Praha chystá proměnu ulice Jana Želivského, má být přívětivější a méně hlučná
Ulice Jana Želivského v Praze. Foto: Pražská integrovaná doprava
Úpravy souvisí i s chystanou proměnou areálu nákladového nádraží.
Úpravy souvisí i s chystanou proměnou areálu nákladového nádraží.
Myslel jsem že je to už jasný, když je zahájeno řízení od loňského prosince… Oznámení zahájení společného řízení Dne 5.11.2020 podal a dne 10.12.2020 naposledy doplnil stavebník CENTRAL GROUP 32. investiční s.r.o., se sídlem Na Strži 1702/65, 140 00 Praha 4, IČO 036 75 521, žádost o vydání společného územního rozhodnutí a stavebního povolení souboru staveb „Rekonstrukce ulice Jana Želivského – Basilejské náměstí“, Dnem podání žádosti bylo zahájeno společné územní a stavební řízení. Předmětem společného řízení je stavební úprava stávající stavby komunikace a dalších objektů v ulici Jana Želivského – Basilejské náměstí, v rozsahu vyvolaném sousedním záměrem „Revitalizace nákladového nádraží… Číst vice »
Nejprve je třeba dostat auta z Prahy, ale to by musel být dokončen okruh. Jinak všechny „rádoby revitalizace“ nejsou k ničemu, jen zhoršují prujezdnost ulic, dvouoroudou ulici pretne ostrůvek pro chodce zpravidla v místech kde chodí nejméně lidi, zastávky busu se dají do jízdního pruhu místo aby se oddělila doprava od MHD. Pokřivená koncepce ucpavani měst, Češi co jezdí autem budou jezdit dál, jen budou víc nadávat a budou víc agresivní, ale tím že zúžíte ulice je z aut ven nedostanete.
vždycky je co zlepšovat…jestliže má být přívětivější notně neznamená, že se to dotkne průezdu ale zkrátka se zhumanizuje okolí ale to dopraváky tolik nezajímá..jak to kde vypadá, hlavně, aby se tam vešlo co nejvíc
No jasně. Nejdřív je postavit všude dálnice, aby ubylo aut. Tenhle argument je úplně blbej, asi milionkrát vyvrácenej, ale proč ho nepoužít zas a zas…
Bylo by hezké, kdyby se tramvajový pás udělal zelený, aby to tu ulici trochu opticky rozdělilo. Takhle to je jedno velké betonové koryto, což nepůsobí vůbec příjemně. Ale to asi neprojde přes IZS.
Přesně jste to zmínil, jde o IZS. Na konci Jana Želivského je Vinohradská nemocnine, takže toto je jedna z několika málo ulic, po které se záchranky z a do nemocnice sjíždí. Jelikož se počítá, že se na novou ulici už nevejdou dva pruhy při zachování dostatečné šířky chodníků a zastávek včetně možnosti zastavování autobusů v nich, tak jízda po kolejích bude dost důležitým místem, kudy objet kolonu aut v případě potřeby. Zelený pás je tedy hezký, ale na hlavní nepříliš široké komunikace se opravdu nehodí, to bych radši měl zelený pás podél chodníků a pěkné stromořadí po stranách. Na Koněvovu… Číst vice »
Tato úprava ulici mimořádně zhodnotí – viz nedávno dokončená rekonstrukce Brno-Nové Sady s trávníkovou tratí. Najednou jiné místo k bydlení, i přes poměrně vysoké intenzity provozu.
https://www.facebook.com/1546743128/videos/867471633871261/
Zklidnění a snížení hlukové zátěže, mno nevím. Dokud tam budou proudy aut proložené motorkáři, tupouny s upraveným výfukem a do toho neustále ječící sirény ISZ, snažícími se přes to prodrat, tak z toho posun TT o dva metry a širší chodník příjemnější místo neudělá. Možná vizuálně, ale stejně se tomu pěší obloukem vyhne pokud to jen trochu půjde.
Jinými slovy, pokud se v populaci vyskytují kreténi, nemá smysl se nikde o nic snažit a všechno je vždycky špatně, chápu to správně?
ne, to je jen konstatování, že bych to s těmi eufemismy o zpříjemněném prostředí nepřeháněl a zůstal u pragmatického pohledu, že opraví povrchy a dojde na nějaké změny v konfiguraci.
Jenže to příjemné prostředí je poněkud širší pojem než jen nižší hluk. Se podívejte, jak tam teď vypadaj chodníky, mobiliář a další věci (jak v Dagestánu). A o to právě v neposlední řadě jde – zkvalitnit veřejný prostor promyšleným uspořádáním, kvalitnějšími materiály, estetičtějším mobiliářem atd. atd.
No vidíte, ani nemusíte nikam cestovat, všechno máte v Praze u nosu. 🙂
Co se týká zkvalitňování veřejného prostoru, tak myslím, že Hřibův magistrát pár opatření už provedl…
ja porad premyslim, kde ji posunou o 2m, pac od Basilejskeho nam. je zastavba stejne po obou stranach….
Ale od hlucnosti to moc nepomuze, tramvaje tam nejsou tim hlavnim zdrojem hluku.
Tramvaje nebudou největším zdrojem hluku, neustálé proudy aut nědodržující povolenou rychlost jsou tím zdrojem. Po rekonstrukci tam může být tichý W-tram, ale autům nepomáhá ani aktuálně položený tichý asfalt, pořád jsou v této ulici překračovány hlukové limity. A to už tam ani nejezdí kamiony nebo odstavené autobusy od nákladového nádraží.
Kolega projektoval první tramvajovou trať v západním Berlíně a naopak byly stížnosti, že je to moc tiché a lidi nestačí uskočit. Technologicky moderně řešená trať opravdu není zdroj hluku, prďolové na motorkách jsou ovšem jiná liga.
S vozidly IZS se toho moc udělat nedá. A houkají, protože šofér není povinen očekávat, že z tramvajových kolejí jen tak bez ničeho vjede mezi auta. Houkají i před přechodem na chodce, protože tupouni chodí i pěšky.
Tak já rozhodně nechci házet špínu na ISZ, život mají nelehký a práci nezáviděníhodnou. Spíše ten princip je takový, že potřebují 120 dB jekot, který je sice slyšet 2 km daleko, ale řidiči stejně reagují, až když je mají za zadkem. Blbý systém, ale lepší není.
Co to zase pro Boha mele ten “zářívý pán” z magistrátu? Jaké posunutí kolejí dále od obytné zástavby? Byl se tam aspoň někdy podívat. Vždyť koleje tam vedou uprostřed hradby domů z obou stran (tedy na straně u Ohrady: mezi hřbitovy už nikoho rušit nemůžou). Kam chce koleje posouvat a jak by to pomohlo snížení hlukové zátěže? Ten člověk může v klidu aspirovat na výherce největšího hlodu roku za jeho opakované deb*lní výroky.
Myslim ze chteji posunout or par metru jen mezi Basilijske namesti a Olsankou aby rozsirili silinici a chodniki na zapadni strane protoze jinak neni misto. Budou porad dva pruhy tam ale jeden bude vzdy zatacetci na kazdy hlavni krizovatce.
odbocovaci..cestina neni halvni jazyk bohuzel. Ulice ale budou hlavne smerovat lidi z Malesicke na Olsansou protoze Malesicka bude hlavni trasa do prahy, teda dva pruhy budou navadet auta primo z Malesicke na a Olsanskou. Rad bych nakresil ale neda se.
Asi se tam podívat byl, takže zjistil, že ta oboustranná hradba je jen od Basilejského náměstí k Ohradě, kdežto na opačnou stranu je jen ze západní strany.
Jenom nevím, na co budeš aspirovat Ty…
Tak že zářivka občas opravdu perlí je obecně známo. A nějak nevím kam to chtějí posouvat, zase tolik místa tam není a jestli bude zatravněný kolejový rošt, tak vzhledem k dopravní situaci v místě bude potřeba zachovat 2 pruhy, aby si tam nějak IZS mohl udělat cestu. Snad se poučili z tý blamáže na plzeňský…
V Praha 3 minutkach(jednani) mluvily o tom ze chteji aby autobusy jezdili po kolejich. Trava tam 100 pro nebude. Plus tam jak nekdo rek jezdi zachranka a budou tam vzdy kolony protoze se tam toho moc krizi (auta, tramvaje, lidi, kola, autobusy).
Tahle ulice fakt nejde zklidnit, protože je prakticky první od magistrály na východ, která protahuje severojižní směr. Další taková je až Spojovací, což je vlastně už „okruh“. S morfologií terénu a rozprostřením budov se tak nadělá pendrek.
Byl jste se tam aspoň někdy podívat?
Ale jako hejt dobrý.
https://mapy.cz/s/cocegakara
Taky mi to není jasné, dole jsou domy z obou stran, ve střední části budou nové domy jak na místě nádraží tak i místo Telecomu, nahoře je zeď hřbitova taky z obou stran, kam by měla být vymístěna nechápu. I podle těch plánů/prezentací, které jsem našel, má vést trať dál středem ulice, jak ta stávající, tak i ta nová ulicí U Nákl.nádraží.
No, abych byl upřímný, to, že něco nechápete, rozhodně neznamená, že je blbec někdo jiný..
Řekl bych, že hlavním problémem ulice Jana Želivského nejsou pruhy sem nebo tam či keříky, ale to, co po ní chodí, nebo lépe řečeno, co se v ní všude válí po zemi.
takže zúžení na jeden pruh v celé délce, trochu rozšíříme chodniky na obou stranách a přikreslíme pár zelených keříků a voila, revitalizace
PS: cyklostezka tam už je
A co byste si představoval, aby to bylo podle vás v pořádku? Dva pruhy pro auta navíc?
Přesně, lidi nemají co camrat pěšky, nedejbože jezdit na kole. Takže chodníky zrušit, stromy vykácet a udělat tam šestipruh. Auta by se sice sekly na křižovatkách, ale už pro ten pocit by to za to stálo. Už aby se na radnici vrátila stará dobrá ODS, modré straky byly vždycky na urbanismus nejlepší. 🙂
A nedal by se v tom případě udělat nějakej průtah skrz hřbitovy? Je to de fakto území ležící ladem, které by se dalo využít jistě efektivněji!
ne, 8mi pruh 😀
Vím, že se opakuji, ale opravdu jsem přesvědčen, že lidé, kteří neumí korektně napsat prostou číslovku, by neměli raději psát nic.
Jsou kamna dostatečně rozhicovaná?
Samozřejěm že dva pruhy navíc v každém směru. Kolik lidí tama asi tak jezdí ve snaze dostat se z D1 na D8, když je Jižní spojka ucpaná?
Neříkám, že ty 4 pruhy musí jít zrovna tudy, naplánované jsou jinudy, ale nedá se po nich jezdit, protože jsou stále jenom naplánované.
Klidně přilož.
Cyklostezka? To tam nějak „zacyklili“ ty chodníky?
Ne, pán je asi jen další z rozsáhlého souboru jedinců, kteří cokoliv, co nějak zavání tím, že by to mohlo pomoci cyklistům hned označuje za cyklostezku. I když by to byl třeba jen vyhrazený pruh, ochranný pruh nebo jen piktokoridor. Konkrétně tady co si pamatuji jsou relativně nedávno namalované nějaké pruhy, teď nevím jestli vyhrazené či ochranné, ale jen mezi Olšanskou a Basilejským náměstím, dál myslím ne.
Ono někteří jsou schopní za „cyklostezku“ označit třeba i předsazené stání pro cyklisty (tzv. cykloboxy). To je takové to v křižovatkách, aby cyklisti mohli najet dopředu a byli víc na očích…
Třeba piktokoridory jsou úplně zbytečnè na normálních silnicích – je to úplně totéž jako by cyklista jel po silnici bez označení.
Není, tohle se dá politicky prodat, jako že se něco dělá.
Nejde ani tak o to, jak by jel cyklista, ale jak by jela auta…
P.S.: cyklostezka je leda tak na Krejcárku.
Buď nevíte, co je cyklostezka, nebo o které ulici je řeč.
Jeden pruh bude sever na jih a jih na sever ale budou dva pruhy porad ale odbocovaci. Hlavne mezi Malesickou a Olsanskou protoze Malesicka bude nova hlavni trasa do prahy po propojeni na Ceskobrodsjou a obchvat.
No to bude řev 😆 Ono tahle automobilová stoka navazující Soběslavskou, Bělocerkevskou, U Slávie atd. je hrůza hrůz, co s tím nikdo neví. Nebo ví – smraďoši chtěj 8mi pruh. Nimbysti cyklostezku 🤣
Ono to ted uz tak ale je. Zacla prace a tak udelali zmenu ale ta zmena uz je na vzdy. TO je proste jak se to dela aby nekdo nemohl nadvat. Az nekdo zjisti co se stalo a prace skonci tak uz to bude tak treba rok nebo dva…
Kopíruji z vyšší pozice:
Tahle ulice fakt nejde zklidnit, protože je prakticky první od magistrály na východ, která protahuje severojižní směr. Další taková je až Spojovací, což je vlastně už „okruh“. S morfologií terénu a rozprostřením budov se tak nadělá pendrek.
Podobné plány tito pánové prezentovali i v souvislosti s Průmyslovou. Tam, kam chodec nebo cyklista zavítá jen omylem a rychle uteče, chtějí budovat cyklostezky na úkor pruhů pro auta. Jak vizionářské. Měli by rovnou počítat s památníkem padlých „sportovců“.
Čtyřpruh na Želivského je dneska stejně nesmysl, když jsou křižovatky v rozestupu 400 – 200 – 300 – 400 m, a z toho stejně není čtyřpruh v celé délce a každou chvíli se mění na přímý + odbočovací. Koncepce té ulice měla tvořit jakousi iluzi městské tepny, ale nefunguje tak, a probíhající omezení tam teď vytváří pouze větší chaos, když provoz ve směru Vinohradská musí dvakrát překřížit tramvajový pás. Jeden pruh + cyklopruh v každém směru tam bohatě stačí. V lepším případě zabrání tomu, aby klasický nedočkavec předbíhal levým a pak se narychlo chaoticky zařazoval do pravého před odbočením do… Číst vice »
Upřímně řečeno dva pruhy pro přímou jízdu v celé délce by docela zvýšili plynulost dopravy a prostupnost území a je velká škoda, že městský okruh nebude hotový dřív než začně rekonstrukce této ulice (terá bude realizovat taky až za dost let). Jenže při každé opravě nebo i rekonstrukci byť jen malého úseku jsou vidět prostorová omezení: přecházení přes dva pruhy bez semaforu už nově nejde, lidi si stěžují na dlouhé přechody (viz nedávno přidané ostrůvky u Basilejského náměstí), žalostně úzké zastávky, zejména na Biskupcově, do kterých ani nemůže zajet autobus náhradní dopravy nebo běžná 133. Nakonec z toho zůstane pruh… Číst vice »
Víc pruhů ve městech prakticky nikdy plynulost dopravy nezvyšuje – a už vůbec ne tehdy, když je 2+2 i před světelnou křižovatkou. Silniční provoz není vodovodní trubka, kde větší průměr = větší průtok.
Zrovna J. Želivského je na to extra nevhodná v tom, že má každou chvíli světelnou křižovatku, takže každých doslova pár set metrů se bude někdo zařazovat k odbočení, a tím brzdit druhý pruh. Samozřejmě kdyby byli všichni disciplinovaní a drželi se striktně vlevo = přímo, vpravo = odbočení, pak by to třeba i fungovalo, ale opravdu tomu někdo věří?