První vlak v novém nátěru PID je hotový
Jednotka 471.060 v barvách PID. Foto: David Maštalíř
V novém barevném schématu Pražské integrované dopravy dosud jezdí některé autobusy a tramvaje.
V novém barevném schématu Pražské integrované dopravy dosud jezdí některé autobusy a tramvaje.
Za mne další pokus bez nápadu.
Bílá bude jen ponoukat na malování tagů, krom toho budou vznikat špinavé části v okolí sberačů.
Obdobně jsou na tom piktogramy na nové značení v Praze, neurazí, nenadchne.
Jak to budou řešit při přesahu vlaku z kraje do kraje?
Myslím, že misto nátěru z venku, by se mělo řešit přečalounění sedaček, aby se na ně člověk neštítil sednout a daly se udržovat . čištění probíhá v lepším případě 2x ročně.
moc pěkný není,bez nápadu to zase zapadne
To je ale vooošklivý.
Tyto úpravy PID považuji za zcela irelevantní
Myslím, že Najbrt končí lépe a
krásný Samozřejmě.
Proč je tam ten nápis „České Dráhy – národní dopravce“?
S vizuálem PID to nemá nic společného.
RJ také nemá v DÚK na vozidlech nápis „Regiojet – národní dopravce“.
Že by proto, že vozidlo je dopravce a ne nějakého PIDU?
Už konečně pochopte, že ty peníze na „udržování vlastnictví vozidel“ i na „nákup vozidel“ si dopravce sám netiskne.
To jw az prekvapive ošklivé. Proc se realita tolik lisi od projekce, ktera nevypada zas tak zle?😱
Mám stejný názor.. nový design PIDu je fajn, ale na Elephantu vypada vážně ošklivě! A to na vizualizaci vypadal skvěle
Špatné, špatné.
Inspirace OBB, ale příliš moc černé barvy.
Ta černá to naopak zachraňuje.
Podle mě ne.
Někdo se snažil vykrást zbarvení OBB Cityjet, ale nepochil, že to, proč to jejich vypadá dobře a tohle ne je skryto sic v detailech, ale poměrně závažných.
https://presse.oebb.at/de/presseinformationen/20210602-moderner-doppelstock-im-cityjet-design
To je z hlediska kvality grafiky úplně jiná liga.
Nikoliv, grafický manuál PID nařizuje šedou s vertikálními červenými pruhy, asymetricky od os. To je prostě dané. Tady k tomu někdo jen přidal černý akcent, aby to fakt nebylo to pruhatý pyžamo a trochu to mělo podélnou dynamiku.
Jo, jenomže teď se ty pruhy navzájem tlučou a vypadá to příšerně. Buď jedno nebo druhé, ale nikdy ne najednou.
Subjektivní. Mě to příšerné nepřijde.
Za „Subjektivní“ jste měl dát dvojtečku. Že se to vizuálně tluče je fakt, míchat vertikály a horizontály se musí umět. Navíc ty barevné plochy ani nesledují tvar vozidla, jsou mezi nimi nesmyslné mezery, náhodně končí a celé je to opticky nevyvážené. Původní návrh měl aspoň nějakou designovou čistotu a jasnou myšlenku, ta na výsledku chybí.
Fakt to není, je to váš názor, který vám neberu. Fakt je něco co lze nesporně dokázat, design je vždy subjektivní a jeho vnímání se s časem mění, takže to není trvalá hodnota.
Zachránit jsem myslel, asi jako když Vám amputují ruku, abyste nezemřel na sepsi. Sice žijete, ale tkaničku už si nezavážete.
Design Najbrt je pro mě přijatelnější. Ať si jezdí PID nátěry jen v Praze a Středočeském kraji. Vždyť to vypadá, že jim nevyšla barva. A teď se třeba někdo podělá, ale i Jančura, Arriva, Leo mají zajímavější identifikaci.
a dopadne to tak,že než se přemalujou všechny,zas přijde někdo s něčím novým…tak to na dráze chodí..a proto každý pes,jiná ves
Soused míval v podobném nátěru Š120, jenže to byl každý kus z jiného vrakoviště. 😀
Takových aut jezdí stále dost. A někdy jsou ty díly i z jednoho a toho samého vrakoviště, ale vždy z různých exemplářů stejného typu :- )
Tak si říkám, zda ten návrh nebyl tak odporný proto, aby se cokoliv jiného zdálo hodně povedené. Takže ano, černá je dobrá, už je to tak.
Obsluhují také některé vlaky do Přelouče a Pardubic.
Mohl by mi prosím někdo znalý upřesnit, které spoje to jsou? Vím že loni jezdil z Masaryčky do Pardubic na večerním osobáku, cca ve 21 hodin příjezd do Pardubic ale letos jsem ho ve vyhledávání nenašel.
Z důvodu výluky nejezdí.
https://www.cd.cz/jizdni-rad/omezeni-provozu/vyluka/12321/
Velmi zajímavý a moderní nátěr, soupravy to jistě zviditelní. Otázkou je, jak dlouho tento nátěr vydrží čistý, než se na něm zase vyřádí sprejeři nějakými hnusnými graffiti.
Neviem ci sa toto da nejakymi graffiti este zhorsit 😀
Z jednoho hnusu (Najbrt) do druhého (PID). Tohle je navíc moc světlé, špína na tom bude vidět mnohem víc.
přesně tak.odecně bílá a barvy jí podobné jsou pro dráhu nepraktické!
Jj, jako třeba Leo tramvaje, tam je ta špína vyloženě neviditelná….
Tak,tak.Proto jsme vynalezli zelenou na vagony.
Jo a světle šedou smývatelnou na jejich střechy. To byla super doba. Vagóny s rezavým otěrem a ze střechy steklé čáry světlé šedi. Akvárková okna se Zažranou-špínou TM ČSD.
Tak na ešusy dáme velmi tmavou šedohnědou, skoro černou. Už pár měsíců to některé kusy z Prahy dokazují, jsou zasrané černým otěrem že smykadel a brzd tak, že bílá se jeví skoro černou. Jo a hlavně matnou.
Sprejeři budou mít určitě žně a přetrhnou se, kdo nový lak poj*be první. I když v tomto případě by to jistě zase tolika lidem nevadilo…
V tom případě následně přetrhnout, protože poškozovat cizí majetek nelze ospravedlnit ničím natož tím, že se to někomu nelíbilo.
Boční strana je s tou černou hezčí než návrh. A jsou vidět dveře 🙂 co na to autor schématu, nebyl důvod to dělat tak, aby dveře nebyly vidět?
Čelo se mi pořád nelíbí.
Piráti tam propašovali černou :-), není to špatné.
Jako za mě taky výrazně lepší, než původní návrh.
Aby to bylo lepší, museli by buď přísně dodržet stanovený mustr, nebo ho úplně opustit. Tohle je kočkopes.
Ale atraktivní.
Nebyl důvod opouštět staré PIDí schéma (Modrá střecha, bílý pruh, červený spodek), byl jeden Elefant v tomto pidim nátěru.
Staré schéma bylo super v tom, že bylo už z dálky vidět, jaký typ linky jede. S modrou střechou příměstská, s bílou střechou po Praze. Na mnoha zastávkách k nezaplacení.
Toto je opravdu “co si obědnáš z wishe, vs. co ti přijde. Výsledek velmi pod očekáváním.
To není pravda, protože výsledné barevné řešení muselo zcela určitě projít schválením ze strany objednatele.
Mně se to líbí, jako vzor pro hromadnou dopravu myslím hodně dobré (y)
Nevypadá to špatně. Ještě modro-červený maják na střechu a stroboskopy na čela a člověk si začne myslet, že záchranné složky začaly mimo silnic používat i koleje :- )
Na rozdíl od studeného Najbrtu zajímavé a ihned zaujme.
No a?
Jestli je ve vlaku zima, není jistě problém posunout termostat… 😀
Ano, právě že zaujme. A kdyby byla červená v odstínu RAL 2004 nebo 2005 bylo by to ještě lepší. První co mě napadlo bylo toto:
https://www.scalemodellingnow.com/aircraft-italeri-hh60j-jayhawk-us-coastguard-uscg-kodiak-build
A být na jednom voze červená ve stejném místě horizontálně při poskládání vozů na sebe by moh lvzniknout červený kříž.
Co k tomu napsat jedním slovem je to hrozné prostě nic neříkající mělo by to vozidlo nějak vyzvednout ovšem tento nesmysl ho sráží nejsem Pražák ale od Pražanů jsem moc pochvali neslyšel
Máte pravdu. Sráží. Ty příčné pruhy opticky délku vozidla. Ale nesouhlasím, že je to nic neříkající. Nic neříkající to může být pro náplavy. Rodilý Pražák (a nejen on) ví, že tramvaje byly červené už za první republiky, autobusy rovněž používaly červenou (snad mimo Ikarusů, které byly vínové, ale zase měly přes dveře bílou či krémovou) a i to metro používalo vedle šedé červenou na dveřích . A proto jediné co je škoda, že ty příčné pruhy nebyly vedeny před dveře a tyto zanikají. Ale jde o zvyk.
oprava v předposlední větě: přes
Obávám se, že všem čtyřem rodilým Pražákům jsou nějaké travmaje z první republiky u Řevnic…
Na barvu to nejezdí
Jasně, a proto to uděláme co nejhnusnější.
Pravda. Kdyby jo, nemusíme mít žádné obavy.
Kdysi dávno na jednom nádraží:
-“ Dobrý den. Prosím Vás jede ten vlak na Prahu?“
-“ Tenhle? Ne! Ten jede na naftu!“
-„Aha, tak děkuji.“ :- )
V tomhle vlaku taky platí lítačka?
https://rusmania.com/transport/lastochka-high-speed-train
Koukám, že logo Ruských železnic dokonce i vypadá jako písmena „pid“ – doteď jsem nevěděl, že ж psané kurzívou může vypadat jako i bez tečky.
S uvážením nynější neblahé situace je to v dohledné době zcela vyloučeno.
Ale pravda je, že Siemens bude po…odsunu…Scheißewerke Pilsen jedním z klíčových dodavatelů.
Uz zase sem nekdo dava tenhle ruskyu vlak, ktery nema ani naznakem stejnou grafiku ani podobnou, nebot pruhy jsou sikne a jsou pouzity jine barvy… Ja to nechapu…
Mnohem podobnejsi a prakticky temer totozne najdete v Evrope – zde napr. Rakousko, nebo Nemecko Rheinbahn, kde jsou opravdu svisle pruhy a je to jako pres kopirak…
Nechápu co tady všichni řeší. Za mne je úplně jedno jak to vypadá, hlavně že to jede a chladí/topí. Nátěr je úplně irelevantní, hlavně ať to není rezavé.
Tak jasně, nakonec se dá nějak dojet i těma soupravama, co jsou komplet i s oknama posprejovaný – ale kulturu cestování to už dost znatelně snižuje. Pokud je ten nátěr jen nevkusnej, tak to tolik nevadí – nanejvýš z hlediska bezpečnosti (dobré viditelnosti a rozeznatelnosti) – kvůli tomu se třeba kdysi dělaly všem čelním vozidlům ty žluto-oranžové vodorovné pruhy ve spodní části čela.
S tou výrazností je to taky takové sporné.
Na uzavřené stavbě bagrista vidí dělníka ve vestě. Jenže auto v provozu se dostane do různých situací, za autem může být cokoliv jakkoliv barevného. Nebo auto může parkovat u pomalované stěny nebo u jednobarevné stěny.
Rezavý hliník?
Hliník se odstěhoval do Humpolce!
Sorry, já nedokázal odolat LOL
Tak schválně jestli nový kabát pomůže s tím pravidelným zpožděním 😀
Třeba je dispečeři v této barevné kombinaci lépe uvidí, a budou lépe organizovat křižování mezi Smíchovem a Chuchlí… 😀
Teď už to nezvýrazňuje dvěře, jak A.Sch. sliboval, ani kola, jak jsme zvyklý u autobusů. Prostě je to paskvil 😀
Dveře to zvýrazňuje. Nebo chodíte na vlak v takovém stavu, že byste si je spletl se stejně barevnými okny? 😀
Právě, že dveře příliš kontrastní nejsou. Nejde o to v jakém kdo chodí stavu, ale kolik je lidí co má problémy se zrakem. Pokud by tam nebylo jiné černé než na dveřích bylo by to lepší, ale takto jednoduše zanikají. A být zvýrazněny nemusíte se na ono místo zaměřovat zrakem, ale k tomu aby jste je našel by stačilo periferní vidění. Dále za šera či v kouři je výhodou kontrastní zbarvení. Proč myslíte, že jsou často únikové východy opatřeny dveřmi s výraznou barvou nebo vysoce kontrastní cedulí? Bílé dveře se v bílém dýmu budou hledat velmi špatně.
Dejte černé dveře do velké bílé plochy a dobrý. Nebo bílé dveře do černé plochy a dobrý. A nebo zvýraznit přes dveře červeným pruhem. Ale černé dveře vedle červeného pruhu? Navíc černé je tam mimo oněch dveří hodně.
https://youtu.be/BG-U7qf4Pa0?t=85
https://cs.wikipedia.org/wiki/Elektrické_jednotky_451_a_452#/media/Soubor:451059-60_Praha_hlavní_nádraží.jpg
Jako zabotlamy… dvere krasne zvyrazneny stejne jako v metru…
Najbrt je za mě o hodně lepší něž tohle. Holt ten ktery platí ten si určuje. Doufam že to nenapadne ustecka integrovana doprava a bude to pozadovat po všech vozidlech i tech které prejizdi hranice kraje.
Pockejte až to bude i na regionove či na ariva vlacich.
Jdu blejt
Možná to nevpadá tak strašně, jako ta vizualizace, ale ta šedá je prostě hnusná. Proč to nemůže být bílá? Koho při tvorbě nového vizuálu PID napadla taková blbost, šedá místo bílé?
Jediné co mě napadá na obhajobu šedé je, že na ni nebude vidět špína tak moc jako na bílé. Jinak s Vámi souhlasím.
Bílá na dráze, to nedopadne dobře. Ale jinak souhlasím, také mě ta šedá přijde divná.
Podle mně by to nebyl takový hnus nebýt toho žlutýho pruhu v první třídě. Ale Najbrt 2. Je pořád lepší
Super, z dálky to vypadá jako zámořská kontejnerová loď. Myslím, že grafici odvedli skvělou práci a malý český člověk teď bude moci nasávat krásymoře čuměním na vláčky na nádraží Vyšehrad.
Hmm…rovnou i se zámořskými poměry, které mu navodí ta rozpadající se budova… 😀
Tak trochu v tom designu vidím patrový CityShuttle „Wiesel“ od ÖBB po „cityjetizaci“.
Ten lak se mi líbí.
Ale problémem je údržba.
Jelikož se vlaky nečistí a jezdí posprejované dlouhé týdny až měsíce, jak v interiéru, tak v exteriéru, je to hnus. Přitom před pár lety se mi zdálo, že tento nešvar z okolí Prahy téměř vymizel… chtělo by to zapracovat na ostraze i rychlosti odstraňování grafitti.
Nezdálo. Soupravy se nemyjou a sprejeři mají výborné časy.
Odstranit grafity nestačí jednotku prohnat myckou. Musi se odstavit, nastrikat takovym sajratem ktery se necha pusobit. Vzit koště nebo něco podobného a rozetrit a smyt. Pak nastupuje lakyrnik a dolepuje napisy a nalepky které se predchozim ukony také odstranily. Práce na pul dne jeden vagón z jedne strany. A když ti sprejeri cmaraji jak diví tak se to neda stíhat.
Ale dá, jenom musí být tresty nastaveny ekonomicky, alespoň 2-5 násobek ceny odstranění.
Jenže to je musíte nejdřív chytit.
Dobrá, a co to stojí (to odstraňování)?
Prý 6mega za rok. Takže řádově méně než zařídit ostrahu na místech, kde to stojí přes noc.
6 mega za rok to stojí proto, že se drtivá většina neodstraní…
jenže to je právě ten problém, že čím více toho je vidět a čím déle to vydrží, tím více to motivuje grafiťáky se tím prsit. Metro taky bylo lakovaný v jednom kuse, ale když ten „lak“ ráno nevyjede a hned to umyjí, tak mají grafiťáci útrum, jen je to stálo spreje a ono je to tak nebaví. První kola jsou náročná, ale pak to začne rychle opadat a zůstanou spíše jen „náhodné kusy“. A bylo by pěkný, kdyby náš trestní řád místo směšných pokut a „vyhrožování“ dokázal udělovat nějakou tu stovku hodin „prací na myčce“. Práce léčí, většina by rychle… Číst vice »
Jen technická poznámka: „utrum“ se píše i vyslovuje krátce. Nemá to ovšem nic společného ani s latinským zájmenem uter, utra, utrum, ani s ryze českým slovem „útrus“, které najdeme v Jungmannově slovníku („co se utrausj, zvlaště hnugj, leyno“), ani s východoslovanským slovem pro ráno (útro). Nejspíše je to prý českolatinská slovní hříčka starých kantorů, připojení latinské koncovky k českému základu slova „utřít“ (hubu). Samozřejmě s krátkým u.
To jsou věci. Přiznávám, netušil jsem.
Nemyslím, že zásadní problém je výše trestů. Trestní zákoník má sazbu za sprejerství až jeden rok vězení. Přitom by většině umělců stačily i veřejně prospěšné práce a k tomu na nějakou dobu náramek na hlídání. Problém je spíše v tom, že naprostá většina činů zůstane neobjasněna, tudíž k potrestání ani nedojde.
No co dodat. Je to hnus 🍆
Kdyby se to mnohem líp zrealizovalo tak by to možná i vypadalo dobře
Taky že se to mnohem líp zrealizovalo narozdíl od původních plánů
Původní návrh byl teda ještě o trochu hnusnější, ale alespoň to drželo ty výchozí šetřivé záměry jen dvou barev a větší odrazivosti pro snížení spotřeby elektřiny na klimatizování, kvůli kterým se k tomu celému vlastně vůbec přistupovalo.
Snad někdo neskočil na ten pseudoargument s klimatizací? Co by se ušetřilo v létě na klimatizaci, to se v zimě, na jaře a na podzim navíc protopí, když už bychom tedy tyto vlivy měli brát v úvahu.
Jo, např. černá linka okolo oken v původních vizualizacích nebyla a teď je a vypadá dobře.
No, musím říct, že na tom Elefantu se mi to líbí víc, než na autobusech a tramvajích. Tady to konečně už vypadá jako profesionální nátěr a ne zplácanina z Malování vytvořená malým dítětem. I tak byl předchozí lak PID lepší, ale toto už ujde. Snad se jednou u ROPIDu dopracují k něčemu podobně solidnímu i na autobusy a tramvaje, ale moc tomu bohužel nevěřím.
rekl bych, ze to dela zmenseni tech pruhu a pridanim cerne… oproti predloze to vypada lepe…
u tram. a autobusu se mi to nelibi vzhledem k te sede…
I na nových autobusech je té černé hodně a vypadají díky tomu dobře.
Jestli ono to nebude tím, že na těch vizualizacích byly ty červené pruhy bez jakéhokoliv vztahu s realitou.
A pak to vylepšili černým pruhem přes dveře a okna…
Spíš naopak – zatímco ten původní návrh měl aspoň nějakou eleganci, byť byl nelogický a nepraktický, ta nynější realizace už je skutečná splácanina. A jestli dnes je to u grafiků zrovna v módě, za pět let se tomu budou pošklebovat, že je to zastaralé.
To není vizualizace, to je reálný nátěr.
Tomuhle se můžu jenom smát 😀
Podle mě by ty vlaky měli nechat tak jak je ma dopravce…stejně většinou ty vlaky různě přejíždí mezi kraji, takže tohle je blbost. Navíc ještě když to takhle zmatlají, tak se na to neda vubec koukat
A až se ten cirkus s kraji zruší a bude se zase jezdit z A do B?
Myslíte až se zruší i cirkus s obcemi a cirkus se státy a budeme zase zpátky na stromech a v jeskyních? Nebo teskníte po legendárním cirkusu zvaném ČSD?
Cirkus obecní bude muset na centralizaci moci chvíli počkat, cirkusy států budou muset počkat na kolonizaci Marsu… 😀 😀 😀
Mně ten vlak najednou připadá o 10 let starší… možná víc.
Je to blbost, diktovat dopravci, v jaké barvě mají být jeho vozidla. A co při předjíždění do Ústeckého či Pardubického kraje, to je na hranicích přelakují?
Hrůza, ty slovenské vagony od úplně jiného dopravce, které jezdí až do Prahy! Jak je možné, že si to při změně dopravce na hranicích nepřelakují?
Jenže to je vozidlo dopravce a dopravce na tom má svůj nátěr, zde PID rozhoduje o vozidlech, které mu nepatří, v tom je rozdíl.
Takže pokus o sarkasmus dobrý, ale irelevantní.
PID zde rozhoduje o vozidlech, která si platí Praha a SČK (a vlastně minoritně také ULK a PCK). Nehodnotím povedenost nátěru, nýbrž rozporuji evidentně chybnou logiku financí. Zvykněte si, že kdo platí, ten rozhoduje.
Jedu s dopravcem ČD proč je na tom nátěr ŽSSK, MÁV, DB? Přece všichni chtějí jezdit ve vozidlech s nátěrem dopravce u kterého si zakoupili jízdenku.
No a tady to je pro lidi, co si koupili jízdenku od PID…
Což o to…ale že vůbec existují…nějaká Ex2 a „Slovenské strely“…
Zajímavé, u nátěru nových Elfů dopravce RJ se modré gumy rozčilovaly, že tam je žlutý proužek a proč to nemá nátěr DÚK a nic o tom, že je blboat diktovat dopravci nátěr nepsali.
Tak já osobně to mám naopak, vozidla jsou dopravce, krajské nátěry (povinně) na cizích vozidlech nechápu.
Tak ono v DUK, by taky jednotky RJ vypadali lépe ve žluté než v zelené, škoda, že to tam nikdo nenapsal.
Do ÚK už brzo elefanty jezdit nebudou
Nemohu si pomoct, ale ta vizualizace byla výrazně lepší než realita 🙁
Vidíte a já si právě říkal pravý opak.
ja to mam naopak…. libi se mi pridani cerne a okna tak vypadaji jako celek…
Já se po***u
Děkujeme za informaci
Kontrastní dveře, dobře. Ale proč jsou kurva kontrastní okna?! To vymyslel stejném člověk jako ten nejpitomejsi nátěr na T14?
Je to moc roztříštěné, neelegantní. Za pár let se to bude zas přetírat.
Přetírat se to bude několikrát ročně.
Nikoliv však kvůli pošahanému nátěru, ale pro časté útoky sprejerů…
Původní návrh se mi na elefantech nelíbil, odporoval jak zdravému rozumu, tak TSI (dveře musí být kontrastně vyznačeny). Ale byť tato realizace řeší ty nejpalčivější problémy, tak si nemohu pomoct, ale zdá se mi to hrozně komplikované. Černá, šedá a červená se střídají tak často, až to nevypadá pěkně. Jak je to v kontrastu s ČD, OEBB či SBB, kteří mají rozhodně čistší design jednotek a to jak jednopatrových, tak dvoupatrových.
Naprostý souhlas. Je prostě vidět, že ten původní návrh byl nesmysl a teď se to patchworkuje.
To je děs. Btw ten žlutej pruh značící první třídu je v tom zcela utopen.
Školka hadr… Lidé se přou o to, jaká barvička se nejlépe hodí na mašinku. Máme to u nás ale krásné starosti, to se o lidech žijících nedaleko od nás bohužel říci nedá!
No…pravda, 270 km lze označit za „blízko“…
Ale 1 100 km už ne!
V Plzni existuje firma Desinsekta. Provádějí dezinfekce, desinsekce a deratizace a mají auta už roky, téměř v totožném designu. 😀
No… Někomu se to třeba líbí a my ostatní si prostě zvykneme.
Ano…my ostatní budeme jen nadávat, kde ten vlak je…
1. Je to hrozně přeplácané a zanikly tam jak svislé tak vodorovné pruhy
2. Ta černá přesně vyvracuje mistrovo (Adam S.) vyřčení, že tmavě modrá střecha rozpaluje střechy, a že se musí více klimatizovat
3. To provedení nekoresponduje se záměrem rozpoznání systému na první pohled neboť červené pruhy jsou výrazně přerušeny
Je to prostě hnus a nevím proč nemohli nechat starou dobrou trikoloru. Včera jsem jel okolo Smíchovského nádraží a stály tam autobusy natřené POUZE V MODRO-BÍLO-ČERVENÉM NÁTĚRU.
Černá střecha je tam hlavně kvůli odletujícímu uhlíku od sběračů, kterej časem by světlou střechu, dosti zašpinil a pak by to přešlo do oranžových fleků.
Pardon…myslel jsem černá okna, která se také dost rozpalují
Parním lokomotivám prý mazali střechu budky špekem (nebo lojem?) aby se tam saze nedržely. Navrhuji návrat k tradici.
To by toho tuku musel být nejméně kbelík…na jednu jednotku…
To máte pravdu. A funguje to i na lidech. Když si před špinavou prací promastíte ruce Indulonou nebo něčím podobným šmír jde pak snáze dolů.
Tak moc chtěl být ropid originální, až to vypadá jako jihomoravské pantery. Tomu říkám smysl pro ironii.
Tohle není výmysl ROPIDu, ale Praha Sobě 🙂
Ty Jihomoravske aspon maji nejaky system v tom nateru, ale tohle je tak splacane…
Pěkné, ale snad se povede zkrášlit i interiér. 🙂
Třeba že se přivede k normálu vnitřní uspořádání…
Za mne vyhozené peníze.
Z boku ať si to tedy natřou jak chtěj, z čela mi to přijde jako dobré maskování, podobně jako u tramvají, kdy díky tomu čtverci co rozdělí plochu, je přijíždějící vozidlo hůře zpozorovatelné (objekt opticky rozdělíme na několik menších).
Nelíbí se mi to, ale určitě to uvítají sprejeři, protože si na každém voze najdou nejmíň 3 různé podklady pro tvorbu dalších stupidit. Takže je to asi jedno:-)
to ale vubec nevypada spatne. ba co vic, zo bypada velmi dobre!
Keď to porovnávam s AT, CH, alebo DE, tak ten návrh je hnusný. Je to ako keby ste dali nejakému študentovi urobiť návrh a on to robí úplne prvýkrát – niečo tam namaľoval, pridal písmenká a hotovo. Prečo takéto veci nerobí nejaké skúsené grafické štúdio zo zahraničia?
A ešte niečo k zahraničiu. Je tu akurát článok „Polemika: Výhody a nevýhody železnice v regionální dopravě“. A je tam jednotka od Siemensu. Aký to rozdiel voči bizarnej zmesi farieb na PID vlakoch…
Ujo grafik by sa mohol niečo priučiť…
Súhlas z OV.
Je to jen špatně zkopírované CH.
https://zdopravy.cz/sbb-nasadi-poprve-giruno-na-mezinarodni-spojeni-zacne-jezdit-z-curychu-do-milana-56785/
To nie je o kopírovaní. Švajčiari majú super dizajn vlakov, jednoduchý a elegantný. Tu sa grafik asi snažil použiť všetky možné kombinácie farieb a pokazil všetko.
Děs a hrůza. Hroznéé, strašnéé, příííšernééé.
Souhlas, ale pokud to bude jezdit – brzdit, svítit a topit – chladit, tak by se s tím dalo nechat jezdit.
Za mě to vypadá podstatně lépe než ty prvotní ideové nápady. Díky bohu za ten černý akcent. Gratuluji grafikovi, který těm pruhům dokázal vtisknout trochu říz!
Gratulujeme ÖBB!
https://gallery.trains.cz/galleries/foto2008/viden-2008-08-09/imgp1515.jpg
A Praze, že soutěží získala nové a ikonické schéma.
Dobrá ironie 😀
Jj bez té černé to byl hnus ale tohle jde
Původní autor návrhu myslím solidně skřípe zuby. Čistota tatam.
Proto to dobře vypadalo jen na krabicích jako Ešus nebo 81-71M. Teď, když to téma černýma pruhama „dotunili“ do českého mainstream vkusu, potopili ten nápad IMHO úplně.
Což ukazuje, jak naivní bylo vybrat ho jen proto, že je „jinej“ a od českého studia, takže se bude možné „vždy nějak domluvit“.
Do psí díry, proč prostě neproběhla úplně normální profi soutěž…
Ty černé pruhy tomu daly alespoň nějakou tvář a trochu toho designérského kastráta vylepšily. Za projevené mínusy předem děkuji. 😀
„Nějakou tvář“? Co to proboha znamená?
Dávám plus, mám stejný názor 🙂 Ten původní bílo (šedo) červený byla příšernost.
Původní byl vyšeptaný, vybledlý, nevýrazný.
To čelo mi přijde takové nedodělané, jak kdyby někdo na grafiky tlačil, rychle a rychle, oproti boku.
Celkový dojem je fajn !
Chybi mi tu narky „odborniku“, jak je to udajne hnusne… Nebo ze by tito „odbornici“ byli pouze samozvanymi odborniky z rad deti-sotousu a exotu z kanalu metrobusexpress? 🤔
Za me to vypada hodne dobre a hlavne moderne, coz se se vsi uctou k puvodnimu navrhu o nem moc rici neda
Definujte „moderní“, prosím? A ne stylem „nevypadá to jako“, ale tak, abyste popsal, jak moderní věc vypadá.
Je ještě dovoleno říct, že se mi to nelíbí, nebo už to automaticky spadá do názoru „odborníků“? Ptám se pro kamaráda.
Ok, boomer, tahle hlaska byla popularni pred x lety, ale nevadi, i tak se ceni snaha byt „cool“ :P. Je dovoleno rict, ze se vam cokoli nelibi, ale trapne je to, co delaji napr ony zminene deti z yt kanalu metrobus, kteri svuj nazor „nelibi se mi xy“ prevadeji na „podle odborne verejnosti je xy spatne protoze…“, pricemz za protoze byvaji obvykle dosazeny mene ci vice zcestne argumenty. To je onen zasadni rozdil 🙂 Snad kamarad bude s touto odpovedi spokojen 😛
OK boomer už je taky starý. Ale tak hlavně že se cítíš cool.
Je to stejn stary jako to s tim kamaradem, proto ro bylo pouzito 🙂
Ten černý pruh přes okna oproti návrhu tomu významně pomohl. Nevypadá to zle.
Souhlas, ta modifikace oproti puvodnimu navrhu tomu hodne prospela a nater se mi take libi.
Holt někdo prožil hodně bezesných nocí, než se rozhodl udělat si výlet do Vídně nechat se tam „inspirovat“ Lackdesignem ÖBB, které se rozhodly ustoupit od doposud používaných svislých/ šikmých linií (které naopak Praha usilovně zavádí) 🙂
https://abload.de/img/17498493_1901405523461vujp.jpg
https://abload.de/img/17498569_190140541013r1u4v.jpg
Ne. Černá přes okna patří na expresy. Na slonech je to trapné. Dělaá ze sebe co není.
šotoušek pláče, ostatní neřeší
No…působí to divně…
Ale taky je to tak snesitelnější…
Ten návrh mi připadá povedenější ,než skutečnost.
Tyto vlaky jezdí až do Ústí nad Labem. Jak se bude řešit skutečnost, že tamější kraj má jiný (zelený) nátěr?
Zcela totožně, jako když tam dojede slon v nátěru třeba k výročí PID.
Normálně, vždycky na hranicích kraje se přemaluje.
Nebojte…to brzo skončí, a 471 budou jezdit maximálně do Vraňan…
Z hlediska smluvního rozdělení se nezmění nic, dojde akorát k nahrazení novými pantery na většině spojů.
Zajímalo by mě, čí nápad byl, nevybarvit celý ten prolis na čele jednotky, a místo toho přetáhnout tu červenou takhle do světel.
Jako není to nejhorší, ale 471.018 s předchozím PID nátěrem se mi líbí víc.
Mě tam přebývá ten červený čtverec na čele.
To je právě to geniální. Když čáru osekáš tak, že z ní zbude čtverec, tak už nikdo nepozná, jestli ta čára je svislá, nebo vodorovná.
Na ty svislý červený lajny si asi budu muset chvíli zvykat, ale chválim šedou lajnu přes okna. To u Najbrtu chybí obecně. Kolem Prahy se toulá spoustu Elefantů, co už potřebujou přetřít…
No to nevadí…sprejeři je ochotně přetřou…
Vzhled pěkný, ale zajímalo by mne, kdo jezdí vlakem kvůli wifi…
Tohle je tak hrizne hlouoy nazor, az to mlati oknem. To je jako rict, „kdonjezdi autem k vuli klimatizaci“ 🤦♀️.. Vlakem jede clovek k vuli prepravy, ale cim prijemnejsi cesta a cim vic bonusovych sluzeb, tim leosi cesta, spokojenejsi cestujici a tim vice dalsich, novych cesrujicich…. To ale tezko nekdo, kdo si mysli, ze kazdoddenni cesta vlakem do prace by mela byt zazitek a lidem by melo stacit, ze se mohou cumet z okna, nepochopi…
Standardní součást služby u civilizovaných firem je i WiFi a klima…
Když to někdo zaplatí (tedy ne všechno na dluh nebo z EU jako teď) tak v pořádku.
Při každodením nebo skoro každodením ježdění už potom výhled z okna nudí. Tak neni na škodu se po práci podívat co se za celej den stalo, na internetu. Nebo když člověk nastoupí do vlaku, či sedí ještě venku a vlak má odjezd až třeba za 10minut tak se dá stejným způsobem ukrátit čas.
Nebo už něco odpracovat po cestě…
No malý problém je, že to stojí peníze, jak ta instalace, tak ten provoz. V podstatě všechno se dnes pořizuje buď z dotací EU nebo na dluh (krajům a obcím stát kompenzoval dopady snížení daní na úkor vyššího schodku státního rozpočtu). Tak by bylo fajn nekupovat zbytečnosti. A je právě otázka, jestli to reálně nějaké cestující navíc přiláká, pracovní spoje stejně jezdí plné. Středočeský kraj měl narozdíl od Prahy aspoň odvahu nedávno zdražit, ve vozech PID jedoucích pouze na území Prahy by mi to přišlo jako úplné chucpe, když polovina vozu jezdí zdarma a ta druhá skoro taky.
Což o to…nápad je to dobrý…
Ale ta realizace nějak pokulhává…na 171 mi ta Wi-fi pořád padá…
No, právě. Reálně to s tolika lidmi bývá stejně nepoužitelné. Já vytahuju notes k práci i v tramvaji, ale buď se připojím přes mobilní data nebo vůbec. Ty někdejší pokusy o wifi nikdy nefungovaly.
„k vuli prepravy“ – tahle vazba se druhým pádem je teď nějaká nová moderní hyperkorektnost? Omlouvám se za odbočení od tématu, tuhle lingvistickou perlu jsem v posledních měsících viděl víckrát a zaujala mě.
No teda. To je ještě horší, než jsem si vůbec dovedl představit.
Hlavně, že podle barvy vlaku v Pidu nepoznám, jestli tam platí tarif Pid (vlaky MD) a takhle zmalované vlaky jezdí každý den i mimo Pid…
No nevím můj názor první vizual byl hnus ale tohle jde
Ty černé dveře a okna vypadají skvěle!
Akorát černá má tu nevýhodu, že absorbuje sluneční záření, tzn. zvyšuje nutnost klimatizace v létě.
…a na černé je pěkně vidět kdejaká špína, na rozdíl od různých tónů šedé, na které se to trošku ztratí.
Letmo jsem ho zahlédl a líbí se mi.
Jééé, já dostal červeňáky za to, že se mi něco líbí.
Nediv se Vašku, tady se díky geniálním nositelům jediného správného názoru dosáhlo stavu, který se v minulosti charakterisoval rčením:
„Kdo nečůrá s námi, čůrá proti nám.“