Praha schválila přesun části autobusů na trolejbusy a elektrobusy
Část dieselových autobusů v Praze by měly v budoucnu nahradit elektrobusy, trolejbusy nebo i autobusy na vodík. Vyplývá to z
Část dieselových autobusů v Praze by měly v budoucnu nahradit elektrobusy, trolejbusy nebo i autobusy na vodík. Vyplývá to z Koncepce využití alternativních paliv v podmínkách autobusové dopravy Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP), kterou včera schválili pražští radní.
Materiál zatím neuvádí konkrétní počty nových bezemisních vozidel, podle již dříve schválených záměrů na elektrizaci některých linek půjde ale rozhodně o více než stovku. Například v případě linky 119 na letiště má jít o 20 velkokapacitních trolejbusů.
Autobusová doprava v Praze představuje zhruba třetinu výkonů, celkem DPP ročně projezdí kolem 30 milionů litrů nafty. DPP chce snížit emise o pětinu do roku 2024.
„Pro zlepšení životního prostředí v Praze musíme začít podnikat konkrétní kroky. Dnes jsme schválili strategii, která nás k tomuto cíli dostane. Dáváme tím jasný signál, že nezavíráme oči před znečišťovatelem ovzduší, kterým je autobusová doprava poháněná spalovacími motory. Zároveň na nic nečekáme a snažíme se ovzduší ulevit co nejdříve,“ řekl náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy Adam Scheinherr.
Podle něj bude pro Prahu klíčovým především pokrok v oblasti elektrických pohonů, které ušetří až šedesát procent konečné spotřeby energie, a technologie akumulátorů. „Do roku 2030 chceme, aby v Praze jezdila čtvrtina až polovina autobusů právě na elektřinu. Nejenže zlepší životní prostředí, ale také komfort cestujících a obyvatel Prahy, protože nejsou tak hlučné jako autobusy se spalovacími motory,“ dodal Adam Scheinherr.
Obměna vozového parku autobusů do roku 2030 bude spočívat v kombinaci vozidel s alternativními pohony – především na bázi elektrického pohonu – jakožto energeticky i emisně nejefektivnější řešení, které doplní hybridní a naftové autobusy.