Dopravci Železnice

SBB poprvé nasadí Giruno na mezinárodní spojení, začne jezdit z Curychu do Milána

Giruno při první jízdě s cestujícími kolem Zugersee. Foto: SBB
Giruno při první jízdě s cestujícími kolem Zugersee. Foto: SBB

Švýcarské spolkové dráhy SBB od pondělí poprvé nasadí své nejnovější vysokorychlostní jednotky Stadler Giruno na trať z Curychu až do Milána. Dosud jezdily jen ve vnitrostátním provozu.

O prvním nasazení těchto jednotek informoval švýcarský server Bahnonline.ch. Upozornění na nasazení nových vlaků je v rezervačním systému italského dopravce Trenitalia, který na rozdíl od jiných spojů mezi oběma městy nabízí místenku i například do rodinného oddílu nebo tichých vozů.

První jednotka má vyjet z Curychu v pondělí v 15:10, v Miláně bude v 18:50. Po dvacetiminutovém obratu se vrací zpět. Od dalšího týdne by měl být nasazen další oběh vlaků.

Jednotky RABe 501 nazvané Giruno od společnosti Stadler Rail mohou jezdit až 250 kilometrů v hodině. Na pravidelných spojích se objevil vlak poprvé loni v květnu, ale zatím jen vnitrostátních. SBB s nimi počítá i pro provoz v Německu a Rakousku.

Přes 200 metrů dlouhé jednotky pojmou 403 sedících cestujících, jsou vybaveny pro různou výšku nástupišť. SBB si jich objednaly celkem 29.

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš

Nejsem odborník.
Jen jsem si splnil sen a byl ve CH 3 dny na
Swiss pass.
Zákonitě jsem nemohl stihnout to nej.

Basel, Zürich, Bern, Luzern, Chur.
A Olten, tam jsem si připadal jako v pohádce . Ty vlaky měly své dané nástupiště, a opravdu tam přijely, a opravdu načas.

Možná to bylo o štěstí, ale za za 3 dny a cca 60 vlaků, a jen jedno zpoždění 10min.

Jaaa

Já jsem ve švajcu musel jedním vlakem jet jinak, protože ten původní měl hodinu zpoždění. Ale všechny přestupy jsem stihl v pohodě.

Via Rhetica

Jsou to pěkné jednotky,viděl jsem je v pátek ve Frutigenu(BE) při čekání na vjezd do Lötschberg Basis Tunelu ,ale já radši ETR 610 od Alstomu
Každopádně si Stadler zaslouží obdiv,že dokázali vytvořit VRT jednotku
Možná inspirace pro Škodu Transportation
Přeji káněti (Giruno je v retoromanštině káně) hodně spokojených cestujících

TPal.

Pěkné jednotky to jsou, nicméně interiér se moc nepovedl. To jde na vrub SBB.

Gajda

Škodovka na to nemá zákazníka – mimo ČD a možná ZSSK by to nikdy nikdo nekoupil a ti by s nima víc jak 160 stejně neměly kam jezdit – protože by to na západ a jih od nás nikdo nepustil. Takže aby se to zaplatilo a něco na tom trhlo, tak to prostě nevyjde.

David

Škodovka ať se nejdřív naučí dělat pořádně Inter/Regio Pantery.

LiborV

Otázka pro znalce: „Co v praxi znamená, informace o tom, že jsou jednotky schopné se přizpůsobit různé výšce nástupišť,prosím. Jak je to technicky řešeno? DĚKUJI za odpověď.

Jan Soukup

Je to velmi prosté, výkřik moderní doby:

https://www.zelpage.cz/news_n/jhmd-roll-a-ramp.jpg

Pavel G.
Martin V.

Vypadá to, že má víc dveří než je potřeba a otevírají se jen ty se správnou výškou. https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d2/SBB_Giruno_by_Stadler_%2847824067432%29.jpg Ale kolik je kterých, to jsem nenašel. Máte s Girunem a jeho dveřmi někdo praktickou zkušenost?

Luděk S.

A mají na palubě 3500 piv jako Radim? Aha!

Gwann

Chlazenych piv, chlazenych…

robert

Furt jen pivo…

Jindra

A vozí také rekreanty k moři? Nebo to bude spíš doprava cesťáků a businessmanů? Těm totiž stačí laptop a kýbl kafe. Ale když jedu na dovču, pár kousků si ve vlaku rád dám.