„Prodáváme místa, ne okna.“ Mistr drzé komunikace Ryanairu odchází, semlel ho korporát

Boeingy v barvách Ryanairu. Zdroj: Ryanair / Piotr MitelskiBoeingy v barvách Ryanairu. Zdroj: Ryanair / Piotr Mitelski

Corcoran zdůvodnil svou rezignaci "velmi toxickým pracovním prostředím".

Michael Corcoran opustil leteckou společnost Ryanair. U nízkonákladového dopravce měl na starost správu sociálních sítí. Během dvou let ve funkci se mu podařilo zcela změnit způsob, jakým aerolinky komunikují se svými zákazníky, a výrazně ovlivnit online marketingové strategie.

Zatímco ostatní letecké společnosti využívají sociální sítě především k informování o aktualitách, Ryanair na nich spíše bavil lidi, a to pomocí vtipů, sarkasmu a místy až drzého humoru.

Úspěšnost této netradiční strategie lze měřit obrovským dosahem, který si dopravce na internetu vytvořil. Minimálně v letecké či cestovatelské komunitě nemohly jeho příspěvky uniknout nikomu. Příkladem budiž vtipy na sedadlo 11A bez okna a reakce na stížnosti cestujících.

Jeden ze slavných příspěvků Ryanairu na sociálních sítích.
Zdroj: X - RyanairJeden ze slavných příspěvků Ryanairu na sociálních sítích.
Zdroj: X - RyanairJeden ze slavných příspěvků Ryanairu na sociálních sítích.
Zdroj: X - Ryanair

Svůj odchod z Ryanairu vysvětlil Michael Corcoran rázným způsobem, ze kterého jeho dnes už bývalý zaměstnavatel rozhodně nevychází nejlépe. V publikovaném vyjádření neurčitě popsal pracovní prostředí jako toxické a upozornil na možné problémy v chování kolegů i nadřízených.

Na údajné neshody správců sociálních sítí Ryanairu s vedením společnosti upozornil nedávno i list The Irish Independent. Incident s vysoce postaveným manažerem měl vést k vyhazovu pěti zaměstnanců. Dopravce však informace označil za nesmysl, přičemž odkázal na jejich rezignace. Odchody vysvětlil vysokou poptávkou po svých online a IT specialistech.

Tagy Michal Corcoran Ryanair
17 komentářů