Pomalé jízdy a rozhozený jízdní řád. Provoz na šumavské lokálce bude v sezóně omezen

Regio Sprinter GW Trainu u Černé v Pošumaví. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářRegio Sprinter GW Trainu u Černé v Pošumaví. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Podle Správy železnic došlo po zimě k nepředvídatelnému zhoršení stavu tratě.

Správa železnic (SŽ) způsobila v Jihočeském kraji poprask, když před nastávající sezónou oznámila sérii omezení pro turisticky vyhledávanou trať 194, která vede z Českých Budějovic přes Český Krumlov kolem Lipna na šumavský Černý Kříž. Trať na objednávku Jihočeského kraje obsluhuje GW Train Regio.

Omezení spočívají v zavedení pomalých jízd na celkem deseti úsecích o celkové délce devíti kilometrů. Rychlost bude snížena z 50 či 60 km/h na 30 km/h, v jednom úseku na 20 km/h. Deník Zdopravy.cz má tabulku s omezeními a jízdním řádem k dispozici.

Doba jízdy mezi Českými Budějovicemi a Černým Křížem se protáhne o téměř 20 minut, některé vlaky nedojedou na konečnou v Novém Údolí u hranic s Bavorskem. Zmizí i některé přestupní vazby. Omezení mají trvat od 1. června do 3. září, následovat pak má výluka a oprava tratě. Práce zahrnou výměnu kolejnic, pražců a přejezdových konstrukcí, čistění kolejového lože a opravy odvodnění, potrvají do 30. listopadu.

Trať přitom prošla v letech 2014 až 2016 dvoumiliardovou modernizací, po které byla označována za nejmodernější lokálku v republice. Modernizace se ale podle SŽ netýkala mezistaničních úseků. Zahrnula pouze dopravny, nástupiště a instalaci zabezpečovacího a sdělovacího zařízení, takže ji lze ovládat dálkově z Kájova.

Trať prochází standardní pravidelnou údržbou a s její opravou se počítalo v letech 2023 až 2025. Po zimě ale došlo k nepředvídatelnému zhoršení stavu, který nebylo možné předpokládat,“ uvedl mluvčí SŽ Jan Nevola. Podle něj špatný stav trati odhalilo diagnostické vozidlo, snahou SŽ bylo zachovat provoz přes léto. 

„Vedení Jihočeského kraje je silně znepokojeno skutečností, že ani velké investice do trati přes Český Krumlov, které Správa železnic realizovala v posledních letech, nevyřešily její havarijní stav.  Nutnost snížit rychlost tak přichází zrovna na začátku letní sezóny v nejnavštěvovanější oblasti Jihočeského kraje, což bude mít výrazně negativní vliv na turistický ruch. Navíc se jedná o nejvíce vytížené tratě v Jihočeském kraji. Nekvalitní stav dráhy tak kvůli Správě železnic zhorší komfort cestování až třem stům cestujících v každém vlaku,“ uvedl náměstek hejtmana pro dopravu Antonín Krák.

Tagy Jihočeský kraj pomalé jízdy Správa železnic trať 194 České Budějovice - Černý Kříž
166 komentářů