dkv-spojujeme

Olomouc – Králíky, Bohumín – Vsetín. Leo Express chystá nové komerční linky

Jednotka Stadler Flirt firmy Leo Express při prezentaci v Pardubickém kraji. Autor: Leo ExpressJednotka Stadler Flirt firmy Leo Express při prezentaci v Pardubickém kraji. Autor: Leo Express

/AKTUALIZOVÁNO 9:50 o další informace a vyjádření firmy/ Společnost Leo Express chce s prosincovou změnou jízdního řádu kromě nového spojení

/AKTUALIZOVÁNO 9:50 o další informace a vyjádření firmy/ Společnost Leo Express chce s prosincovou změnou jízdního řádu kromě nového spojení v závazku Pardubického kraje spustit i některé nové komerční linky.

Vyplývá to z oznámení o plánovaných nových službách, které dopravce poslal Úřadu pro přístup k dopravní infrastruktuře (ÚPDI). Oznámení ale není zatím nijak závazné, klíčová bude až žádost o přidělení trasy pro nový jízdní řád a její potvrzení.

První část nových linek a změn v jízdních řádech souvisí právě s chystanou smlouvou na provoz v Pardubickém kraji, kde má Leo Express převzít provoz na tratích Ústí nad Orlicí – Štíty a z Dolní Lipky do Hanušovic. Od nového jízdního řádu tak mají všechny spoje firmy z Prahy na Moravu či dál do Polska a na Slovensko zastavovat v Ústí nad Orlicí, kde by měly navazovat na osobní vlaky stejného dopravce do Letohradu a dál až do Králík.

S tím souvisí i dvě nové linky. Jednou z nich je víkendový spoj z Olomouce do Králíků přes Hanušovice. Návrh počítá s jedním vlakem z Olomouce v pátek, jedním ranním z Olomouce v sobotu a v neděli s návratem do Olomouce kolem čtvrté odpoledne, v neděli ještě druhý vlak pojede kolem osmé večerní. Oblast kolem Kralického Sněžníku zažívá v posledních letech velký rozvoj cestovního ruchu.

Leo Express chce od prosince zavést i přímé spojení Prahy s polskou Vratislaví přes Letohrad a Lichkov. Zatím ale počítá pouze s víkendovým spojením dvakrát denně v sobotu a v neděli s odjezdem vždy ráno a večer z Prahy a v podobné časy z Polska. Přímé spojení Pardubic s Vratislaví sliboval dopravce při jednání s Pardubickým krajem. Není jasné, zda alespoň v Pardubickém kraji bude v objednávce kraje nebo zcela na komerční riziko.

V plánech Leo Expressu je i vstup na linku Praha – Vsetín. Na ní chce ale rovněž jezdit pouze o víkendech a jen jednou denně. Z Prahy má vlak odjíždět v 19 hodin v sobotu a v neděli, ze Vsetína v sobotu a neděli ráno. Ve Vsetíně má dopravce i další plány. Jednou denně chce vypravit vlak ze Vsetína do Bohumína přes Hranice na Moravě. Ráno by jel ze Vsetína, v podvečer z Bohumína. Podle informací deníku Zdopravy.cz takové spojení neúspěšně nabízel Zlínskému kraji. Leo Express by měl pro Arrivu zajišťovat od prosince část výkonů v závazku Zlínského kraje pronajatými motorovými jednotkami Alstom Lint. „Vsetínské výkony vznikají kvůli možnému komerčnímu využití místních vozidel,“ potvrdil mluvčí Leo Express Emil Sedlařík. Půjde tak o nasazení dieselových vlaků na elektrifikované trati. „Jednotky budou provozovány ve Zlínském kraji ve spolupráci se společností Arriva. Je možné, že budou vzhledem k zadání kraje v pracovní dny vytíženy více než o víkendech. Pro tento případ pro ně hledáme alternativní víkendové využití na jiných trasách,“ dodal Sedlařík.

V případě linek na Moravu počítá Leo Express ještě s dalším párem spojů v pátek a v neděli večer do a z Starého Města u Uherského Hradiště.

Už dříve vyšly najevo plány Leo Express na spojení Prahy s Ukrajinou. Deník Zdopravy.cz také upozornil na zájem Českých drah o převzetí jednotek Stadler Flirt po Leo Express, zatím ale k transakci nedošlo. Pokud by k ní došlo a dopravce ještě neměl nové jednotky z Číny, není úplně jasné, jakými vlaky by chtěl některé spoje provozovat.

Tagy Leo Expresss Top úřad pro přístup k dopravní infrastruktuře
79 komentářů