LOT 3a leaderboard

Praha chce upřednostnit protažení tramvaje až k Budějovické

Vizualizace opravy ulice Na Pankráci včetně tramvajové tratě a nové zastávky. Foto: IPRVizualizace opravy ulice Na Pankráci včetně tramvajové tratě a nové zastávky. Foto: IPR

Na seznamu nových chystaných tramvajových tratí má výrazně dopředu poskočit úsek, který zatím neměl největší prioritu. Praha vážně zvažuje, že

Na seznamu nových chystaných tramvajových tratí má výrazně dopředu poskočit úsek, který zatím neměl největší prioritu. Praha vážně zvažuje, že s chystanou opravou tratě v úseku mezi stanicí metra Pražského povstání a vozovnou Pankrác protáhne tramvaj až ke stanici metra Pankrác, později až na Budějovickou.

V rozhovoru pro deník Zdopravy.cz to řekl náměstek primátora pro dopravu a šéf dozorčí rady Dopravního podniku hl. Města Prahy Adam Scheinherr. „Budeme stejně opravovat úsek k vozovně a při té příležitosti se nabízí protažení až k Pankáci, případně až na Budějovickou,“ řekl Scheinherr.

Trať na Pankrác a později na Budějovickou v minulosti vedla. Původní trasa  vedla zhruba dnešními ulicemi 5. května, Budějovická a Jihlavská ke koncové smyčce na Kačerově. Tato trasa skončila v roce 1970. Zatímco na Kačerov a Ryšánku už nikdy nepokračovala, z Pražského povstání pokračovala tramvaj po nové přeložce na rozšířené ulici Na Pankráci, kde jsou dodnes zbytky kolejí patrné. K ukončení provozu došlo v roce 1974.

Pod chystanou tramvajovou tratí v ulici Na Pankráci sice vede metro, podle Scheinherra má ale trať rozhodně smysl. „Stanice Pankrác navíc bude přes rok uzavřená, až se začne stavět metro D a je potřeba řešit kapacitní náhradní dopravu,“ dodal Scheiherr.

Podle Scheinherra jsou dvě tramvajové tratě, u kterých bude tlačit na urychlení. Jednou je již zmíněné napojení Pankráce, druhou je propojka přes Václavské náměstí

Rozvoj tramvajových tratí má pražská koalice jako jednu z priorit. Už na konci listopadu radní udělali radní první krok k návratu tramvají na Václavské náměstí. Schválili přípravu rekonstrukce stropní desky stanice metra Muzeum a prověření nosnosti vestibulové desky stanice Můstek u výstupu do Vodičkovy ulice. Nová trať má propojit Vinohradskou třídu s tratí vedoucí přes Václavské náměstí mezi ulicemi Vodičkova a Jindřišská.

Nová trať pomůže ke stabilizaci provozu a umožní rozvoj tramvajových tratí na okraji města, neboť současná kapacita v centrálním úseku již neunese více spojů a při sebemenší mimořádnosti dochází k totálnímu kolapsu centrálních křižovatek. „Vytvořením nové alternativní trasy v centru tak zvýšíme spolehlivost celé sítě,“ dodal Scheinherr.

Plán na návrat tramvají na Václavské náměstí vytvořil už v minulém volením období Institut plánování a rozvoje (IPR). Kvůli tomu vznikla i 70 metrů dlouhá kolej u Národního muzea, mezi variantami jsou i tři možné trasy podél hlavního nádraží.

Praha má už několik let plán, kam všude se mají tramvaje rozšířit. Na seznamu je například i prodloužení za hranice hlavního města do Středočeského kraje. Pro trať z Kobylis do Zdibů už hledá DPP a Středočeský kraj projektanta.

Velký rozhovor s Adamem Scheinherrem o pražské dopravě vydáme o víkendu. 

Tagy Adam Scheinherr Dopravní podnik hl. města Prahy dpp rozšíření tramvajových tratí tramvaj na Pankrác tramvaj Pražského povstání - Pankrác - Budějovická
163 komentářů