lot
Autobusy Doprava ve městě

V Praze začal jezdit první autobus v nových barvách PID

Autobus SOR NB12 v novém nátěru PID. Foto: Daniel Šabík / DPP
Autobus SOR NB12 v novém nátěru PID. Foto: Daniel Šabík / DPP
Prvním autobusem v novém barevném schématu je autobus SOR NB12.

Praha dnes představila první autobus, který začne jezdit v nově schválené vizuální podobě systému Pražské integrované dopravy. V budoucnu by podobné barevné schéma měly mít všechny dopravní prostředky v Praze.

V novém laku se objevil autobus SOR NB12, který už po Praze jezdil, ale byl poškozen při dopravní nehodě. Proto nakonec dostal i zcela nový lak v barvách PID. Jde o vůz 3694, který byl vyroben v roce 2017.

Autobus se objeví od zítřka na lince 176 v prvním pořadí, o víkendech na lince 143.

Změnu vizuální podoby Pražské integrované dopravy schválili v létě pražští radní. Do šedé a červené barvy se má postupně dostat většina vozidel v pražské MHD. Radní slíbili, že nová podoba bude hlavně na nových vozidlech, u starších jen v případě plánované obnovy laku. „No vizuální identita PIDu se bude objevovat na vozidlech DPP postupně, v závislosti na přirozené obnově vozového parku, tempem zhruba sto autobusů za rok. Vzhledem k velikosti autobusové flotily DPP obměna potrvá zhruba deset let,“  řekl generální ředitel DPP Petr Witowski.

Radní vybrali návrh grafického studia superlative.works. „Na prototypu autobusu SOR jsme si chtěli vyzkoušet nejen, jak vypadají v praxi vybrané odstíny barev, ale také jak budou viditelné detaily až do úrovně jednotlivých piktogramů. Samozřejmě nás také velmi zajímá, jak bude na nový vzhled vozidel reagovat široká veřejnost,“ uvedl ředitel ROPIDu Petr Tomčík.

Toto je pouze jeden z mnoha projektů, jehož cílem je modernější a atraktivnější podoba veřejné dopravy. Aktuálně se systém PID rozšiřuje na celé území Středočeského kraje, a proto je ten pravý čas na modernizaci a sjednocení vizuální prezentace celého systému tak, aby jeho uživatel na první pohled jasně identifikoval, že v daném vozidle mu platí jízdenka PID. Doposud byla podoba dopravních prostředků řešena ad hoc při jejich pořízení a nebylo k dispozici systémové řešení – nejedná se jen o vnější podobu, ale třeba i jednotný systém piktogramů uvnitř vozů,“ řekl v srpnu po schválení vizuální identity náměstek primátora Adam Scheinherr.

Proti změnám barevného schématu se už dříve vyslovil Středočeský kraj. Praha zatím počítá, že změna barev se bude týkat autobusů, vybraných typů tramvají a výhledově i vlaků. Týkat se naopak nemá tramvají T3 a jejich modernizovaných typů.

Vítězný návrh využívá pro Prahu symbolickou červenou barvu, která je právě tradiční barvou tramvaje T3 (pracuje dokonce se stejným odstínem z T3). Zároveň je červená i barvou loga hlavního města. Je doplněna odstínem světle šedé, která sjednocuje dosavadní rozdílné lakování dopravních prostředků.

Praha nedávno zveřejnila i další návrhy, které do soutěže na nový design veřejné dopravy přišly.

Odebírat
Upozornit na
guest
129 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jakub

Lak=hnus a plánují zvýšit cenu jízdného!!! To nedává smysl vy tupci z DPP!!! Takhle s vámi nikdo nebude chtít jezdit!!!

Novotny

Vypada to ze pan Tomcik a cely Ropid nema co delat, nez vymyslet cinnosti a menit barevne schemata, aby utratili penize vhodnejsim zpusobem. To soucasne schema je vyhovujici, tak co menit.

Savik

Tak tohle už tu bylo – když ČD potřebovaly vyhodit peníze oknem a vyhrálo studio Najbrt se svým vertikálním schéma lakování lokomotiv. Nakonec to museli celé kompletně předělat do klasických vodorovných linií, protože z reálných výsledků Najbrt 1 bylo zle úplně všem. Viz dodnes některá Esa, Plechovky a Brejlovci.
Já nevím, ale podle mého profesionální grafici jednoduše nechápou, že dopravní prostředky se, snad s výjimkou helikoptér či ponorek, pohybují horizontálně, podle toho získávají své tvary, a tyto by mělo jakékoliv barevné schéma dodržovat.

Jan Kostka

Vynaložené prostředky šli využít jinak a smysluplněji. Pominu-li fakt, že návrh je příšerný. Na šedé skvěle vyniknou škrábance a jiné běžné provozní události. Jediné kde to chválím a líbí se mi to je souprava metra 8171M, kde je červenou barvou zvýrazněn prostor dveří. To by mohlo pomoci zejména osobám se zrakovým hendikepem, ale pochybuji, že na 8171M to bude aplikováno… Co Škoda 15T a tram T3 a modifikace? Stejně to nebude jednotné. Řešte podstatné věci, kvalitní údržbu a rozvoj infrastruktury, skutečnou preferenci MHD apod.

Ondřej Raška

Velmi zajímavé,co je lepší? Ten starý a nebo ten nový?

Napůl Laik

Dle mého názoru ten starý. U nového nátěru spíše dominuje bílá, která není barvou Prahy ani DPP. U starého nátěru bylo hned jasné, že se jedná o autobus DPP, nový nátěr mi akorát připomíná nejmenovanou službu na rozvoz jídla.
A nové logo vypadá, jako když v textovém editoru napíšete tři písmena.

Martin

Ona to neni bila, ale sedostribrna…

Napůl Laik

Na vizualizaci stříbrnou vidím, ale na fotce autobusu vidím pouze bílou.

Martin

hmm, dokud neuvidim osobne, tak nemuzu rict, jestli je to bila nebo seda…
Ale fakt si nemuzu pomoct, je to proste kopie Rheinbahn, jak vysita… nejak nevim, jestli v takovym pripade je odmena spravedliva…

Jakub

Ten starý

Xyz

preco ho neumyli pred fotografovanim? cele je to zasvinene ze to vyzera ako sivocervene

Radim

Je to hnus velebnosti, jdu blejt.

beneš

Si myslím, že v tom jede Kazma…, protože někdo normální by nemohl být pro aplikaci tohoto nátěru na vozidla MHD. Autobus vypadá jak kdyby měl vozit cirkusáky nebo světský :-D….nechápu, ale jako humor dobrý no…

whef

Tak ještě nedávno jsem si myslel, že to bude OK, dle vizualizací, ale přidávám se k tomu názoru, že to je hnus 🙁 zlatě, kdyby to bylo případně jednobarvné třeba červené, sic by to připomínalo Londýn, tohle je fakt hrůza 🙁

Dalibor Kotek

Je to naprostý hnus. Myslím že by stacilo nechat staré nátěry.

Antonín Klimeš

Tohle je tak něco hnusneho a nevkusneho, u nás dopravce ČSAD Polkost má nové červeno, bílo a modré autobusy a je to prostě hezký, proč dělat tohle proboha.

Napůl Laik

Fotky potvrzují, že tento vizuální styl se do Prahy vůbec nehodí. Jsem opravdu zvědavý, co na to řekne široká veřejnost.

TRDLINDA 1 9 8

A to bude i na vozidlech PID mimo prahu např. Rakovnicko, Voticko atd.

koleyy

A co podpora svobodného Běloruska?!?

Big Fat Fabulous Woman

Co sem sereš politiku, jestli sis nevšiml, tak tohle je odborný server o veřejné dopravě.

koleyy

Když jsi prasničko nepochopila vtip, je to tvůj problém.

Savik

Protože to vypadá jako ta běloruská zástava, co měli teď v létě potřebu leckteří věšet na baráky 🤣

franzJosej

nice. a nadale budou jezditpomalu jak baca s hnojem

Tomáš V.

dekujemeza nazor ,pane

Osamělý Vlk

Tak nevím, ale podle fotek návrh vypadá líp, než to provedení. Jinak jednotný nátěr už byl zaváděn (červená, bílá, modrá), ale nedůsledně, zejména u DPP, jinde v poslední době i celkem důsledně.

Tomáš

Nikoliv, kombinace s modrou barvou byla na přímesto a město mělo kombinaci bez modré…

Osamělý Vlk

Kombinace s modrou barvou byla i na město, ale DPP to téměř důsledně nedodržoval, a tak jsou téměř NB SORy bez modré střechy. Ale třeba About Me, Arriva, nebo Stenbus to dodržovali i s modrou barvou. Pravda je, že nebyl jednotný nátěr včetně tramvají, metra a vlaků(těch bylo do toho nátěru dáno minimum, snad jen 813+913 201-202 a možná 1 nebo 2 sloni). Samotnou otázkou je, jestli má smysl mít jednotný nátěr. Jako ano, je to znamení, že ta vozidla patří do jednoho systému, ale těžko se hledá odpovědný dopravce. Méně důsledný dopravce se tak může schovat za systém. Když… Číst vice »

ajfn

Jak mam poznat ze mi v cerveno-sedym dopravnim prostredku plati zeleno-bila litacka? 🤷‍♂️ 😳

Jakub (easydrink)

Jak jste to poznával doteď?

ajfn

Doted me nenapadlo to resit podle barvy prostredku, ale kdyz uz to chteji zavezt, tak at to dotahnou do konce.

Vrabec na střeše

Kastle vypadá jako svařovaná z pěti kusů. Jako základová dobrý, ale ještě by to chtělo navrhnout finální barvu.

Px50

1.) na vizualech to vypadalo lepe, fotky zatim…nic moc. 2.) libi se mi tady“prskani” šotoušu a “expertu” na barvy a design. Rika se, ze zmena je zivot a tady zmenu maj a jsou z toho paf. Oni by nekteri radeji jezdili ve vozech tazenych konmo, nosili fedrpuš a šavli, pac to tak kdysi bylo a bylo to krasny a lepsi 😁 Takovej je zivot a jestli s tim chcete vy vyse vypsani neco delat, jdete do dpp nebo na mhmp nebo si zalozte graficke studio. A tesim se na desitky negativnich palcu a komentu. 3.) ted by mel byt na… Číst vice »

kanafasik

Volejte sláva a tři dny se radujte!

Miky

Nechápu, proč jsou použity na dopravní prostředek tak nudné, stacionární, obdélníkové tvary…? Doprava je přece o křivkách, horizontálách, pohybu! Tedy asi kromě Prahy pod vlajkou s lebkou a hnáty. No, škoda slov, času a deviz.

LiborV

Velmi se mi nový nátěr líbí. Jedná se o styl, který kopíruje jeden ze zahraničních trendů. Druhým ze současných trendů jsou jednobarevné vozy v nezvyklém odstínu zelené, modré, či červené.

Jamessn

Podobné červeno-bílému zábradlí v Praze.

Marťas

Konkrétně kopíruje zahraniční trend ruské státní společnosti RŽD (Rossijskije železnyje dorogi). Možná se dočkáme i propojení PID s ruskými železničními tarify. Na sídlišti v Příbrami si označíte jízdenku na 970 pásem a bude vám platit až do Vladivostoku.

Martin

Co mate furt s tem i ruskymi zeleznicemi?

liposh

Ten designovej jazyk vypadá jak nějaký evropský velkoměsto roku 1995. 😀

XX

To je hnus velebnosti, jdu 🤮.

To opravdu nebylo možné alespoň tu červenou barvu a to logo DPP na čumáku vycentrovat na střed ?!

O absolutně nemístné barvě a stylu raději ani nemluvě.

Ale musím pochválit (nevím koho) za výběr toho správného vzorového vozu, odpad patří jedině na odpad, snad to tak také zůstane. Můžeme být jen rádi, že citybusy se tohoto u DPP už nedožili – dobře věděli, kdy mají ukončit službu. 😄

Martin

Vitame v Praze nove vozy z Dusseldorfu…

Osamělý Vlk

Tak ty vozy v Düsseldorfu vypadají podstatně líp.

Martin

To jo, nepreplacali to, jinak barevne jsou na tom stejne, pismo take, pruhy, jen busy maji cervena cela a zbytek stribrny… a vypada to lepe nez, kdyz to zkopiruje cech a cim vice pruhu tim lip…

PilsenTom

No a nejsou náhodou barvy Prahy červená a žlutá

Pražák

Správně červená a zlatá (zlatá lze nahradit Vámi zmíněnou žlutou). Nicméně to je pro aktivisty a cyber anarchisty příliš tradiční, mající historickou logiku a tím pádem nepřijatelné.

MartinS.

Ale zlatá (žlutá) tam být neměla, aby to nebylo moc pražské, když PID už je vlastně i SID. Jen to Středočeskému kraji asi nikdo neukázal, takže si možná IDSK bude objednávat pro mimopražské linky (které platí) jiné barevné schéma…

Pražák

Takže jsme zpět u DPP, které jezdí v Praze. Linky, které jezdí i mimo Prahu, tam by to snad i dávalo smysl. Ale u čistě pražských linek by nátěr měl odrážet město, které navíc DPP vlastní. Ale to prostě není cool

MartinS.

Já s Vámi souhlasím. Přijde mi to na hlavu postavené. Dosud to bylo tak, že vizuální styl PIDu, dodržovaly víc busy v příměstu než městské. Všechny nově kupované busy pro přímětské linky už byly červeno-bílé s modrou střechou. DPP kupoval i nové busy s bílou střechou. V manuálu ROPIDu z 1.1.2016 se píše: Jednotný vzhled pro vozidla Pražské integrované dopravy je tvořen třemi barvami, které vycházejí z barev loga PID: červená – je odkazem na hlavní město Praha RAL 3020 modrá – poukazuje na provázanost se Středočeským krajem RAL 5005 bílá – doplňuje ostatní barvy RAL 9010 V manuálu z… Číst vice »

Lubosch

Čím hůře, tím lépe. Už to nebude dlouho trvat.

Jarmil

Pominu barvy… Ale proboha co ty piktogramy označující vozidlo pro přepravu invalidů, kočárků, vozíků…

Vždyť na to je norma EHK 107 !!!!!! Ve které jsou dokonce vzory piktogramů, které vycházi z:
Reference pro zásady vytváření bezpečnostních symbolů: ISO 3864-1:2002

Tak co to má být? Může to někdo vysvětlit?

Martin

Ty piktogramy podle normy jsou tam samozrejme take,… tedy co se tyce modrych symbolu…

Jarmil

No právě, že nejsou…. je to grafický paskvil

kalanis

A je ta norma ZDARMA dostupná pro grafická studia či jiné civilisty?

Jarmil

Ano:
https://esipa.cz/sbirka/sbsrv.dll/sb?DR=SB&CP=42018X0237

Obrázek 23, 23B, 23C

Ovšem za pročtení stojí cely dokument.

Kalanis

Díky za linka. Většinou jsou takové normy zcela iracionálně pod paywallem (přestože za jejich tvorbu bylo již zaplaceno během tvorby).

V.H.

Vlastni graficky navrh je otresny.
Ale desi me, ze to ani neumi vyfotit (pul autobusu ve stinu a nebo mezi draty apod.). Uz aby byly volby, tohle vedeni je velky omyl

jakub (easydrink)

A to jako myslíte, že to, jak je to vyfocené, má co do činění s volbami?

v.h.

že je to celé provedené špatně. A jsou i přídilové, že to neumí ani voličům prodat.

v.h.

břídilové

Radek

Jestli bylo cílem opticky zvýraznit kola, tak se to povedlo.

ene bene

Ptákoviny jim jdou rychle, podstatné věci neřeší, resp. jen předstírají, že je řeší. Viz též včerejší diskuze. Přesto má ten magistrátní dopravní trouba zde mezi diskutujícími zastání. Prý co by kdo chtěl, za dva roky. A navíc, barvičky, ty mu jdou ráz na ráz.

Jiří Kocurek

Ten City Elefant vypadá, jak kdyby šel na hokej a dostal pukem do tváře…

Martin

No já nevím. Na jedné straně se řeší zvyšování jízdného a na druhé se vyhazují prachy za takové kraviny.. Nikdy nebudou všechny prostředky předělany do jednoho vizuálu, takže to bude furt kočkopes.. Myslím, že tohle se zrovna panu Scheinherrovi vážně nepovedlo

Pražák

Otázka je co se mu a celému vedení magistrátu povedlo, tedy plánů mají hodně, ale když už dojde k realizaci (což je jev velmi ojedinělý), dopadne to takto.

Kubin

Proč? Proč je tam tolik bílé, když se v zimě hned za…špiní?

Původní Pražák

Dobře nám tak.

Jan Kavan

Tak. A přesně tady u toho Rudolfina je poznat, proč je to úplně blbě.

Y.K.

Jako pruhatost, OK, budiž, ale ty nápisy PID jsou jako kdyby modeláři ujely vodové popisky. Stejný grafický amatérismus jako ty „nové“ navigační butony v metru.

A ta bílá bude za trest. Když vidím jak firmy co v DPP myjí zejména tram spíše špiní vozidla špatně recyklovaným humusem, kdy ani není vidět přes okna za sluníčka jak jsou potažená minerály z myčky a 15T s bílou jsou fakt hrozné, na to že jsou pořád nové. Elefanty ČD také nejsou zrovna etalon čistoty.

noerf

Regiojet dal všechny vlaky a autobusy do žluté, aby si toho kazdý všiml.
Pražský magistrát vymyslí svislé pruhy, podle kterých nepoznáte nic. Navíc dveře u těchto autobusů jsou v dominantně bílém poli. Takže všechny logické zásady navrhování designu jsou porušené. A cestujícím turistům to reálně moc nepomůže, protože z toho barevného schématu zejména u nizkopodlaznich autobusů nepoznají nic.

Martin V.

Dveře sice barevně zvýrazněné nejsou (asi proto, že turisti se ted z Prahy vytratili), ale když budete potřebovat vyměnit pneumatiku, tak půjdete najisto. 🙂

Anonymas

Stokrát hnusnější než monotónnost Belgického DeLin. A ty ohyzdné obrovské nápisy PÍĎ, tam jsou jen proto, aby si nikdo nemyslel, že je to propagace Slávie, což stejně je. Nejhorší je to vidět u vozu 14T, který po faceliftu konečně vypadá, že čelo není dočasně přilepeno lepidlem, takto zase bude.

Petr

Hnus fialovej…

Tomáš Fiala

To si vyprošuji! 😀

Doufal jsem, že to nakonec neprojde a vypíše se to znovu a přihlásí se nějací kreativci, toto je takové nijaké…

TPal.

Přeci jen vidím jednu chybu, kterou korporátní nátěr nevyřešil. Škoda, že se nezapracovalo také na interiérech vozidel. Těm vozidlům by slušel interiér, se kterým by si designové studio pohrálo.

nedulezite

Nestrašte. Představte si, že s interiérem si pohraje někdo stejně schopný podle obdobně kvalitního zadání.

XYZ

Tak SORka v tom vypadá pěkně hnusně. Ale zase kde ve světě mají pruhovaný SORky? Ačkoli kde „ve světě“ mají SORky v tak hojným počtu jako v Praze, že? Celkově je absolutně nenápadité a bez šmrncu. Myslím, že jsme si v Praze zasloužili něco víc. Cílem asi spíš bylo co nejmenší spotřeba materiálu při finalizaci laku na vozidla, než snaha Hřiba a jeho suity odlišit se a vybrat něco originálního. Vítězný návrh se mi nelíbil už při vizualizaci, realita, která většinou bývá lepší, je, bohužel, ke smůle Prahy, ještě horší, než jsem byl kdy ochoten připustit. Čekal jsem, že to… Číst vice »

Cargo

Už víme, proč bude zdražovat jízdné, aby bylo na omalovánky. Kdyby raději s tím počkali, když je teď krize. Každá firma by se měla snažit ušetřit a né vyhazovat. Zrovna lak je to poslední, co potřebujeme.

Jiří Kocurek

O kolik je dražší nový styl lakování oproti starému stylu lakování?

Jakub P

Kdybyste si ten článek aspoň přečetl, zjistil byste, že nechtěj (právě kvůli neplýtvání) přelakovávat nic, co by novej lak nedostalo tak jako tak. Má se to týkat nových, nebo jako tady u toho kusu těch, co by se stejně znovu lakovaly kvůli opravě nebo stáří původního laku…

Původní Pražák

A tím se krásně za 30 let náplní údajně hlavní důvod, jednotný styl…

Pražák

Vzhledem k tomu, že ve Vámi uváděném termínu proběhnou několikery místní volby, tak se to nestihne, příští neaktivistické vedení magistrátu (doufejme, že už to příští) to zase zruší.

Původní Pražák

Taky doufám…

J.D.

Estetické cítění je individuální záležitost. Osobně se mi to líbí, mám podobné věci rád, ale obecně je to změna hodně na sílu – osobně bych asi šel konzervativním evolučním způsobem skrze nějaké jednotící prvky. Větší všeobecná podpora je důležitá, pokud to má být životaschopné. Takhle opravdu hrozí, že to zase po volbách příští vláda zarazí a vznikne nějaký ještě horší kočkopes.

Tomáš V.

Proti tomu s modrou střechou, co si nakreslili kucí v Ropidu, bude inteligentnější asi vše. Tohle se mi také líbí.

Zdejší neposlouchat. Češi nesnáší jakékoliv změny. Za půl roku už o tom navíc nikdo nebude vědět. Podobně se tady nadává na všechno, tyhle názory je třeba diskontovat na hodnotu y+1.

Hodně štěstí

Já teda nevím. Prostě takové nevýrazné o ničem.

David

Jj, nový barvy na MHD jsou potřeba nejvíc. Hlavně ve světle toho, že se zruší třeba novoroční ohňostroj/světelná show, aby se usetrilo…

Greta

Zrušit ohňostroje měli už dávno.

Anonymas

To jsou přirovnání…

Anonym ze severu

To je hnus

PilsenTom

Dávat svislé pruhy na dopravní prostředky je prostě naprostý nesmysl

Lukáš F.

Proč, kvůli epilepsii?

Nevím

Nejsem si jistý, na jakém principu funguje epilepsie, ale přesně vím, co tím myslí. Až okolo mě projede tramvaj 50 a mihne se mi 5 šedá, 5 červená, tak to bude lahůdka. Řekl bych že je to jeden z důvodů, proč tolik svislých designů na dopravních prostředcích není.

Stony

No musím tedy přiznat, že jsem to nečekal. Ale vypadá to ještě hůř než na vizualizaci

Jan Kavan

Bohužel souhlas

Pavel

Ja bych si toho ani nevsim! 😆 Rekl bych si, ze je to nejaka spatne sloupana reklama. O nejaky prislusnosti k nejakemu systemu tezko mluvit.

Tom

Už jen ta základní koncepce svislých pruhů je na vozidlech nebo i letadlech naprosto nevhodná, hodí se tak na rakety…

Tabo

To vybíral nějaký Slávista 🙂

Greta

To by tam byla ještě hvězda.

ene bene

Třeba to byl jenom slavista. (Počítám, že se pohybujeme na úrovni, kde není třeba vysvětlovat rozdíl mezi slavistou a slávistou, to prostě předpokládám.)

Jackub

Mně se to líbí, přijde mi to jednoduché a svěží. 😉👍

XYZ

Asi nevíte, co je to svěží design … Je to nenápadité a naprosto nic neříkající. Když už dělám soutěž na nový design a sejdou se mi návrhy, rozhodně neposuzuju jen to, „aby to bylo co nejlevnější, až se to bude na ty šroty stříkat“. Docela by mě zajímalo, kdo z odborné veřejnosti v té komisi byl – pokud vůbec někdo – a spáchal tenhle zločin …

Romino

Absolútny súhlas. Myslím, že je vhodná doba na zmenu, tá červeno – modrá na stredočeských vozidlách a potom zasa iná na pražských je už retro, ako z 90.tych rokov. Sledujem PID od jej vzniku, teda tuším 1992 a prešlo sa veľkou cestou, kiež by sme na SK boli tak ďaleko v integrovanej doprave, ako ste v ČR (o infraštrukúre je aj škoda hovoriť, tam sme už dávno zmeškali vlak…). Aspoň že tá BSK v Bratislave už ako tak funguje, ale tiež to bol dlhoročný pôrod… Vždy som tvrdil a vždy to budem tvrdiť, že železničiari (resp. dopravca) nemá čo rozhodovať… Číst vice »

Cyklista

Jen nevím, proč se chce Praha tak moc odlišovat od středočeského kraje, zvláště když se vytvořil IDSK a tak nějak sjednocuje SID a PID

Mirek

Uznavam ze napriklad u tohoto typu vozidla by pruhy na vsech dverich vypadaly vizualne dost spatne. Doufam ale, ze na vetsine ostatnich vozidel, primarne na metru, to bude fungovat. Za me celkem dobry.

jerys

Na metru se ale musí taky počkat až na nové soupravy dle článku…Zatím nevím,že by se měli nakupovat…

XYZ

No, soudě podle toho, jak se staví metro D, tak asi v roce 21xy. 😀

Petr

Možná by to chtělo se ještě zamyslet zda v tom pokračovat . Na druhou stranu je to v Čechách opravdu ojedinělé , výjimečné …… 🤔

Surio Mario

Nechtěl jsem vyjadřovat svůj názor jen podle vizualizací, kde si grafik leckdy upraví realitu k obrazu svému. Ale teď, když to vidím na reálném vozidle, mohu s čistým svědomím říct: Ano, přijde mi to hrozně hnusný!

Supidio

Nezlobte se na mě, ale othle vypadá fakt hrozně.

Radiátor

Možná by byla na místě další pražská defenestrace 🤔

Tomáš V.

Kvůli barvě autobusu? Nespadl jste na radiátor?

_Pavel_

Hnusný je to dost, ale defenestrovat kvůli laku může jenom mimoň 🤪

Juraj

Na nové farby si zvyknem, ale to logo je také smutné – a hlavne SČK sa nechcel zmieriť s názvom „Pražská“, tak sa minula príležitosť teraz to premenovať na SPID 😉

thegrid

Ošklivé

_Pavel_

je slabé slovo 🤢

Jan Novak

„Pruhy budou v místě dveří.“ První autobus a pruhy mimo dveře. Bylo mi jasné, proč zrovna vizualizaci tohodle autobusu dávali jen z druhé strany….

Bilbo

Tak zrovna u autobusu jako je 12NB člověk asi nepotřebuje nutně zvýrazněné dveře, spíš jde o to aby to bylo u metra a vlaků.

Romino

A to bez označených dverí do nich netrafíte 🙂

Jan Novak

Já ano, ale jsou mezi námi i slabozrací, na které je taky třeba myslet.

Jiří Kocurek

Jen bych připomněl, že slabozraký nemá možnost jet na kole, natož řídit auto.

Thegrid

Tak slabozryky ma tedy u autobusu smůlu, navede ho to boku autobusu. Prostě tahle změna byl zbytečný fail.

David

A na jaké lince tento autobus jezdí? Rad bych ho viděl.

Lukáš F.

176

Radiátor

Ježíš marja..
Tak to noční můra se fakt výplní 😔