Infrastruktura Železnice

Přehledně: 123 pomalých jízd na české železnici. Omezení je více než loni

Pomalá jízda ve stanici Praha - Holešovice. Foto: Jan Sůra
Pomalá jízda ve stanici Praha - Holešovice. Foto: Jan Sůra

Generální ředitel Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Jiří Svoboda vyhlásil po svém nástupu do funkce „válku pomalým jízdám“,  tedy omezením, kde je dočasně traťová rychlost snížena. Loni v červenci se SŽDC pochlubila v tiskové zprávě, kolik úseků s pomalou rychlostí zmizelo.

Nová data, která získal deník Zdopravy.cz z portálu Provozovatele dráhy, ukazují, že úbytek počtu pomalých jízd se loni zastavil. Ještě loni na síti SŽDC, která měří 9 374 km, musely vlaky v polovině letošního roku zpomalovat na necelých 80 km tratí, letos je to aktuálně na 94,5 kilometrech. Počty kilometrů s omezeními jsou ale stále výrazně nižší než tomu bylo před dvěma lety, kdy musely vlaky jezdit pomalu na 140 kilometrech.

Omezení je aktuálně celkem na 123 úsecích, někde dochází ke zpomalení až na desetikilometrovou rychlost. Některé úseky už začnou mizet v příštích týdnech díky chystaným opravám.

SŽDC za všechny pomalé jízdy nemůže, velká část je kvůli stavbám podél trati. Příkladem je i úsek mezi Mariánskými Lázněmi a Chodovou Planou, kde předminulou neděli vykolejil nákladní vlak. Na místě byla už pomalá jízda zrušena, i když vlaky musely jezdit úsekem stále pomaleji. Za některé pomalé jízdy pak mohou především události způsobené přírodními živly.

Přehled pomalých jízd na české železnici

Úsek od Úsek do Délka (m) Tr.rychl. Rychlost PJ Čas zavedení
Hrušovany u Brna Hrušovany u Brna 1000 160 50 21.05.2019 08:00
Velká nad Veličkou Veselí nad Moravou 100 80 30 09.10.2018 08:00
Střelice Tetčice 20 80 50 11.07.2019 08:30
Kyjov Nemotice 100 80 30 15.07.2019 08:00
Hodonín Lužice 200 160 80 01.08.2019 07:00
Vlkov u Tišnova Řikonín 9740 160 120 20.05.2019 12:00
Řikonín Vlkov u Tišnova 9740 160 120 20.05.2019 12:00
Jihlava město Jihlava město 34 60 10 09.07.2019 12:30
Sázava u Žďáru Přibyslav 50 100 30 01.08.2019 10:00
Třebelovice Jemnice 200 50 10 05.08.2019 12:00
Trutnov-Poříčí Královec 50 60 10 21.03.2019 13:00
Česká Lípa hl.n. Nový Bor 300 70 10 12.11.2018 07:00
Dolní Bousov Sobotka 100 60 20 26.06.2019 10:30
Příšovice Příšovice 15 100 60 28.06.2019 10:00
Bakov nad Jizerou Bakov nad Jizerou 20 60 20 11.07.2019 10:00
Hodkovice n.Mohelkou Rychnov u Jabl.n.N. 200 80 30 22.07.2019 07:00
Česká Lípa hl.n. Výh Žizníkov 10 120 30 19.07.2019 14:57
Liberec Mníšek u Liberce 75 70 20 02.08.2019 07:00
Mnichovo Hradiště Mnichovo Hradiště 5 80 30 05.08.2019 14:00
Řečany nad Labem Řečany nad Labem 50 160 80 05.08.2019 11:30
Hanušovice Dolní Lipka 50 50 30 08.03.2019 09:00
Hrubá Voda Domašov nad Bystřicí 40 70 30 28.03.2019 11:00
Hustopeče nad Bečvou Hustopeče nad Bečvou 10 100 80 29.03.2019 09:00
Hustopeče nad Bečvou Hustopeče nad Bečvou 10 100 80 29.03.2019 09:00
Kojetín Kojetín 14 100 50 29.05.2019 09:00
Prostějov hl.n. Vrbátky 120 80 50 02.07.2019 12:00
Přerov Přerov 900 80 50 15.07.2019 08:00
Bludov Bludov 10 75 20 16.07.2019 09:00
Hustopeče nad Bečvou Lhotka nad Bečvou 3350 80 50 31.07.2019 11:00
Hustopeče nad Bečvou Lhotka nad Bečvou 600 80 30 03.08.2019 09:00
Bystřice pod Hostýn. Osíčko 100 70 40 16.04.2019 10:00
Hulín Hulín 50 160 30 15.07.2019 10:30
Ostrožská Nová Ves Ostrožská Nová Ves 35 100 50 16.07.2019 08:30
Bojkovice Slavičín 5200 70 50 23.07.2019 17:00
Kroměříž Zdounky 100 60 30 01.08.2019 11:00
Frýdlant n.Ostravicí Ostravice 73 50/30 10 03.04.2018 07:00
Ostravice Frýdlant n.Ostravicí 70 30/50 10 03.04.2018 07:00
Bruntál Světlá Hora 125 50 20 29.06.2018 12:00
Světlá Hora Bruntál 63 50 10 29.06.2018 12:00
Bruntál Světlá Hora 200 50 20 29.06.2018 12:00
Světlá Hora Bruntál 270 50 30 29.06.2018 12:00
Bohumín os.n. Bohumín os.n. 55 60 10 20.05.2019 13:00
Bohumín os.n. Bohumín os.n. 80 140 10 20.05.2019 13:00
Paskov Lískovec u Frýdku 600 75 30 04.06.2019 10:00
Bohumín os.n. Bohumín st.hr. 30 50 20 27.06.2019 07:00
Světlá Hora Malá Morávka 60 40 10 04.07.2019 12:00
Odb Závada Petrovice u Karviné 12 120 80 09.07.2019 08:00
Odb Závada Petrovice u Karviné 12 120 80 09.07.2019 08:00
Hnojník Český Těšín frýd.přn 100 70 30 11.07.2019 10:30
Milotice nad Opavou Brantice 50 70 30 05.08.2019 15:00
Milotice nad Opavou Brantice 50 70 30 05.08.2019 15:00
Brantice Krnov 520 70 30 05.08.2019 15:00
Ošelín Pavlovice 60 90 50 03.04.2018 10:00
Běšiny Klatovy 100 65 20 03.04.2018 10:15
Tachov Planá u Mar. Lázní 30 50 30 18.09.2018 12:00
Tachov Planá u Mar. Lázní 420 50 30 18.09.2018 12:00
Bor Bor 75 40 10 21.09.2018 13:00
Ejpovice Plzeň hl.n.os.n. 1284 80 50 16.11.2018 12:00
Ejpovice Plzeň hl.n.os.n. 1284 80 50 16.11.2018 12:00
Ejpovice Plzeň hl.n.os.n. 1284 80 50 16.11.2018 12:00
Horšovský Týn Poběžovice 160 50 20 22.02.2019 13:20
Kaznějov Kaznějov 90 70 50 11.03.2019 12:00
Blovice Nezvěstice 30 100 50 30.04.2019 11:00
Plzeň hl.n.os.n. Vejprnice 735 40 30 23.05.2019 13:30
Plzeň-Jižní Předm. Plzeň-Křimice 1320 60/90 40 07.06.2019 10:00
Chrást u Plzně Stupno 30 60 30 07.06.2019 13:20
Žel.Ruda-Alžbětín Špičák 570 70 30 17.06.2019 07:00
Hamry-Hojsova Stráž Zelená Lhota 850 70 20 17.06.2019 16:00
Blížejov Výh Radonice 20 80 50 25.06.2019 10:00
Výh Radonice Domažlice 20 70 50 25.06.2019 10:00
Chlumčany u Dobřan Dobřany 50 80 30 02.07.2019 11:00
Hamry-Hojsova Stráž Zelená Lhota 500 70 30 09.07.2019 07:00
Plzeň hl.n.os.n. Plzeň hl.n.os.n. 60 40 10 08.07.2019 16:00
Pačejov Pačejov 1220 90 50 10.07.2019 14:30
Horní Bříza Kaznějov 650 70 30 15.07.2019 16:00
Kaznějov Plasy 700 70 30 15.07.2019 16:00
Klatovy Švihov u Klatov 50 75 30 22.07.2019 14:00
Chrást u Plzně Stupno 600 60 20 22.07.2019 19:00
Horní Bříza Kaznějov 30 70 30 26.07.2019 10:00
Horažďovice předm. Pačejov 1380 90 10 26.07.2019 10:00
Ejpovice Plzeň hl.n.os.n. 4460 160 120 26.07.2019 10:00
Ejpovice Plzeň hl.n.os.n. 4560 160 120 26.07.2019 13:00
Švihov u Klatov Přeštice 2150 85 50 29.07.2019 08:00
Klatovy Švihov u Klatov 930 80 50 29.07.2019 10:00
Ševětín Dynín 4350 100 50 30.03.2019 07:00
Chotoviny Odb Sudoměřice 270 160 80 26.04.2019 15:40
Vyšší Brod klášter Loučovice 160 40 20 05.06.2019 11:00
Jílovice Borovany 20 90 50 11.07.2019 13:00
Včelná Č.Budějovice 100 70 30 18.07.2019 13:00
Třeboň Lomnice nad Lužnicí 1500 100 40 01.08.2019 10:00
Hluboká nad Vltavou Zliv 350 100 20 23.07.2019 11:00
Hluboká nad Vltavou Zliv 70 100 20 23.07.2019 11:00
Zliv Dívčice 50 100 20 23.07.2019 11:00
Dívčice Číčenice 1310 100 30 01.08.2019 07:00
Veleliby Luštěnice-Újezd 1000 80 30 23.05.2019 12:00
Poříčany Poříčany 100 160 30 30.07.2019 12:00
Nymburk hl.n. Nymburk předjízd.n. 450 120 50 31.07.2019 11:00
Lysá nad Labem Lysá nad Labem 500 120 50 03.08.2019 09:00
Kolín Velký Osek 6559 120 50 04.08.2019 16:00
Beroun seř.n. Beroun os.n. 1280 100 70 17.08.2018 12:45
Čelákovice Brandýs nad Labem 150 40 20 01.10.2018 15:00
Odb Sudoměřice Střezimíř 400 85 50 26.04.2019 13:00
Odb Sudoměřice Střezimíř 300 85 50 26.04.2019 13:00
Ješetice Heřmaničky 100 90 50 26.04.2019 13:00
Praha-Vršovice Praha-Vršovice 100 60 50 13.05.2019 08:00
Týnec nad Sázavou Týnec nad Sázavou 30 40 10 15.07.2019 10:00
Beroun os.n. Beroun os.n. 1190 100 50 15.07.2019 15:45
Beroun os.n. Beroun os.n. 150 100 50 15.07.2019 15:45
Karlštejn Karlštejn 50 100 30 19.07.2019 13:30
Měcholupy Žatec 150 50 30 21.06.2019 14:20
Počerady Obrnice 90 80 40 11.07.2019 08:00
Řetenice Oldřichov u Duchcova 1100 80 50 12.07.2019 15:00
Odb České Zlatníky Bílina 3800 80 50 01.08.2019 10:00
Bílina Odb České Zlatníky 3800 80 50 05.08.2019 17:00
Děčín východ Děčín východ 91 40 20 27.05.2019 14:00
Boletice nad Labem Děčín východ 3120 80 50 03.08.2019 16:00
Sebuzín Sebuzín 30 100 20 05.08.2019 10:00
Cheb Cheb 40 80 10 19.06.2019 14:30
Hájek Dalovice 700 105 10 29.07.2019 13:00
Cheb Cheb 40 80 10 31.07.2019 16:00
Bečov nad Teplou Krásný Jez 50 55 30 01.08.2019 14:00
Odb K.Vary-Dvory Odb K.Vary-Dvory 150 100 10 05.08.2019 07:57
Odb K.Vary-Dvory Odb K.Vary-Dvory 150 100 10 05.08.2019 11:00

 

49
Diskuze

avatar
15 Komentáře
34 Reakce na komentáře
34 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
37 Autoři komentářů
DominikPizísPanelákJan SůraPlacebo Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Panelák
Host
Panelák

Svoboda „vyhlásil válku“, jinde zase „nařídil vyšetření“… prostě sebestředný trouba, kterého zajímá hlavně vlastní mediální obraz.

Placebo
Host
Placebo

Ale je tam hodně pomalých jízd přes pracovní místa. Třeba Liberec – Mníšek přes opravovány most 20 km /h. To je přece úplně něco jiného , než když by to bylo zanedbanou údržbou. Nemám potřebu se někoho zastávat , ale začínají mi zdejší články připomínat lehkou manipulaci při honu na hlavu pana generálniho .

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Obludně ovšem vypadají ty 10 km/h. Tolik promrhané energie, času a v součtu také peněz…

Lesan
Host
Lesan

Pomalé jízdy nyní naprosto devastují provoz na trati 190, zejména pak rychlíky R11 (Plzeň-Brno). Kvůli PJ u Pačejova (modernizace stanice), Číčenic (oprava jedné TK) a tří PJ u Zlivi (mně neznámé důvody) se nedá ani jízdou „na krev“ dosáhnout včasného příjezdu, zpoždění bývají běžně přes 15 minut, což znamená totální rozházení všech přípojných vlaků.

pepin
Host
pepin

taky by mně zajímalo proč je PJ u Ahr. Bezdrev a za Hlubokou u Vondrova, a pravda, zpoždění jsou pravidelná, 5´ ve Zlivi ani nekomentují při hlášení říjezdu vlaku, fascinuje mně odůvodnění, že „vlak je opožděn z důvodu křižování na jednokolejné trati“. Já to mám dobrý, páč je léto a jedu jen Zliv-CB-Zliv ale lituju obecenstvo, které jed dál/počítá s přestupem/návazností…

Pizís
Host
Pizís

Hlášení o křižování na jednokolejné tratí jsem neslyšel. V pátek Andula ve Zlivi hlásila u Os 8007 cosi o jízdě na poškozené tratí. Vlak měl zpoždění 10 minut. Již při nástupu jsem informoval průvodčí, že potřebuji stihnout R 720 do Prahy, protože pokračují SC Pendolino do Olomouce. Průvodčí mi sice slíbila, že zavolá na dispečink, ale asi nevolala. R 720 jsme míjejí těsně u stanice České Budějovice. Do Budějc jsme přijeli + 14 a rychlík odjížděl s + 5. Dalších 5 minut, podle mého názoru by už nikoho nezpozdilo a vlak je dožene na koridoru. Následně jsem musel tedy řešit… Číst vice »

Dominik
Host
Dominik

Zavolat mohla, ale záleží jak rozhodne dispečer (resp. průvodčí posílá SMS a dispečer jim odpoví), častá odpověď je i, že počká pokud daný spoj zpoždění nezvýší.

ČD4ever
Host
ČD4ever

V seznamu není pomalá přes mostek přes potok v Malé Chuchli nebo už je to spravené? Před měsícem tam bylo Z a K. U té stahovačky.

XXXD
Host
XXXD

Možná už to chytráci převedli na trvalý stav.

hoholu
Host
hoholu

Už dávno :3

R.
Host
R.

Tam už je to dobrých pár let změněno na trvalou traťovou rychlost🤔

Vectron
Host
Vectron

To jsou takove velkohube kecy,jasne musi si trochu obhajit ten trisettisicovy plat,ci kolik bere.Kdyby alespon makali,treba i vecer,ale to ne,vyradi z provozu jednu tratovou kolej,nikde ani noha a vlaky cekaji a nabiraji zpozdeni…proste silene.Treba v rakousku makaji i v noci,vsechno nasvetlene a tady?ve 14 zapichnute lopaty a ani zivacka….

Panda
Host
Panda

Aniž bych chtěl obhajovat lenost našich dělníků a brzké konce pracovní doby, tak osvětlení a noční příplatky by stavby u nás asi celkem prodražily…

Y.K.
Host
Y.K.

Je to jen proto, že poplatky za DC jsou tarifní, neexistují žádné sankce (řekněme slevy), které by SŽDC maximálné tlačily održet co nejplynulejší provoz. Takhle je jim to putna, klidně ve špicce dělají údržbu výhybky, zpoždění nabíhají a je to jen na dopravcích aby se s tím poprali.

Panda
Host
Panda

To naprostý souhlas. A taky při použití modernější techniky (alá Klanovický les nebo trať AŽD) by se už práce v noci (nebo aspoň později odpoledne/ večer) vyplatila více, protože by byla technika zablokovaná na kratší čas a bylo u ní potřeba méně lidí…

Dominik
Host
Dominik

Někdy se to udělat musí, a nato dělat jen všechno v noci nejsou lidi a ten zbytek by se nato vykašlal. Zažil jsem jeden měsíc, kdy se dělalo především v noci (ono dostat na koridoru výluku přes den, hlavně na údržbu TV je skoro zázrak) a upřímně říkám, že než takto dělat trvale, tak dám radši výpověď.

Jan
Host
Jan

Oni sa na vás hlavne v okamihu, ak ste menej než kilometer od nejakých domov, okamžite znesú miestni obyvatelia, že robíte hluk.

Dominik
Host
Dominik

Nejsou lidi, aby se dalo 24 hodin denně, aby výluka byla kratší. Ale, že se v noci nedělá vůbec je taky vyložená lež, ale to jsou pak jen noční výluky.

marty-t2
Host
marty-t2

Lidi jsou. Není jen vůle je pořádně zaplatit. Kdyby byly tučnější příplatky za práci v noci a o víkendech, tak se lidi ochotní takto dělat jistě najdou.

Dominik
Host
Dominik

Dobře, v současné chvíli není na SŽDC dostatek lidí, pro výše jmenovaný styl práce.
Za vyšší peníze by se možná i ochotní lidé našli. No zde jde asi hlavně o ty noční, protože například já jsem v režimu práce, kdy chodíme běžně i o víkendu.

marty-t2
Host
marty-t2

Je to jen o prioritách. Když si politici myslí, že voliči budou raději jezdit se zpožděním, ale za levno, tak je stav jaký je. Největší voličskou skupinou se stávají důchodci a ti rádi slyší na slevy a mají času dost. Marketéři politických stran to pochopili. Proto obrat v myšlení, že by se opravy měly urychlit rozhodně neočekávám. Není vůle.

CDP
Host
CDP

Ale ono se v noci maká jen to nevidíte a nechcete vidět. V Praze se běžně dělají noční výluky…na masaryčce se během více jak 15 nočních výluk natahalo nové trakční vedení v oblasti Hrabovky. V Libni se v noci navařují srdcovky a další práce které nejsou extra hlučné a dají se stihnout za jednu směnu. Tohle dělat v běžnou denní dobu tak se zruší třetina vlaků.

Haha
Host
Haha

A pak kde je ta snaha přeměňovat všechny PJ na „TOR“? Já ji teda nevidím. Z vlastní praxe vím, že některé PJ fungují měsíce až roky a nic se s tím nedělá, i když je to třeba jen banalita, třeba u Mariánek to banalita nebyla. Takže s těmi prémiemi to tak horké nebude. Kdyby bylo, tak jich nemáme 123, ale 10. 🙂

Leinad
Host
Leinad

Třeba u Marianek byla PJ odstraněna. Takových míst lze najít víc. Jasně, jsou i případy, kdy se PJ nahradila původní (nebo vyšší) rychlostí, ale zdaleka ne všechny.

Haha
Host
Haha

Hele, nekraďte mi nick. Dík. 🙂

Lukáš
Host
Lukáš

A co třeba úsek Dětmarovice – Karviná.
Tam byla rok před „koridorací“ snížena rychlost ze 100 na 50 a přes most na odbočce Koukolná dokonce na 30.
Pak most v Malé Chuchli, opět ze 100 na 50. A další místa by se určitě našly.

Cakovicak
Host
Cakovicak

To je zase novinařina.
Jsou tam pomale jizdy i z duvodu rozpracovanosti nebo praci v sousedni koleji, to je treba Velky Osek – Kolin.
Pak je tam velkou polozkou 120 v obou TK Ejpovice – Plzen. Pak dalsich nekolik PJ je z duvodu praci v sousedni koleji. PJ je casto i pres stavebni prejezd. Kdyz se tohle vsexhno odecte, tech pomalych jizd zas tolik neni. Tenhle styl bych zrovna tady necekal…

Honzazaaaa
Host
Honzazaaaa

Jjjjj, a je to tu. 2020 bude Plzeň řídit CDP. Ale na OŘ nic nikdo neví….. Horší jak za ….

Martin z Moravy
Host
Martin z Moravy

Chvástali se v Pozor vlak, jak změní přístup. Nepřeřekli se náhodou? To je nejhorší úřad, vážně… i ŘSD opravuje a buduje rychleji.

Hajnej
Host
Hajnej

Tím „ŘSD rychleji“ myslíš třeba D0, stavba 511, co původně měla být hotová už loni…?

Martin Hanzal
Host
Martin Hanzal

A je po prémiích 😉

VRT
Host
VRT

Ale není…

Sch
Host
Sch

Ukázala se na tom obyčejná lidská vynalézavost, se kterou se musí počítat při zavádění motivačních kritérií. Ale na obranu ředitele to není vůbec jednoduché. Vyhlásil boj pomalým jizdám. Nastavil na to odměny a nyní se u Mariánských lázní ukázalo, jak na to manažeři vyzráli. Někdy to nemusí vadit, účel světí prostředky, SŽDC mohlo prezentovat snížení pomalých míst. Podle mnohých to ale vedlo ke zvýšení rizika lidské chyby. Jen štěstí, že se nikdo nezranil. Ředitel by teď měl motivační kritéria přeodnotit, ať už veřejně a nebo spíš čekám potichu.

Ten co občas skutečně vlakem jezdí
Host
Ten co občas skutečně vlakem jezdí

KPI je KPI. Až si daj jako KPI minimální škody při nehodách tak se těch 30 km/h bude pro změnu jezdit všude. Takhle to dopadlo všude.

Leinad
Host
Leinad

Co dát jako KPI třeba povolenou rychlost (menší z trvalé a dočasné), množství mu. Skutečnou rychlost zpozdenych vlaků – aby nebyly ani stahovacky, snizeny proud(motory do série),….

Jedine vlaky
Host
Jedine vlaky

Vlkov u Tišnova – Řikonín vážně 160 km/h? To je modernizace na chystanou výluku do Blanska?

Kamui
Host
Kamui

Možná pro klopidla (která tam stejně asi nikdy jezdit nebudou)?

Martin V.
Host
Martin V.

Ten seznam je taková všehochuť, chtělo by to komentář proč tam je a jak dlouho tam ještě bude. Zrovna Vlkov – Řikonín není zpomalení, ale naopak zrychlení po rekonstrukci z původních 100 km/h. Pokud si dobře pamatuju rychlostníky, tak tam má být v nejrychlejším úseku 130/140 a NS 160.

Ale už ta první položka seznamu vypadá hrozivě – Hrušovany u Brna (uprostřed koridoru) 1 km zpomalení ze 160 na 50 km/h. Co tam dělají? To souvisí s napojováním Židlochovic? Takže taky spíš pozitivní změna brzy?

Zesp
Host
Zesp

Ano, totální přestavba stanice kvůli zidlochovízum, jezdí se jen po dvou glajzach….

Valteri
Host
Valteri

Dřív jezdili vlaky leckde „pomalu“ 30km/h. Teď jezdí v těch úsecích 30km/h normálně traťovou.

Tomáš Záruba
Host
Tomáš Záruba

Tak teď ještě přičíst ty „zamaskované“, a pak to bude zajímavější. 🙂

VRT
Host
VRT

Ale vždyť Bc. Jiří Svoboda, MBA vyhlásil válku pomalým jízdám!

XXXD
Host
XXXD

Ano musím souhlasit také by mě zajímal údaj, ve kterém budou současné pomalé jízdy plus se k tomu přičtou TOR, která vznikla po vyhlášení války.

Martin V.
Host
Martin V.

To by se dalo vyčíslit. Každá PJ se musí zavést a pak taky někdy zrušit. No a zajímavé by bylo uvést, kolik PJ za rok skončilo tím, že rychlost byla poté stejná (či dokonce vyšší) než před jejím zavedením a kolik PJ skončilo tak, že se rychlost při ukončení nezvýšila. A vůbec bych neřešil jak se ten konečný stav oficiálně jmenuje. Prostě jen porovnat rychlosti, nic víc.

Zesp
Host
Zesp

No PRÁVĚ, tam by ten seznam byl opravdu dlouhý. ..

Partneři



CSCARGO
RSD