První reakce na Pernink: Na tratě D3 se vrátí všeobecná ohlašovací povinnost

Ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářIlustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Správa železnic (SŽ) dnes přišla s prvním reálným opatřením po nehodě u Perninku, které má zvýšit bezpečnost na tratích se

Správa železnic (SŽ) dnes přišla s prvním reálným opatřením po nehodě u Perninku, které má zvýšit bezpečnost na tratích se zjednodušeným řízením dopravy (podle předpisu D3). Na tyto tratě se po dlouhých letech vrátí všeobecná ohlašovací povinnost.

Podle Správy železnic jde o opatření, které má snížit riziko lidské chyby. Zavedeno bude zároveň s mimořádnou změnou jízdního řádu k 15. srpnu. Jaké dopady na jízdní řád a přestupní vazby bude mít, není zatím jasné, lze nicméně očekávat prodloužení jízdních dob lokálek.

Ohlašovací povinnost bude platit „ve všech dopravnách na všech tratích provozovaných v režimu D3, kde je provozovatelem dráhy Správa železnic“. Ještě v úterý na tiskové konferenci vedení Správy železnic tvrdilo, že věc je teprve ve stadiu úvah. Podle šéfa SŽ Jiřího Svobody se například řešila místa bez signálu. Opatření se navíc mělo týkat jen tratí, kde se křižují vlaky. „Půjde o všechny tratě/dopravny. Systém komunikace je aktuálně projednáván a do 15. srpna bude plně připraven,“ sdělila dnes mluvčí SŽ Nela Friebová.

Ohlašovací povinnost je podle předpisu D3 hlášení příjezdu vlaku do dopravny D3 (přilehlé stanice) a o uvolnění prostorového oddílu nebo žádost o svolení k jízdě do následujícího prostorového oddílu (následujících prostorových oddílů). Hlášení strojvedoucího přijímá dirigující dispečer. Všeobecná ohlašovací povinnost byla podle Svobody zrušena koncem 90. let, mimo jiné právě proto, že zdržovala provoz. Dnes platí jen v některých dopravnách.

Podle Svobody nejsou tratě D3 českou specialitou, údajně existují například i v Japonsku.

Tagy ohlašovací povinnost Správa železnic tratě D3
77 komentářů