Pražský magistrát si nechá udělat projekt tunelu pod Kbelskou ulicí
Hloubětínský tunel, vizualizace povrchu. Pramen: Město Praha
Náklady jsou odhadovány na pět až šest miliard Kč.
Náklady jsou odhadovány na pět až šest miliard Kč.
320 miliónů za dokumentaci
Není to málo Antone Pavloviči 🙂 🙂
Prostě Praha, ta umí posunout problém jinam. Stejně se to bude štosovat při napojení na Vysočanskou radiálu a na Průmyslové, popř. na Šterboholskou, kde chybí 3.pruh.
Výborně, šest miliard za více aut ve městě (dopravní indukce) a podporu závislosti na Rusku, aktuálně zhmotnělé na Ukrajině.
co to kecáš? plynulost dopravního proudu ti asi nic neříká, hlavně že se oháníš indukcí. kdybys naspal, že do Prahy pustíme jenom elektromobily nebo se zakáže vjezd dieslů, ale tohle je úplně mimo
a co tunel pod Holešovičkami ? ten nebude ? .-)
Ulici v Holešovičkách není možný rozkopat do tý doby než se spojí Pelc-Tyrolka – Balabenka, za provozu se tam nedá nic moc dělat.. v CAMPu o tom byla docela dlouhá diskuze, doporučuji si jí dohledat.
To je zase fantasmagorie. Vazne mi chcete tvrdit, ze v budoucnu, s hotovym Prazskym i Mestskym okruhem bude ospravedlnitelny kolik, kilometr dlouhy (?) tunel pod udolim za 6 miliard? A to jeste v miste, kdy PO i MO jsou relativne blizko u sebe. Most tam kvuli obytne zastavbe samozrejme byt nemuze, ale i tak by byl rozumnejsi nez toto. V tomhle useku je Kbelska jasny adept na zklidneni a zmeststeni, samozrejme po dokonceni obou okruhu.
Nad Nuselským údolím taky nemůže být most kvůli zástavbě?
Sorry, dneska uz se takhle proste nestavi.
I po dokončení obou okruhů se počítá s tím, že průmyslový polookruh ponese značnou dopravní zátěž. Nehledě na to, že dostavit MO do konce desetiletí je absolutně nereálné a kdoví jestli tou dobou bude hotová alespoň východní část PO.
Ale tak tomu prece chybi nejaka koncepce. Jako pristup, postavime toto at uz to teda je, a za par let MO, to uz je lepsi uprit snahu a prostredky na ten MO rovnou. Nehlede na to, ze je naivni si myslet, ze jakakoli podobna dopravni stavba nenarazi na nejakou formu odporu.
Čtyři roky jenom na projekční práce mi připadá docela hodně.
do té doby bude 511 přažský okruh a bude to jezdit okolo
Jo, možná to trochu pomůže. Ale podle mě nijak zásadně. Dokud se nezlepší (nerozšíří) spojnice Kbelské s radiálou (směr Letňany – v tom kopci u letiště Kbely), tak to nic nevyřeší. Tam prostě 1+2 nestačí. Minimálně 2+2 s postupným zužováním do 2 pruhů by to chtělo. Ale chápu, že na to není místo. Takže zbývá jediné – dostavět okruh tak, aby 80% současných aut na Kbelskou vůbec nemuselo…
Ze smeru Letnan jsou obe krizovatky spuntem, pak to jede dlouho. A kvuli smaforum stoji Kolbenova a Podebradska. Vcera jsem stal od Libenskeho nadrazi az na Prumyslovou. Ty dve krizovatky pri tech provozech jsou uplne spatne. Ano, do Letnan to stat bude, ale i tam je plan to predelat.
Ale to je posun problému jinam. Ten tunel posune problém trochu někam jinam. již dnes mají problém u napojení vysočanské radiály (Novopacká) na Kbelskou
Při takovéhle stavbě by se vyřešilo i 2+2 na Kbelské na Letňany.
Co takhle dokončit Městský okruh? Třeba by se pak nemusel stavět tunel pod údolím…
100 vs 6 mld. to je důvod proč dělat toto.
klidne tunel klidne most ale vyrazne srazit totalne prestrelenou cenu a cenu brat jako dulezity aspekt! co je hlavne potreba je dat pryc semafory a prechody na Prumyslove az po Europark a umoznit tam jen ze stran najezdy po smeru jak to bylo drive
Tohle je nápad z kategorie tunelu pod Sázavou na D3. Pokud se má mimoúrovňově překřížit něco, co je v ďolíku, pak je výrazně efektivnější most, a to jak z hlediska nákladů na stavbu, tak z hlediska energetické náročnosti během provozu.
Most je nesmysl, protože kolem bydlí lidi a nevyšla by hluková studie. Tunel pravděpodobně vyjde tak, že Rokytka bude níže než tunel i v křižovatce s Poděbradskou. O žádný tunel pod řekou se nejedná.
Co je problém současného navrhovaného tunelu jsou dopravně nedořešené další části – křižovatka s Novopackou na severu a křižovatka s Jižní spojkou na jihu. Takže sice v místě tunelu to půjde pohodlně projet, ale ucpe se to někde jinde.
K tomu hluku: I most může být v tubusu. O tunel pod řekou sice nejde, ale zbytečné klesání a stoupání to generuje pořád.
Co když nejde o efektivitu, ale o zlepšení průjezdnosti osy Průmyslová-Kbelská a zároveň zlepšení životních podmínek v okolí?
O efektivitu jde vždycky. Průjezdnost osy Průmyslová – Kbelská zajistí most líp (žádné pomalé kamiony v prudkém kopci).
Životní podmínky v okolí ale nezlepší. Spíš naopak. Nemyslím si, že by těch pár ušetřených výškových metrů za to stálo.
Pokud víš, tak tady žádné kamiony nejsou, nebo úplně minimálně, jezdí na spojku po okruhu ,,,
Kolik bude mít tunel vjezdů a výjezdů? Jen na začátku a konci, nebo jich bude více?
Tak jak to vidite, je to nejlepsi reseni, jinak byste musel totalne prekopat krizovatky… navic, takto se to da postavit pomerne levne bez sloziteho krizeni…
prakticky najezd a sjezd z Prumyslove (od Sterbohol/Malesic) bude do Podebradske a najezd a sjezd z Kbelske (Prosek/Letnany) bude do Kolbenovy…
Už aby to bylo. Je to tam hrozné.
Super vizualizace. Auta dostanou tunel za miliardy kvůli urychlení a kola kýbl barvy na pruhy náhodně rozházený po asfaltu…
A řidiči určitě zůstanou tam nahoře, takže se ta silnice neuvolní.
Stejně jako u Blanky. Když nahoře furt nechaj drtivou většinu prostoru pro auta, bez ohledu na to, že přibudou nový pruhy v podzemí, časem se zas zaplní auty to podzemí i ten prostor nahoře. Zahrabat auta pod zem není apriori špatnej nápad (je to teda brutálně drahý a je potřeba dobře rozmyslet, co taková výlučná zkratka pro auta udělá s dopravou na koncích toho tunelu, ale výjimečně to může být i přesto dobrej nápad. A je dost možný, že tohle je ten případ, kdy by to mohlo být užitečný). Ale nevyužít toho ke skutečnému a pořádnému zklidnění toho povrchu je… Číst vice »
PS. I to uvolnění může být kontraproduktivní. Úbytek aut se zachováním dvou širokých pruhů může znamenat silné zvýšení rychlostí projíždějících aut – pro člověka na kole je taková situace často nebezpečnější, než když se tam ta auta pomalu sunou v koloně…
Víte, Jakube, že ani 10 roků po otevření Královpolského tunelu se ty kolony na povrch nevrátily? Že prostě není možné kolonu předejít a o zastávku dál nastoupit do přechozího spoje téže linky, což předtím bylo běžné?
U Blanky byly zpet do roka a mnohdy jsou horsi nez predtim.
No jestli jsou horší než předtím nevím, ale rozhodně tam jsou. Hlavním důvodem je ale chybějící Pražský okruh, což způsobuje že Blanka do sebe stáhla dopravu která těmito místy vůbec nejezdila (tranzit D5-D8 který býval jednoznačně lepší přes Slaný apod.).
I teď je tranzit D5 – D8 většinou rychlejší kolem Slaného.
Ale ne vždy a ne o tolik.
No tak to ani náhodou. Vrbenského, Partyzánská, Strojnická, Veletržní a Milady Horákové bývaly totálně ucpané. Nedalo se tam vůbec projet. Horší to není ani náhodou. Naopak je to výrazně lepší.
A Patočkova, Svatovítská, V Holešovčkách, Povltavská a další? Tam je situace naopak o dost horší.
Jo, ten úsek od Letenskýho náměstí dolů je asi jedinej, kterýmu to pomohlo, díky tomu, že byl jako jedinej s otevřením Blanky zklidněnej (zejména díky aspoň nějakýmu zklidnění Veletržní). Úsek od Malovanky po Špejchar naopak prakticky zůstal jako kapacitní průjezd pro auta, takže je furt pro kohokoli mimo auto velmi nepříjemnej i ve chvíli, kdy Blanka stíhá. Ve chvíli, kdy stíhat přestane a padne závora je to o to horší.
No, ta Blanka není úplně nej příklad, bo ta povrchu ulevuje fest … a když ne, tak je to tím, že jsou u vjezdů ty světelné závory. Když člověk přijíždí po Horákové od Střešovic, tak je to krásně znát. Vjezd do B otevřený … okolo Špejcharu a přes Letnou pohoda, jazz (a asi i dál Veletržní, ale já jedu k NTM, tak to už nevidím). Když je před světelnou závorou kolona … tak jak to asi vypadá dál, že.
Právě, že Blanka je ukázkovej příklad, jak to nedělat. Na povrchu zůstala prakticky stejná kapacita pro auta jako předtím, pokud se Blanka zavře, což je ve špičkách pravidlem, je povrch ucpanej stejně jako před jejím otevřením, někdy ještě hůř, protože tam před závorama navíc stojej fronty aut, který spoléhaj na brzký otevření a nevezmou to povrchově. Což je třeba u Špejcharu při tom, jak jsou tam namalovaný pruhy, hodně blbý. A v Holešovičkách, Patočkově, Povltavský, Dobříšský, atd. nejsou najednou jen auta odpovídající kapacitě povrchu nad Blankou, ale auta odpovídající kapacitě povrchu nad Blankou + kapacitě Blanky… A když zrovna kolona… Číst vice »
Proc byste jel vrchem pres dva semafory a v uzkych pruzich, kdyz to podjedete plynule bez zastaveni…
On . musí mít názor na všechno, i když tan nebydlí….
Jistě, zavedeme census na to, kdo má právo mít názor a kdo názor mít nesmí. Protože cyklistika je hlavně o … svobodě!
Ironii neznáte?
Protože se to při silnějším provozu na „hlavní trase“ běžně děje. Zeptejte se v Újezdu nad Lesy nebo Chabrech, proč mají ve všech bočních ulicích protisměrné jednosměrky.
O pár metrů dál je luxusní most přes Poděbradskou a pod Průmyslovou je tunel již dnes, co víc si pro kolo přát? Tady rozhodně problém s kolem není již dnes, je to jedno z mála míst, které má luxusně vyřešenou a hlavně oddělenou cyklodopravu.
A zkusil jste po tom luxusním mostě přes Poděbradskou přijet a pokračovat na Lehovec? Kvůli tý jedný křižovatce si člověk zbytečně zajede pár set metrů do dálky a pár desítek do výšky. Nebo musí tahat kolo po schodech. O tom, že pro pokračování na Hloubětín pak musí zpátky přes Poděbradskou po úrovňovým přechodu nemluvě.
Tomu se fakt luxusně vyřešená cyklodoprava nedá říkat ani omylem. Fajn je ta stezka od mostu přes Poděbradskou k Freyově, to jo, ta je slušná. Ale řešení té křižovatky Poděbradská-Průmyslová/Kbelská pro kola je strašnej paskvil. A podle vizualizace to může být ještě horší.