Prodej tratě obci Hevlín jde na vládu, provozovatelem bude Railway Capital

Nádraží Hevlín. Pramen: www.hevlin.czNádraží Hevlín. Pramen: www.hevlin.cz

Sedmikilometrová trať z Hrušovan nad Jevišovkou do Hevlína má před sebou už jen poslední krok k odstátnění. Ministerstvo dopravy poslalo

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jan

Absolutně netuším proč zrovna tuto dráho odstátňují, když je to navazující tah na Laa a Rakousko. Jsou asi padlí na hlavu..

Alibaba

Akorát tam jaxi nenavazuje, aneb stát (malost politiků rozhodnout) za celou dobu po roce 1989 nepostavil most přes Dyji a přes náhon.

Kubík

Na Vidnavu se zájemnce našel a trať chce zásadně proměnit včetně výstavby tratě do polské Nisy: http://dopravni.net/zeleznice/27771/vidnava/#more-27771

Spravedlnost

Serioznejsi zdroj by nebyl?

Kubrt

Mno, trať no Nysy plně vytížená ucelenými vlaky s kaolinem… Kdyby po té trati denně projelo pět ucelených vlaků s kaolinem, tak je vidnavské ložisko za 4 roky vytěžené. Polsko je skutečně poměrně významným importérem kaolinu, ale – tato surovina se nevozí po vlacích, ale po kamionech, eventuálně po jednotlivých vagonech. Takže obnova těžby možná reálná je, ale rozhodně na to není nutné železniční napojení a výstavba trati do Nysy je úplné sci-fi.

182-097

A ucelené vlaky ukrajinského kaolínu překládané ve Werchratě, případně kaolín z Sobotki (opět v ucelenkách) , nebo z Chodova, do polských keramiček teda neexistují?

Kubrt

To je nějakej jíl, ne kaolin v pravém slova smyslu.

Martin z Moravy

Jaké plány s tratí Čejč – Uhřice má budoucí majitel?

Pepa z depa

Jééééjee zase pojedou dva plný motoráky, aby ukázali, jak ta štreka je hrozně potřebná a chyběla a potom to zase usne v zapomění…
Jo kdyby někdo prosadil propojení do Laa an der Thaya a třeba elektrifikaci, bylo by to někde jinde…

Jiří Kocurek

Jasně, když se tam pověsí drát, bude tam jezdit stejně lidí jako do Židlochovic. Tam je taky pověšený drát.

Svojsin

Ze Znojma (podstatně větší město i „s okolím“, než Hrušovany) a spol. taková trať vede a využití je tristní.
Nedá se očekávat, že by zrovna y Šanova jelo alespoň stejně(málo) cestujících.
Hodně naznačuje linka 104 Laa- Hevlín Hrušovany – Jiřice – Brno, ta je velice solidně využívaná, někdy až moc, ovšem v úseku Hevlín – Laa veze vzduch.

Look

Postavit 1 most a 2 kilometry trati je asi nejjednodušší. Ostatní tratě mají k obnově těžší cestu.

Kubrt

Tak ony by to byly spíš tři mosty, ale technicky je to jistě schůdné. Větší „problém“ je, že není důvod tu trať stavět.

Jiří Kocurek

Sežeňte na to peníze. Aha, to už tak jednoduché nebude. Rozpočet obou obcí (Hevlín, Laa) za 20 let stačit nebude.

Kubík

Tím busem jsem jel v červnu, úsek Laa-Hrušovany, myslím, než opustil Hrušovany a objel všechny ulice, to trvalo asi 45 minut! Ta trať bude výhodná pro cestující co chtějí přestupovat z vlaku na vlak. Bus navíc téměř nenavazuje na vlak v Hrušovanech-(Šanově), asi aby JMK dokázal, že na vlak co nejede nikdo nepřestoupí…Cha.

Spravedlnost

A k tomu se i pekne projit na cerstvem vzduchu, ze? Bus vozi vzduch ac spojuje stredy obci, vlak spojujici okraje jiste poveze davy. Jeste ze stat ma dost soudnosti nestavet takove veci.

Svojsin

Kubík: … Autobus v Šanově žel.st. samozřejmě navazuje na vlak, která návaznost vám tam chybí u kterých konkrétních spojů???!! Neptám se ironicky, to mě opravdu moc zajímá. Bus z nádraží v Laa jede k lékárně v Hrušovanech 32 min. (ale proč si nepřisadit, že) a žádná zbytečná zastávka po cestě není. Pokud by jste jel vlakem, stejně by jste přestupoval na bus v Šanově + čas. rezerva na přestup. Hlavní ale je, že tam není zájem jezdit, jednotlivce, kteří se sejdou (spíš nesejdou) v jeden čas nepovažuju za argument pro vlak(tam jezdí moc i ten bus). Chápu, že pro vás… Číst vice »

znojmák

Nevím, co tím diskutující myslel, ale možná mířil na to, že bus 104 navazuje většinou jen na vlaky jedním směrem (v obou jen v pracovní dny odpoledne. Navíc přípoj není ke všem vlakům, o víkendech se pak jeden pár nádraží vyhýbá. Nejhorší je ale přestupní doba skoro 20 minut ve směru Hevlín – Znojmo u většiny spojů.
A pokud si pan Havlík z Kordisu může ubírat u jízdních dob expresů 108 v tisku, tak nevím, proč si nemůže nasadit laik diskutující tady pod článkem….to je úplně malichernost.

Svojsin

znojmák: Proč sem nechodí nebo chodí pan Havlík nevím, ale ráno jsou přestupy od Hevlína následovně: od příjezdu 4:46 8min. , od 5.49 5min. , od 6:49 jen 3min. 8:13 má 14 min apd.

Svojsin

Pro doplnění, nejlíp sem hodit JŘ, ať se každý zájemce podívá, že
https://www.idsjmk.cz/jrady/104.pdf?date=24.03.2019

koleyy

Elektrika je už moc velká pohádka, ale to spojení by stálo za realizaci. Samozřejmě největší peníz by byl na nový most přes Dyji. Akorát když vidím, jak dlouho se dělal humbuk kolem Slavonic a stejně z toho nic nebylo… na druhou stranu třeba Harrachov má teď opět plné vlaky.

Kubrt

Nechcete, doufám, srovnávat turistickou atraktivitu širšího okolí Harrachova a širšího okolí Hevlína.

koleyy

Tak do Podyjí je turisticky atraktivní, ale většinou jen přes letní sezónu. Harrachov má i zimní. Nevím jak Podyjí, ale Harrachov (a to okolí) je i přes slušně plné vlaky v drtivé většině obsluhován po silnici.

Svojsin

koleyy: Já bych řekl, že jste v nejbližším okolí Hrušovan nad Jevišovkou nikdy nebyl…..

koleyy

Byl i v Hevlíně i vlakem a u zbytků mostu o Laa nemluvě. Mám v Hrádku přátele. Harrachov je však o něčem jiném, v tom „širším okolí“ mám druhé bydlení, takže i podstatně větší přehled.

kubisek

Je vtipné, ze v nejbližším okolí nádraží v Hrušovanech ani nejsou ty Hrušovany. 🙂

Kubrt

Já – překvapivě – vím, že Harrachov je dopravně obsloužen zejména po silnici, nicméně i ta železnice tam má dost zákazníků. Podyjí – jsou tam turisticky atraktivní oblasti, ale zrovna okolí Hevlína/Laa k nim nepatří a trať napříč tímto územím je turisticky prakticky k ničemu.

Jiří Kocurek

Ono by to možná šlo. Nákladní vlaky od Vídně poslat přes Mistelbach do Laa a přes Hrušovany, Znojmo a Jihlavu do Havlíčkova Brodu. Prodat to tak, že se vyhnou tišnovské rampě a ucpanému Brnu, nastavět tam výhybny, vypřeložkovat, elektrifikovat Znojmo − Jihlava.
Jenže: Který ďábel by jim zabránil, aby nejeli přes Stockerau, Hollabrunn a Rezt do Znojma a vyhli se tak úvrati ve Znojmě i Hevlínu?

Michal

Tak zrovna na této trati by snad i celkem mohlo stačit protáhnout ty 3 páry vlaků z/do Brna, případně jiných směrů, které začínají/končí v Hrušovanech, až do Hevlína. Myšleno ranní Os4401, Os4403 a Sp1921 do Brna a odpolední Sp1922, Sp1926, Os4416 z Brna. Dokonce by to vyšlo i bez úvratě.

Kubrt

A přidaná hodnota tohoto spojení proti busu 104 by byla jaká? Já mám tu smůlu, že si pamatuju, když tam ty vlaky jezdily a byla to bída – už před 25 lety. Ta trať do Brna je prostě loudavá a s úctou se vyhýbá řadě sídel, to je vražedná kombinace.

AAA

Potenciál!

VRT

Mohutný!!! 🙂

Barnye

Podobnost s linkou do Hostivice vč Noutonic i přes nově vybudované zastávky čistě náhodná. První dny dvě 810 a vůz a dnes prázdná 810.

Jiří Kocurek

Prosímvás, u Hostivice máte kousek za rohem Prahu. Hevlín je monehm podobnější Kralovicím (namísto Hrušovan pak Rakovník). Ano, z Kralovic taky kus trati chybí a to se v Mladoticích nešprechtí dojč. Přížemž hlavní směr Praha − Plzeň také vede jinudy.