Správa železnic: Ohlašovací povinnost vlaky na tratích D3 nezpožďuje

Železniční stanice Mšeno. Foto: Michal ChrástŽelezniční stanice Mšeno. Foto: Michal Chrást

Správa železnic tvrdí, že se vlaky na lokálkách kvůli novým pravidlům nezpožďují.

Nová opatření na tratích se zjednodušeným řízením provozu (D3), kdy hlavní změnou je ohlašovací povinnost, vlaky nezpožďují. Uvedla to dnes Správa železnic. Situace podle ní odpovídá analýze, kterou si nechala před zavedením ohlašovací povinnosti zpracovat.

„Konkrétně v sobotu evidujeme na těchto tratích z důvodu zavedení ohlašovací povinnosti 55 zpoždění s průměrným zpožděním na jeden vlak 1,5 minuty, v neděli 48 zpoždění s průměrem na jeden vlak 2 minuty a v pondělí 17. srpna 41 zpoždění s průměrem 1,5 minuty na jeden vlak. Pro úplnost – na tratích D3 jezdí za 24 hodin téměř 2000 vlaků,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
„Velké poděkování patří dirigujícím dispečerům a všem strojvedoucím, kteří se novými opatřeními řídí,“ dodal.

Hlavním pilířem zavedených opatření je ohlašovací povinnost jednotným systémem „vždy a všude“. Všechny vlaky tak mají vždy a bez výjimky ve všech dopravnách nařízenou ohlašovací povinnost, tedy komunikaci strojvedoucího s dirigujícím dispečerem řídícím dopravu. Strojvedoucí vlaku smí odjet z dané dopravny až po obdržení povolení k jízdě do následující dopravny. Dopravny jsou nádraží na tratích se zjednodušeným řízením dopravy, ve kterých je možné křižování protijedoucích vlaků.

Do 14. srpna byly ohlašovací povinnosti nařizovány jen v dopravnách, kde to bylo nezbytné z hlediska řízení dopravy, ostatní dopravny mohly být projížděny bez ohlášení.

Dále se dispečerům řídícím provoz na těchto tratích odebrala možnost vlakům operativně rušit ohlašovací povinnost. Nově je také zakázána jízda vlaků s náskokem, tedy v dřívějším čase, než stanovuje jejich jízdní řád. To se týká hlavně vlaků nákladní dopravy, případně spojů neveřejné dopravy.

Deník Zdopravy.cz o víkendu přinesl komentář Jindřicha Berounského, který novinky kritizoval a psal o zpožďování vlaků. Názor: Když hloupé opatření pro bezpečnost poráží železnici

Tagy ohlašovací povinnost předpis D3 Správa železnic
103 komentářů