dkv-spojujeme

Pražská integrovaná doprava zahrne na podzim všechny středočeské tratě

Jednotka CityElefant připomínající 25 let Pražské integrované dopravy. Foto: Zdopravy.cz/Josef PetrákJednotka CityElefant připomínající 25 let Pražské integrované dopravy. Foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák

Ve středních Čechách se chystá poslední velké rozšíření Pražské integrované dopravy na železnici. Oblast PID se rozšíří za dnešní sedmé

Ve středních Čechách se chystá poslední velké rozšíření Pražské integrované dopravy na železnici. Oblast PID se rozšíří za dnešní sedmé pásmo až na hranice kraje. Vyplývá to z první velké změny jízdního řádu, která platí od neděle; na samotné rozšíření integrované oblasti dojde nejspíš se začátkem školního roku.

Do vlivu PID spadnou všechny zbylé tratě, které se nevešly do stávajících pásem. „Nejvíce jich bude v oblastech Mladoboleslavska, Nymburska, Kolínska, Kutnohorska, Benešovska, Příbramska a Rakovnicka,“ uvedl mluvčí organizátora ROPID Filip Drápal. Celý plán musí nicméně schválit orgány Středočeského kraje, na což by mělo dojít ještě před prázdninami.

Pro Pražany a obyvatele kraje znamená bobtnající integrace mimo jiné levnější cestování mezi Prahou a okolím. Tarif Pražské integrované dopravy je totiž výrazně nižší než běžné jízdné Českých drah. Například obyčejná jízdenka ČD z pražského smíchovského nádraží do Berouna stojí 69 korun, jednotlivá jízdenka PID vyjde na 46 korun. Pokud má cestující Lítačku s kuponem pro Prahu (pásma P, 0, B), dokoupí si do vlaku už jen jízdenku PID za 32 korun. Podobné příklady jsou i na dalších trasách.

Železniční integrace v rámci pražské příměstské dopravy pokročila zásadně už v únoru, když se rozlila na západ kraje na Rakovnicko, Berounsko, Hořovicko a Příbramsko. Finále integračního procesu má ale přijít až na přelomu roku, kdy mají začít platit jízdenky PID i ve vybraných přilehlých oblastech sousedních krajů, například Táborska.

Rozšíření integrace není jedinou novinkou, která vyplývá z železničních jízdních řádů. Správa železniční dopravní cesty už zveřejnila návrh grafikonu i na příští rok. Nově jsou v něm zaneseny spěšné vlaky Českých drah na objednávku hlavního města a kraje. Spěšné vlaky mají jezdit z Prahy do Benešova a do Kutné Hory. Na benešovské trati přitom už dnes jezdí spěšné vlaky Arrivy, a to čistě na podnikatelské riziko bez dotací. Jejich další osud není zatím jasný.

Tagy integrace PID železnice
48 komentářů