Již tak silně konkurenční doprava přes Atlantik přilákala dalšího hráče s úzkotrupým letadlem. Kanadská nízkonákladová společnost WestJet spustí v létě nové přímé spojení z Halifaxu do Londýna a Paříže. Konkurovat bude hlavně cenou. Nejlevnější jednosměrné letenky začínají na úrovni lehce přes tři tisíce korun.
Firma start linek oznámila dnes v tiskové zprávě. Na trasu nasadí nová letadla Boeing 737-8 MAX. Je tak dalším dopravcem, který bude létat přes Atlantik s úzkotrupým letadlem. Norwegian používá A320 a A321neo, Norwegian 737-8 MAX. Díky kratší vzdálenosti do Halifaxu z Evropy bude WestJet prvním dopravcem, který spustí s tímto typem letadla spojení z kontinentální Evropy. Ostatní létají z Velké Británie, Irska či Islandu. V minulosti byly i delší lety s úzkotrupými letadly, šlo ale o letadla s nižší kapacitou sedaček. WestJet létá přes Atlantik ještě s Boeingem 737-800 ze St. John´s do Dublinu.
Viceprezident WestJetu Ed Sims plány označil za důkaz ambice dopravce stát se hráčem s globální sítí. „Je to investice, která nám pomůže odstartovat další lety a rozšířit naši přítomnost v Halifaxu,“ dodal Sims.
WestJet v tiskové zprávě uvedl, že ceny za jednosměrnou letenku do Paříže či Londýna začnou na 199 kanadských dolarech, tedy zhruba 3300 korun. Tak levné letenky jsou ale v systému aktuálně jen z Kanady. Zpáteční letenku lze ale pořídit běžně pod deset tisíc korun. WestJet bude létat do Paříže od 31. května denně, od 29. dubna denně z Halifaxu do Paříže. V případě Paříže trvá let přes Atlantik 7 hodin a 15 minut, zpět 6 hodin a 5 minut.
Travel Service letos do Karibiku se 737čkou nelétá? 🙂
Jo, ale s mezipřistáním kvůli dotankování
Mně to zase jako taková pecka nepřijde, běžně jsou zpáteční letenky v akcích okolo 8 tisíc, teď za necelých 8 třeba přímo z Berlína atd. Jestli oni začínají jednosměrnou za 3300, tak to je OD 6600. Plus nějaké nízkonákladové poplatky apod.
zavazadlo je v ceně. a do Nového Skotska z Evropy toho přímo moc nelétá.
Taky bych Vás chtěl opravit, přes Atlantik „úzkotrupě“ rozhodně nelétá jen Norwegian a WOW Air. Dále jsou to například SAS, United, Icelandair či American Airlines.
Dobrý den, díky za upozornění, opakovaně zapomínám, že 757 je úzkotrupá taky a o 737 SAS jsem nevěděl. Jen nevím, s čím létá a kde létá American?
American taky se 757, například EDI-JFK, DUB-JFK, apod.
Úzkotrupá letadla na cestách přes Atlantik pravidelně využívá ještě Primera (nově několik linek z Paříže, Londýna, …), British Airways (LCY-JFK), Openskies (ORY-NYC), Aer Lingus (757 ze Shannonu), Delta na mnoha trasách se 757, je toho opravdu víc… Dřív (cca 5 let zpět) létaly se 737 například aerolinky Sun Country (MSP-LGW s technickým stopem v Ganderu) nebo ASL Airlines z Paříže přes Glasgow do Halifaxu.
díky, jestli se nepletu, tak Primera teprve začne s úzkotrupými létat (A321LR)
Re: to je v pořádku jde o doopravdy malou chybu. 🙂 díky za zpravodajství
Westjet létá transatlantické lety se 737 už několik let po sobě, byl jednou z prvních aerolinek (Dublin – St. John’s)…