Praha – Plzeň, Praha – Děčín. Leo Express oznámil plány na nové linky s čínskými vlaky
Vizualizace jednotky Leo Express od CRRC. Foto: Leo Express
Společnost Leo Express chce od prosince příštího roku vyjet na další dvě vnitrostátní linky. Nově má jezdit z Prahy do
5 vlaků a humbuk jako kdyby jich měl 100.
Navíc kreativní prezentace ekonomických výsledků – stačí pročíst účetní závěrky.
Proč za porslednich 5 let neprohlásil, že je ekonomicky a finančně stabilní?
Tak za tři roky uvidíme…
„Rychlovlakem napříč Čínou – The Grand Tour“ – hodte sito do youtube – českej kluk představuje čínský vlaky a infrastrukturu.. V porovnání s ČR je bohužel to min o 100 let napřed..
hazu do youtube sito a zatim jsem si jenom rozbil monitor
mas nejaky tip jakym zpusobem to sito hazet, jak ma byt velke, atd.?
jo sleduju číňana z čech už nejaký ten pátek a ta Čína to je fakt zajímavá země, hodně napřed před námi i evropou
Tak třeba ve sledování svých obyvatel, tam má solidní náskok, tam je ČLR naprosto na špici. Jestli zrovna to je oblast k následování… No, radši budu žít v zemi, která je v tomto ohledu vyloženě zaostalá 😉
O kousek níž je to video uploadovane – staci kliknout na šipku – provazi Cech – kluk co bydli v Cine…
Kolik těch souprav má být a to stihnou jen dva obraty za den ? A zbytek času bude využit na opravy ?
Nad propastí…
Do Vánoc nevydrží.
Na jaře už nevyjede!
K čemu je vlak, když tam neplatí režijka?!
Typický Čech – moc mluví a málo dělá. Sotva zvládá ujezdit to, co má. A to začal tak honosně, „Švýcarská kvalita“. 😀
já se divím, že nezadrátují Hrbatou, už teď je přetlak, až se přidá na Pilsen i Jančura, to můžou kolem berounky zrušit osobáky…
A já mám plán na první ve sportce 😀
Tak ja pamatuji v jizdnim jeden par spoju v relaci Praha – Usti nad Labem – Most – Cheb s poznamkou „jede ode dne vyhlaseni“. Nakonec nic vyhlaseno nebylo, tedy nic nejelo a nejezdi. Papir snese vsechno…
To sis popletl. To nebylo do Chebu ale do Chomutova. 25kV té švýcarské kvalitě nechutná.
Technická – tak ono by chutnalo, kdyby si to LE tak objednal…
Snad se alespoň ta Plzeň zrealizuje. Alternativu za ČD už opravdu dlouho netrpělivě vyhlížím.
Co se vám nelíbí, že ji tak vyhlížíte a čekáte ji zrovna od LE? 🙂
Praha – Děčín a zpět. Podívej, co jezdí za dobytčáky. Vše lepší, než ČD. Alespoň bude konkurence.
Trpiteli, co má společného Plzeň s Děčínem? Asi nevíš co jezdí na Plzeň co!?
Otázka je jestli náhodou není v plánu na této trase používat soupravu flixtrainu, nebo s kým to uvažuje o spolupráci.
K.S.
Soupravu Flixtrainu?
To myslíš ty muzeální vaģóny v soc úpravě?
Takže vagóny leo/flix vs. stary vagóny ČD na lince do Děčína.
Prašť jak uhoď.
Ještě že si Němci protlačili na EC alespoň trošku vyšší kvalitu.
Myslím, že více jak polovina přes týden turnusovaných souprav R Praha-Děčín už jsou Bpee+Bmz. O víkendu jsou pak všechno CityElefanty.
Více jak polovina? No to je skvělé, úžasné, báječné!!! ČD udávají tempo a směr železnični dopravy! Rok 2019, dechberoucí!!
Když ministerstvo už 10 let říká „toto je jedna z prvních linek, co se bude soutěžit“, vy byste sem kupoval nové vozy?
Takže tím ČD přiznávají, že ve férové soutěži nemají šanci. 😃
na Vašem místě bych se tak netěšila, ono dva náhodné výstřely v nic moc časech?!? je kolem toho víc humbuku než muziky, rammí z plzně a večerní do plzně v daných časech moc plný nejezdí, na ranním nejvíc lidí nastupuje hořovice a beroun (dojíždka do prahy)
kdyby někdo hačal jezdit aspoň ve dvouhodinovém taktu, pak by to bylo dovlaky od brý (CD mají málo techniky), ale jen tohle „odkladiště“ přebytečné techniky,
hlavně nevěřím, že od prosince 2020 budou CRRC schválené a vyjedou
Berounka jezdí většinu dne v hodinovém taktu. Je to málo pro další konkurenci?
berounka je ČD, nehledě na to, lidi ji nechtěj používat (ignorujou ji), pokud by mělo něco konkurovat ČD (jiný dopravce), bylo by potřeba, aby jezdil pravidelně v taktu celý den, vzpomeňte si jak dopadl connex s jedním vlakem lipsko-rostock, prostě ty dva spoje opravdu nejsou konkurence.
Tak to je dobrý, ignorují ji?? a proto si tam občas není ani pořádně kde sednout. Dobrý pokus o humor.
při cesě z Plzně se drtivá většina lidí jedoucích do Prahy směřuje do expresů, v opačném směru to není tak markantní, ale většina frekvence v Berounce je mezi Prahou a stanicemi Beroun-Rokycany, hodně lidí nastupuje a vystupuje v Hořovicích……
Pokud si není kam sednout, není to cestujícími z/do Plzně. Avšak já jsem se ještě s tak plnou Berounkou nesetkala, s expresy ano a opakovaně, ale opakuji s Berounkou ne.
Doufejme, že až k tomu dojde, bude stažena dotace MD..
Kvůli 2 spojům za den?
Kdy to už konečně pochopíte. Stát si objednal službu a za ní musí zaplatit. To je stejné, jako kdybyste řekl, že Vy sám osobně dotujete obchodní řetězec, kadeřníka, vodovody a kanalizace, taxi apod.
A zruší se spoje v časech, kdy konkurence nejede… I když tady to zrovna na vychytání špičky nevypadá. 🙂
Je to nezávazné, je to nereálné… Ale není přeci nic špatného na tom, že to LE dělá.
Vyvolat u cestujících určitá očekávání a pak je nenaplnit? No nedělá to moc dobrý dojem… I když zrovna u prohlášení LE si myslím, že většina lidí je bere s rezervou.
LE ziadne ocakavania nevyvolava. Podali si ziadost na urad, ktoru si podat musia ak to vyhladovo chcu zacat jazdit. Inak nikde nijak nekomunikuju ze by mali tieto linky jazdit.
LE nežije ve vzduchoprázdnu. Nemusí tedy jít o přímou propagaci služeb na jejich stránkách. Pokud si něco zaregistruji, tak to registruji s tím, že to chci. Pokud to LE ve skutečnosti nechce, tak se nemá registrovat :))
Jedině, že by to připravoval pro někoho jiného …….
Jeho spolupráce s FLIXem je známá …. snad.
Ale moc tomu nevěřím.
A další pohádka od soukromých kecalů co mají reálně tři tramvaje a chtějí zachraňovat českou železnici.
Vede Žlutý Tlučbuba , ale paštikář ho úspěšně dotahuje
Není to „pohádka“, když oi sami to nikde neuveřejňují, nepropagují. Jen si zaregistrovali možnou trasu.
Přirovnal bych to k situaci, kdy máte nápad na nějakou online službu a zaregistrujete si pro ni pro jistotu vhodnou doménu.
Tak to jsem tedy zvědav, jestli jim ta trasa bude přidělena. Sice se pořád naříká nad nedostatkem kapacity, ale už se někdy stalo, že by ÚPDI něco odmítl? Kapacita dráhy je omezená, na rozdíl od velkého množství kombinace písmen.
Ale ne všechny kombinace písmen jsou stejně atraktivní. 🙂 Analogicky nejsou stejně atraktivní všechny tratě a všechny časové polohy. Na lokálkách by se nějaká volná kapacita určitě našla. 🙂
Až tady ty čínské vlaky reálně budou, tak řeknu „možná to někdy pojede“. Až budou schválené, tak uvěřím, že by fakt mohl vyjet. Jak dopadne, to je jiná věc.
Souhlas. To bylo trefné.
A co tvoje ušmudlaná režijka, Stando? Dobrý? Dobrý?
David:
ZÁSAH !!! 😀
Standa:
A co jsi dokázal ty, Stáníčku.???
Jakej ty máš rozpočet na provoz vlaků, Jak jsi dohdnutej s bankama, kdo další jsou tvoji věřitelé, jakou máš schválenou síť spojů??? Kde všude a čim ti to jezdí (v jaké kvalitě) ?? Kdo je tvoje cílovka a jakou máš podle toho cenovou politiku??
Ještě, že je to článek o Standovi a jeho plánech a trasách. Jinak by mohl Váš komentář vypadat hloupě a zbytečně 😉
Standa stejně pojede z Prahy do Plzně přes Rakovník, když cgtěl jet do Liberce přes HK. 🙂
A viděl ty vlaky už někdo…? 😀
Yettiho taky nikdo neviděl a najdou se tací, kteří věří že existuje 😂
Yeti je s největší pravděpodobností medvěd tibetský (v jiných regionech jiný medvěd) zveličený lidovým podáním.
Vašu ýču jsem také neviděl a věřím, že jí máte 😀
Tenhle vtípek vznikl v domě, kdy ještě nebylo tolik různých transgender osob. Dneska už bych nevěřil ničemu…
Tak LE nedávno tvrdil, že ty čínské vlaky budou v ČR do konce roku. O tom, kdy však budou schváleny, ale myslím neříkal nic… 😉
Nechme se tedy překvapit, kdy, co a v jakém stavu dorazí.
VIDĚL – MRKNETE VSICHNI NA TOHODLE CESKYHO KLUKA CO BYDLI V CINE A POROVNEJTE TU UZASNOU KVALITU CINSKEJCH VLAKU, TRATI, NADRAZI, SERVISU.. VIDEO CESKY https://www.youtube.com/watch?v=A4Kcm8aQdLU
TOHLE JE SPRÁVNEJ LINK: Ryclovlakem napříč Čínou – The Grand Tour 1 a 2 (ČESKY)
https://www.youtube.com/watch?v=h_NbyxzW9PU
https://www.youtube.com/watch?v=2mmGKxk-bBQ
Problém je, že to nic neříká o tom, jestli by takový vlak mohl být schválen v EU. Tady jsou prostě jiné předpisy a Drážnímu úřadu se jen těžko uloží stranický úkol „vlak musí být schválen k výročí … „(doplňte sami). V ČLR si takový postup přes stranické úkoly naopak dovedu představit naprosto plasticky, navíc s možnostmi, o kterých se nám v ČSSR nesnilo ani v těch nejtemnějších nočních můrách. Druhá věc je, jak ten dnešní čínský vlak bude vypadat za 10-15 let. Může být v pořádku (a jezdit v pohodě dalších 30 let), mohou mít zásadní potíže ajejich renovace bude… Číst vice »
Ne – cely problém je jen a pouze o zmene mysleni – Cina uz totiž davno není ta zaostala rozvojova země – ale země která uz je před nami – BOHUZEL. a cela ta komedie okolo je jen zastiraci manevr toho ze evropsti giganti vyrabejici zeleznicni techniku – zejména Siemens a Bombardier dále Alstom a CAF společně se Skodovkou mají stazenej zadek a bojej se nastupu konkurenčního obra kterej by je mohl nejen ekonomicky velmi potrápit – ale v nejakem horizontu i cenovou vakou znicit… A tak kolem sebe „plivou ohen“ a zuby nehty se branej vstupu CRRC na EU… Číst vice »
Siemens, Alstom i Bombardier možná mají stažené půlky, ale tu konkurenci v podobě CRRC si postavili především sami, neboprávě tyto firmy vybavili CRRC potřebnými znalostmi. Dnes se sice brání vstupu CRRC na trh EU (a snaží se na tento vstup připravit – viz zatím přerušené námluvy SM+AT), nicméně do samotného schvalování konkurenčních vozidel asi nemají co mluvit. Jestli je ČLR před námi – nejsem si úplně jist. Ta země stojí před obrovskými výzvami. Jsou tam obrovské rozdíly mezi různými částmi země, politika jednoho dítěte přinese během pár let obrovské problémy ve složení obyvatel, atd. Ano, vyrábějí se tam špičkové výrobky… Číst vice »
Má to být od prosince 2019.
upřímně – a ta o šípkové růžence bude taky? Neudělá někdo nějaký souhrn prohlášení LE kde všude nasliboval jezdit? Co já si pamatuji tak tu byl Chomutov, Děčín, Berlín, Vídeň, Warszawa, Benešov u Prahy ……
LE? Ti slíbí, že vás dovezou těmi svými zlatočernými vlaky klidně až na Mars…
Bacha na to, Leo Space tady již bylo. 😀
Jen neřeknou kdy. 😀
LE nikde neslubuje ze tam bude jazdit. LE len ziada o schvalenie trasy ktoru mozu a nemusia vyuzit. Nikde verejne tieto plany nekomunikuju.
Napr. tu vzhladom na totozne casy je podla mna zrejme ze Plzen / Decin su dva alternativne varianty pre tu istu jednotku (na jej dovytazenie) a jazdit budu len jedno z toho.
Zajímavé, že by chtěl zastavovat v Lovosicích, ale v cca o 50% větší Roudnici (co do počtu obyvatel) nezastavovat?
Jde o to, že tady je celkem široký přestupní uzel? Hlavně od Litoměřic? Přemýšlej, než začneš plácat.
Lovosice jsou mnohem zajímavější kvůli přestupní frekvenci (a Litoměřicím) – a mezi Roudnicí a Prahou jezdí hodně lidí autobusem, který je asi i levnější než vlak bez slevy.
Mezi Prahou a Roudnicí prakticky žádné přímé autobusové spoje nejezdí.
Ráno mezi 5-9 jede z Roudnice do Prahy 5 autobusů linky 550385 a 5 vlaků – 3x R, 2x Os. Vlaky jezdí v tarifu PID. Je asi zbytečné tomu konkurovat jedním vlakem navíc v hodně brzkém ránu (odjezd z Roudnice kolem 5.50). Zajímavé bude ostatně i to, kdo tím bude jezdit v 5.00 z Děčína a v 5.15 z Ústí?
Do práce nebo do školy do Prahy??
Rychlíky z Děčína, s odjezdem v 4:26 a 5:26, jsou vždy natřískané. Jezdí pět až šest vozů. Když chybí jeden vůz, tak je to masakr.
Tak z Roudnice či dokonce z Ústí (obojí n.L.), tak takové znám…
Ještě jste zapomněl na úřady a k lékaři.
Do zaměstnání či do nějaké střední či vysoké školy asi docela běžně – po silnici je to blíž než třeba z Kolína. A vzpomínám si dokonce, že jsem se setkal i se řidiči pražské MHD, kteří bydleli v Roudnici nad Labem či jejím okolí.
Nejde přece pouze o vlastní město Roudnice nad Labem, resp. jeho část relativně snadno a rychle dostupnou z vlakového nádraží – po silnici je vzdálenost mezi Prahou a Roudnicí o cca 15 km kratší než po železnici, takže je třeba brát v úvahu i dobu přesunu na zvolený dopravní prostředek VHD i od něho a v případě nevyužití tarifu PID i různé ceny jízdenek jednotlivých druhů dopravy …
Z Roudnice platí PID, z Lovosic ne. Předpokládám že ty vlaky do PID zahrnuty nebudou, pak je zastavování v Lovosicích naprosto logický.
LEOš pořád něco oznamuje 😀 a obvykle s takovými hloupými časy (byť chápu, že sám si je nevybírá a na přetíženou trať je problém se dostat).
Že už rovnou neoznámí vstup na všechny tratě SŽDC, ŽSR, PKP-PLK, MÁW, ÖBB…
4x denně Terespol, 4x denně Ukrajina, 2x denně o víkendu do Wroclawi, 2x denně Košice, 2x denně Plzeň a Děčín. A to vše dohromady s osmi soupravama. Jaký smysl má vůbec psaní takového článku, když jen prostou matematikou je jasný, že ani Leo express nemůže tohle všechno myslet vážně, když na to nemá, ani omylem, dostatek souprav.
Arnošt: Plzeň a Děčín by měli provozovat od prosince 2020, takže mohou z Číny koupit v roce 2020 další jednotky. Zajímavá bude homologace těch tří objednaných..
V oznámení ale píšou 15.12.2019 pokud koukám dobře…
Prosím vás a za co? Dlouhodobé závazky firmy se stále zvyšují (645 milionů dle článku z 19.1.2019 zde). SkyEurope fungovala podobně – za osm let činnosti nikdy nevykázala zisk a „překvapivě“ zkrachovala. Trochu mi to připomíná vtip z devadesátých let, jak se Na Příkopě jednoho dne objevil automat, který po vhození koruny vydával pětikorunu. Rychle se to rozkřiklo, utvořila se fronta, ale druhý den automat zmizel. Lidi se ptali, co se stalo a bylo jim řečeno, že si jen vláda chtěla ověřit, že to není rentabilní.
Každý má své sny. 🙂
Které se mohou splnit. 🙂
Moc nevěřím, že od prosince vyjede. Nevěřím tomu hlavně kvůli homologacímm a testům se kterými nemá výrobce zkušenosti.
Uvidíme, jaký bude rozdíl mezi plány a realitou. Předpokládám, že dojde k využití jednotek i mimo tyto trasy, protože cca 4 hodiny provozu jednotky neuživí.