cargo

Let na 9 minut. Nová nákladní linka Qatar Airways čelí kritice

Boeing 777F společnosti Qatar Airways Cargo. Foto: Pixabay.comBoeing 777F společnosti Qatar Airways Cargo. Foto: Pixabay.com

Mezi nizozemským Maastrichtem a belgickým Lutychem je to po silnici 41 kilometrů, autem necelá půl hodina. Společnost Qatar Airways Cargo

Mezi nizozemským Maastrichtem a belgickým Lutychem je to po silnici 41 kilometrů, autem necelá půl hodina. Společnost Qatar Airways Cargo se v době, kdy čím dál více řeší emise z letecké dopravy, rozhodla mezi oběma městy létat s nákladním letadlem Boeing 777F. Nové spojení kritizují místní politici a považují ho za zcela zbytečné a absurdní.

Během devítiminutového letu vystoupá letadlo do necelého kilometru, aby vzápětí začalo přistávat. „Je to ekologická zvrácenost,“ komentoval pro deník La Libre radní Lutychu Pierre Eyben. Při startu je spotřeba paliva během letu nejvyšší.

Nákladní linka z Dauhá přistává běžně přímo v Lutychu, podle vyjádření pro La Libre je důvodem přistávání v Maastrichtu požadavek zákazníka, který chce zboží vyložit v Maastrichtu.  Tam ale není dostatečně dlouhá dráha pro let s plně naloženým letadlem zboží a palivem a proto musí pokračovat do Lutychu, kde dojde k dotankování a naložení dalšího zboží. Poté pokračuje obvykle do Mexika. Aerolinky řeší, že by létaly jen mezi Dauhá a Maastrichtem. Není jasné, proč zákazník z Maastrichtu není schopen dovézt zboží do Maastrichtu z Lutychu po silnici či železnici.

Podle belgického serveru Sudinfo nizozemští poslanci řeší, jak spojení zakázat. Linka mezitím bude zřejmě nejkratším leteckým nákladním spojením na světě.

Tagy emise z letecké dopravy Qatar Airways Cargo
56 komentářů