Doprava ve městě Infrastruktura Silnice

Na Žižkově vznikne nová třída, která spojí Malešickou a Českobrodskou ulici

Olšanská ulice v Praze na Žižkově. Autor: VitVit – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=80304683
Olšanská ulice v Praze na Žižkově. Autor: VitVit – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=80304683
V Praze vznikne nová spojka Žižkova a Malešic, povede skrze nákladové nádraží.

Město Praha plánuje na Žižkově novou silniční spojku, které pracovně říká Jarovská třída. Ta má v budoucnu skrze areál Nákladového nádraží Žižkov propojit Malešickou a Českobrodskou ulici.

Pražští radní v pondělí zadali Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR), aby zpracoval urbanistickou studii propojení obou ulic. Studie by měla být hotová v polovině příštího roku. Nové propojení má být dvoupruhové a vést od křižovatky ulic Malešická – Na Jarově podél stávající železniční trati. Pod Jarovem se napojí na Českobrodskou ulici.

„Při plánování nových částí města je nutné přemýšlet strategicky. Proto již nyní řešíme dopravní posílení v podobě nového propojení na Žižkově, které zajistí, že po vzniku nové čtvrti nebude zatížena ulice Jana Želivského,“ uvedl náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr.

Takzvaná Jarovská třída má propojit Malešickou a Českobrodskou ulici. Pramen: IPR Praha
Takzvaná Jarovská třída má propojit Malešickou a Českobrodskou ulici. Pramen: IPR Praha

Kromě nového dopravního propojení a oživení žižkovského brownfieldu je také v plánu rekonstrukce ulice Malešické ulice. Současně je potřeba tyto projekty podle Scheinherra „koordinovat i s přípravou tramvajové tratě Olšanská – Habrová“. Ta by měla vést částečně na tělese nynější železnice.

Budoucí podobu celého areálu nákladového nádraží Žižkov naznačuje memorandum, které všechny zúčastněné strany podepsaly letos v únoru. Samotná historická budova by měla být v budoucnu centrem nové převážně rezidenční čtvrti, která v okolí vznikne. Čelní budovu by měl využívat Národní filmový archiv, který do nového sídla přesune i odborná pracoviště, knihovnu a Kino Ponrepo.

Memorandum podepsali ministr kultury Lubomír Zaorálek, primátor Prahy Zdeněk Hřib, starosta Prahy 3 Jiří Ptáček, generální ředitel Národního filmového archivu Michal Bregant, za developera Sekyra Group předseda představenstva Luděk Sekyra a místopředseda představenstva Leoš Anderle, za České dráhy předseda představenstva Václav Nebeský a člen představenstva Petr Pavelec a za Žižkov Station Development předseda představenstva Leoš Anderle a místopředseda představenstva Petr Král.

42 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ene bene

Prý nová městská třída,….. prý dvoupruhová. Tak městská třída, nebo propojovací ulička?

ušatá

To je ale zase nesmysl!

Tomáš Záruba

Jaká je myšlenka dalšího pokračování těch aut, když se to nemá napojit jako pokračování Olšanské…?

petr 5

Mimochodem, na připojené mapce není znázorněná trasa nové „třídy“ vůbec vedena přes Žižkovské nádraží, ale severně od něj přesně po dnešní Malešické.

Jan

Ano, hlavní trasa pro auta bude až za areálem nádraží, u budovy ale povede tramvajová trať, ten nový blok by měl být vevnitř klidnější. A možná se dočká i stanice metra, ale to je asi utopie.

Martin

No metro, ci s-bahn smerem do centra by urcite nove zastavbe jen prospel, mohla se vyuzit i zeleznice v oblasti,… ale nad tim se neuvazovalo,… jsem zvedavy jak to soucasna tramvajova sit na zizkove zvladne, uz ted je pretizena a chybi i vyrazne trat v Konevove-Husitske…

petr 5

Malešickou ul. v nedávném čase rekonstruovali. Nejdříve několik let po kouscích na území P10, té se to až tolik netýká. Ale na P3 probíhá rekonstrukce právě teď. Takže se dokončí a bude se předělávat na 4 proudovou. Tomu říkám plánování.

Jan

Zbytečné to není, Malešická nebyla v dobrém stavu a most za nádražím je dokonce havarijní. Než je vyklube nějaká 4 proudová třída tak se ještě ta nová ulice pořádně projezdí.

petr 5

Současná rekonstrukce skutečně byla potřeba. A s tím plánováním máte nejspíš pravdu. Jižní spojka se také plánovala ve 40. letech.

Démon

Jenže nějaký pitomec prohlásil nákladové nádraží Žižkov za kulturní památku, takže z toho bude paskvil

Jan

Spíš nějaký pitomec rozprodal městské/státní pozemky a teď se horko těžko domlouvá s developerem, aby se trochu podílel na obyvatelnosti nové zástavby, jinak tam bude nulová občanská vybavenost, ale maximální zaplnění komerčním prostorem. Stejně tak se s velkým odporem tlačí, aby byla nejdřív vyřešena doprava s odpovídající kapacitou než se začně stavět podstatná část těch projektů a to už některé mimo areál NNŽ jedou.

Hanzi

Tak každá silnice dobrá co uleví provozu, ale přece jen ty okruhy by měli mít numero uno, oba dva.

Martin

No, nejsem si jist co to udela s dopravou na J.Zelivskeho…

Panda

Přesně, klasicky nikdo nebere v potaz navázané silnice, které jsou navíc v zástavbě (známe například ze Svatovítské v Dejvicích po otevření Blanky).

DOMČA

Tam je viníkem rezidencí výstavba na a za hranicí metropole… Za to Blanka nemůže – za ti může dovolit Prahy 6 ze Svatovítské udělal dolů i u zastávky tramvaje nahoru udělala naprosto bezmyslenkovite pouze jednopruhovou silnice – původně pred Blankou to byly 2 pruhy dolů a 2 pruhy nahoru. No a teď se dívej ze se jim tam ry auta stosujou – řešením je pouze zapojit mozek a vrátit 2 a 2 pruhy… To jako základ a pak z tram ostrůvku ve Svatovítské udelat vstup do metra – aby chodci neblokovali výjezd z kruhového objezdu na Viteznem namesti… NIC VIC… Číst vice »

Panda

Upřímně taková intenzita dopravy mezi baráky dlouhodobě nepatří a dodatečný pruh řeší zácpu, ale méně už emise, hluk, nebezpečí a zdržení pro chodce/tramvaje atd. Stejně jako každá vesnice bojuje o obchvat, tak se v Praze najde mnoho extrémně zatížených silnic uprostřed rezidenčních čtvrtí (jen na P6 je to Svatovítská, Patočkova, částečně Evropská…), z nichž některým intenzita výrazně vzrostla díky dokončení navazující infrastruktury (jako Svatovítská po dokončení Blanky)… Tady prostě zoufale chybí pořádné P+R parkoviště u Nemocnice Motol, Nádraží Veleslavín, roztockého nádraží, tunelový výjezd z Blanky na Evropskou (příp. i Podbabu)…

Martin

No, nepochopil jsem proc se stavela varianta Blanka misto Dany, ktera krizila Evropskou a Jugose…

Suchdolák

Zjevně byla teoreticky levnější, když se o tom tenkrát rozhodovalo – o tom, že byla od samého počátku logicky lepší, nemůže (a nikdy ani nemohlo) být pochyb, ale teď už s tím nikdo nic nenadělá …

petr 5

No co, ucpe ji. Jiné to udělat nemůže.

Martin

No prave 😀

thegrid

Dobrý a co okruhy?

Jirka

Vnější je na straně ŘSD, to se pomalu řeší. Nyní ale úsek 511 visí už 2 roky na nějaké paní v Uhřiněvsi. Tady by pomohlo, kdyby Praha stavební úřad posílila.
Vnitřní okruh je na straně Prahy. Projekt byl současnou vládou v Praze předělán, tak že bude o 100% více tunelů a bude to stát asi 100 mld Kč a na to Praha nemá. Babiš slíbil, že jim přispěje, ale příprava staby se stejně nehýbe.

Tomáš Poledný

511 má už nepravomocné územní rozhodní a paní v Uhříněvsi ho již nebrzdí (ono taky hodit Uhříněves takovou stavbu je celkem na palici ale to poděkujme MMR) navíc praha jim pomohla finančně.
Co se týká vnitřního okruhu, viděl jste ten paskvil co byl před tím novým návrhem? Kde na Povltavské jeden směr vedl tunelem a druhý po Povltavské. Lepší když to bude v tunelu a bude to průchozí, protože na povrchu si nedokážu představit, že by to někdy prošlo.

Jirka

Jeden směr – výjezd z Blanky mohl vést po povrchu. Je to dnešní Povltavská. Ta silnice dnes nikomu nevadí, nikdo tam nebydlí, takže není problém s hlukem. Tunel má vysoké náklady na údržbu a pokud se v novém tunelu stane nehoda, tak se budou tunely uzavírat – Blanka, Strahovský, Mrázovka. Pokud by byl okruh alespoň v této části na povrchu, tak by nedocházelo k tak velkým uzavírkám v případě problémů.

Peeetr

Samozřejmě, že Babiš přispěje, ale samozřejmě, že významně jen pokud bude ANO součástí magistrátní koalice.

Peeetr

Správné naplánování 🙂
Ze světové mekky luxusního bydlení a kanceláří právě začali nezadržitelně zdrhat lidi a firmy, jelikož přesun úřednické práce na internet už nic nezastaví, a bohatší lidé, co bez problému uživí rodinu, se už nebudou s ní nadále tísnit v centrech kriminality.
Naštěstí u nás se vyhodili peníze převážně jen na ty plány a blokování pozemků pro luxusní rezidenční a kancelářské čtvrti. Budoucnost velkých měst bude zase patřit dělnickým čtvrtím a výrobním či skladovým areálům, jenže ty musí být napojené na blízké funkční železnici uzly.

Jaroslav

Co to je za blábol? Čtete po sobě někdy své příspěvky? A dávají vám smysl?

Peeetr

Napište co nechápete, jsem ochoten hodit ještě pár dalších perel s…
Ale samozřejmě k tomu nebudu vypisovat sáhodlouhá zdůvodnění, stejně nová reindustrializace Západu začne už příští rok, takže nakonec rychle prohléhnou i největší blbci a snobové.

Jaroslav

Chápu to asi dobře a měl byste si zajít k lékaři.

Kubrt

Spíš změnit zaměstnavatele. Fakt jsem zvedav, co se stane 2021. Peeetruv předchůdce Přemek s ním taky dost operoval.

Jirka

To mluvíte ale o New Yorku a ne v Praze. Situace v Praze a v USA je hodně rozdílná. V New Yorku jsou stále zatlučené obchody, prázdno a občas si černoši zařádí a něco dalšího vyrabují. To se nedá s Prahou srovnávat.

Erik

Nevim, za co Vam davaji minus.. kdyz mate pravdu. V NY si klidne i zadarmo nakoupi a nikdo s tim nic nedela.. odepise se to.. smutny.

Martin

No predevsim u nas nedochazi ke koncentraci a vzniku ruznych ctvrti podle obyvatel – puvod a narodnost a s tim i souvisejici zivotni styl, zvyklosti apod…

Jirka

Zatím nedochází, protože tmavých obyvatel zase tolik nemáme, ale přibývají.

MildaIV

Dochází, jenom se o tom nesmí mluvit, protože by vás za to zavřeli. To víte, svoboda slova.

Jiří Kocurek

To má býýt co? Že delnická pěst zvítězí, vyžene inteligenci z měst a nikdo si už nebude moci dovolit luxusní bydlení ve 3+kk, 80 metrů?

Peeetr

Ne, ale že velká část vykonavatelů kancelářské a úřednické práce se přestěhuje do zahradních městeček.

Kalina

Obyvatelé sídliště Jarov, zejm. podél Habrové ulice, asi budou hlasitě proti.

Jaroslav

NIMBY najdete vždy a všude.

Jan

Stejně tak můžete říct, že obyvatelé Jana Želivského budou hlasitě proti, protože výstavbou tisíců bytů budou mít pod okny ještě větší kolony aut než dnes.

Poudy

Ještě štěstí, že půlka z nich se nemůže vyjadřovat a stavbu blokovat.

Martin

Tam se ale vubec neda dychat, casto z Palmovky kdyz vyjedu nahoru na Ohradu (Biskupcova), tak to je zmena, vubec nechapu, jak nekdo muze s timhle byt spokojeny…