Přehledně: 123 pomalých jízd na české železnici. Omezení je více než loni
Pomalá jízda ve stanici Praha - Holešovice. Foto: Jan Sůra
Generální ředitel Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Jiří Svoboda vyhlásil po svém nástupu do funkce „válku pomalým jízdám“, tedy omezením,
Svoboda „vyhlásil válku“, jinde zase „nařídil vyšetření“… prostě sebestředný trouba, kterého zajímá hlavně vlastní mediální obraz.
Ale je tam hodně pomalých jízd přes pracovní místa. Třeba Liberec – Mníšek přes opravovány most 20 km /h. To je přece úplně něco jiného , než když by to bylo zanedbanou údržbou. Nemám potřebu se někoho zastávat , ale začínají mi zdejší články připomínat lehkou manipulaci při honu na hlavu pana generálniho .
V textu je jasně vysvětleno, že zdaleka ne za všechny pomalé jízdy mohou. Prostě jsme získali seznam a přišlo nám ho zajímavé zveřejnit, to je vše.
Obludně ovšem vypadají ty 10 km/h. Tolik promrhané energie, času a v součtu také peněz…
Pomalé jízdy nyní naprosto devastují provoz na trati 190, zejména pak rychlíky R11 (Plzeň-Brno). Kvůli PJ u Pačejova (modernizace stanice), Číčenic (oprava jedné TK) a tří PJ u Zlivi (mně neznámé důvody) se nedá ani jízdou „na krev“ dosáhnout včasného příjezdu, zpoždění bývají běžně přes 15 minut, což znamená totální rozházení všech přípojných vlaků.
taky by mně zajímalo proč je PJ u Ahr. Bezdrev a za Hlubokou u Vondrova, a pravda, zpoždění jsou pravidelná, 5´ ve Zlivi ani nekomentují při hlášení říjezdu vlaku, fascinuje mně odůvodnění, že „vlak je opožděn z důvodu křižování na jednokolejné trati“. Já to mám dobrý, páč je léto a jedu jen Zliv-CB-Zliv ale lituju obecenstvo, které jed dál/počítá s přestupem/návazností…
Hlášení o křižování na jednokolejné tratí jsem neslyšel. V pátek Andula ve Zlivi hlásila u Os 8007 cosi o jízdě na poškozené tratí. Vlak měl zpoždění 10 minut. Již při nástupu jsem informoval průvodčí, že potřebuji stihnout R 720 do Prahy, protože pokračují SC Pendolino do Olomouce. Průvodčí mi sice slíbila, že zavolá na dispečink, ale asi nevolala. R 720 jsme míjejí těsně u stanice České Budějovice. Do Budějc jsme přijeli + 14 a rychlík odjížděl s + 5. Dalších 5 minut, podle mého názoru by už nikoho nezpozdilo a vlak je dožene na koridoru. Následně jsem musel tedy řešit… Číst vice »
Zavolat mohla, ale záleží jak rozhodne dispečer (resp. průvodčí posílá SMS a dispečer jim odpoví), častá odpověď je i, že počká pokud daný spoj zpoždění nezvýší.
V seznamu není pomalá přes mostek přes potok v Malé Chuchli nebo už je to spravené? Před měsícem tam bylo Z a K. U té stahovačky.
Možná už to chytráci převedli na trvalý stav.
Už dávno :3
Tam už je to dobrých pár let změněno na trvalou traťovou rychlost🤔
To jsou takove velkohube kecy,jasne musi si trochu obhajit ten trisettisicovy plat,ci kolik bere.Kdyby alespon makali,treba i vecer,ale to ne,vyradi z provozu jednu tratovou kolej,nikde ani noha a vlaky cekaji a nabiraji zpozdeni…proste silene.Treba v rakousku makaji i v noci,vsechno nasvetlene a tady?ve 14 zapichnute lopaty a ani zivacka….
Aniž bych chtěl obhajovat lenost našich dělníků a brzké konce pracovní doby, tak osvětlení a noční příplatky by stavby u nás asi celkem prodražily…
Je to jen proto, že poplatky za DC jsou tarifní, neexistují žádné sankce (řekněme slevy), které by SŽDC maximálné tlačily održet co nejplynulejší provoz. Takhle je jim to putna, klidně ve špicce dělají údržbu výhybky, zpoždění nabíhají a je to jen na dopravcích aby se s tím poprali.
To naprostý souhlas. A taky při použití modernější techniky (alá Klanovický les nebo trať AŽD) by se už práce v noci (nebo aspoň později odpoledne/ večer) vyplatila více, protože by byla technika zablokovaná na kratší čas a bylo u ní potřeba méně lidí…
Někdy se to udělat musí, a nato dělat jen všechno v noci nejsou lidi a ten zbytek by se nato vykašlal. Zažil jsem jeden měsíc, kdy se dělalo především v noci (ono dostat na koridoru výluku přes den, hlavně na údržbu TV je skoro zázrak) a upřímně říkám, že než takto dělat trvale, tak dám radši výpověď.
Oni sa na vás hlavne v okamihu, ak ste menej než kilometer od nejakých domov, okamžite znesú miestni obyvatelia, že robíte hluk.
Nejsou lidi, aby se dalo 24 hodin denně, aby výluka byla kratší. Ale, že se v noci nedělá vůbec je taky vyložená lež, ale to jsou pak jen noční výluky.
Lidi jsou. Není jen vůle je pořádně zaplatit. Kdyby byly tučnější příplatky za práci v noci a o víkendech, tak se lidi ochotní takto dělat jistě najdou.
Dobře, v současné chvíli není na SŽDC dostatek lidí, pro výše jmenovaný styl práce.
Za vyšší peníze by se možná i ochotní lidé našli. No zde jde asi hlavně o ty noční, protože například já jsem v režimu práce, kdy chodíme běžně i o víkendu.
Je to jen o prioritách. Když si politici myslí, že voliči budou raději jezdit se zpožděním, ale za levno, tak je stav jaký je. Největší voličskou skupinou se stávají důchodci a ti rádi slyší na slevy a mají času dost. Marketéři politických stran to pochopili. Proto obrat v myšlení, že by se opravy měly urychlit rozhodně neočekávám. Není vůle.
Ale ono se v noci maká jen to nevidíte a nechcete vidět. V Praze se běžně dělají noční výluky…na masaryčce se během více jak 15 nočních výluk natahalo nové trakční vedení v oblasti Hrabovky. V Libni se v noci navařují srdcovky a další práce které nejsou extra hlučné a dají se stihnout za jednu směnu. Tohle dělat v běžnou denní dobu tak se zruší třetina vlaků.
A pak kde je ta snaha přeměňovat všechny PJ na „TOR“? Já ji teda nevidím. Z vlastní praxe vím, že některé PJ fungují měsíce až roky a nic se s tím nedělá, i když je to třeba jen banalita, třeba u Mariánek to banalita nebyla. Takže s těmi prémiemi to tak horké nebude. Kdyby bylo, tak jich nemáme 123, ale 10. 🙂
Třeba u Marianek byla PJ odstraněna. Takových míst lze najít víc. Jasně, jsou i případy, kdy se PJ nahradila původní (nebo vyšší) rychlostí, ale zdaleka ne všechny.
Hele, nekraďte mi nick. Dík. 🙂
A co třeba úsek Dětmarovice – Karviná.
Tam byla rok před „koridorací“ snížena rychlost ze 100 na 50 a přes most na odbočce Koukolná dokonce na 30.
Pak most v Malé Chuchli, opět ze 100 na 50. A další místa by se určitě našly.
To je zase novinařina.
Jsou tam pomale jizdy i z duvodu rozpracovanosti nebo praci v sousedni koleji, to je treba Velky Osek – Kolin.
Pak je tam velkou polozkou 120 v obou TK Ejpovice – Plzen. Pak dalsich nekolik PJ je z duvodu praci v sousedni koleji. PJ je casto i pres stavebni prejezd. Kdyz se tohle vsexhno odecte, tech pomalych jizd zas tolik neni. Tenhle styl bych zrovna tady necekal…
Získali jsme seznam pomalých jízd a přišlo nám zajímavé ho zveřejnit. To je vše. Neřešíme, jestli jich je hodně nebo málo.
Ano, díky za článek. Zajímavé je i to srovnání s min. rokem.
Možná by stálo za to ten seznam nějak „obarvit“, tedy přidat jeden sloupec se stručným důvodem, proč tam ta pomalá je…
Jjjjj, a je to tu. 2020 bude Plzeň řídit CDP. Ale na OŘ nic nikdo neví….. Horší jak za ….
Chvástali se v Pozor vlak, jak změní přístup. Nepřeřekli se náhodou? To je nejhorší úřad, vážně… i ŘSD opravuje a buduje rychleji.
Tím „ŘSD rychleji“ myslíš třeba D0, stavba 511, co původně měla být hotová už loni…?
A je po prémiích 😉
Ale není…
Ukázala se na tom obyčejná lidská vynalézavost, se kterou se musí počítat při zavádění motivačních kritérií. Ale na obranu ředitele to není vůbec jednoduché. Vyhlásil boj pomalým jizdám. Nastavil na to odměny a nyní se u Mariánských lázní ukázalo, jak na to manažeři vyzráli. Někdy to nemusí vadit, účel světí prostředky, SŽDC mohlo prezentovat snížení pomalých míst. Podle mnohých to ale vedlo ke zvýšení rizika lidské chyby. Jen štěstí, že se nikdo nezranil. Ředitel by teď měl motivační kritéria přeodnotit, ať už veřejně a nebo spíš čekám potichu.
KPI je KPI. Až si daj jako KPI minimální škody při nehodách tak se těch 30 km/h bude pro změnu jezdit všude. Takhle to dopadlo všude.
Co dát jako KPI třeba povolenou rychlost (menší z trvalé a dočasné), množství mu. Skutečnou rychlost zpozdenych vlaků – aby nebyly ani stahovacky, snizeny proud(motory do série),….
Vlkov u Tišnova – Řikonín vážně 160 km/h? To je modernizace na chystanou výluku do Blanska?
Možná pro klopidla (která tam stejně asi nikdy jezdit nebudou)?
Ten seznam je taková všehochuť, chtělo by to komentář proč tam je a jak dlouho tam ještě bude. Zrovna Vlkov – Řikonín není zpomalení, ale naopak zrychlení po rekonstrukci z původních 100 km/h. Pokud si dobře pamatuju rychlostníky, tak tam má být v nejrychlejším úseku 130/140 a NS 160.
Ale už ta první položka seznamu vypadá hrozivě – Hrušovany u Brna (uprostřed koridoru) 1 km zpomalení ze 160 na 50 km/h. Co tam dělají? To souvisí s napojováním Židlochovic? Takže taky spíš pozitivní změna brzy?
Ano, totální přestavba stanice kvůli zidlochovízum, jezdí se jen po dvou glajzach….
Dřív jezdili vlaky leckde „pomalu“ 30km/h. Teď jezdí v těch úsecích 30km/h normálně traťovou.
Tak teď ještě přičíst ty „zamaskované“, a pak to bude zajímavější. 🙂
Ale vždyť Bc. Jiří Svoboda, MBA vyhlásil válku pomalým jízdám!
Ano musím souhlasit také by mě zajímal údaj, ve kterém budou současné pomalé jízdy plus se k tomu přičtou TOR, která vznikla po vyhlášení války.
To by se dalo vyčíslit. Každá PJ se musí zavést a pak taky někdy zrušit. No a zajímavé by bylo uvést, kolik PJ za rok skončilo tím, že rychlost byla poté stejná (či dokonce vyšší) než před jejím zavedením a kolik PJ skončilo tak, že se rychlost při ukončení nezvýšila. A vůbec bych neřešil jak se ten konečný stav oficiálně jmenuje. Prostě jen porovnat rychlosti, nic víc.
No PRÁVĚ, tam by ten seznam byl opravdu dlouhý. ..