Dopravci Železnice

Propouštět nebudeme, říkají České dráhy po ztrátě části zakázek

Strojvedoucí, ilustrační foto. Pramen: MEV Austria Facebook
Strojvedoucí, ilustrační foto. Pramen: MEV Austria Facebook

České dráhy mají téměř jisté, že přijdou o zakázky v hodnotě více než tři čtvrtě miliardy korun ze státních a krajských rozpočtů. Na počtu zaměstnanců, zejména provozních, by se to ale projevit nemělo. Alternativní dopravce tak čeká zřejmě složité shánění zaměstnanců.

České dráhy by měly od příštího prosince přijít o výkony na lince Brno – Bohumín, na motorových rychlících zejména z Prahy, částečně také v Ústeckém, Pardubickém a Zlínském kraji. Jde o zakázky, kde jiní dopravci nabídli lepší podmínky, současně ale není ještě stoprocentně jisté, že vyjedou. Smlouvy stále nejsou podepsané. V celkovém objemu výkonů jde ale řádově jen o jednotky procent.

„Zejména u vlakového personálu, tedy strojvedoucích a vlakvedoucích, nepočítáme s tím, že by byl kdokoliv nadbytečný. Určitě chceme všem nabídnout další práci u nás na výkonech, které máme. Sami tak v těchto profesích určitě nikoho propouštět nebudeme,“ řekl mluvčí Českých drah Petr Štáhlavský.

Jasno o tom, co se strojvedoucími dál, má i generální ředitel ČD Miroslav Kupec. „Zapomeňte na to, pane Jančuro, že strojvedoucí přejdou k vám. Strojvedoucí u nás mají přes 20 % přesčasů, máme jich nedostatek, takže není důvod, aby šli k vám,“ řekl minulý týden při debatě ve Sněmovně Kupec.

Strojvedoucí jsou dlouhodobě nedostatkovým zboží na české i evropské železnici, Českým drahám jich chybí aktuálně kolem 150. „Chceme těmto zaměstnancům zdůraznit, že o ně mámě zájem i nadále a o práci se rozhodně nemusejí bát. V klíčových profesích průvodčí a strojvedoucí nepředpokládáme, že by byli nadbyteční zaměstnanci,“ dodal Štáhlavský.

Alternativní dopravci počítají s tím, že s nábory začnou příští rok. Například RegioJet chce využít zkušenosti z přebírání provozu na lince Bratislava – Komárno, kde měl na zahájení provozu 14 měsíců a nástup od nuly zvládl. „Chystáme se nabídnout novým zaměstnancům nejlepší platové a další podmínky, které by měly být výrazně motivační proto, aby měli zájem pracovat u dopravce RegioJet. Právě například u strojvedoucích díky tomu, že dlouhodobým zájmem RegioJetu je nabízet nejlepší podmínky na trhu, máme personální situaci stabilizovanou – přicházejí k nám další zájemci o zaměstnání a vychováváme si také strojvedoucí vlastními silami,“ řekl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.

Úspěšnost přetahování strojvedoucích Českých drah alternativními dopravci bude záležet i na finišujícím kolektivními vyjednávání. Strojvedoucí patří mezi skupinu zaměstnanců, která byla s loňským nárůstem spokojena nejméně. Postup odborů i zaměstnavatele kritizoval například i Michal Kopťár, který je díky svému působení na sociálních sítích mediálně zřejmě nejznámějším strojvedoucím v Česku. Z Českých drah přechází do RegioJetu.

Podobnou zkušenost se sháněním strojvedoucích měl i GW Train Regio na šumavských lokálkách, jeho vlaky dnes řídí většinou bývalí zaměstnanci Českých drah.

Arriva je zatím v prohlášeních opatrnější, přesto ale už další zaměstnance nabírá. „Společnost Arriva sice se svou nabídkou na provozování vlakových linek pro ministerstvo dopravy vyhrála, ale smlouva ještě podepsaná není. Je tak předčasné se vyjadřovat k otázce personálního zajištění. Obecně však mohu konstatovat, že strojvedoucí i další vlakový personál nabíráme průběžně s přihlédnutím k plánovanému nárůstu rozsahu výkonů. V tuto chvíli zahajujeme nábor i pro rozšíření provozu na lince Praha – Nitra od června 2019,“ řekl mluvčí firmy Martin Farář.

České dráhy čeká rozhodování, co s nepotřebnými vlaky. Půjde zejména o motorové vozy řady 854, které zmizí z výkonů u rychlíků z Prahy. „Pokud jde o vozidla, tam bude další využití a redislokace předmětem chystaných provozních a obchodních analýz a modelů, které zpracujeme v příštích týdnech,“ řekl Štáhlavský.

172 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Medvěd

Kolik je lidí , co má cca 5 let do důchodu= nemusí propouštět. Některé činosti přesunou na SŽDC a nechaj si královsky zaplatit. Ale ty makáče dole – fíry , vlakvedoucí, průvodčí, pokladní – to jim za tu almužnu nikdo nechce dělat. Stát jako řádný hospodář vede tuto firmu pod drn. Ubírá jí zakázky (dopravní oslužnost krajů a státu), vymýšlí obstrukce (liberalizace dopravy) a potom dosadí do vedení neználka, MD posvětí jízdu smradlavý plechovky pod dráty (vychází to ekonomicky, ale ne ekologicky).

Bery

Kdyz to tu tak pozoruju, tak nejvetsi sranda by bylo, kdyby CD zavedli neco jako konkurencni dolozku, kde by bylo, ze zamestnanec nesmi 2 roky pracovat pro konkurenci, nebo musi uhradit veskere naklady investovane zamestnavatelem za dobu vycviku a zkousek. Drive to byla bezna praxe, kdyz zamestnanec odchazel jinam, tak novy zamestnavatel tyto naklady zaplatil. Jen uz nepamatuju, jak se tomu tenkrat rikalo. Ta povinnost by nebyla, pokud je zamestnanec propusten z nadbytecnosti, ale to pretahovani zamestnancu, kdy naklady jdou pouze za jednim a druhy prijde zdarma k hotovemu by skoncilo. Mozna by si pak kazdy dopravce radeji pripravoval sve… Číst vice »

Lukáš

Však při nástupu se podepisuje, že v případě odchodu od firmy v době kratší než 5 let (myslím) po skončení výcviku by musel zaměstnanec zaplatit nějakou částku. Podepisoval jsem snad 110 000 tehdy jako strojvedoucí a je to tak správné. Firma do mě investovala dost peněz za výcvik, kdy já jsem pro ní nebyl výdělečně činný, tak to musím nějak vrátit.

Bery

Nevedel jsem, ze to stale existuje. Pak by to bylo jednodussi, stacilo by tedy nechat tech 5 let na odchod mimo obor a pri prechodu ke konkurenci nastavit bez casoveho omezeni s tim, ze to neplati pri pauze 2 roky mimo obor. Tedy v podstate aktualizovat na dnesni pomery.
Co si budeme povidat, pokud odejde zamestnanec, ktereho firma potrebuje, tak za nej musi sehnat nahradu a do te nahrady investovat znovu celou castku na vycvik, coz ta druha firma nemusi. A tohle opatreni by zajistilo onu ferovost, ktera zde zjevne chybi.

AAA

Zrovna to tu nedávno bylo zmíněno ve článku o odchodu toho twitterujícho strojvedoucího.
Měl byste asi pečlivěji číst.

Bery

Pravda, nectu vsechny clanky…

K.L.

Ono kdo u ČD dělal papíry musel podepsat závazek na pět let,jinak nový zaměstnavatel zaplatí poměrnou část nákladů………………………….a on je rád zaplatí.

Bery

jj, tak zde bych to jen rozsiril… tedy aktualizoval dle novych skutecnosti. Zavazek na 5 let a jinak pomernou cast nakladu pri odchodu mimo obor. Pri prechodu ke konkurenci 100% nakladu bez casoveho omezeni, pokud tam nastoupi v dobe kratsi nez 2 roky od ukonceni prac. pomeru. Mozna i to rad zaplati, ale uz bude premyslet, zda se nevyplati jit cestou vlastniho vycviku.

AAA

To ovšem může být leda vaše zbožné přání, protože podle zákoníku práce nic jiného než těch max. 5 let sjednat nemůžete

Bery

Tak tohle by melo byt v zajmu statu, aby se neinvestovalo do zamestnancu, ktere pak levne (bez investic) pretahne konkurence, takze by to slo jiste upravit. V soucasne podobe by to slo udelat asi jen stylem konkurencni dolozky, ktera je sice pouze na rok, ale i to by mozna davalo smysl.

AAA

Co má být státu do toho jak zaměstnavatel investuje do svých zaměstnanců?

ervoš

Ani jsem tolik nečekal.Já jsem u národního dopravce s platem spokojen.Navíc to k firmě beru i tak trochu prestižně.
Strojvedoucí Českých drah zní lépe,než strojvedoucí např.GW-ČSAD Č.Budějovice.Něco jako kapitán Lufthansy,než kapitán Air Guatemala.Naštěstí v mé oblasti působení zatím kraj i pan Ťok naší společnosti moc neškodí.

Radek

No to jistě …. Nechte si to na silvestra docela pobavíte 🙂

David

Jo, to je vtipný. Tak ať vám ta hrdost k národnímu dopravci, kterého neřídí odborníci ale politici, co nejdýl vydrží a nemusíte jezdit pro Guatemala Railways. 🙂

DPDP

Můj spolužák že školy teď létá v Asii pro Vietnam Air a vydělá si stejně jako pilot Lufthansy, a po prepočtení nákladů je v Asii min. o 1/2 levněji než v Německu 🙂

Indian

Něco jako rozdíl kapitána lodi Emma Maersk nebo Costa Concordia ?:-)

Anonym

Ondrůj se asi snaží být vtipný, když tvrdí, že má personální situaci stabilizovanou… Stevarda má tak jednoho na tři vozy, vlakvedoucí na tom nejsou o moc líp a fírové se drží jen kvůli tomu, že jim dává plat neadekvátní výdělkům firmy (protože Radim dobře ví, že bez fírů by to mohl rovnou zavřít).

petr.r

https://studentagency.jobs.cz/volne-pozice/#vim-kde-chci-pracovat Můžeš si to tam najít, ale myslím, že tímto čd nepomůžeš, spíše naopak.

Anonym

Co si tam mám hledat? Já mám info z první ruky 😉

petr.r

nemáte, vy nevíte jak to tam chodí. Vy ani nevíte, že RJ nemá režijky, ale jeho zaměstnanci dostávají kreditový jízdenky a to je velký rozdíl na rozdíl od vás, vy si to musíte koupit i když to používáte pracovně, tuším, že je to od vás závist.

Bery

Ale vime jak to tam chodi. Plisen a jine hnusy na ubytovnach, kterou vedeni zacalo resit az kdyz to slo do medii. Sikanovani stevardu, kdy jim jsou schopni vytknout uplnou pitomost, jen aby jim nemuseli dat osobni ohodnoceni… Takze vime, cetli jsme a slyseli jsme dost.

noerf

Bety: Nemyslím si, že stav ubytoven u ČD je nějaký významně lepší. Pokud si pamatuji nocležnu ČD v Českých Budějovicích, tak tam do některých částí zatékalo.

Bery

No, ja videl jen nocleznu v Chrudimi. Pravda, po rekonstrukci a tesne pred predanim do uzivani jsem tam byl zkontrolovat datove zasuvky a misto pro wifi. Ale to je jak luxusni byt… spolecna mistnost s TV a sluzebnim PC, kuchyn, 2x sprcha a 2x WC pro 4 pokoje s klimatizaci. Vse nove vcetne nabytku a designove odladene. Fakt jsem koukal…

Hanzí

Jak to tak vidím tak pan Sůra ( evidentně zapšklý člověk vůči CD) a spol. vytvořil jakýsi dopravní web, na který se strhli šotouši celé republiky a každý z nich je zde odborníkem na slovo vzatým. Ale náhodou je to prima, protože číst některé příspěvky v diskuzi osvětí některým lidem kam až může lidská blbost sahat.

Jen tak

Dlouhodobe, vcetne mnoha let na iDnesu, ale ukazujete pravy opak.

Nevyvazenost (zejmena na idnesu, ale trosku i tu) je dost znat.

Anonym

Zase na druhou stranu je to web docela kvalitní a rozjetý, panu Sůrovi můžeme jen gratulovat a popřát co největší nezávislost a neutrálnost.

David

Řekl bych, že toto je soukromý projekt a není ničí povinnost obsah tohoto webu konzumovat. Komu se to nelíbí, nebo mu to zvedá krevní tlak, ať se odpojí a čte si něco jiného. Já tady taky se vším nesouhlasím, ale jsem rád, že tento projekt spatřil světlo světa a všem tvůrcům za to patří dík.

Aktivní železničář

To je úplně jednoduché. Regiojet nabídne základ 50 000 Kč a práci na moderních mašinách a do týdne má plný stav. Jinak ty lidi nezíská. Znovu připomínám rok 2015, kdy z Vršovic přešlo 8 lidí do Uhříněvsi. Kupec je mimo.

V.N.

Otázka je , zda si to bude moci dovolit.

David

Mzdové náklady strojvedoucích v takhle velkém byznysu nepředstavují zásadní položku. Když je schopen je zaplatit na nedotovaných spojích, tím spíš je zaplatí na spojích dotovaných.

Aktivní železničář

Je rok 2018 a 5 lidí z Uhříněvsi odchází do Malešic.

venkov4ever

…a jak to vlastně vypadá s jejich mzdami? Už se zaměstnanci dohodli se Šípem, prostřednictvím nastrčené loutky Kupce?

Anjel

Zamestnanci ČD ešte nevedia,ako im porastú platy od 1.1.2019. Odbory sľubovali,že kolektívna zmluva sa podpíše dnes.Tipujem +4,5 % a nejaká odmena ale je to málo,iné firmy pridávali i 8-10%

venkov4ever

Už to vyšlo výše. Děkuji.

Vorech

Když to tady tak čtu, tak mnoho lidí nezaznamenali tu změnu v roce 1990! Lidi jsou různí, někteří jsou dravý, tak jdou podnikat! Nebo jsou inovátoři a šoupou se v rámci jednoho podniku výš nebo přejdou k někomu jinému. Pak jsou lidi, kteří nemají rádi změnu a zůstávají na jednom místě x let. Každý podnik potřebuje takovou to rozmanitost lidí. A pokud někdo přejde k soukromníkovi, ať už osobní nebo nákladní je každého věc. Vždy je to otázka nabídky a poptávky. Líbí se mi zdejší diskuze jako určitý náhled na technické věci a mnohdy i doplnění a zamyšlení k článku.… Číst vice »

venkov4ever

No…lidé jsou skutečně různí, leč problém je v tom, že někteří lidé se domnívají, že jejich názor je nadřazen a ti, kteří ho nesdílejí, jsou jaksi méněcenní a není nutno na ně brát ohled. Vidíme to dnes a denně…i zde na diskuzi.

Vorech

Ještě nepochopili význam slova demokracie

Ankinakiki

Tak zrovna strojvedoucí a vlakvedoucí si můžou stěžovat nejvíce! Veškeré prémie letos shrábli akorát oni! Hnus! Nechápu, jak si něco takového vůbec mohou ČD dovolit, dát veškeré peníze na odměny strojvedoucím a vlakvedoucím ???

petr766

A komu_?

Tarfix

Když dostali posunovači a jiní 50litru naborové určitě jste nadával i na ně. Narozdíl od jiných podniků ty prémie nedostali všichni od vlakového dopravodu. To určitě nevíte

Jan Pan

Zeptej se na osobním oddělení jestli tam není pro tebe misto na toho strojvedoucího, případně vlakvedouciho.
O tom kolik peněz dá zaměstnavatel zaměstnancům a případně jakým rozhoduje snad on 😉

Pavel Macoun

Co je tohle za duševní výplod? To jsme přesně my Češi… Nikomu nic nepřejeme, závidíme a škodíme…

Lukáš

Protože taky tito zaměstnanci právě firmu drží když nemá lidi. To oni dělají X přesčasů a neřeknou ne, snaží se, aby vlak dojel a pokud možno i včas. My svou práci udělat musíme vždy na 100% ne jako třeba dílna, kde plno oprav udělají napůl, protože se jim zrovna nechce.

Premek

„Chceme těmto zaměstnancům zdůraznit, že o ně máme zájem i nadále a o práci se rozhodně nemusejí bát.,,
To jste dokázali ,,navýšením,, mzdy …

Pibik

Pamatuji si jednoho genrálního ředitele, který na poradách zdůrazňoval, že zaměstnanci musí stačit pochvala…

AAA

Peníze kazí charakter 🙂

Premek

Rád se o tom na vlastní kůži přesvědčím a pošlu vám číslo účtu, abyste měl kam posílat svou mzdu.

AAA

K tomuto poznání se musí každý dobrat sám 🙂

Gogo

Opravdu by mne zajímalo kde soukromníci berou jistotu že personál ČD který jezdí na výkonech které dostali, případně vysoutěžili, přejde k nim, je nutné si uvědomit že Praha, Brno nebo Bohumín nejsou Volary kde je nejbližší práce pro strojvedoucí v 50 km vzdálených Budějovicích což by znamenalo jezdit tam autem. Motorové rychlíky Praha – Turnov (Tanvald) , i Praha – Budějovice jezdí pražáci z Vršovic a tam se dá očekávat že nebude problém pro lidi z těchto výkonů najít jinou práci na jiných výkonech ve stejném depu. Brno – Bohumín jezdí brňáci a bohumíňáci a tam to bude to samé… Číst vice »

Bery

Nastupni misto v Pardubicich budou mit pouze papirove, aby jim mohl vyplacet cestaky. Vic bych za tim nehledal.

Gogo

Jenže o to právě jde, jak dlouho jim ty cesťáky bude platit. Aby to nedopadlo jako v jedné rakouské soukromé dopravní firmě, nástupní místo: Rakousko.

K.L.

Pracovníci ČD půjdou k soukromníkům za vyšším platem, na to můžete vzít jed.

David

Jsou i jiné zdroje, třeba ZSSK 🙂

Bery

Pravda, ale pak asi nebude sedet ten argument, ze se nikdo nemusi stehovat, nebo dojizdet…

tbalada

Já si dovolím napsat, cosi o objektivitě pana „novináře“ Sůry. Rychlíky z Brna do Bohumína převezme RegioJet, nejlevnější Leo Express nesplnil podmínky (https://zdopravy.cz/prekvapeni-rychliky-z-brna-do-bohumina-prevezme-regiojet-leo-express-nesplnil-podminky-19943/) Arriva odtajnila plány s rychlíky. Voda zdarma, až čtyři spojené jednotky, nové toalety (https://zdopravy.cz/arriva-odtajnila-plany-s-rychliky-voda-zdarma-az-ctyri-spojene-jednotky-nove-toalety-19987/) Hrozba soukromníky zabrala. České dráhy státu zlevnily o čtvrtinu (https://zdopravy.cz/hrozba-soukromniky-zabrala-ceske-drahy-statu-zlevnily-o-ctvrtinu-19891/) První dva nadpisy, podle mého seriózní zpravodajství. Třetí je ale nadpis z Blesku, prostě ta Sůrova malost a vztek, že ty blbý ČD něco uhájily je velice viditelná. Místo nadpisu „České Dráhy budou pokračovat na linkách Ex2 a R18, zlevní státu o čtvrtinu“, napíše alespoň to, že ty hodný soukromníci (píšu hodný, pan… Číst vice »

tbalada

Já komentuji ten ubohý „novinářský“ přístup. Nic víc, hrajete si na objektivního, ale kde se Vám něco nelíbí, reagujete přesně jako v mnou popsaném příspěvku. Ten vztek je až komický 😀

Vorech

Ano, třeba zlevnili díky nějaké možné konkurenci. Že zdražovali? A proč né, každý se bude snažit zdražovat až do té míry, dokud je někdo ochotný za ty služby zaplatit.

Pibik

Bavíte s trollem co ze sebe vypustí žluč, 30x si nakliká like, dá si capuccino a má pocit dobře vykonané práce.. Za mě máte skvělý informační web v dynamické odvětví jménem doprava. Jen tak dál, nemá to chybu.

David

Já tady vidím spíš vztek (až komický) ze strany diskutujících než ze strany pana Sůry. Jasně, titulky jsou trochu bulvární, to ano, ale texty jsou obsahově přínosné a z mého pohledu neutrální. To, že si v tom někdo najde významový podtext podle svého gusta a promítá do něj svoje nadšení či frustrace je věc druhá, ale není to problém pana Sůry.

D.S.

Nechci se hádat, ale myslím, že tam jsou požadavky objednavatele oproti současnému stavu rozdílné. Určitě není požadován celý restaurační vůz – stačí bistro s jedničkou. Možná i je upraven jízdní řád, aby lépe vycházely oběhy a ušetřila se tak souprava.

Tom D

Proc vubec ztracite cas odpovedi na takovy sracky

Pibik

Hlasování se dá obejít to není objektivní, v Česku máte takovou blbou náladu, všechno kritika, můj obdiv mají lidi, kteří i přesto chtějí něco tvořit.

Pibik

Si stvořte vlastní informační web, nebo sem nechoďte, číst články není povinný..

Soukromnik

Je to o chování redaktora,víc nemám co dodat.

Pibik

Je to jeho web, může se chovat jak chce. Komunismus už skončil, víme?

Dodo

„Bitva“ bude tak o strojvedoucí, protože bez nich to zatím nejede a je jich málo. Ostatní personál je na tom hůř. Vlakvedoucí budou u ostatních spíše na ústupu a takových pokladních mají jen pár. Ale jo, ČD to pomůže, pár lidí bude dělat jinde, nebo pomůže se stávajícím v rámci ČD. Další odejdou úplně, nebo přejdou a nakonec se zavře pár pokladen a jede se dál.

Soukromnik

Zdravím,v každém vlaku požaduje kraj vlakvedouciho.

Soukromnik

Jen ještě dodám,že by mě zajímalo,kde je vezme. Mám jednoho doma a dle vyjádření i ostatních kolegů k nim nikdo nechce,šéfové jim jasně řekli,že o ne stojí i dal a udělají vše proto,aby zůstali.

David

Co znamená „udělají vše“? Kolik toho asi zmůžou v tom molochu ČD? Spoustě lidem na ČD vůbec nedochází, co to je pohybovat se na trhu, a to i na trhu pracovních sil. To nezachrání ani ty rádoby vtipné náborové bilboardy ve stanicích. Prostě začíná boj a vyhraje ten, kdo nabídne lepší podmínky.

Vít Jůza

Důležitá otázka je, jestli to musí být osoba odlišná od strojvedoucího a průvodčího.

David

A taky je otázka, jestli to musí být občan ČR. To, nad čím my tady ohrnujeme nos, může někomu ze země za řekou Moravou připadat zajímavé. Už teď jezdí na lince RJ Vídeň – Praha dost Slováků a Slovenek. Na lince Brno – Bohumín si je dovedu představit taky.

Pibik

Apropo RegioJet nyní začne určovat písničku na hlavních tazích spojujících tři největší města, myslím, že cestující bude mít návaznosti přípojů, to že ČD jenom vyhrožuje a pak nic, to si zvykejme. Místo aby se soustředili na to podstatné (kvalita, efektivita), tak budou bojovat minulé bitvy až do své nevyhnutelné privatizace. Co čekat, Kupec v TV při dávání rozhovorů působí jako unylý úředník státu bez názoru.

Thom

Nic proti, ale jakou vidíte kvalitu u RJ nebo Arrivy? Káva Všemožné v jednom zdarma?

Patrik

U RJ (myšleno Regiojet)? Levnější jízdné, slevová karta narozdíl od ČD zadarmo (u ČD se slevová karta kupuje podle hesla nechci slevu zadarmo). Pak třeba sklápěcí a větší sedačky, více místa na nohy oproti údajné výkladní skříni railjetu ČD. Kromě kafe také noviny, časopisy, Pivo 12° za 20 Kč (srovnejte kolik stojí u ČD), atd…

aldik

Levné jízdné mám i u ČD a to i bez in-karty, u RJETu se to dost často hýbe podle vytíženosti spoje, u ČD to nikdy nějak extra nahoru nevyskočilo. A platit za slevovou kartičku u dopravce, který má proti ČD pár spojů? To by byl hodně špatný žert 😀 Navíc s inkartou mám pevně danou slevou (25, či 50%), kolik mi dává Regiojet? Tam se to bude měnit jak se jim zlíbí.

U ČD (JLV) mi dají čepované pivo (to mi Jančura nedá), lahváče si můžu koupit v Albertu a levněji než za 20.

Patrik

Opravdu se sleva nehýbe? Tak proč např. teď nabízí ČD na IC 509 do Ostravy cenu 295 Kč bez karty a 260 Kč s kartou, tedy slevu necelých 12%, když to má být 25% a s IN 50 opět na ten samý vlak 221 Kč – to je opravdu poloviční sleva, ale akorát pro ty, kteří ve škole vynechali počty. A na to se vyplatí si ty karty kupovat. Špatný žert je vůbec platit za slevovou kartičku. Většina obchodníků v jakémkoliv oboru, ví že slevové kartičky rozdá, aby si udrželi zákazníka, jen k ČD tahle informace nepronikla. Až na to,… Číst vice »

petr766

Přesně tak, ještě platit ČD výpalné za to, že mi dají (jako) slevu. A pak napálí stejně akční jízdné, takže vlastně podráží sami sebe a své slevy na inkartě, které se tak vůbec nevyplatí. U RJ je karta zdarma a není potřeba na ní mít vázanou hotovost, pokud by někomu vadilo tohle, dá se dobít online dle potřeby jen na nákup dané jízdenky. Ale když někdo posuzuje „kvalitu“ podle toho, že si dá v (pár vlacích) ČD točené pivo a u Jančury mají „jen“ lahvové, tak s takovým člověkem nemá smysl vést debatu 😉

Jaaa

Já teda nevim, ale inkarta v mobilu je zdarma. Na co je mi další plastovej krám?

Bery

Na Ostravu je akcni jizdne. U kolika obchodniku je s kartickou sleva na zbozi v akci ?

petr766

Zatím mi většinou vždy vychází dráže ČD, jak na vnitru, tak při cestách do BA nebo Vídně ani nemluvě. A hlavně, kultura cestování na dálkových spojích je úplně jiná než v sice moderním, ale přeplněném Railjetu. Jeden příklad za všechny – cestoval jsem s dětmi do Prahy minulý víkend – v regiojetu nebyl problém pomoci při nakládání kufrů, ukázání místa atd. Včetně nějaké drobné pozornosti pro děti během jízdy od personálu. Manželka s námi měla sraz v Praze, cestovala odjinud ze školení rychlíkem od Budějovic. Nastupovala do stejných dveří, odkud vystoupil průvodčí. Že by ho jen napadlo jí pomoci s… Číst vice »

Patrik

Tak srovnávat ceny ČD a RJ Praha – Košice / Bratislava / nebo dokonce Vídeň snad nenapadne ani nejelitnější režisty!

flatt1

Tak jo. A ještě tu o Karkulce 🙂

petr766

Jinak pokud posuzuješ vlak podle piva, tak je jasné, že s tebou nemá žádná debata smysl.

David

Mícháte dohromady nedotovanou (open access) a dotovanou dopravu. Na dotovaných linkách bude státní tarif, který je vždycky garancí toho, že ceny nebudou neúměrné. Nesrovnávejte současné vlaky RJ s těmi budoucími dotovanými. ČD taky nemají ve všech svých vlacích služby stejné.

VS

Dobrý den, reaguji jen na jednu informaci z Vašeho příspěvku, nikoliv na zbytek: U RJ jde možná o ,,pár spojů na železnici, ale nikoliv o ,,pár spojů celkově — jejich slevová karta platí minimálně na všechny jejich vnitrostátní autobusové linky (proto jsem si ji pořídil dříve, než na železnici vůbec začali). Samozřejmě, toto platí pro komerční dopravu; nevíme, jak bude vypadat doprava v závazku, navíc se může lišit politika závazkové dopravy objednávané ministerstvem a jednotlivými kraji, ale obecně mi přijde, že ty kraje, které přemýšlejí i nad někým jiným než nad Českými drahami, příliš nechtějí jiný než svůj krajský a… Číst vice »

Bery

To ale plati pro komercni spoje. Bude ta slevova karta RJ platit i na zavazkove spoje ? U CD plati vsude. Nedivim se, ze ji RJ dava zdarma, kdyz se da vyuzit jen na par trati…

Pibik

Naše rodina má jako number one Leo Express, asi takových 80 000 km toho už bude po celé střední Evropě za pár eurokaček a to nežiju v ČR. Před pár dny mi autobus Eurolines/Leo ze zahraničí z provozních důvdů trochu nestíhal, domluvou dispečerů od řidiče přes bluetooth sluchátko, opozdili o pár minut návazný vlak z Prahy, abych to pohodlně stihnul, řidič jel co to šlo, mě odbavil expresně jako prvního, kdybych to neznal poradil, kam jít a kudy atd. Ve vlaku byla domácí vánoční atmosféra celou cestu, fakt velice příjemné, personál skvělý, byla i sranda a teď si dáme ČD,… Číst vice »

David

Podle počtu mínusů je vidět, co je tady většina diskutujících za omezené kokoty. Omlouvám se za ten výraz, ale jinak to ani nazvat nejde.

Pibik

Ono hlasování se dá obejít několika způsoby, když víte jak, to nakliká klidně i jeden člověk, to zase tak neberte.

Pavel Novák

Leo že je číslo jedna ? Ani náhodou, Regiojet a Pendolino ČD mají vyšší úroveň, to druhé i podstatné lepší včasnost vlaků.

petr766

Technická – káva v RJ ve vlaku je kvalitnější nebo plně srovnatelná s většinou předražených kaváren, kde stejné kafe stojí klidně 60 – 70 Kč. O Starbuck instantní břečce u ČD ani nemluvě 😉 Instantka se prodává v autobusech a samozřejmě je to poznat, ale opět je výrazně lepší než ze spousty automatů na kafe.

ThLic. MUDr. Josef Pagren

Včerejší situace: RJ 1012+185min.;RJ 1014+70min.;RJ 1017+150min.;1019+40min.; a perlička – autobus Praha-London+740min. 😀
Nedělní situace: 1008+40min.;1004+135min.;1006+76min.
Dnešní situace: 1012+30min.(zatím); 1007+50min.

PetrD

Pondělní 1005 0minut

Anonym

Máte pravdu, že by se měla udělat restruktualizace kilometrického jízdného, slevy na IN Kartě byly zřízeny po akciovce, aby mohlo být výrazně zdraženo obyčejné jízdné.

VS

Dobrý den,

děkuji za připomínku, ještě před kartami In tu byla karta Z a zákaznické jízdné, už si nepamatuji, zda mírně zdraženo nebo shodné s původním a normální zdraženo, už si nejsem jist, ale něco mezi stem padesáti a dvěma sty procenty původního? Toto by mě zajímalo; nemá, prosím, někdo z účastníků diskuse prameny a odkazy, jak tomu tehdy bylo přesně? Toto jsem nepovažoval za důležité si pamatovat. 🙁 A už vůbec si nepamatuji, byla-li karta Z placena či nikoliv. Pokud to někdo víte, budu rád za informace i odkazy na prameny.

Hezký večer i adventní čas.

Pibik

Samozřejmě, že ČD propouštět nebudou, to dá rozum. Lidi mu odejdou sami, zvláště když pro tento státní subjekt jsou lidi jen kolonkou na formuláři pracovní síla…

Tarfix

Ano odejdou sami,protože když jim nabídnou z Bohumína místa v Praze.Tak to radši dobrovolně dají výpověď. Nedostatek lidí v vlak.doprovodu je, ale né v regionu Morava.A když si vezměte věkovou kategorii na R8 ,tak nikdo nepůjde do Prahy.

Thom

Směju se – ještě včera tu někteří psali, že ztrátou zakázek ČD (stát) ušetří, páč budou moci propustit lidi, sešrotovat soupravy, prodat depa atd. …

aldik

Proč by něco šrotovali? Pokud se to nevyužije jinde, ještě to můžou pronajímat soukromníkům jako zálohy 😀 Aneb na všem zlém se najde něco dobrého 😉

Franta

Jste asi upad….ne ? Nabizet osklivym soukromnikum neco, co sam nepotrebuju a jeste za to chtit penize ???? Co se mi nehodi radeji do smelcu…

Brumla

No 854 by konečně mohly přijít tam, kde jsou ale je jich málo ,že na nich není možné provést pravidelné údržby neb , Praha a Brno tam jsou nadlidí s jinde to je pro ně póvl a drží si takové zálohy o kterých se jinde může jenom zdát. Takže normální lidi mají jasno kam je nasadit. Ovšem „odborníci“ nad tím budou bádat. A to jejích několikaleté bádání? Výsledek vidí každý. Totální devastace a nesystémovost.

Jirka

Včera jsem ve vlaku ČD potkal paní, která povídala, jak zrovna jela Regiojetem a vyhodila před zraky stewarda plastovou láhev do koše v chodbičce. Steward ji však požádal, aby ji do koše nedávala, jinak prý přijde o osobní ohodnocení. Tak jsem jen koukal a ona pokračovala. Prý jí steward řekl, že to tak v práci mají, že všechny odpadky mají prý odnášet od lidí sami a pokud prý přijde kontrola či sám Nejvyšší Radim Jančura, strhávají za odpadky v koších prý osobní ohodnocení. Tak takové soukromníky tady opravdu chcete? Opravdu? I Vy, pane Sůro? A nevěřím, že si v tomto… Číst vice »

Thom

A vy jako jezdíte se člověkem, který řeže lidem uši? S tím bych nikdy nejel.

Anjel

Ja som s Arrivou na linke Libeň-Hostivař spokojný.Komfort,vo večerných hodinách minimum cestujúcich,takže radšej pojdem domov naokolo cez Libeň než narvaným elefantom a stevardi Arrivy usmievaví a v pohode.A samozrejme oceňujem,že Arriva uznáva zamestnanecké IN karty

Thom

Uznávání těch In karet bych viděl jako hlavní +++

Patrik

Uznávají ČD na nějaké lince také slevové karty Arrivy?

MartinM

Arriva nějaké má?

Martin

Uznává proto, že Ropid nařídil

X 1

Ad. Arriva Mateřský koncern DB nařídil, že se v české arrivě budou cestující učit šprechtit německy. Vypnuli wi-fi. Hlášení je jen deutsch. Nächste štación Placha-Potpapa. Ausstieg rechts. Vorsicht einštígkante. Mezi stanicemi bude ve vlakovém rozhlase nepřetržitě běžet smyčka předčítání Mein kampf. Patrně jste se taky staly svědky mystifikace o nových tyrkysových uniformách Arrivy. Ano. Nové budou. Ovšem ve zcela jiném odstínu (tmavší) a zejména jiném střihu. Nezbytné odznaky na uniformách, budou veřejnosti přehledně oznamovat s kým mají tu čest. Zugführer, Triebfahrzeugführer, busführer a samozřejmě Oberführer. Taky ordonanc a putzfrau. Samostatnou kapitolou budou inkousti (Systémový Specialisté). Budou zastávat jak kancelářské práce,… Číst vice »

AAA

A co je na tom špatného že třídí odpad?

petr.r

ta babka asi je z vesnice, co v kotlu spálí všechno a tak to míchá a špiní tím plast. Ona asi neví, když ve městě je žlutý kontejner na plast, tak město ztoho má zisk a jirka ještě nebyl v práci na školení.

Mart

To by mě velmi zajímalo co vlastně Ti stewardi vynáší na Smíchově v těch odpadkových pytlích které tam posbírá úklid a sjednotí do kontejneru. Přijď se podívat a ověř si než něco napíšeš.

Michal

Soukromníci taky jedí malé děti.

Anjel

Často sa ale tí stevardi ani neobjavujú vo vozňoch a neprinesú žiadne občerstvenie. O tom píšu komentáre českí aj slovenskí cestujúci na facebook.stránku Regiojet.

Michal

Tak nemá lidi no, to je všude. Někde nejsou řidiči, tak se na linkách vynechávají autobusové spoje třeba. Tak to prostě je.

petr766

Jo, pár komentářů měsíčně. A proto je soukromník špatný (a to ještě z těch komentářů je půlka smyšlených od různých haterů)

petr.r

v low costu se nedonáší občerstvení a noviny a rájec jsou na poličkách, tak zvednout zadek a dojít si , ale to by bylo pro fejsbúkáře moc obtížný.

petr766

Ono je to „trošku“ jinak. Steward je povinný odpadky pravidelně odnášet, do koše si samozřejmě můžu hodit co chci a nikdy mě za to nikdo nevynadal nebo neupozornil u Regiojetu. Paní si to značně vyložila po svém. Mají na to i otázku v dotazníku na ohodnocování cesty – „udržoval steward vaše místo během jízdy v čistotě/odnášel odpadky“?
A jestli paní stačí něco takového k tomu, aby s Jančurou nejela, tak to jí stačí fakt málo. Aneb jak vymyslet co nejabsurdnější důvod proti žlutému 😀

petr.r

jirko-nevím kde děláš, ale my taky nesmíme dávat papír mezi plast atd. Do toho koše plast nepatří, oni mají pytle a tam to dávají.

Iva D.

Manegment této firmy zdá se být nepoučitelný. Na Šumavě nakonec odešli krom dvou všichni. Pan Kupec je opravdu naivní, nebo hloupý, když si myslí že strojvedoucí z České Lípy nebo Tanvaldu zůstane u ČD, když mu Kupec nabídne místo v Praze. A protože má ve smlouvě to místo, kde pracuje, tak jsen na vedení zvědavý, jak ho zaměstná.

Kuba

Jenže na Šumavě to byli lidé převážně z Volar a okolí, tam moc jiných možností není. Když jste zmínil Českou Lípu, tak zde konkrétně zůstanou Českým Drahám osobáky na Boleslav a rychlíky Ústí – Liberec, takže těm lidem mohou ČD stále nabídnout práci v místě.

Rtep

Z těch lidí, které tu znám, by nikdo neodešel ke GW Train od Českých drah, pokud by měl jinou rozumnou možnost. Jenže – dojíždějte 2 až 3 hodiny za prací s noclehy na nocležně…
Část lidí raději u dráhy skončila úplně, část zatnula zuby a šla k těm zoufalcům.

Vlastimil

Nesmysl, to by pak na těch osobácích do Boleslavi museli jezdit ve dvou.

jan

Samozřejmě, když ptáčka lapají, tak mu i hezky zpívají. Nicméně, já být strojvůdcem, tak to za SA neměním. 🙂

X 1

Jan
Kvůli těm pěknejm stewardkám, bych to prubnul. 😉

Martin K.

To, že ČD chybí klíčoví zaměstnanci je nepochybné, ale moje otázka zní. Můžou si je při ztrátě výkonů dovolit podržet? Přijdou o 3/4 mld. a nechají si všechny mašiny i zaměstnance? Pravda, namátkově poplatky za koleje a palivo platit nebudou. Nedovedu si představit, že bych takhle vedl svoji firmu nebo rodinný rozpočet…

Jiří Tulipán

Oni by je nedrželi, jen by jim šichta začínala o pár kilometrů dále, kam by dojeli režijní jízdou. Děje se tak běžně i dnes, kdy například z Brna vezete vlak do Prahy, pak se vezete režijní jízdou a poté například z Olomouce vezete rychlík do Brna. Výhoda ČD.

Martin K.

Souhlas…

Soukromnik

Bez problémů.Preskupenim výkonů, chováním k nim,benefity atd.Aby po nich řval neurotik v kostovane košilce, to může po studentech,ne po lidech co živý své rodiny.Nevyjedou,nebude s kým.

Martin K.

Ne každý soukromník je terorista, mám to štěstí, že mezi relativně rozumné lidi patří majitel naší firmy. Kdyby to bylo bez problémů, jak tvrdíte, tak lidé od ČD neodchází. Svět není černý nebo bílý, je šedý = to platí jak pro zde zmiňované ČD i RJ. Obecně, pokud se zaměstnanec naštve, tak plive kolem sebe až to pěkné není. Informace zaměstnanců beru s rezervou a to i ty pozitivní. Mě zajímají čísla, ty mluví celkem jasně (byť se snaží ČD, RJ, LE mlžit co to jde), všechny zmíněné společnosti jsou soukromé (byť ČD vystupují jako státní jak se jim to… Číst vice »

jan

Tak podle mě, propouštět se bude, ale na straně pokladních a tak. Mělo by se škrtat, když se tlačí na cenu..

Michal

Pokladní ruší dráhy i bez nějaké konkurence.

Anjel

Tak odkaz pre autora článku Honzu Sůru

Včera RJ 1012 z Košíc do Prahy +120 min,RJ 1017 mal na hl.n.,keď som išiel z práce +60 min,neskoršie už +120 min

V nedeľu 2 spojené vlaky a vpredu 2*hv radu 162

Nech nás Boh chrání pred takýmito súkromnými dopravcami.

Daniel Mach

To já jsem jel v září z Bratislavy do Pardubic. V Pardubicích měl Jančura zpoždění cca 10 minut a Metropolitan, který už měl být dávno v Praze měl 120 minut. Svědčí to o něčem?

Brumla

Ano souhlasím, netřeba reagovat na pana co je jeho hlavním hobby, zpoždění může mít každý, a nemusí to být i jeho vina. Ovšem otázkou je zda reagovat na pána, který má hlavní hobby co je ČD je špatně co soukromník to je dobré. Dlouho jsem přemýšlel zda reagovat, neb nemám zapotřebí poslouchat či spíše číst jaký jsem xxxxx , každý si může dosadit co chce. Bylo tady zmíněno, že pryč jsou ty doby kdy u jednoho podniku byl člověk léta. A Podle toho to vypadá. Žádný vztah. Přijdu kouknu něco udělám „podojim“ podnik ať vědomě či svojí neschopností a bez… Číst vice »

Anjel

V ostatných týždňoch je tých neschopných lokomotív Regiojet velmi vela.A platí jednoduchý fakt,neschopná lokomotíva na nočnom vlaku niekde na Slovensku= +6 hodín sekery 🙂

JAN

Nemá smysl reagovat na někoho, že pane Sůro, kdo špiní mezi řádky ČD. Neříkám, že ČD jsou bez chyby, ale bylo by dobré se nad sebou zamyslet. Hlavně prosím nepište, abych Vám uvedl příklady. Nemohu si vše pamatovat, ale je tu někdy dost záporných reakcí na Vaše příspěvky a komentáře.

babilon

Na to všimnout si, že v posledních měsících má RJ poruchy lokomotiv docela často, není třeba denně sedět u Grappu.

noerf

Jan Sůra: Nemám nic proti Regiojetu, naopak si myslím, že zvýšil kvalitu cestování v ČR na nejvyšší úroveň Evropě, ale je pravda, že například noční vlak Praha – Košice – Humené má zpoždění vcelku pravidelně na rozdíl od opačného směru. Samozřejmě je otázka, zda-li je v omezení infrastruktury nebo v lokomotivách, či ještě někde jinde.

petr766

Vzkaz pro tebe – v neděli večerní RJ naprosto bez problémů do Brna, přistavení, odjezd i příjezd včas. Objednávka na stole cca 10 minut od vyjetí. Cena minimálně o polovinu nižší než u ČD.
Jinak RJ nemůže za to, že u vás v severním Maďarsku je na houby infrastruktura a zpoždění vozí skoro všechny vlaky od Košic bez ohledu na dopravce.

Jiří G

Jaké severní Maďarsko?? Ty jsi odkud??

X 1

Dobře. Tak severní Uhry. Spokojen?

David

Nerozumí česky. Felvidék.

TOM

horní Uhry

Jiří Tulipán

Neznám strojvedoucího, který by rád jezdil sem tam, sem tam, sem tam. Proto jich jde hodně k ČD, kde mají pestrá vozidla a traťové relace. Každopádně jistě se mezi tolika zaměstnanci najdou i tací, kteří vymění peníze za jednu trať.

Mart

Potom je ideální nastoupit k ČD a jezdit v turnuse Nové Sedlo u Lokte – Loket.tam je pestrost zajištěna

Faby

Občas jede až do Chodove nee🙂😂

Kubrt

Já si tedy vzpomínám, že když se začaly vzájemně rozvolňovat strojové a prsonální turnusy, spíš se na to nadávalo, než že by si někdo chválil, že za směnu vystřídá x loko a tratí.

Jiří Tulipán

Když jsem se optával po funkci strojvedoucího, byl jsem informován, že se jezdí na mašinách, které jsou dostupné v daném depu, pod kterým bych působil a jezdí se relace, které jsou přiřazené danému depu. Jestli nemám mylné informace, dříve se držely turnusy na loko a trati, z důvodu nedostatku strojvedoucích se začaly turnusy točit. Určitě se našli i nespokojení zaměstnanci, zatím jsem měl ale štěstí na zaměstnance, kteří si to vynachvalovali.

Apollo17

Dnes se jezdí na různých lokomotivách,různých dep.Např. strojvedoucí z pracoviště Ústí nad Labem jezdí rychlíky do Prahy na bohumínských 151,Vršovických 150.2,děčínských 162,163 a R do Chebu na plzeňských 362.
Turnusy se oddělily z důvodu většího proběhu lok.a možností směn strojvedoucích(délka směn,nástupní místa).

Quido

Ja bych se rad zeptal autora clanku na toto: Kdyz Vy sam podporujete konkurenci a netajite se sympatiemi k soukromnikum, obzvlaste Regiojetu, Vam by nevadilo, kdyby kvuli ztrate nektere linky prisli zamestnanci CD, co tam treba jezdi i 30 let, o praci? Ono taky pracovat pro soukromnika a CD je sakra rozdil – to, jak se chova pan Jancura k zamestnancum, je znamo, viz mnoho prispevku a zkusenosti na internetu…

Petr

Tohle se uz deje.Konkretne v Pardubicich uz par strojvedoucich konci. A pozor,nejsou to zadni problemovy nebo nesikovni jezdci,naopak. Stejna situace je i s dilnou,frajer od stolu z nabrezi dilnu zrusi a opravari,kteri to opravdu znaji jsou premisteni do zcela nevyhovujicich podminek do Hradce. Jestli si nekdo blahove mysli,ze budou za dvacku cistou pracovat a dojizdet ,tak skutecne nebudou.Uz vim o 3 lidech kteri konci. Takze droli se to fest. Z vyssich mist ,mysleno primych nadrizenych je citit spise nezajem-jakoze takhle to proste je,moc nas to nezajima….. A tak se ptam,sam po dlouhych letech u drahy za brzdicem-proc bych mel pro… Číst vice »

Thom

Byl bych zvědav, jak byste mluvil, kdyby vám bylo třeba 55, nějakých 8 let do důchodu a najednou by vás vyhodili po 30 letech z práce… soukromník vás nezaměstná, páč jste starej nekvalifikovanej, nemáte hezké kozičky, aby nad nimi mohl slintat kdejakej Honza a tak… jdete na pracák, stát platí. Když budete mít štěstí, doklepete to jako podkladní v penny nebo uklízečka. Možná byste mluvil jinak, kdyby se vám tohle stalo. Jak je vidět, s lidmi moc soucit nemáte – to už jsme si všimli dávno.

Jiří Tulipán

Kdo má vzdělání nebo kvalifikaci, nemusí se bát těchto excesí. Dnes se běžně ukecávají bývalí zaměstanci v důchodu, aby se vrátili do firmy. Znám případ, kdy se asi 6 společností pralo o jednoho zaměstnance, který se rozhodl jít do důchodu. Byl prostě kvalifikovaný. Ale nebojte, v Tescu, Albertu a Kauflandu nabírají pořád, stačí podat životopis.

Tarfix

Jenže Jančura nechce od vlakoveho doprovodu kvalifikované zaměstnance. Chce ty svoje cukrouše a ty chci vidět jak jim první směnu řeknou suneme do Židenic, jak tam profrčí toho trpasĺíka 😁.No přejme a bude nám přáno, že tu smlouvu nepodepíše

Jiří Tulipán

To mi je známé, když vidím ty amatéry na nádraží, tak se vidím v McDonaldu – stejný typ zaměstnanců – „a když budete pracovitý, místo okurky budete dávat salát“. Ale všichni jsou spokojeni, že mají kariérní růst, zvláště studenti z fildy.

JAN

Tak to je Váš názor pane Sůra. Já jsem nastoupil v 18-ti k ČSD/ČD a chci tam zůstat co nejdéle. Zatím mám totiž jistotu výplaty ve stanovený datum, platí vše (so, ne, svátky, přesčas, nástupy, prémie, za léta, školení, periodickou, příspěvek na důchodové, atd.). Mám FIP, KOP!!! To vám soukromník nedá. A mimochodem. Známá dělá personalistiku ( má psychologii ) a z těchto lidí, co pořád mění zaměstnání mají opravdu radost. Podnik potřebuje zaměstnance u kterého mají jistotu a né, že je to jeho přestupní stanice. A teď ruku na srdce. Vy kdyby jste byl velkým zaměstnavatelem, také by jste… Číst vice »

petr766

Tak ať mi ta vaše známá personalistka (mimochodem, nejhorší sorta lidí ve firmách) napíše, proč ty lidi ty firmy tak mění a proč drtivá většina firem místo toho, aby si udržela kvalitního člověka a vyšla mu v něčem vstříc (když je to bez problémů možné), ho raději nechá odejít a pak půl roku hledá náhradu, která se dalších x měsíců musí zaškolovat… Personalisti pořád křičí, že nejsou lidi, přitom pořád mají své hloupé návyky a postupy, které mohli zkoušet tak maximálně když opravdu ty lidi byli a mohli si vybírat. Pak se nedivme, že spousta firem hledá zaměstance třeba půl… Číst vice »

petr.r

čd nedělá v isu?

petr766

To je ovšem přirozený vývoj. Že u ČD byl roky „smrádek a teplíčko“ není důvod, aby některé tratě nemohl dostat někdo jiný. Čím je zaměstnanec ČD po 30 letech tak odlišný, abych ho litoval více, než kohokoliv z jiného oboru, kdo taky prostě bude muset změnit práci?

noerf

ČD nikoho propouštět nebudou, ale otázka je co budou dělat, když zaměstnanci sami odejdou. Protože budou mít práci v místě, možná o trochu lepší mzdu a pravděpodobně modernější vozidla.
Mimochodem na střední škole v Českých Velenicích, kde by mohli případní strojvůdci studovat jich na daném oboru není ani čtyřicet (všechny ročníky).

Jiří Tulipán

České Velenice jsou partnerskou školou, ale obor jako takový je na více učilištích. Osobně jsem šel na jiné učiliště, než studovat v tak hnusném městě v tak hnusné škole.