejemi, situované v těsném sousedství přejezdu? Říkalo se, že tam bude cosi jako přechodová lávka, konstrukce vznikla poměrně rychle, ale teď se nějak zdá, že se na ni jenom práší a stavba jaksi nepokračuje.

Marty

Bože to je blábol, to muselo zapotit celý tým mluvčí SŽ

Marcel Štancl

Tohle je opravdu vědecké dílo!

AAA

Dobrý den,
přináším tip pro redakci, sice to nesouvisí přímo s tématem, ale myslím, že by nemuselo být špatné rozebrat Dopravní sektrovou strategii, která ukazuje financování dopravních staveb ve střednědobém horizontu.
Zpráva o tom, že by tuto strategii měla schvalot v nejbližší době vláda přinesla tento týden některá média… https://cesky.radio.cz/stat-bude-na-dopravni-infrastrukturu-do-r-2050-potrebovat-51-bilionu-korun-8787111

Jan Sůra

Díky za tip, blábolům z hlava pana Sosny nechceme věnovat čas.

Koro

😀

MOS

ČTK 27.6.2023 – „KUPKA: stát bude potřebovat na infrastrukturu a opravy 2024-2050 pro SFDI 5,1 bilionu Kč v cenách z roku 2022.“ (České noviny)