Dokud nebude politická vůle změnit zákony tak, aby se stavebního řízení nemohli účastnit subjekty, které s dotčeno stavbou nemají nic společného, tak se nic nezmění.
D0 bude za 50 let, D3 za 60, D52 za 200 let atd…
No, pokud máte na mysli větu o změně zákona, tak určitě ano.
A pokud reagujete na moje časové odhady, pak si uvědomme, třeba D0 je v plánech od 70. let, čili už 50 let, takže nechci být špatným prorokem, ale ono to nějak strašně rychle utíká. Ministři slibují a roky se mění na desetiletí a než se já svezu po okruhu tak moji vnuci budou mít šedivé fousy.
Démon
2 let
Ekonomické ztráty 4 mil.Kč denně? Kde to berou, když je to 1 mld. korun každý měsíc. Časové ztráty, spotřeba paliv a externality. Okruh Prahy má z ekonomického pohledu největší přidanou hodnotu v ČR. Místo toho se s problémem seznamuje jihočeský kraj. MMR bych hnal k soudu!
Nikdo snad nikoho nenutí propalovat krví vykoupenou ropu na individuální ježdění sem a tam. Veškeré tyhle „ztráty“ jsou jen co by, kdyby. Spousta cest by se nemusela konat vůbec anebo by mohla být uspokojena šetrněji. Nadto okruh neřeší rozhodující část cest do města samotného. A že by z toho bordelu byla nějaká obecně přidaná hodnota, no… Co byste chtěl vysoudit? Převahu zájmů jedné skupiny nad ostatními? Hm…
Michael
2 let
Absence zbytku D0 je obrovskou ostudou pro ČR..Aby nemělo hlavní město státu v r. 2022 souvislý dálniční obchvat…ostuda, nic víc…
Mnohem větší ostuda je celá ta závislost na dojíždění a dovážení téměř všeho, nadto téměř výhradně auty. Za chvíli si bez toho ani nepovzdechneme… Ostuda je především zničená krajina a poškozené zdraví. Jenže lidem to zatím nedochází.
Pro město jsou nejhorší dojížděči ke dveřím. Zrovna dnes jsem byl svědkem dovezení dítětě rodičem v BMW do školy v Ječné. Tedy stylem přejezd tramvajových kolejí, zaparkování auta na chodník, pak zas výjezd před tramvaje a po kolejích. Dítě zřejmě neujde víc než deset kroků z auta ke dveřím školy. A tak je to po Praze všude, každý má potřebu dojet před dveře restaurace, domu, obchodu, a dalších zařízení a nikdo to nepokutuje.
Standardní výmluva je: JÁ JENOM
Každý kdo zastaví někde, kde se nemá, tak má vždy největší prioritu.
Jenom vyhodím/vyzvednu dítě, jídlo, krabici atd…
Pak přijde strážník, píše parkovačku a to je vždycky nářků, jakoby to bylo nevyhnutelné. Nikdo nechce dostat vlažné jídlo, čekat na rodiče, nebo se zdržovat hledáním místa kdekoliv za rohem. Tím to neomlouvám, ale těhlech výmluv jsem za 10 let slyšel asi milion. A polovina přestupců je dost agresivních a jejich vztahovačné foukání se moc poslouchat nedá.
Jan, Honza: František tady asi myslel spíše převážení másla z Budějovic do Ostravy a pomerančů ze Španělska do Polska..
Já panu Františkovi rád napsal, že kompletní infrastruktura (dálnice, železnice, koridory, obchvaty měst) patří k vybavení vyspělé společnosti, o tom vůbec nebudu diskutovat. Druhá věc je samozřejmě na co je infrastruktura používána….(nesmyslný převoz zboží místo místní produkce a spotřeby, atp…).
Dobudovanou síť ale neokecáte, to je prostě nutnost.
ŘSD může vykupovat pouze pozemky, které byly pro stavbu definovány v rámci územního řízení. Ty zelené pásy jsou jakýsi nadstandard, takže je musí vykoupit Praha. Samospráva s vlastním rozpočtem má v tomto ohledu větší možnosti než příspěvková organizace státu.
Nemůžete někoho postihovat za to, že využije své právo. Tím se rozhodně nechci těchto ekoteroristů zastávat a byl bych pro výrazné omezení možností spolků zasahovat do řízení, ale jednou tu možnost mají, tak jí holt využívají. Pokud někomu dáte nějaké právo a pak ho budete sankcionovat, tak to trochu postrádá smysl.
Po obstrukci Vody z Tetčic proti stavebnímu povolení na Žabovřeskou II jsem podal ke Krajskému soudu v Brně návrh na zrušení spolku. Soud návrh zamítl s tím, že spolek pouze vykonává své právo.
„Kvůli nějakým broukům“ může mít venkoncem dost velký vliv i na Váš život, byť to třeba teď nevidíte nebo nechcete vidět. Někdo by zase mohl žalovat Vás, že ho obtěžujete extra škodlivinami svého auta, ač byste mohl klidně jet třeba s ostatními autobusem. Bacha na to, kdo koho zrovna terorizuje…
Jen nechápu, proč lidem upřednostňujícím jiné zájmy než ježdění po silnicích říkáte teroristé. Stejně tak bych lidi tupě prosazující všude auta mohl označit „autoteroristy“, možná bych tím byl i blíže podstatě pojmu…
Ale ty spolky mohou dát zase k soudu ŘSD, že lidé v blízkosti dálnice trpí zvýšeným hlukem, karcinogeny z výfukových plynů atd. A nakonec se budou soudit všichni se všemi. Takhle podají námitku do územního řízení a úředník posoudí, zda stavba vyhovuje zákonům ČR. Problém se stavbou 511 vždycky byl, že křižovatka u Běchovic/Dubče nevyhověla zákonům ČR z hlediska hluku a musela by se postavit jako černá stavba bez povolení. Dělají se tam nějaké opatření jako různé valy, ale ty projdou výpočtem a je otázka, jestli si je ŘSD obhájí. Je to podobná situace jako D8 přes České Středohoří. Desítky… Číst vice »
Zvýšeným hlukem, karcinogeny z výfukových plynů atd. trpí zejména statisíce lidí kolem Jižní spojky po které musí z důvodu neexistence stavby 511 projíždět veškerá tranzitní doprava. To, že tato stavba není ještě postavená, je zločin a každý, kdo stavbu úmyslně blokuje by za to měl být trestně odpovědný.
Nechci být kverulant, ale původcem těchto jevů jsou výhradně lidé provádějící těmi místy tímto způsobem svou dopravu, nikoli lidé, kteří ve svém okolí nechtějí další takovýto zdroj rychlejší smrti (když to přeženu). Mimochodem, tranzit je patrně stále v menšině, většina aut jede do Prahy a po Praze. A nadto, ona „veškerá tranzitní doprava“ může dostat alternativu v podobě použitelné železnice, takže po Jižní (silniční) spojce rozhodně jezdit ne-„musí“. Zločin je množení dopravy na úkor místního života a její tlačení na nejméně šetrné způsoby, což děláte mimo jiné právě doplňováním pouze silniční sítě a zvýhodněním aut.
tarten
2 let
Ten „Zelený pás“ měl být původně oddechová zóna, něco jako Šárka nebo Kunratický les. Okruh je ale v tomhle století potřebnější.
Já o tom zaslechl něco málo z úst Béma, když ještě vládnul. Prý se tím inspiroval v Paříži, kde snad takový pás je. Ale on měl poněkud megalomanské plány.
To je absolutní nesmysl. S výstavbou Pražského okruhu se tam počítá již několik desítek let a vedle dálnice oddechovou zónu rozhodně nikdo nikdy neplánoval.
Ono tam mít nějakou delší cyklotrasu zas není tak špatný nápad – to by byl docela posun od současných náhodných jednokilometrových cyklostezek. Stejnak tam na spoustě míst budou oblužný komunikace jako např. tady https://mapy.cz/s/nosuzaguzu Pak to chce „jenom“ zajistit, aby nekončily náhodně v polích: https://mapy.cz/s/dazotokoca
Dokud nebude politická vůle změnit zákony tak, aby se stavebního řízení nemohli účastnit subjekty, které s dotčeno stavbou nemají nic společného, tak se nic nezmění.
D0 bude za 50 let, D3 za 60, D52 za 200 let atd…
Ale to snad ne pane Honzo 😀
Herr Kodl, halten sie die Klappe! :*
No, pokud máte na mysli větu o změně zákona, tak určitě ano.
A pokud reagujete na moje časové odhady, pak si uvědomme, třeba D0 je v plánech od 70. let, čili už 50 let, takže nechci být špatným prorokem, ale ono to nějak strašně rychle utíká. Ministři slibují a roky se mění na desetiletí a než se já svezu po okruhu tak moji vnuci budou mít šedivé fousy.
Ekonomické ztráty 4 mil.Kč denně? Kde to berou, když je to 1 mld. korun každý měsíc. Časové ztráty, spotřeba paliv a externality. Okruh Prahy má z ekonomického pohledu největší přidanou hodnotu v ČR. Místo toho se s problémem seznamuje jihočeský kraj. MMR bych hnal k soudu!
Nikdo snad nikoho nenutí propalovat krví vykoupenou ropu na individuální ježdění sem a tam. Veškeré tyhle „ztráty“ jsou jen co by, kdyby. Spousta cest by se nemusela konat vůbec anebo by mohla být uspokojena šetrněji. Nadto okruh neřeší rozhodující část cest do města samotného. A že by z toho bordelu byla nějaká obecně přidaná hodnota, no… Co byste chtěl vysoudit? Převahu zájmů jedné skupiny nad ostatními? Hm…
Absence zbytku D0 je obrovskou ostudou pro ČR..Aby nemělo hlavní město státu v r. 2022 souvislý dálniční obchvat…ostuda, nic víc…
Mnohem větší ostuda je celá ta závislost na dojíždění a dovážení téměř všeho, nadto téměř výhradně auty. Za chvíli si bez toho ani nepovzdechneme… Ostuda je především zničená krajina a poškozené zdraví. Jenže lidem to zatím nedochází.
Pro město jsou nejhorší dojížděči ke dveřím. Zrovna dnes jsem byl svědkem dovezení dítětě rodičem v BMW do školy v Ječné. Tedy stylem přejezd tramvajových kolejí, zaparkování auta na chodník, pak zas výjezd před tramvaje a po kolejích. Dítě zřejmě neujde víc než deset kroků z auta ke dveřím školy. A tak je to po Praze všude, každý má potřebu dojet před dveře restaurace, domu, obchodu, a dalších zařízení a nikdo to nepokutuje.
Standardní výmluva je: JÁ JENOM
Každý kdo zastaví někde, kde se nemá, tak má vždy největší prioritu.
Jenom vyhodím/vyzvednu dítě, jídlo, krabici atd…
Pak přijde strážník, píše parkovačku a to je vždycky nářků, jakoby to bylo nevyhnutelné. Nikdo nechce dostat vlažné jídlo, čekat na rodiče, nebo se zdržovat hledáním místa kdekoliv za rohem. Tím to neomlouvám, ale těhlech výmluv jsem za 10 let slyšel asi milion. A polovina přestupců je dost agresivních a jejich vztahovačné foukání se moc poslouchat nedá.
Fňukání
Jan, Honza: František tady asi myslel spíše převážení másla z Budějovic do Ostravy a pomerančů ze Španělska do Polska..
Já panu Františkovi rád napsal, že kompletní infrastruktura (dálnice, železnice, koridory, obchvaty měst) patří k vybavení vyspělé společnosti, o tom vůbec nebudu diskutovat. Druhá věc je samozřejmě na co je infrastruktura používána….(nesmyslný převoz zboží místo místní produkce a spotřeby, atp…).
Dobudovanou síť ale neokecáte, to je prostě nutnost.
U Vídně, Varšavy… taky nevidím souvislý dálniční obchvat a to jsou větší města a státy s vyšším HDP.
Holt nemůžete mít za svoje daně všechno.
to mělo být dávno vykoupeno, nebo je to schválně aby to vykoupili za draho.
…me by spise zajimalo, proc to nevykupuje stat…
ŘSD může vykupovat pouze pozemky, které byly pro stavbu definovány v rámci územního řízení. Ty zelené pásy jsou jakýsi nadstandard, takže je musí vykoupit Praha. Samospráva s vlastním rozpočtem má v tomto ohledu větší možnosti než příspěvková organizace státu.
To chapu, ovsem kdyz se stavi dalnice, tak si obcas obce vymini urcite ustupky a jde to za RSD, proc tedy zde vymineny zel. pas?
Stát prý nemá peníze a napřed prý musí prodat Budvar, aby je měl :D.
Napřed musí přestat s populistickým rozhazováním peněz – kačka na naftu, 5k na děcka…
Tak proč nedají ty spolky k soudu a nežalují je o ty miliony a ono by je to přešlo…
Stejně jako na Moravě kdyby zažalovali Děti Země…
Nemůžete někoho postihovat za to, že využije své právo. Tím se rozhodně nechci těchto ekoteroristů zastávat a byl bych pro výrazné omezení možností spolků zasahovat do řízení, ale jednou tu možnost mají, tak jí holt využívají. Pokud někomu dáte nějaké právo a pak ho budete sankcionovat, tak to trochu postrádá smysl.
Po obstrukci Vody z Tetčic proti stavebnímu povolení na Žabovřeskou II jsem podal ke Krajskému soudu v Brně návrh na zrušení spolku. Soud návrh zamítl s tím, že spolek pouze vykonává své právo.
jaký právo akorát pořád buzerujou kvuli nějakým broukum, tak by měli platit ekoteroristi
„Kvůli nějakým broukům“ může mít venkoncem dost velký vliv i na Váš život, byť to třeba teď nevidíte nebo nechcete vidět. Někdo by zase mohl žalovat Vás, že ho obtěžujete extra škodlivinami svého auta, ač byste mohl klidně jet třeba s ostatními autobusem. Bacha na to, kdo koho zrovna terorizuje…
Jen nechápu, proč lidem upřednostňujícím jiné zájmy než ježdění po silnicích říkáte teroristé. Stejně tak bych lidi tupě prosazující všude auta mohl označit „autoteroristy“, možná bych tím byl i blíže podstatě pojmu…
Ale ty spolky mohou dát zase k soudu ŘSD, že lidé v blízkosti dálnice trpí zvýšeným hlukem, karcinogeny z výfukových plynů atd. A nakonec se budou soudit všichni se všemi. Takhle podají námitku do územního řízení a úředník posoudí, zda stavba vyhovuje zákonům ČR. Problém se stavbou 511 vždycky byl, že křižovatka u Běchovic/Dubče nevyhověla zákonům ČR z hlediska hluku a musela by se postavit jako černá stavba bez povolení. Dělají se tam nějaké opatření jako různé valy, ale ty projdou výpočtem a je otázka, jestli si je ŘSD obhájí. Je to podobná situace jako D8 přes České Středohoří. Desítky… Číst vice »
mají to vyvlastnit a nikoho se neptat
Se nedivte až zaklepou u vás na dveře. Už jsme tu měli systém „vyvlastnit a nebavit se“.
Zvýšeným hlukem, karcinogeny z výfukových plynů atd. trpí zejména statisíce lidí kolem Jižní spojky po které musí z důvodu neexistence stavby 511 projíždět veškerá tranzitní doprava. To, že tato stavba není ještě postavená, je zločin a každý, kdo stavbu úmyslně blokuje by za to měl být trestně odpovědný.
Nechci být kverulant, ale původcem těchto jevů jsou výhradně lidé provádějící těmi místy tímto způsobem svou dopravu, nikoli lidé, kteří ve svém okolí nechtějí další takovýto zdroj rychlejší smrti (když to přeženu). Mimochodem, tranzit je patrně stále v menšině, většina aut jede do Prahy a po Praze. A nadto, ona „veškerá tranzitní doprava“ může dostat alternativu v podobě použitelné železnice, takže po Jižní (silniční) spojce rozhodně jezdit ne-„musí“. Zločin je množení dopravy na úkor místního života a její tlačení na nejméně šetrné způsoby, což děláte mimo jiné právě doplňováním pouze silniční sítě a zvýhodněním aut.
Ten „Zelený pás“ měl být původně oddechová zóna, něco jako Šárka nebo Kunratický les. Okruh je ale v tomhle století potřebnější.
O tom jsem nikdy neslyšel. Myslím, že kdyby tam nebyl okruh, budou tam pole jako doteď.
Já o tom zaslechl něco málo z úst Béma, když ještě vládnul. Prý se tím inspiroval v Paříži, kde snad takový pás je. Ale on měl poněkud megalomanské plány.
A není to tak, že ten zelenej pás je nutnej pro to, aby okruh měl vůbec šanci splnit současný normy?
To je absolutní nesmysl. S výstavbou Pražského okruhu se tam počítá již několik desítek let a vedle dálnice oddechovou zónu rozhodně nikdo nikdy neplánoval.
Já bych tam chodil s dětma koukat se na autíčka. ….
Ono tam mít nějakou delší cyklotrasu zas není tak špatný nápad – to by byl docela posun od současných náhodných jednokilometrových cyklostezek. Stejnak tam na spoustě míst budou oblužný komunikace jako např. tady https://mapy.cz/s/nosuzaguzu Pak to chce „jenom“ zajistit, aby nekončily náhodně v polích: https://mapy.cz/s/dazotokoca
Ne ne, je to věc starší než pár desítek let.