lot
Dopravci Železnice

Olomouc – Králíky, Bohumín – Vsetín. Leo Express chystá nové komerční linky

Jednotka Stadler Flirt firmy Leo Express při prezentaci v Pardubickém kraji. Autor: Leo Express
Jednotka Stadler Flirt firmy Leo Express při prezentaci v Pardubickém kraji. Autor: Leo Express

/AKTUALIZOVÁNO 9:50 o další informace a vyjádření firmy/ Společnost Leo Express chce s prosincovou změnou jízdního řádu kromě nového spojení v závazku Pardubického kraje spustit i některé nové komerční linky.

Vyplývá to z oznámení o plánovaných nových službách, které dopravce poslal Úřadu pro přístup k dopravní infrastruktuře (ÚPDI). Oznámení ale není zatím nijak závazné, klíčová bude až žádost o přidělení trasy pro nový jízdní řád a její potvrzení.

První část nových linek a změn v jízdních řádech souvisí právě s chystanou smlouvou na provoz v Pardubickém kraji, kde má Leo Express převzít provoz na tratích Ústí nad Orlicí – Štíty a z Dolní Lipky do Hanušovic. Od nového jízdního řádu tak mají všechny spoje firmy z Prahy na Moravu či dál do Polska a na Slovensko zastavovat v Ústí nad Orlicí, kde by měly navazovat na osobní vlaky stejného dopravce do Letohradu a dál až do Králík.

S tím souvisí i dvě nové linky. Jednou z nich je víkendový spoj z Olomouce do Králíků přes Hanušovice. Návrh počítá s jedním vlakem z Olomouce v pátek, jedním ranním z Olomouce v sobotu a v neděli s návratem do Olomouce kolem čtvrté odpoledne, v neděli ještě druhý vlak pojede kolem osmé večerní. Oblast kolem Kralického Sněžníku zažívá v posledních letech velký rozvoj cestovního ruchu.

Leo Express chce od prosince zavést i přímé spojení Prahy s polskou Vratislaví přes Letohrad a Lichkov. Zatím ale počítá pouze s víkendovým spojením dvakrát denně v sobotu a v neděli s odjezdem vždy ráno a večer z Prahy a v podobné časy z Polska. Přímé spojení Pardubic s Vratislaví sliboval dopravce při jednání s Pardubickým krajem. Není jasné, zda alespoň v Pardubickém kraji bude v objednávce kraje nebo zcela na komerční riziko.

V plánech Leo Expressu je i vstup na linku Praha – Vsetín. Na ní chce ale rovněž jezdit pouze o víkendech a jen jednou denně. Z Prahy má vlak odjíždět v 19 hodin v sobotu a v neděli, ze Vsetína v sobotu a neděli ráno. Ve Vsetíně má dopravce i další plány. Jednou denně chce vypravit vlak ze Vsetína do Bohumína přes Hranice na Moravě. Ráno by jel ze Vsetína, v podvečer z Bohumína. Podle informací deníku Zdopravy.cz takové spojení neúspěšně nabízel Zlínskému kraji. Leo Express by měl pro Arrivu zajišťovat od prosince část výkonů v závazku Zlínského kraje pronajatými motorovými jednotkami Alstom Lint. „Vsetínské výkony vznikají kvůli možnému komerčnímu využití místních vozidel,“ potvrdil mluvčí Leo Express Emil Sedlařík. Půjde tak o nasazení dieselových vlaků na elektrifikované trati. „Jednotky budou provozovány ve Zlínském kraji ve spolupráci se společností Arriva. Je možné, že budou vzhledem k zadání kraje v pracovní dny vytíženy více než o víkendech. Pro tento případ pro ně hledáme alternativní víkendové využití na jiných trasách,“ dodal Sedlařík.

V případě linek na Moravu počítá Leo Express ještě s dalším párem spojů v pátek a v neděli večer do a z Starého Města u Uherského Hradiště.

Už dříve vyšly najevo plány Leo Express na spojení Prahy s Ukrajinou. Deník Zdopravy.cz také upozornil na zájem Českých drah o převzetí jednotek Stadler Flirt po Leo Express, zatím ale k transakci nedošlo. Pokud by k ní došlo a dopravce ještě neměl nové jednotky z Číny, není úplně jasné, jakými vlaky by chtěl některé spoje provozovat.

79 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Aleš

Stačí, když budou jezdit podle jízdního řádu. Myslel jsem, že zpoždění je doménou ČD (času dost), ale opak je pravdou. Ten den jsem jel z Chebu do Nového Jičína. Západní expres ČD pohodlný, jel na čas. Zato LE z Prahy 40 minut zpoždění a díky tomu jsem přijel do N. Jičína o 2 hodiny déle.

Ludvík

Ono ty plány LEO Expressu je vždy nutno brát s rezervou. Takto to vypadalo před rokem. https://zdopravy.cz/berlin-viden-bratislava-krakov-vratislav-leo-express-oznamil-velke-plany-na-vlakovou-expanzi-7930/

petr.r

nebude mět v králíkách a vsetíně leo nějaký zázemí? Třeba wc, voda, uklízení atd.?

Skinheads & Punks united

Měl byste zájem o práci na záchodě a v úklidu?

petr.r

ano, já si myslím, že 30tkč měsíčně je na 40hod za týden rozumná částka.

Kirschner

Už máte podepsanou smlouvu a vyfasovanej kýbl s hadrem.

Tomáš

Velice bych uvítal, kdyby jezdil i v patek z Prahy nebo Olomouce, kdy jede nejvíce studentů ze školy a vlaky jsou přeplněné. Opravdu zde chybí i přímé spojení s Ostravou přes Frýdek. Dále by pak mohl jet i přes Bylnici do Brna. Určitě by o toto spojení Ostrava – Vsetín – Brno byl velký zájem. Stačilo by koupit dieslovou lokomotivu a jet s ní pouze tam kde není el.vedení pokud by Leo express tento problém nevyřešil jako arriva. Viz Praha – Nitra.

Apollo17

A proš si tu dízlovou lokomotivu nekoupíte a nejezdíte v pátek přes tu Bylnici do Brna?Určitě by o to byl podle Vás velký zájem 🙂

Glutexo

Čeho s Ostravou přes Frýdek? Prahy? Vsetína?

msk

myslím si, že o takovou linku by byl fakt sakra velký zájem. Nač jet z Ostravy do Brna za 2 hodiny, když tam můžu dojet přes Bylnici za pět 😀

Ic540

Zajímavé jsou i další plánované destinace pro zastavení vlaků Praha Vsetín.
A to Přelouč, Pardubice Pardubičky či Brandýs nad Orlicí…

benpat1

Předpokládám, že tyto zastávky jsou ohlášeny kvůli jiným vlakům, resp. kvůli jiné lince tohoto dopravce 😉

obyvatel

Domnívám se, že do „Králíků“ nikdy tento dopravce zajíždět nebude. To městečko, kam by měl tento dopravce od nového grafikonu zajíždět, se totiž jmenuje Králíky, tudíž do Králík.

petr.r

podle čeho? Podle německého jména nebo podle obyvatel. Prošel jsem web a vždy píší cesta do králíků nebo navštívil jsem králíky atd.

BoH

No, ten vlak Olomouc – Králíky mi přijde jako hodně zvláštní pokus vzhledem k tomu, že linka Olomouc – Hanušovice je obsluhována rychlíky a Hanušovice – Králíky vozily v podstatě vzduch, který nikdo nechtěl platit a tak se doprava v tomto úseku smrskla téměř na nic. Ale jako úspěch mu přeju (každý vlak navíc je dobrý), nicméně ho neočekávám.

Pavel

6:56 jede o víkendu z OL do Hanušovic (dále Jeseník) spěšňák + 1 pár zpět. Ne vše jsou rychlíky.

BoH

Abych řekl pravdu, úplně Vám teď nerozumím. z OL do Hanušovic jezdí vlaky (o víkendu) v 6:56, 7:56, 8:56 a pak co dvě hodiny (s výjimkou jedné díry). Tento vlak by mohl maximálně zaujmout turisty na trase Olomouc (Zábřeh) – Malá Morava / Dolní Morava. Opačný spoj by tedy ještě mohl zaujmout dojíždějící studenty z okolí Králíků, to je pravda.

železničář v důchodu

Já bych se rozhodně nebál aspoň pokusu o to, jak to dopadne teď – doba se dost změnila a domnívám se, že hlavně v zimě oblast pod Králickým Sněžníkem už asi skutečně začíná dost úspěšně konkurovat oblasti Ramzová a okolí: Moravané jsou zvyklí jezdit vlakem mnohem víc než obyvatelé Čech, a kdyby si železniční dopravce zajistil dobré navazující autobusové spojení od vlaku a zpět k vlaku jako „bonus“ k jízdence na vlak (třeba z Červeného Potoka a samozřejmě zdarma), tak by to minimálně v sezónách vůbec nemusel být „propadák“ – jen je škoda, že ještě nikdo nedokázal prosadit vybudování nové… Číst vice »

Martin K.

Kdysi jsem byl zaměstnaný ve firmě v roce 2008 a přicházely potíže s odbytem, marketing dostal za úkol vytvářet o firmě informace jak se skvěle daří a jak se budou rozšiřovat pobočky. Prostě aby se o firmě psalo v pozitivním smyslu a zákazníci se nebály nakupovat. Pokud si ale člověk dal ty zprávy dohromady vedle sebe, tak každý musel dojít k závěru, že je to vycucané z prstu. Tady mám z toho stejný pocit…

Martin K.

Omlouvám se za sloh první věty, po vymazání jména firmy je k pousmání.

Petr plachta

Kdyby ten Vsetín Ostrava raději jezdil přes Kopřivnici udělá líp navíc tohle spojení neexistuje a je to na 3 prestupy

Rampa

Doufám, že časem bude i aerolinka…

Michal

Jsou jen dvě možnosti: buď Leoš koupí Fischera, nebo Fischer Leoše. 😀

JaJeČ

Není to tak dávno, co Leoš vyhrožoval na ČT24, že do 5 let koupí celé ČD. 😀

Vsetín

Přímé rychlé vlakové spojení mezi Valašskem na Ostravskem je jedno z těch, které v rámci obsluhy části Moravy chybí. Přestupy v Hranicích zůstávají stále mizerné a trať přes Frydek stále pomalá, proto záměr LEOše vítám, věřím, že bude úspěšný. Prodloužit tak krajskou linku z Bylnice do Rožnova a ve VM rozpojit a část poslat směrem Hranice a Bohumín by bylo super 🙂

železničář v důchodu

Pokud se nemýlím, před (asi už dost mnoha) roky jezdíval v neděli večer i nějaký přímý (zrychlený) vlak ze Vsetína někam na Ostravsko – a byl to snad obrat vozebních náležitostí od nějakého sobotního dopoledního „výletnického“ vlaku opačného směru. Ale na detaily už si samozřejmě nevzpomínám a nechce se mi to hledat – odhaduji, že to mohlo být před možná už víc než 20 roky.

Pavloš

Z uvedeného tedy vyplývá, že spoje do Starého Města v současném rozsahu 2 páry denně nově zmrsknou jen na 1 pár a výhradně o víkendech?
Důvodem je snad změna napájení v Říkovicích? Kdy to bude?

V.N.

Poslední zoufalé výkřiky…

Marek Janík

LE prý chce taky nově na komerční riziko jezdit Čejč – Klobouky

Romanero

Nic proti přínosu soukromníků. Ale jak patrno, jeden dopravce přeci jen zahraje více muziky pro cestující. Kdyby LE nezískal provoz v regionálce, asi by mu nějaký Ústí nad Orlicí bylo volný.

Pavloš

Páč tyto dva kraje se nejsou pořádně schopné domluvit ani na provozu „přeshraničních“ spojů mezi sebou kdekoliv jinde. Např. Právě provoz do Štítů, či nucené přestupy ve Dzbelu, apod.

Tomas

No na druhou stranu mi přijde, že osobáky mezi Zábřehem a Třebovou fungují bez problémů, možná díky tomu, že se tam pár cestujících najde.

Michal

Myslím, že neježdění do Štítů není způsobeno neschopností se domluvit, ale neochotou OL kraje platit zbytečný vzduchovozič…

Pavloš

A proč by jako měl OL kraj platit kilometry ujeté mimo svoji katastrální hranici namísto PCE kraje?

Martin

Podle mě LE řeší otázku, kde bude udržovat své motoráky nasazované ve Zlínském a Pardubickém kraji a tak si pojišťuje možnost, jak je dostat do míst, kde by ta údržba možná byla (Olomouc, Bohumín).

Apollo17

Přesně tak.Místo soupravových jízd komerční spoje do depa.

Mates

Vím jaká byla slušná obsazenost R vlaků Praha-Jeseník (Plzeň-Jeseník)….. lidé, jedoucí do lázní vždy spokojeni (starší lidé, často po operaci, v Praze nastoupili v doprovodu rodiny a cílové destinaci je čekal zřízenec léčebného zařízení). Pátek až Neděle to byl vůbec slušně obsazený vlak. Místo 4 vozů jezdilo kolikrát i 6 a z Týniště nad Orlicí do Prahy i 10. Jenže pak se rozdělili kraje a začal útlum. Za pana Štěpána (ČD) /Kortyš (Pce Kraj doprava) se najednou platit nechtělo, i když Středočeský, Hradecký a Olomoucký kraj o to stál. Pardubický kraj zrušil vlaky a zavedl bus dopravu Žamberk – Hanušovice,… Číst vice »

Náčelník

Jen oprava: pan náměstek Kortyš je ve funkci od roku 2016. Takže ve druhém odstavci má být Tichý, nikoliv Kortyš.

Michal

První odstavec popisuje stav v roce 1965 nebo 1975, nebo jak je to myšlené?

Ten rychlík „Klidná síla“ měl průměrnou rychlost snad 40 km/h, to je lepší jet s přestupem v Zábřehu, ne? Z Hradce jezdí do jeseníku i nadále mnohem rychlejší autobus.

železničář v důchodu

Hodně nepřesný a neúplný popis vývoje situace – zcela vynechávající m.j. třeba původní zhoubný vliv arogantních „reformátorů dopravy“ z OREDO, následné dopady „protireformačních“ aktivit Jardy Duška, trucy „modroptáčnických“ politiků a úředníků olomouckého KÚ (nez)odpovědných za dopravu, atd. …

Kirschner

Firma Leo Expres dále chystá nové letní komerční spojení Ledečko – Ledečky s povinným zájezdem do Rožďalovic a také víkendovou relaci Bahno – Hnojník. Jaká vozidla na tyto spoje nasadí, firma tají. Ovšem důvěryhodné zdroje nám prozradily, že by mělo jít o stroje SA 105 od firmy ZNTK Poznaň. 😁
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/ZNTK_Poznań_Regio_Tramp

Marek Janík

Ano, hodně si od toho slibují, má tam prý být ještě pak dál návazný autobus směr Sovolusky. Poveze to ale Stadler, zpracovává se zrovna projekt elektrifikace (LE zaplatí z vlastních zdrojů), favorizovaným dodavatelem stavby je prozatím Paštika Electric a.s.

Kirschner

🚃🚋🚃 nebo Dřevolíno. 😁

X 1

Pánové, trošičku Vás poopravím. Jakožto aktivní odborář Deutsche Bahn, velmi pečlivě sleduji nekalou konkurenci, ve dne, v noci. Takže dle deníku Die Schweine Zeitung připravuje Leo Express, v Německu známý provozem Retro – Social expresu ze Stuttgartu do Berlína, neobvyklý obchod. Jelikož mu banky nechtějí půjčovat na slibotechnické projekty, tak se rozhodl konečně pořídit vlaky do svého vlastnictví. A to za hotové mary, na dřevo. Projekt sdílení koloběžek, kalhotek, ponožek a toaletního papíru něco málo vynesl. Neb cestující tento supr čupr komerční produkt považovali za charitu. V kopřivách Bahnof Röbel byly vyhrabány celé dva (2) kusy jednotek Ferkeltaxi z VEB… Číst vice »

Tronda

Nebyl to náhodou dení Die Shweine-Rhein Zeitung?

Kirschner

😀😁😂🤣. Už dlouho jsem se takhle nepobavil. Jo vlastně včera mně takto dostal pan redaktor. A Jutta Muschi i vy kujóne. 😁😁

petr.r

v tym tlumačově ty jména neznám.

X 1

To nevadí, Péťo.

Kirschner

Děkuji za mínusy od kinderšotomafiánu natěšených na focení černozlatých vlaků u Krumvíře.

Marek Janík

made my day 😀

Marek Janík

aktuálně to vypadá na soupravu kocour + 010, kocour bude úplně celý zlatý a přívěšák zase celý černý (i když flixbus pro jeho 4 sedačky původně trval na tom, že aspoň střecha musí být zelená)

MartinLT

S čim by chtěli jezdit na tu Ukrajinu? Nakokoupí vozy s automatickou změnou rozchodu? Nebo jen protáhnou linku z Košic do Čopu? Těšim se na další články po uzávěrce.

Petr

Kdy budou ty jejich nový jednotky?

Youda

Hlavně, že se o nich mluví.

Mates

To jsem se po ránu zase pobavil. Vím, že papír snese hodně, ale takovéhle projekty, to je už opravdu science fiction….
No, uvidíme s čím přijdou dál 🤣

Beata Zemkova

Pán Sůra, akú vypovednú hodnotu majú Vaše informácie? Pred nejakým časom ste písali, že LE predávajú FLIRTy a dnes už píšete, že budú s nimi jazdiť do Wroclavi, Vsetína a keď si dáte ešte šluka, tak predbehnú aj Elona Muska ceste na Mars.

Dominik

Jenže vlaky z Číny nejsou schváleny pro provoz v ČR ani EU, a pokud nebudou složeny z dílů, které v EU mají homologaci, tak to bude docela běh na dlouhou trať, než se schválí.

petr.r

už se to tady probíralo, jestli čd nedostanou výpalný tak čínský soupravy nepustí na okruh a článek o čd bude v zisku asi něco vypovídá, že budou schváleny.

Kirschner

On je ten článek o ČD? Nebo si zase jen potřebujete odplivnout.

petr.r

vy nevíte, že zkušební okruh je v rukách čd a musí se mu platit a ještě kdybyste četl článek, tak se dozvíte, že český dráhy…jo, ale vy nevíte nebo neznáte tu jejich zkratku čd, normálně jste mně dostal, nejste guma?

Kirschner

Ještě jednou pro ty mdlého rozumu. Tento článek se týká plánů fy Leo Expres a ne čí je železniční okruh kolem Sokolče. Ovšem vaše zakomplexovanost modrou dráhou je očividná a tak vytáhněte modré gumy a režijky.

Dominik

Jenže tady nejde jen o samotný soupravy, ale i o díly, proto měli Číňané zájem o plzeňskou Škodovku, aby měli firmu, která je v EU již schválena.
A rozhodně bych nemluvil o výpalným, jde normálně o platbu za zkoušku, tak jako jistě platí i jiní. To jen na Vás působí ČD jako hadr na býka.

Mates

PETER. R. – Často čtu vaše PŘÍSPĚVKY, hodně se občas divím, ale každý má právo na názor. Tentokrát však už nevím, či si děláte srandu, či to myslíte vážně? Ať už vlastní zkušební okruh kdokoliv, řeší se tam bezpečnost na železnici a výsledky musí být vždy dle zákona a pravidel.
Pokud si myslíte, že nějaké firmě, která má dnes VELMI slušné jméno (zkouší zde skoro všechny evropské zahraniční firmy), stojí za to podvádět a ztratit renomé, tak jste buď blázen nebo hlupák. Nechci vás urážet, však se to nehodí, ale občas si po sobě přečtěte váš příspěvek…..

petr.r

jo a jak zkoušeli pendolína, tak to byla rychlovka, že? když nezjistili že háže faleš na čidla ložisek. Jenom berou peníze, ale nikde jsem nenašel článek, že něco zjistili.

Dominik

Jenom berou peníze? Proto je okruh v Cerhenicích považován za jeden z nejlepších na světě, pochybuji, že by si toto označení vysloužil, kdyby zkoušky nebyly prováděny řádně. Ale chápu pro člověka, který z duše nenávidí ČD to je nepřijatelný fakt.

Kirschner

Jednoznačný případ pro doktora Chocholouška.

petr.r

joo jak u stk, kde něco přehlídnou, tam mají dobrý renomé a o zákazníky nemají nouzi, nevím jestli blázen nebo hlupák, nechci vás urážet, ale víte vůbec jak to v dopravě chodí? Občas si to po sobě přečti a podívej se jak to chodí u nás.

David

Já bych na slovenské příspěvky vůbec nereagoval 🙂

petr.r

Proč, třeba je to někdo od zemka?

Michal

Něco se psát musí, aby byla návštěvnost 🙂 K úplné informovanosti v dnešním článku chybí právě odkaz na možný prodej flirtů (např. BBC to tak dělá). Ještě jednu nedokonalost si p. Sůra dovolil – v reakci píše, že ČD zájem o flirty nedementovaly, ale o potvrzení/dementování ze strany LEO už se nezmiňuje. Vše je v neodkazovaném článku.

Petr

DÍKY ZA UPOZORNĚNÍ (gramatická chyba), DÍKY ZA UPOZORNĚNÍ (v článku špatně uvedené souvisloti), DÍKY ZA UPOZORNĚNÍ …

Jojo, hlavně rychle vyplodit jakýkoliv článek na jakékoliv téma – hlavně aby něco bylo. Žurnalistika na úrovni tykve a bublajícího bláta. I článkům v Blesku či Aha! se dá věřit víc, než co si člověk přečte tady. Jeden týden takhle, druhý týden hned všechno vyvracíte. Předpokládám, že příští týden tady budete psát o tom, že Jančura kupuje Leoše.

Hlavně, aby se něco napsalo …

noerf

Petr: Regiojetu se budou jednotky od LE na trati Praha – Děčín, aby propojil linky z Brna a Ostravy s osobáky v Ústeckém kraji.-)

Michal

Proč by Jančura kupoval Leoše? 🙂