Konec stržených trolejí v Roudnici? Kritické místo české železnice nově chrání záblesková světla
Stanice Roudnice nad Labem po modernizaci. Foto: Chládek&Tintěra

Strojvedoucí mají být novým návěstidlem důrazněji varování na nutnost stáhnutí pantografu.
Promarněná příležitost.
Jako v každém zábavním parku, i zde zbývá ještě doplnit kameru, ať to každý vlak rovnou vyblejskne.
Když pak fíra strhne sběrač i trolej, v giftshopu SŽ si může koupit zarámovanou fotku, a přispět tak na nové hákovnice.
Na jakém.principu ta blikátka fungují? Při obsazení příslušných kolejových obvodů? Jiná možnost mne nenapadá.
A že by to třeba mohlo blikat trvale, to tě nenapadlo? 🙂 Pokud je to jen zábleskové, může to se slušnou intenzitou blikat i při minimální spotřebě energie (na baterie).
A není lepší žádná stahovačka?
Ne, aby se to neopakovalo, stačí v předpisech zvýraznit, že za to může fíra
>Strojvedoucí a odborná veřejnost si stěžují na množství stahovaček
>Vymyslíme nový sofistikovaný typ cedule
Pořád to není blbuvzdorné. Co takhle RFDI čip, který by pomocí etcs poslal do lokomotivy signál na stažení sběrače? Pokud ETCS dokáže vlak zastavit, proč nestáhnout sběrač?
Na tohle není potřeba žádný RFID čip. ETCS tohle umí (minimálně upozornit na stahovačku, nevím jestli i přímo stáhnout sběrač), ale SŽ to nepoužívá. Navíc v Roudnici ETCS není.
Umí stáhnout a zablokovat zvednutí dokud není lokomotiva za změnou systému. Aspoň na Vectronu.
K tomu snad není potřeba žádný čip. ETCS zná polohu vlaku, takže tam jednoduše stačí stahovačku nahrát
Kamera v kabine rušňovodiča nebude?
V 21. století mi přijdou divné dvě věci.
Zaprvé, to neexistuje možnost instalace tak, aby se to nemuselo stahovat? Zadruhé, pokud nikoliv, nebo to někde má nějaký důvod, tak že to neumí stáhnout lokomotiva dle GPS/lokátoru sama?
Letadla umí vzlétnout a přistát automaticky, zavádíme autonomní auta, ale vlak se „zabije“ sám sebe.
Pod ETCS stahovat sama umí, ale u nás jenom na změně systému.
Jinde ne, protože SŽ.
Protože by to někdo do té lokomotivy musel nahrát a udržovat v aktuálním stavu. To je vzhledem k množství různých dopravců a milionů typů lokomotiv nereálné řešení. Takže se to musí udělat systémově a centrálně, tj. nahrát to do systému ETCS, takže se to bude zobrazovat na všech lokomotivách. Problém je v tom, že nejprve to ETCS musí v dané trati být…
On ale není problém v tom, že by o stahovačce někdo snad nevěděl…
Ne? A v čem je problém? Ano, samozřejmě o ní ví. Akorát si nevzpomene zrovna v tu přesnou chvíli, protože třeba dělá zrovna něco jiného. Za mě je doplnění návěstidel zábleskovým světlem dobrý nápad, který by měl hodně pomoci.
Mohl by mi někdo vysvětlit, co se stane, když tam vlak nemá dostatečnou rychlost?
Uvízne tam, a musí ho vyprostit motorová lokomotiva
Mohl by mi někdo znalý vysvětlit, jaký vliv má výška trakčního vedení nad kolejištěm na použití děliče.
Par.1. Nikdy se to tak nedělalo… I argument o krátké vzdálenosti od peronu je lichý. Viz Litochovice.
Moc prosim nesirte bludy, v Roudnici je bezpecnostni oddeleni, aby se VN nedostalo kam nema a nikoho neohrozilo a v Litochovicich je standardni ,menirenske, deleni, ktere je osazeno svetelnymi indikatory, takze 99,9% casu jsou zhasnute a i kdyz budou svitit a deleni se projede tak se v podstate nic nestane. Takze az si priste budete chtit ,flusnout, svou jedovatou slinu, tak si prosim rozsirte vedomosti.
A není lepší udělat neutrální pole s pevným zkratem než tam každých 14 dní opravovat trolej ?
V letech 1985-90 jsem tam jel mnohokrát. 100 cest je minimum.Tehdy tam byla stahovačka natvrdo. KAŽDÝ osobák tam šel do výkonu a sotva se pohnul, tak stahoval. Zejména výživné to bylo u řady 460. Tehdy jezdili na dva pantografy i se 3 vložáky a musel se protáhnout celý. A když vám vadí Litochovice, tak diskutujme oTřebušicích. Tam nakonec hákovnice zmizely a byl neutrální úsek. Ono jde o to chtít. Ale to je složité, musí se myslet… Dělal jsem i na dráze, odkud jsem v roce 1994.
odešel…
V Praze na ONJ je při vjezdu do haly také neutrální pole.No a že by tam bylo více místa než pod mostem v Roudnici ,to se mi nezdá.
Nejenom tam.Proste se to tak nikdy nedělalo.
To bych taky hrozně rád věděl 🙂 Vůbec netuším, jak může nižší výška TV bránit instalaci děličů.
„Úsek pod Špindlerovým mostem, který aktuálně prochází rekonstrukcí, je prvním takovým na české železnici, kde Správa železnic podobné zařízení instaluje.“
Já si myslím, že dvojici těchto cedulí máme v Králově Poli dobrého půl roku. Přestože jedna z nich neplatí pro žádné vozidlo zavislé trakce, od zavedení levostranného provozu v polovině května. Naopak pro směr jízdy, kde by se hodilo, instalována není.
Ano, v KrPoli minimálně u vjezdu od Lesné to je. Zrovna jsem se nedávno na to díval, co to tam „bliká“.
Trochu jsem zapátral. A zábleskové stahovačky byly instalovány někdy před 16. březnem.
Možná proto se o tom nemluví, kdo by se chlubil tím, že něco nainstaloval, byť poprvé, ale s největší pravděpodobností obráceně, než měl.