Dopravci Železnice

Praha – Plzeň, Praha – Děčín. Leo Express oznámil plány na nové linky s čínskými vlaky

Vizualizace jednotky Leo Express od CRRC. Foto: Leo Express
Vizualizace jednotky Leo Express od CRRC. Foto: Leo Express

Společnost Leo Express chce od prosince příštího roku vyjet na další dvě vnitrostátní linky. Nově má jezdit z Prahy do Děčína a Plzně, tedy na linkách, kde dosud jezdí pouze České dráhy v rámci objednávky ministerstva dopravy.

Vyplývá to z informací zveřejněných na úřední desce Úřadu pro přístup k dopravní infrastruktuře (ÚPDI). Podle textu je zřejmé, že na trasu chce nasadit nové jednotky od společnosti CRRC, mluví totiž o soupravě s kapacitou 310 míst. Stávající jednotky Stadler Flirt mají kapacitu 237 míst.

V případě linky do Plzně chce vypravit dopravce dva páry spojů denně, které budou zastavovat na Smíchově, v Berouně a Rokycanech. Podle předpokládané časové polohy vlaků bude vlak nocovat v Plzni: z Prahy má vlak jezdit v 11 a ve 21 hodin. Odjezd z Plzně není uveden, pouze příjezd do Prahy: 6:30 a 14:30.

Trať z Prahy do Plzně patří po zavedení konceptu Západních expresů a navýšení počtu spojů a následném zrychlení díky novým ejpovickým tunelům mezi úseky, který přibývají výrazně cestující. Současně ale stále České dráhy musí na trase bojovat s častými závadami na infrastruktuře mezi Prahou a Berounem.

Podobné jsou i plány pro vlaky Praha – Děčín. U nich počítá Leo Express se zastavováním v Holešovicích, Lovosicích a Ústí nad Labem. Z Prahy má vlak jezdit v 11 a ve 21 hodin, do Prahy má přijíždět v 6:40 a 14:40. Podle žádosti jde rovněž o nasazení čínských vlaků.

Leo Express je v oznamování plánů na nové trasy nejaktivnější, postupně za poslední rok oznámil nové linky na Ukrajinu a do Běloruska. V plánech je také linka do Berlína a Bratislavy, na ÚPDI oznámil i plán na jiné vnitrostátní linky.  . V plánu má i nové vnitrostátní linky. Oznámení o vstupu na trasu není nijak závazné. Firma nechtěla plány na nové trasy komentovat.

88 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Railanalytik

5 vlaků a humbuk jako kdyby jich měl 100.
Navíc kreativní prezentace ekonomických výsledků – stačí pročíst účetní závěrky.
Proč za porslednich 5 let neprohlásil, že je ekonomicky a finančně stabilní?

Strojvudce88

Tak za tři roky uvidíme…

Fedexak

„Rychlovlakem napříč Čínou – The Grand Tour“ – hodte sito do youtube – českej kluk představuje čínský vlaky a infrastrukturu.. V porovnání s ČR je bohužel to min o 100 let napřed..

Tady na Moravě

hazu do youtube sito a zatim jsem si jenom rozbil monitor
mas nejaky tip jakym zpusobem to sito hazet, jak ma byt velke, atd.?

jirka

jo sleduju číňana z čech už nejaký ten pátek a ta Čína to je fakt zajímavá země, hodně napřed před námi i evropou

eLKá

Tak třeba ve sledování svých obyvatel, tam má solidní náskok, tam je ČLR naprosto na špici. Jestli zrovna to je oblast k následování… No, radši budu žít v zemi, která je v tomto ohledu vyloženě zaostalá 😉

Fedexak

O kousek níž je to video uploadovane – staci kliknout na šipku – provazi Cech – kluk co bydli v Cine…

asdf

Kolik těch souprav má být a to stihnou jen dva obraty za den ? A zbytek času bude využit na opravy ?

VRT

Nad propastí…
Do Vánoc nevydrží.
Na jaře už nevyjede!
K čemu je vlak, když tam neplatí režijka?!

A.R.

Typický Čech – moc mluví a málo dělá. Sotva zvládá ujezdit to, co má. A to začal tak honosně, „Švýcarská kvalita“. 😀

libor

já se divím, že nezadrátují Hrbatou, už teď je přetlak, až se přidá na Pilsen i Jančura, to můžou kolem berounky zrušit osobáky…

tom

A já mám plán na první ve sportce 😀

PetrB

Tak ja pamatuji v jizdnim jeden par spoju v relaci Praha – Usti nad Labem – Most – Cheb s poznamkou „jede ode dne vyhlaseni“. Nakonec nic vyhlaseno nebylo, tedy nic nejelo a nejezdi. Papir snese vsechno…

David

To sis popletl. To nebylo do Chebu ale do Chomutova. 25kV té švýcarské kvalitě nechutná.

eLKá

Technická – tak ono by chutnalo, kdyby si to LE tak objednal…

Jan

Snad se alespoň ta Plzeň zrealizuje. Alternativu za ČD už opravdu dlouho netrpělivě vyhlížím.

Haha

Co se vám nelíbí, že ji tak vyhlížíte a čekáte ji zrovna od LE? 🙂

Trpitel

Praha – Děčín a zpět. Podívej, co jezdí za dobytčáky. Vše lepší, než ČD. Alespoň bude konkurence.

Alex

Trpiteli, co má společného Plzeň s Děčínem? Asi nevíš co jezdí na Plzeň co!?

K.S.

Otázka je jestli náhodou není v plánu na této trase používat soupravu flixtrainu, nebo s kým to uvažuje o spolupráci.

X 1

K.S.
Soupravu Flixtrainu?
To myslíš ty muzeální vaģóny v soc úpravě?
Takže vagóny leo/flix vs. stary vagóny ČD na lince do Děčína.
Prašť jak uhoď.

Ještě že si Němci protlačili na EC alespoň trošku vyšší kvalitu.

Radek Janata

Myslím, že více jak polovina přes týden turnusovaných souprav R Praha-Děčín už jsou Bpee+Bmz. O víkendu jsou pak všechno CityElefanty.

David

Více jak polovina? No to je skvělé, úžasné, báječné!!! ČD udávají tempo a směr železnični dopravy! Rok 2019, dechberoucí!!

Radek Janata

Když ministerstvo už 10 let říká „toto je jedna z prvních linek, co se bude soutěžit“, vy byste sem kupoval nové vozy?

Tronda

Takže tím ČD přiznávají, že ve férové soutěži nemají šanci. 😃

Ilona Zelenáková

na Vašem místě bych se tak netěšila, ono dva náhodné výstřely v nic moc časech?!? je kolem toho víc humbuku než muziky, rammí z plzně a večerní do plzně v daných časech moc plný nejezdí, na ranním nejvíc lidí nastupuje hořovice a beroun (dojíždka do prahy)

kdyby někdo hačal jezdit aspoň ve dvouhodinovém taktu, pak by to bylo dovlaky od brý (CD mají málo techniky), ale jen tohle „odkladiště“ přebytečné techniky,

hlavně nevěřím, že od prosince 2020 budou CRRC schválené a vyjedou

Jaroslav

Berounka jezdí většinu dne v hodinovém taktu. Je to málo pro další konkurenci?

Ilona Zelenáková

berounka je ČD, nehledě na to, lidi ji nechtěj používat (ignorujou ji), pokud by mělo něco konkurovat ČD (jiný dopravce), bylo by potřeba, aby jezdil pravidelně v taktu celý den, vzpomeňte si jak dopadl connex s jedním vlakem lipsko-rostock, prostě ty dva spoje opravdu nejsou konkurence.

TomikV

Tak to je dobrý, ignorují ji?? a proto si tam občas není ani pořádně kde sednout. Dobrý pokus o humor.

Ilona Zelenáková

při cesě z Plzně se drtivá většina lidí jedoucích do Prahy směřuje do expresů, v opačném směru to není tak markantní, ale většina frekvence v Berounce je mezi Prahou a stanicemi Beroun-Rokycany, hodně lidí nastupuje a vystupuje v Hořovicích……

Pokud si není kam sednout, není to cestujícími z/do Plzně. Avšak já jsem se ještě s tak plnou Berounkou nesetkala, s expresy ano a opakovaně, ale opakuji s Berounkou ne.

Zelenay

Doufejme, že až k tomu dojde, bude stažena dotace MD..

D.S.

Kvůli 2 spojům za den?

Honza

Kdy to už konečně pochopíte. Stát si objednal službu a za ní musí zaplatit. To je stejné, jako kdybyste řekl, že Vy sám osobně dotujete obchodní řetězec, kadeřníka, vodovody a kanalizace, taxi apod.

Frantisek

A zruší se spoje v časech, kdy konkurence nejede… I když tady to zrovna na vychytání špičky nevypadá. 🙂

Aslanex

Je to nezávazné, je to nereálné… Ale není přeci nic špatného na tom, že to LE dělá.

BoH

Vyvolat u cestujících určitá očekávání a pak je nenaplnit? No nedělá to moc dobrý dojem… I když zrovna u prohlášení LE si myslím, že většina lidí je bere s rezervou.

Samo

LE ziadne ocakavania nevyvolava. Podali si ziadost na urad, ktoru si podat musia ak to vyhladovo chcu zacat jazdit. Inak nikde nijak nekomunikuju ze by mali tieto linky jazdit.

BoH

LE nežije ve vzduchoprázdnu. Nemusí tedy jít o přímou propagaci služeb na jejich stránkách. Pokud si něco zaregistruji, tak to registruji s tím, že to chci. Pokud to LE ve skutečnosti nechce, tak se nemá registrovat :))

TomikV

Jedině, že by to připravoval pro někoho jiného …….
Jeho spolupráce s FLIXem je známá …. snad.
Ale moc tomu nevěřím.

Standa

A další pohádka od soukromých kecalů co mají reálně tři tramvaje a chtějí zachraňovat českou železnici.
Vede Žlutý Tlučbuba , ale paštikář ho úspěšně dotahuje

Radek Janata

Není to „pohádka“, když oi sami to nikde neuveřejňují, nepropagují. Jen si zaregistrovali možnou trasu.

Přirovnal bych to k situaci, kdy máte nápad na nějakou online službu a zaregistrujete si pro ni pro jistotu vhodnou doménu.

Jan1203

Tak to jsem tedy zvědav, jestli jim ta trasa bude přidělena. Sice se pořád naříká nad nedostatkem kapacity, ale už se někdy stalo, že by ÚPDI něco odmítl? Kapacita dráhy je omezená, na rozdíl od velkého množství kombinace písmen.

Martin V.

Ale ne všechny kombinace písmen jsou stejně atraktivní. 🙂 Analogicky nejsou stejně atraktivní všechny tratě a všechny časové polohy. Na lokálkách by se nějaká volná kapacita určitě našla. 🙂

Až tady ty čínské vlaky reálně budou, tak řeknu „možná to někdy pojede“. Až budou schválené, tak uvěřím, že by fakt mohl vyjet. Jak dopadne, to je jiná věc.

TomikV

Souhlas. To bylo trefné.

David

A co tvoje ušmudlaná režijka, Stando? Dobrý? Dobrý?

Fedexak

David:
ZÁSAH !!! 😀

Fedexak

Standa:
A co jsi dokázal ty, Stáníčku.???
Jakej ty máš rozpočet na provoz vlaků, Jak jsi dohdnutej s bankama, kdo další jsou tvoji věřitelé, jakou máš schválenou síť spojů??? Kde všude a čim ti to jezdí (v jaké kvalitě) ?? Kdo je tvoje cílovka a jakou máš podle toho cenovou politiku??

Honza

Ještě, že je to článek o Standovi a jeho plánech a trasách. Jinak by mohl Váš komentář vypadat hloupě a zbytečně 😉

Tronda

Standa stejně pojede z Prahy do Plzně přes Rakovník, když cgtěl jet do Liberce přes HK. 🙂

Tady na Moravě

A viděl ty vlaky už někdo…? 😀

Standa

Yettiho taky nikdo neviděl a najdou se tací, kteří věří že existuje 😂

Radek Janata

Yeti je s největší pravděpodobností medvěd tibetský (v jiných regionech jiný medvěd) zveličený lidovým podáním.

Marian

Vašu ýču jsem také neviděl a věřím, že jí máte 😀

Marek Turnovec

Tenhle vtípek vznikl v domě, kdy ještě nebylo tolik různých transgender osob. Dneska už bych nevěřil ničemu…

eLKá

Tak LE nedávno tvrdil, že ty čínské vlaky budou v ČR do konce roku. O tom, kdy však budou schváleny, ale myslím neříkal nic… 😉

Nechme se tedy překvapit, kdy, co a v jakém stavu dorazí.

Fedexak

VIDĚL – MRKNETE VSICHNI NA TOHODLE CESKYHO KLUKA CO BYDLI V CINE A POROVNEJTE TU UZASNOU KVALITU CINSKEJCH VLAKU, TRATI, NADRAZI, SERVISU.. VIDEO CESKY https://www.youtube.com/watch?v=A4Kcm8aQdLU

Fedexak

TOHLE JE SPRÁVNEJ LINK: Ryclovlakem napříč Čínou – The Grand Tour 1 a 2 (ČESKY)
https://www.youtube.com/watch?v=h_NbyxzW9PU
https://www.youtube.com/watch?v=2mmGKxk-bBQ

eLKá

Problém je, že to nic neříká o tom, jestli by takový vlak mohl být schválen v EU. Tady jsou prostě jiné předpisy a Drážnímu úřadu se jen těžko uloží stranický úkol „vlak musí být schválen k výročí … „(doplňte sami). V ČLR si takový postup přes stranické úkoly naopak dovedu představit naprosto plasticky, navíc s možnostmi, o kterých se nám v ČSSR nesnilo ani v těch nejtemnějších nočních můrách. Druhá věc je, jak ten dnešní čínský vlak bude vypadat za 10-15 let. Může být v pořádku (a jezdit v pohodě dalších 30 let), mohou mít zásadní potíže ajejich renovace bude… Číst vice »

Fedexak

Ne – cely problém je jen a pouze o zmene mysleni – Cina uz totiž davno není ta zaostala rozvojova země – ale země která uz je před nami – BOHUZEL. a cela ta komedie okolo je jen zastiraci manevr toho ze evropsti giganti vyrabejici zeleznicni techniku – zejména Siemens a Bombardier dále Alstom a CAF společně se Skodovkou mají stazenej zadek a bojej se nastupu konkurenčního obra kterej by je mohl nejen ekonomicky velmi potrápit – ale v nejakem horizontu i cenovou vakou znicit… A tak kolem sebe „plivou ohen“ a zuby nehty se branej vstupu CRRC na EU… Číst vice »

eLKá

Siemens, Alstom i Bombardier možná mají stažené půlky, ale tu konkurenci v podobě CRRC si postavili především sami, neboprávě tyto firmy vybavili CRRC potřebnými znalostmi. Dnes se sice brání vstupu CRRC na trh EU (a snaží se na tento vstup připravit – viz zatím přerušené námluvy SM+AT), nicméně do samotného schvalování konkurenčních vozidel asi nemají co mluvit. Jestli je ČLR před námi – nejsem si úplně jist. Ta země stojí před obrovskými výzvami. Jsou tam obrovské rozdíly mezi různými částmi země, politika jednoho dítěte přinese během pár let obrovské problémy ve složení obyvatel, atd. Ano, vyrábějí se tam špičkové výrobky… Číst vice »

Jan Pešek

Má to být od prosince 2019.

Jarda V.

upřímně – a ta o šípkové růžence bude taky? Neudělá někdo nějaký souhrn prohlášení LE kde všude nasliboval jezdit? Co já si pamatuji tak tu byl Chomutov, Děčín, Berlín, Vídeň, Warszawa, Benešov u Prahy ……

...

LE? Ti slíbí, že vás dovezou těmi svými zlatočernými vlaky klidně až na Mars…

JaJeČ

Bacha na to, Leo Space tady již bylo. 😀

A.R.

Jen neřeknou kdy. 😀

Samo

LE nikde neslubuje ze tam bude jazdit. LE len ziada o schvalenie trasy ktoru mozu a nemusia vyuzit. Nikde verejne tieto plany nekomunikuju.

Napr. tu vzhladom na totozne casy je podla mna zrejme ze Plzen / Decin su dva alternativne varianty pre tu istu jednotku (na jej dovytazenie) a jazdit budu len jedno z toho.

Ondra

Zajímavé, že by chtěl zastavovat v Lovosicích, ale v cca o 50% větší Roudnici (co do počtu obyvatel) nezastavovat?

Přestup

Jde o to, že tady je celkem široký přestupní uzel? Hlavně od Litoměřic? Přemýšlej, než začneš plácat.

železničář v důchodu

Lovosice jsou mnohem zajímavější kvůli přestupní frekvenci (a Litoměřicím) – a mezi Roudnicí a Prahou jezdí hodně lidí autobusem, který je asi i levnější než vlak bez slevy.

Ondra

Mezi Prahou a Roudnicí prakticky žádné přímé autobusové spoje nejezdí.

MartinS.

Ráno mezi 5-9 jede z Roudnice do Prahy 5 autobusů linky 550385 a 5 vlaků – 3x R, 2x Os. Vlaky jezdí v tarifu PID. Je asi zbytečné tomu konkurovat jedním vlakem navíc v hodně brzkém ránu (odjezd z Roudnice kolem 5.50). Zajímavé bude ostatně i to, kdo tím bude jezdit v 5.00 z Děčína a v 5.15 z Ústí?

Vít Jůza

Do práce nebo do školy do Prahy??

X 1

Rychlíky z Děčína, s odjezdem v 4:26 a 5:26, jsou vždy natřískané. Jezdí pět až šest vozů. Když chybí jeden vůz, tak je to masakr.

eLKá

Tak z Roudnice či dokonce z Ústí (obojí n.L.), tak takové znám…

David

Ještě jste zapomněl na úřady a k lékaři.

železničář v důchodu

Do zaměstnání či do nějaké střední či vysoké školy asi docela běžně – po silnici je to blíž než třeba z Kolína. A vzpomínám si dokonce, že jsem se setkal i se řidiči pražské MHD, kteří bydleli v Roudnici nad Labem či jejím okolí.

železničář v důchodu

Nejde přece pouze o vlastní město Roudnice nad Labem, resp. jeho část relativně snadno a rychle dostupnou z vlakového nádraží – po silnici je vzdálenost mezi Prahou a Roudnicí o cca 15 km kratší než po železnici, takže je třeba brát v úvahu i dobu přesunu na zvolený dopravní prostředek VHD i od něho a v případě nevyužití tarifu PID i různé ceny jízdenek jednotlivých druhů dopravy …

David

Z Roudnice platí PID, z Lovosic ne. Předpokládám že ty vlaky do PID zahrnuty nebudou, pak je zastavování v Lovosicích naprosto logický.

aldik

LEOš pořád něco oznamuje 😀 a obvykle s takovými hloupými časy (byť chápu, že sám si je nevybírá a na přetíženou trať je problém se dostat).

Roman Svačina

Že už rovnou neoznámí vstup na všechny tratě SŽDC, ŽSR, PKP-PLK, MÁW, ÖBB…

Arnošt

4x denně Terespol, 4x denně Ukrajina, 2x denně o víkendu do Wroclawi, 2x denně Košice, 2x denně Plzeň a Děčín. A to vše dohromady s osmi soupravama. Jaký smysl má vůbec psaní takového článku, když jen prostou matematikou je jasný, že ani Leo express nemůže tohle všechno myslet vážně, když na to nemá, ani omylem, dostatek souprav.

noerf

Arnošt: Plzeň a Děčín by měli provozovat od prosince 2020, takže mohou z Číny koupit v roce 2020 další jednotky. Zajímavá bude homologace těch tří objednaných..

Paja

V oznámení ale píšou 15.12.2019 pokud koukám dobře…

Dan

Prosím vás a za co? Dlouhodobé závazky firmy se stále zvyšují (645 milionů dle článku z 19.1.2019 zde). SkyEurope fungovala podobně – za osm let činnosti nikdy nevykázala zisk a „překvapivě“ zkrachovala. Trochu mi to připomíná vtip z devadesátých let, jak se Na Příkopě jednoho dne objevil automat, který po vhození koruny vydával pětikorunu. Rychle se to rozkřiklo, utvořila se fronta, ale druhý den automat zmizel. Lidi se ptali, co se stalo a bylo jim řečeno, že si jen vláda chtěla ověřit, že to není rentabilní.

Hodně štěstí

Každý má své sny. 🙂

TPal.

Které se mohou splnit. 🙂

IGCT

Moc nevěřím, že od prosince vyjede. Nevěřím tomu hlavně kvůli homologacímm a testům se kterými nemá výrobce zkušenosti.

noerf

Uvidíme, jaký bude rozdíl mezi plány a realitou. Předpokládám, že dojde k využití jednotek i mimo tyto trasy, protože cca 4 hodiny provozu jednotky neuživí.