cargo

Leo Express žádá o povolení jezdit z Prahy až do Běloruska

Jednotka Stadler Flirt. Foto: Leo ExpressJednotka Stadler Flirt. Foto: Leo Express

Po plánech na přímé vlaky z Prahy až na polsko-ukrajinské hranice zamýšlí Leo Express zavést přímé spojení z Česka i

Po plánech na přímé vlaky z Prahy až na polsko-ukrajinské hranice zamýšlí Leo Express zavést přímé spojení z Česka i do Běloruska.

U polského drážního úřadu UTK už firma podala žádost o přístup na trasu Praha – Katovice – Varšava – Terespol. Celkem má jít o čtyři páry vlaků. „Můžeme potvrdit, že máme zájem vstoupit na tuto trasu,“ sdělil mluvčí Leo Expressu Emil Sedlařík. Podle něj neznamená zájem o novou trasu náhradu za žádost na spojení na polsko-ukrajinskou hranici, ale naopak rozšíření zamýšlené expanze.

Leo Express se stal prvním open-access železničním dopravcem, který začal jezdit v Polsku, provozuje linku Praha – Krakov. Polský drážní úřad teď čeká rozhodování, zda plány projdou takzvaným testem hospodářské vyváženosti, tedy zda komerční spoje české firmy neohrozí některé jiné spoje na trase v závazku veřejné služby.

Firma chce na trasu vstoupit od letošního prosince, podle žádosti má jezdit čtyřikrát denně s jednotkami Stadler Flirt. Trasu dlouhou 966 kilometrů chce zvládnout za 8,5 hodiny. Časy odjezdů v Česku jsou shodné s těmi, o které žádá pro trasu na Ukrajinu. Je tedy možné, že firma počítá se zdvojenou soupravou, která se v Polsku rozdělí. Kompletní návrh jízdního řádu je na stránce UTK.

Z návrhu není zcela jasné, kam vlak dál pokračuje. Terespol je posledním polským městem, následuje pak v Bělorusku Brest.  Dál už vede širokorozchodná železnice.

Tagy LEO Express Top
64 komentářů