egoe-plus
Letecké společnosti Letectví

Qatar Airways Cargo skončily po kritice s devítiminutovým letem

Boeing 777F společnosti Qatar Airways Cargo. Foto: Pixabay.com
Boeing 777F společnosti Qatar Airways Cargo. Foto: Pixabay.com

Letecká společnost Qatar Airways Cargo přestala létat mezi nizozemským Maastrichtem a belgickým Lutychem. Let mezi městy, mezi kterými je to po silnici 41 kilometrů, s nákladním Boeingem 777F vzbudil velkou kritiku zejména u místních politiků, kteří ho považovali jako ukázkový příklad neohleduplnosti leteckých společností k životnímu prostředí.

O konci letů informoval jako první belgický server LaMeuse. Nakonec došlo k uskutečnění dvou letů z původně naplánovaných devíti.

Nákladní linka z Dauhá přistává běžně přímo v Lutychu,  důvodem přistávání v Maastrichtu byl požadavek zákazníka, který chce zboží vyložit v Maastrichtu.  Tam ale není dostatečně dlouhá dráha pro let s plně naloženým letadlem zbožím a palivem a proto musí pokračovat do Lutychu, kde dojde k dotankování a naložení dalšího zboží.

Během devítiminutového letu vystoupalo letadlo do necelého kilometru, aby vzápětí začalo přistávat. Poté pokračuje obvykle do Mexika. Není jasné, proč zákazník z Maastrichtu není schopen dovézt zboží do Maastrichtu z Lutychu po silnici či železnici.

Let začali řešit i místní politici: v Nizozemsku začali v parlamentu diskutovat možnost, že zakáží všechny komerční lety kratší než sto kilometrů.

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jakub Zamazal

Podle mě to byla velice neekonomická varianta(B777F) na desetiminutový let. Kdyby nasadili B737F tak prosím

Petr

Takže to letadlo mělo letět opravdu jen 9x? A kvůli tomu takový vyrvál?

Karel

Vyrvál, jo? Napřed zarvál a potém vyrvál?

Karel

„diskutovat možnost, že zakáží všechny komerční lety kratší než sto kilometrů.“ – to samozřejmě, takové lokální lety by měly být dotované jako ostatní regionální doprava 🙂 Vizme JMK.

Jakub

Správný krok.

Jackub

Ano, ano… Prozákazujeme se k zářné budoucnosti… 🙄😁 Tak si říkám, jak to, že když komunisté všechno zakazovali a regulovali, že se k té prosperitě a občansky přívětivé společnosti nedostali? Kde udělali tehdejší soudruzi chybu? A neopakujeme ji? V bláhové naději, že stejné kroky povedou k něčemu jinému? 🤔🙄😏

Ondra

Jasně, protože jakýkoliv zákaz je úplně stejný jako komunismus. To je fakt inteligence na druhou.

Jackub

To tvrdím kde? Nechápat psaný text a doplňovat si do něj vlastní myšlenky, které v něm vůbec nejsou, to je fakt inteligence na druhou. 🤔🙄😁

Obtloustlý Travolta

Škodí li se pro vyšší zisk menšiny, jednotlivců většině, nebo toleruje li se takové chování (zisk na úkor většiny – kamiony, krátké letecké linky, těžba ropy) pak jsou zákazy zcela na místě. Vzniká tím nerovnost, dle mnohých nespravedlivá. Do budoucna je udržitelné uvažování pouze na principu výhra – výhra.

Jenda

Česká exonyma docela používám, ale přiznám se, že jsem netušil, že nějaké má i taková díra jako Liege 😀

Karel

Jo jo, jsou i tací lidé, kteří jedou z Prague přes Dresden do Paris a přitom vůbec netuší o nějaké Praze, Drážďanech a Paříži… těm byste prodal i jízdenku z Københavnu do Copenhagenu.

Tom

Není to hlavně problém zákazníků?

Juraj

Je, a zároveň je veľmi pravdepodobné, že tlak zafungoval práve na zákazníka.

J.K.

Jenom aby návazná logistika nestála emisí ještě víc, bezdůvodně to asi takhle létat nechtěli…

kakov

emise od návazné logistiky (tj. dopravy)? to by jedině musel onen zákazník sídlit přímo na letišti, jakmile se to někam vozí mimo letiště, vždy vznikají další emise

Martin V.

Ví se, kdo je ten tajemný zákazník? Hlavně by mě zajímalo, jestli sídlí přímo v Maastrichtu na letišti, nebo jestli to zboží stejně pak naložili do kamionu a ujeli s ním dalších pár (desítek) kilometrů po silnici.

Tom

Souhlasím. Zřejmě si zákazník raději dojíždí, aby neměl negativní PR.