Praha chce upřednostnit protažení tramvaje až k Budějovické
Vizualizace opravy ulice Na Pankráci včetně tramvajové tratě a nové zastávky. Foto: IPR
Na seznamu nových chystaných tramvajových tratí má výrazně dopředu poskočit úsek, který zatím neměl největší prioritu. Praha vážně zvažuje, že
Ty podjezdy bych nerušil. Jednak bylo dost nákladné je vybudovat, jednak je provoz tramvají díky nim nezávislý na provozu aut po té hlavní silnici (ul. 5. května) – a naopak.
Pane Sůra, trať na Budějovické náměstí vedla od roku 1970-1974 (přerušení provozu) již v nové trase od odbočky Na Veselí- Pankrác byla v říjnu 1970 postavena zcela nová trať, která vydržela v provozu pouhé 4 roky, z toho jasně plyne, že ještě v roce 1970 se plánovalo trať zachovat i po 9.5.1974, avšak vrchní soudruzi rozhodli na poslední chvíli jinak. Myslím, že v trase dosud leží původní pražce v zemi. Těším se na obnovu tratě, která měla být dle plánů obnovena již v roce 2005! To slibovala i bývalá starostka Prahy 4 Studenovská někdy v 90.letech! konečně Piráti snad začnou… Číst vice »
Koleje i prazce jsou na mnoha usecich zachovane, a toi ve stredovem pasu Vacl. nam.,… Take doplnim, ze puvodni trat z ul. 5.kvetna vedla az po Pankrac k Jawe, pak Budejovickou az ke smycce Budejovicka, cca pod dnesnim objektem budovy Trianon, kde se vetvila na trat na dve casti, 1. vedouci Jihlavskou ulici az na Kacerov (linky 3, 14), cca pod dnesni magistralou byla smycka vc. koncici navazne aut. dopravy a na 2. trat pokracujici ulici Antala Staska az na Rysanku (linka 13), kde byl vratny trojuhelnik. Tramvaj by se nemusela obnovit jen na Budejovickou, velky smysl dava jeji prodlouzeni… Číst vice »
Jsem potěšen ze zdejších komentářů a z toho, že je zde většinově uznáván názor že parkování určitě není povinnou součástí ulice. 🙂
stejně jako není MHD povinnou součástí města
To jistě není, ale jeďte se podívat do nějaké metropole kde MHD není.
Dále MHD je doprava, jeden z módů co udržuje město v pohybu, parkování na ulici je zabírání veřejného prostranstvý soukromým majetkem a pohybu spíše brání.
Žádné město nad 40 tisíc obyvatel se bez MHD neobejde. Nebo máš pocit, že by bylo lepší MHD zrušit? Pokud by všichni naskákali do aut, nevyjel bys se svým pekáčem ani z garáže. Město sice nemá povinnost zřizovat MHD, ale pak bude doprava v něm kolabovat.
Výborný nápad. Vlastně ani nevím, proč ta trať zmizela. Doslechl jsem se, že se nikdy oficiálně úředně nezrušila. Jen tam prostě není.
Zmizela, protože tam bylo postaveno metro a v oné době se v Praze razila zásada, že tam kde je metro, nemusí být tramvaje.
To je hloupá zásada.
Praha ještě dopadla dobře. Spousta měst (vlastně světově většina) tramvaje zvládla zlikvidovat úplně.
To je fakt. Ale zajímalo by mě, jak by třeba Opava vypadala s tramvajovou dopravou dnes. 🙂
To tak súdruhovia rozhodli
Mám matný dojem, že tam byl ještě i nějaký problém s čímsi pod zemí, s čím si ta TT na Ryšánku vzájemně kolidovala svými ochrannými pásma, což bylo snad uváděno i jako podpůrný argument proti jejímu obnovení – ale na podrobnosti už si nevzpomínám.
Nic takového tam nebylo, pouze nepoložily na přemostění metra Budějovická při jeho stavbě koleje, ač metro začalo jezdit až 4 roky po zahájení výluky na Ryšánku, při níž byla obnova celá trať, vrchní soudruh tehdy rozhodl na posledníé chvíli, že tramvaje se na Ryšánku nevrátí. Viz kniha Zmizelá Praha, tramvajové tratě. Ta trať mezi odb. Na Veselí-Budějovická – Ryšánka/Kačerov se neměla nikdy rušit, metro ji v žádném případě adekvátně nenahradilo, to je vidět zvláště nyní při rozvoji Pankráce. Navíc ulice Jihlavská není od roku 1970 obsloužena MHD vůbec.
Trať ať se klidně postaví, ale co je enormní problém, to je ten obzvlášť hovadný nápad zasypat podjezdy v ulicích Táborská a Na Veselí a vykřížit je s magistrálou úrovňově se semafory. Jestli něco má skutečně potenciál zhoršit životní prostředí v oblasti Pankráce, je to právě tohle. A kolik lidí to každý den naštve…
Ono to určitou logiku má. Magistrálu zpomalit natolik, aby nebyla časově atraktivní a řidič jel po vnitřním okruhu. Ty betonové džungle pro auta jsou také horzné.
Nicméně že to vyřeší semafory si také nejsem. Obecně jsou semafory v Praze hrozné. Nepřátelské k chodcům, mizerně nastavené cykly.
Úrovňová křížení jsou při jen trochu větší frekvenci nepřátelská ke všem – do jiné než parterové úrovně ovšem nepatří nikdy pěší doprava (chodci) ani VHD, ale jednoznačně a vždy doprava automobilová!
A proto se na světě staví už 160 let kapacitní a rychlá veřejná doprava (VHD) pod nebo nad zemí, že.
No, a to je právě v případě „normální“ MHD, která má sloužit i přesunům na kratší vzdálenosti, hodně špatně: jiná úroveň vyhovuje nanejvýš pro průtahy rychlé VHD typu metro nebo železnice ve větších městech – a že to lze dělat i v ČR dobře, dokazuje třeba Brno v centru (okolí „Svoboďáku“), kde je přitom zároveň jasně patrný i kontrast s tím „špatně“ = s podchodem před nádražím místo tunelu pro automobily (byť tam je aspoň vazba na nádražní podchody na stejné úrovni).
Tak trať zmizela proto, že komouši byli rádi, že ušetří za opravy pár kilometrů kolejí. Jeden z mnoha nepřátel socialismu byl i tramvajový svršek…
To je příliš zjednodušující pohled: jedním z hlavních důvodů likvidace povrchové dopravy jako možné „konkurence“ metru byly (v té době i dost oprávněné) obavy Kapka a jeho partajních soukmenovců z toho, že se lidem nebude chtít využívat metra (zejména na kratší vzdálenosti) a budou chtít raději dál používat povrchovou MHD, takže bylo třeba je do metra dotlačit všemi dostupnými možnostmi – a proto doteď máme třeba narůstající problémy v centru města.
S tím souhlasím, z Anděla na Karlák mě do metra nikdo nedostane. Ale zrovna v této oblasti jsou hloubené (a z celé Prahy nejpohodlněji dostupné stanice).
K tomu povrchová doprava byla v 70. letech dost vrakovitém a přetíženém stavu, proti čemuž bylo metro luxusní záležitost. Navíc že by okolí Budějovické nějak bylo schopné (v roce 1970) metro nějak zaplnit – předpokládám, že ho měl plnit hlavně Kačerov a po dostavbě dál Jižní Město…
Má-li MHD sloužit (především) pro dopravu na krátké vzdálenosti, je její řešení v jiné úrovni než v „parteru“ většinou navíc zbytečně hodně drahé (investičně i provozně), protože vyžaduje nejen budování bezbariérových přístupů (výtahy), ale většinou i eskalátorů – navíc v přestupních zastávkách v tunelech či na mostech jsou ztížené i přestupy, protože i ty je třeba řešit mimoúrovňově, což u MHD v „parteru“ odpadá: příkladem uživatelské nepříjemnosti může sloužit třeba podzemní úsek vídeňské tramvaje (a přitom i ten dopadl ještě poměrně dobře).
Již teď se nedá kde zaparkovat a to chtějí vzít další parkovací místa a místo nich tramvaje..a ktomu jaký zvuk vydávají tramvaje hlavně v noci v létě když mají všichni otevřená okna..Na to se tady nemyslí snížit hluk..
Přesně ..všude lékaři varují ze je málo pohybu a obezita..at se chodí pěšky ..též nesouhlasím!!!
😀 … Ale pokud je to myšleno vážně, tak absence tramvaje vyvolá spíše jízdy auty než chůzi, jak je ostatně dnes a denně ve městě vidět.
Proč si autíčkáři myslí, že si můžou zaparkovat, kde chtějí? Pokud chceš auto a nemáš kde zaparkovat, tak si ho prostě nekupuj. Ulice není parkoviště. Třeba v tom středovém pruhu ulice Na Pankráci trať kdysi byla. Dnes už tam není a je tam parkoviště. Čili se věc vrátí do původního stavu.
Kdysi se také v Praze běžně tekly splašky po ulicích
Ale kanalizace na rozdíl od automobilů nikomu na ulici nepřekáží …
Nikdo ti nebrání kadit na zahradě. Ale dřív nebo později ti pár doktorů donese svěrací kazajku. 😀
Tak to teda ať se vrátí komančové když tady byli vždycky žejo?
To je argument ty wogo :-))))
Jak jste přišel na takovou nehoráznou pitomost, že „komančové tady byli vždycky“?
Odkdy Jan Hus jezdí autem?
Tak na hranici se jede VHD blbě….
Baku…
Vypadá to jako rozumný nápad. Tramvajová trať by pomohla z té ulice udělat plnohodnotnou městskou třídu.
To máte pravdu. Vypadá to rozhodně lépe než parkoviště. Ještě bych udělal zelený pás.
Zeleny pas jako povrch mezi kolejemi je nejvetsi picovina jakou ekofasisti vymysleli … a duvod? IZS
Plácáte. Zelený pás nevymysleli ekofašisti ale architekti a do města zeleň patří. DPP tratě nezakrývá, protože jsou dráha a ne vozovka, DPP nemá žádnou potřebu to zakrývat a zvyšovat tím drasticky náklady a komplikovat si opravy – dráha nemusí být zakrytá a za průjezdnost ISZ mu nikdo nic nedá a ani takovou povinnost nemá (stejně jako ji nemá třeba SŽDC).
Zakryté to bylo dříve hlavně proto, protože se používala technologie panelů, ne kvůli sjízdnosti pro auta, a ta už se nepoužívá.
Zelen podle me jako kryt okoli a mezi kolejemi dava smysl, jednak jako tlumeni hluku, druhak jako esteticky prvek, dale opravy nejsou tak drahe jak kdyz by tam byl asfalt, beton ci dlazba. Navic jak casto dnesni kvalitni trat chcete opravovat? Idealne nikdy, maximalne vymenit kolejnice. Bohuzel zelene pasy v Praze nejsou az na svetle vyjimky projektovany dobre a navic udrzba je spis symbolicka.
Dnešní ulicí 5. května tramvajová trať nikdy nevedla. Odbočka k vozovně vedla z Táborské přes náměstí Hrdinů, normální tramvajová trať ulicí Na Pankráci, Budějovickou a dále jedna větev Jihlavskou na Kačerov (tady se mohu mýlit, ale konečná byla u věžáku), druhá větev (myslím) ulicí Antala Staška na Ryšánku.
Mýlíte se, před výstavbou magistrály vedla tramvajová trať skutečně ulici 5. května. Dnešní ulice Na Pankráci byla v té době velmi úzká. Až s výstavbou magistrály došlo k přeložce části tratě do ulice Na Pankráci a výstavbě krkolomné tratě do vozovny přes ulici Na Veselí. Úplně nová trať pak byla v roce 1974 nepochopitelně zrušena.
Vytáhl jsem si mapu z roku 1958 a máte pravdu. Pamatoval jsem si stav tak zhruba 1969 – 1974 a nenapadlo mě, že by tejdejší vzápětí rušená trať byla nová.
Ano, druhá větev vedla opravdu ulicí Antala Staška na Ryšánku. Směr na Ryšánku neměl konečnou (obratiště), ale byl to okruh k Pankráci. Pokud si pamatuji z vyprávění rodiny, tak zde jezdila linka č. 13 nebo 14. Osobně ještě pamatuji v ulici Antala Staška kolejový svršek.
Na Ryšánce byl trojuhelník.
Bylo by potřeba trať prodloužit až na Kačerov, tedy k významnému přestupnímu uzlu.
Jen samotné protažení kolejí do kačerovkého terminálu (neb skrz něj) tak, aby na tramvaj byl kvalitní přestup je projekt za miliardy. Problematický terén (může být vnímán jako výhoda, ale soustava estakád není levná), všude nějaké komunikace, vesměs přetížené, nelze s nimi moc hýbat, protože okolo „překáží“ domy. Bylo by to hezké, ale vzhledem k dopravnímu významu tramvaje v aktuálně uvažované relaci dost mimo rozpočet. A ulice Jihlavská – běžte se tam podívat. Kdysi to byl nadějně se rodící předměstský bulvár. Později uťatá dálnicí a Michelskou. A nyní je to oběť „developerství“ v nejhorším smyslu toho slova. Teď je zvykem používat… Číst vice »
Myslím, že ulice Jihlavská je dostatečně široká pro provoz tramvají i sklonově celkem příznivá až na Kačerov.
V ulici samotné by se nějak vešla, jistě, ale k čemu by tam byla, že(?). Problematické jsou oba konce – k Budějovické i ke Kačerovu. Jak už jsem psal.
Bývala, než tam nastavěli tu „bariéru proti hluku z magistrály“ ve formě nových domů.
Po zprovoznění metra D význam Kačerova jako přestupního uzlu významně klesne.
Význam Kačerova ani po vybudování trasy „D“metra příliš neklesne, protože by jej měla do značné míry nahradit tehdy už stavebně technicky lepší vazba na železnici tehdy už mnohem více frekventovanou příměstakou dopravou linek „S“.
Taky jsem si to dříve myslel. Ale už na to nevěřím. Hlavně: v Krči bude přestup pohodlnější (z Déčka). Zadruhé: aby ten přestup byl významný jak píšete, musela by se ta trať (2 tratě) rozjezdit. V tom směru jsou snahy stále dost laxní. Ale kdyby se to povedlo, musí se zdvoukolejňovat. A to je velká výzva. Dostat do zářezu u Kačerova 4 traťové koleje s nástupišti (a asi bude snaha zachovat vlečku metra, tj. pátou kolej) to je úkol. Aktuálně je tam místo na 4 koleje bez nástupišť + nějaká ta rezerva ve svazích. Možná řešení jsou dvě. Buďto Kačerov… Číst vice »
1) Nebyl bych si vůbec jistý, že přestup v Krči mezi železnicí a metrem „D“ bude nějaké „žůžo“, nehledě k tomu, že trasa „D“ povede jinudy a jinam než kudy a kam vede trasa „C“. 2) Právě kvůli tomu, že se v minulosti neustále předpokládalo položení další koleje do toho kačerovského hrdla, byla výstavba zastávky Kačerov dlouho odkládána, protože další nástupiště už by se tam nevešlo – když v minulosti došlo k poklesu nákladní dopravy na železnici a jejímu přeorientování na především ucelené vlaky, ukázalo se, že zdvoukolejnění „jižní spojky“ není dlouhodobě nezbytné a byl přehodnocen i přístup k výstavbě… Číst vice »
A co udělat opěrnou zeď pod Michelskou a zastávku přeložit do tohoto prostoru? mapy. cz/s/3k7km To by se tam snad vlézt mělo a přestup mezi C a železnicí by mohl být i relativně pohodlný, vypadá to na nějakých 150m podchodu.
Nevím, nemám potřebné podklady, ale to už by mohlo přinést i problém s přechodnicí a převýšením kvůli oblouku směrem ke krčskému nádraží – ale když je zájem, postavit lze leccos.
Pokud si správně vzpomínám, uvažovalo se o tom, že při rekonstrukci stanice metra bude vytvořen nějaký nový přístup přímo z nástupiště metra, snad s využitím toho služebního chodníku ze stanice metra do depa (metra) – ale detaily neznám, to by musel objasnit někdo znalejší.
Je to možné, ale myslím že by to byla, kdyby to šlo, velmi pěkná stavba. Pokud tam je třeba i skála, nevím, nemusela by se dělat zeď a mohlo se to nechat holé.
Na druhou stranu současná zastávka má asi 130-140m, to by se tam mohlo vlézt. Poloměr se mi tam zdá že by měl odpovídat nějakým 350m (dle měření) Na druhou stranu se z leteckých snímků a fotek to vypadá že by to možná šlo nacpat i do současné polohy. Jestli ale čtyři koleje, to nevím.
Já jsem si myslel, že jsou i vize to z Budějovické prodloužit dolů na Dvorce a mostem na Smíchov.
Anarchistické dopravní kroužky diskutovali i o prodloužení na smyčku Zelený pruh.
Vizí je halda, ale i v etapizované podobě to dává nějaký smysl, takže proč ne, hlavně ať už někde začnou!!!
No etapicace vocamcaď pocamcaď, protože smyčky jsou drahá záležitost.
Ach, bóóóže: mít sem-tam někde v síti odstavnou kolej (nejlépe třeba právě v podobě smyčky) je stejně třeba, a navíc existují i obousměrné tramvaje …
Ne, jednak, jak tady někdo říká, Kačerov nebude tak strašně důležitý, když bude metro D (nebude důvod tam přestupovat na busy na Lhotku/Libuš) a spousta příměsta jezdí z Budějovické a ne z Kačerova. Mnohem důležitější by bylo pokračovat dolu na Dvorce a přes uvažovaný nový most na druhý břeh. Taková trať by představovala zásadní zlepšení dopravy na jihu města.
Jojo – kde uživíte kloubák v pětiminutovém intervalu, uživíte tramvaj.
Lepší práci by udělala na Brumlovku (možná až na Spořilov), šla by i spojit Dvoreckou na Smíchov přes nový most.
Obojí je přece možné (a dokonce současně): a bylo by to rozhodně užitečnější (a pro řádově víc lidí), než nesmysly typu „TT na Suchdol“!
To by asi znamenalo zrušení cca 500 parkovacích míst která jsou nyní v prostředním pásu ulic Na Pankráci a Budějovická, tedy další součást tažení této koalice proti automobilistům…
Ano. Předpokládám, že kdo má peníze na auto a jeho provoz, má i na zajištění vlastního parkování – ne na úkor veřejného prostoru.
Parkování na veřejném prostoru není nic jiného, než zábor veřejného prostranství – 10 kč/m2/den. Nejsmutnější je na tom to, že většina lidí si myslí, že obec je povinna zajistit pro lidi parkování. Pokud nemám auto kam dát, nekupuji ho. Je to jako bych si do bytu koupil žirafu a požadoval po obci, aby mi ji ustájila, protože se mi do bytu nevejde.
Obec je veřejnoprávní korporace v majetku svých občanů. Ta vaše veřejná prostranství těm majitelům automobilů patří !
Nejen jim
Zrovna v Praze majitelé/provozovatelé aut nad „nemajiteli“ převažují. A pokud chce koalice cyber anarchistů a progresivní levice prohrát příští volby (v což doufám), tak válka proti automobilům ve vlastnictví občanů je velmi vhodný způsob.
Aha, další chudák, co „rozděluje“. Takže podle vás majitel auta = volič pravice, nemajitel auta = volič levice. Zajímavé uvažování. Osobně nevidím zrovna v Praze téměř žádný rozdíl ve vládnutí pravice a levice. Jistý rozdíl byl snad pozorovatelný za vlády jednoho horolezce – to se zejména odklánělo a odklánělo – domyslete si kam.
Přece na ty osmitisícovky, nebo snad ne?
Kdy naposledy měla Praha opravdu pravicový magistrát??! 😮 😉
Asi za protektorátu…
Jenže i ti majitelé celkem často používají MHD, tam je to pak půl na půl.
To je možný. Ale až to tu miliony aut definitivně zaplevelí, budeme tím nakonec trpět všichni.
To není pravda, to je jen váš pocit. V Praze je to půl na půl, přičemž se tam počítají i perferie kde je MHD vcelku na prd. Logicky v centru převládá využití MHD nad auty (u nás v domě – Vinohady – jezdí MHD všichni, i majitelé tohoto činžáku), auto vlastní +- čtvrtina. A naprosto mizivé procento lidí totálně ucpe centrum (zacpaná celá národní třída auty je zhruba tolik lidí co se vejde do jedné tramvaje). Všimněte si, že nikdo auto nezakazuje. Město jen pozemek využije k dopravě, ne odložení soukromého majetku. Navím mám tušení, že to je stále vedeno… Číst vice »
Tohe držkobití je asi zbytečné, Budějovická nemá až tak velkou dopravní zátěž a tramvaje by klidně mohly sdílet pruh s auty). Parkovací místa by částečně zůstala, ale chtělo by to ozelenit.
Ano, ale stejně tak patří i nemajitelům aut. Nelze nadřazovat zájmy jedné skupiny nad druhou. Navíc obec opravdu není povinna zajišťovat parkování pro lidi, a tím opět upřednostňovat jednu skupinu před druhou. Když si kupuji věc, musím přece logicky přemýšlet nad tím, kam jí uskladním. A nechat vše na ulici není řešením!
Však nemajitelům nikdo nebrání po té ulici chodit (v souladu s dopravními předpisy)
Velmi často brání, protože parkující auta velmi často zasahují až do (nezřídka beztak úzkých) chodníků – ale hlavně parkováním zúžené ulice vyhánějí jedoucí auta do pásů tramvajových kolejí, kde překážejí plynulosti MHD.
na to jsou standardní řešení v rámci zákonů
Ano, jistě: třeba formou zákazu vjezdu automobilů a zákazu zastavení kromě vozidel MHD, IZS a zásobování (a možná ještě taxislužby a vozidel invalidů vyjmenovaných RZ).
Já zásadně chodím na červenou!
Konečně, další fanoušek malinovky 😀
jojo, seš rebel!
A pokud bych si zabral 10 m2 veřejného prostoru třeba nábytkem, to by bylo OK? K tomu by vlastník auta nemohl říct ani popel.
Dle zákona o pozemních komunikacích je IAD navíc řešena až jako poslední možnost, takže nechápu to soustavné podporování IAD, která je až poslední v řadě.
Patří jim jenom zdánlivě. Pokud vám totiž nebo patří, tak si s tím můžete dělat v podstatě co chcete, pokud tedy neporušuje práva někoho jiného. S obecním majetkem si dělat co chcete nemůžete. Svým hlasováním se akorát můžete podílet na tom, kdo o něm bude rozhodovat.
A svévolné zabírání veřejného prostoru na úkor jiných snad není porušováním jejich práv?
piknik si holt musíte dělat někde jinde
Vida dobrý eufemismus: parkování je piknik …
ne, někde je holt místo na parkování a někde zase na jiné aktivity
Aha, tak to jsem Vás asi špatně pochopil: netušil jsem, že asi patříte k jistému etniku, které má s pořádáním „pikniků“ kdekoli na veřejných prostranstvích bohaté zkušenosti, když o tom tolik víte.
to mě u vás vůbec nepřekvapuje
Patri jim zcela regulerne a maji pravo o nem rozhodovat primo. Viz ustava CR a zakon o obcich.
Jo, ale patří i těm ostatním. A všichni dohromady si demokraticky zvolili koalici, která řekla, že tam chce tramvaje, ne parkoviště. Kapišto?
a řekla to před volbama?
Pokud by tam byla tramvaj, tak tam za den projede minimálně několikanásobek lidí co tam parkuje (tisíce vs stovky), takže se vlastně není o čem bait – není důvod dávat na obecním pozemku provilegi menšině.
Sakra mám ztuhlé ruce: „dávat privilegia menšině“…
Současná koalice myslí na auta i na veřejný prostor a MHD. Parkovací místa vzniknou na mnoha místech metropole.
Současná koalice se za prvního čtvrt roku ještě nijak nestihla projevit…
Projevili lásku k Libeňskému mostu, přece. Takové vyznání a vy, že nic.
A k těm fetkám z kliniky, co obsadili a zdevastovali cizí majetek…
Vážně? nebo jen nestihla nic schválit a ještě postavit? A Vy byste za tu chvíli měl hotové všechno? Však spousta věcí se pohnula a projednává.
jelikož mandát trvá 4 roky, tak mi 1/4 roku nepřijde krátká doba…
Parkovacích míst, která vznikla v minulosti zrušením tratě jako součást tažení národní fronty proti tramvajové dopravě…
Netřeba rušit tolik parkovacích míst, celá ulice Na Pankráci i Budějovická je 2+2, vcelku se nabízí řešení vzor Plzeň, Slovanská ul., po stranách se parkuje jen v spodní části Na Pankráci
Trochu bych si dovolil ten Víš závěr upravil: tedy další součást JEDINĚ SPRÁVNÉHO A LOGICKÉHO tažení ROZUMNÝCH LIDÍ proti PŘEHNANÉ ROZPÍNAVOSTI automobilistů.
To je v pořádku, IAD utlumit a veřejnou dopravu podporovat. Na obojí tady není dostatek místa.
Nikoli, jediné správné řešení je postavit IAD mimo zákon. Lid těma autama bude jezdit furt …
Dokud se nekopne, neuvěřím. Článků „příští rok se začne stavět“ a „za tři roky tramvají dojedeme do“ jsem v posledních desetiletích viděl…. Je pravda, že intenzita jejich vydávání roste, ale město nedokázalo zahájit ani tak málo problematické stavby jako je ta do Slivence.
Že se nezačala stavět trať do Slivence nepovažuji za neúspěch, naopak. Miliardovou investici do této tratě nevidím jako obhajitelnou, obslužnost bezproblémově zvládají autobusy. Oblast centra má mnohem zásadnější význam pro zlepšení veřejné dopravy a i při mimořádnostech a výlukách, jak bylo zmíněno.
Většina aktuálních tramvajových projektů je (ještě pořád) naléhavější než Slivenec a bylo by možné navymýšlet ještě haldu dalších, o kterých město zatím ani neuvažuje. Podobně i Libuš. Přesto nevidím důvod tu stavbu odkládat, když už je připravená (na rozdíl od těch ostatních). A navíc je na ní i docela slušná shoda (což u těch ostatních často není).
Jestli budou Slivenec odkládat ještě třeba jen dva roky, stane se ten projekt už celkem akutním. Protože nové domy se staví a stavět budou. Vaše řeči proti Slivenci byly platné před 5 roky, už byste je zvolna měl přehodnotit.
Trat na Slivenec ma smysl jen jako prodlouzeni stavajici trati k nove vznikajici zastavbe na Barrandove a castecne obslouui i Holyni. Slivenci jako takovemu moc nepomuze. Ale trat podle me smysl ma i v navrzene podobe, jen zustala tzv. na puli cesty jako trat do Modran, ktera mela koncit na Libusi uz podle puvodniho projektu.
Pindy. Každá nová trať v Praze, kde se na to 50 let prdělo buď zcela (převážnou část doby) nebo skoro zcela (v několika vybraných letech) zůstane „na půl cesty“.
Hlavně jak se ukázalo, ono to vůbec na Slivenec nevede, snad to ani nepřekračuje MO.
Takže – kdyby to aspoň vedlo do Slivence!
Problém je, že poslední dobou (aby se utratily peníze, které není za co utratit) se staví stylem „lepší něco než nic“, takže zelenou mají i většinou nesmyslné investice, páč je zrovna nikdo neblokuje.
Popravdě řečeno, jaký konkrétní přínos by měla prodloužená trať na Budějovickou, zvláště pokud vede souběžně s metrem? Tady mě napadá leda snížení náporu na „Céčko“ po otevření „Déčka“, že by snad někteří dojíždějící přesedali na tramvaj na Pankráci místo dále v centru? A co ty auta, která si udělala z toho dělícího pásu parkoviště – hlavně dále u Budějovické.
Jaký konkrétní přínos má tramvaj třeba po Sokolovské? (A to i když si odmyslíme propojení v rámci celé sítě). Na kratší vzdálenost lidé nechtějí dlouho jezdit dolů a pak zase nahoru, chtějí mít i zastávky blíž u sebe… O kultivaci veřejného prostoru ani nemluvě.
Z urbanistického hlediska docela velký …
Ono to C ve špičkách je hodně plné i bez D (byť většina té zátěže bude stejná, jen přijede D místo busy). Třeba pro cestu na hlavní poštu je pak metro dost nepraktické, na Pankráci se dále staví a spojení jinam než na IPP může být jen přínosem. Samotné Budějovické „náměstí“ už je dnes přeplácané tak, že by sneslo i drobné bourání, a pořád by tam těch lidí bylo dost.
Myslím, že s v článku psalo o uzavření pankráce z důvodu připojování metra D
Zkus přijít na to, jaký je rozdíl mezi tramvají a metrem, a uvidíš.
Třeba na Vinohradech vedou s A souběžně dvě tramvajové tratě. A prázdné nejezdí. Tramvaje zajišťují místní obsluhu, metro „dálkovou“. Sokolovská již byla uvedena.
Tak v roce 2007 zlikvidovali poslední koleje Na Pankráci a dneska to budou stavět zpět. To je fakt něco…
Myslíte, že ty koleje, vytrhané v roce 2007 – a položené někdy před 50+ lety – by byly použitelné při obnově trati? To asi ne, že, tudíž vytrhat by se stějně musely..
Ovšem v povolovacím procesu je to věc zásadní – vyměnit staré koleje za nové (údržba) vs. nová trať
A je ta trať už zrušená? Ona se totiž původně rušit neměla a „jen“ se po ní přestalo jezdit (napřed nebyl hotový jakýsi mostek na Budějovické směr Ryšánka, později už nebyl zájem odpovědných). Dlouho zrušená nebyla, dnes už možná ano a pokud, tak se ptám kdy k tomu došlo?
Tohle není nic nového, takhle to plánovala už minulá Rada.
Minulá Rada plánovala reko ulice Na Pankráci, ale ne současně protažení až na Pankrác.
K Pankraci ok… ale k Budejovicke? To snad ne… tim padem by zmizelo nekolik desitek parkovacich mist ve stredovem pruhu a vzhledem k tomu,ze je v okoli stara zastavba,moznost parkovat v podzemnich garazich neexistuje. Kde tam ti lide zaparkuji??? Zverstva proti autum pokracuji,pritom vsichni vedi,ze se bez nich obejit nelze…
„Tam“ nezaparkují, najdou si parkování jinde. Město nemá povinnost zajistit (nejlépe bezplatně) pro každého parkování u baráku.
Bez auta se úplně v klidu obejdu. Především v Praze auto prakticky není třeba. Než se starat celý rok o auto, řešit, kam ho dám, vysoké náklady a cena ve městě někde okolo 6 kč/km atd., je lepší párkrát za rok jet taxíkem – zbytek lze bez problémů odjezdit MHD. 90 % jízd autem v Praze je naprosto zbytečných!
Někteří tvrdí že to mají autem rychlejší. To je asi těch 10% kteří mají specifickou cestu která je opravdu pomocí MHD náročná a pomalejší. Nicméně jak říkáte, mezi dvěma libovolnými body v Praze se v 90% případů dostanete pod hodinu. Ještě to chce dořešit dojíždění mimopražských, postavit dostatek záchytných parkovišť na okraji Prahy nebo dále u železničních stanic a městu se dost uleví.
Ano, velká část kromě nákupů argumentuje, že autem je to rychlejší. Jenže… to je taky diskutabilní – někde to je tak, že 10 min jedu a 10 min hledám místo na parkování. Pak zaparkuji na místě, kde se to nesmí nebo blokuji někoho jiného při výjezdu – pořád musím sledovat, jestli mě někdo neodtahuje nebo parkuji u obchoďáku a každý 3 hodiny vybíhám ven objet kolečko, abych nemusel platit. A když už nějaký ten čas ušetřím, tak ho pročumím do mobilu. A dobrý je též argument „čas jsou peníze“ – v MHD sice strávím většinou více času než v autě,… Číst vice »
„Rychlejší“ a „pod hodinu“ opravdu není totéž.
A zase jeden, co vnucuje svůj světonázor všem ostatním, jako by to byla jediná pravda. Jestli je auto v Praze potřeba či nikoliv je rozhodnutím každého jedince. Bohužel slavná pražská MHD není zdaleka takové terno, jak popisujete. Na dojíždění do práce a z práce po pravidelné trase je to asi smysluplné, ale pokud opravdu jezdíte po Praze na různá místa, která navíc potřebujete zkombinovat v jednom okamžiku, tak je MHD naprosto nepoužitelná. Trasování je obvykle přes centrum nebo k nějakému metru, dost chybí tangenciální linky jezdící ve stejných intervalech jako spoje do centra. Navíc, zejména v okrajových částech dne či… Číst vice »
Nevím, jak jste přišel na to, že někomu vnucuji svůj světonázor. Klidně si jezděte autem nebo choďte pěšky. Osobní svoboda však končí tam, kde začíná svoboda druhého. Pokud jste použil svoboda, velmi často se s tímto slovem nevhodně spojuje i pojem demokracie. A to mj. znamená, že menšina se přizpůsobuje většině – tzn. jednoznačně větší prioritu v tomto případě by měla mít tramvajová trať, neboť v daném místě ji zcela jistě bude využívat více lidí než je majitelů parkujících aut.
Demokracie je, když dva vlci a jedno jehně hlasují, co bude k večeři, že 🙂
Klasicky opomíjíte fakt, že svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhých. Takže to, jestli pojedete autem, není jen vaše věc, nýbrž i věc všech ostatních, které intenzivní IAD poškozuje (hluk, zplodiny, kontaminace veřejného prostoru, ohrožení chodců, degradace lokalit k bydlení, parcelace komunálního prostoru atd.).
Vaše pojetí svobody odpovídá některým banánovým republikách. Já bych se s dovolením inspiroval poněkud jinde.
Uvědomujete si, že existuje spousta těch, které externalitami (jež z části jsou podobné těm, jež vyčítáte IAD, ale objevují se i nějaké další) zatěžuje i hromadná doprava?
Ano, ale v prepoctu na cestujiciho mnohonasobne mene, protoze v aute jede obvykle jeden clovek a v tramvaji 40.
Jak chcete absolutně na cestujícího rozpočítávat třeba hluk? Už jen veličina, v níž se měří, má exponenciální průběh. Nerespektování dopravního značení (a často i semaforu) řidiči MHD, vynucování si přednosti v jízdě — to také nějak chcete přepočítávat na cestujícího? A to zcela pomíjím vágusy a různé jiné existence v okolí větších stanic a terminálů MHD, různá nevábná zákoutí, drobnou kriminalitu atd.
Zamlčujete ovšem, že největší nepořádek se obvykle objeví v místě, kde bylo třeba 2 dny zaparkováno vozidlo, po jeho odjezdu.
Většina toho co zde píšete jsou jen vaše smyšlenky, oproti VHD jsou řidiči MHD andílci, co se týče respektování značení. Bodejť jsou také pod přísnějším dohledem, GPS, tachografy… Nerespektování semaforu je uváděno často a pak vidím, že ti lidé neumí číst tramvajové návěsti (jakože by z autoškoly umět měli). Co se týče hluku tak jedna věc je maximální hladina, druhá věc délka expozice. Bydlím u frekventované komunikace a autobus 4 minutuy nic, bus, pár minut nic atd. Auta. Nekončí nikdy. Doslova. A zhruba co 10 minut někdo mlátí do klaksonu, zhruba za stejnou dobu hvízdají gumy, co chvíly někdo s… Číst vice »
Zeptejte se Pražáka, na co v Praze potřebuje auto: 90% vám řekne, že auto potřebuje na to, aby si dovezlo ze supermarketu za městem vody a pivo. Vody v kohoutku je zatím dost, v Praze je jedna z nejlepších vod v ČR a pivo… pokud nevypiju 6 piv denně, tak si je zvládnu přinést v tašce… Pche
Navíc díky rozšíření služeb doručování nákupu už ani není potřeba jezdit nakupovat tím autem. Z domova si to naklikáte a přivezou vám to v autě spolu s třeba 30 dalšími nákupy, takže se v ulicích mohou ušetřit desítky aut.
Máte pravdu, těmito nákupy padá i argument, že autem šetříte čas… přijet domů z práce, pak jet nakoupit do obchoďáku, zase domů… nakoupím si cestou z práce a pokud chci opravdu ušetřit čas, tak si nechám nákup přivézt domů a ušetřím min hodinu pobíhání po obchoďáku + cesta + parkování. Zejména po Praze vám nákup přivezou domů za pár korun.
Pánové Krokousi a Tichavský, kolik máte dětí a nemohoucích příbuzných? Já jako svobodný bezdětný v Praze bez auta taky fungoval…
No vidíte a my to zvládáme i s dětmi. Asi je někde chyba…
Hm, jet s nemocným dítětem na pohotovost tramvají je fakt lahoda, dtto s vsoce těhotnou maželkou, devadesátiletou babičkou, velkým nákupem atd. Kromě toho máme tak nezodpovědné babičky a dědečky, že cesta do jejich špatně zvoleného bydliště pomocí VHD trvá minimálně trojnásobek doby, než autem – pravda, to už se vykytujeme za hranicí Prahy. Já souhlasím s tím, že řada jízd aut po Praze je zbytných, ale netlačte tu tyhle militantní názory, že pražáci nepotřebují auto. Žijeme v jedné z nejbohatších zemí světa a k tomu logicky patří i to, že lidé se chtějí pohybovat kupodivu i mimo trasy VHD. Jestli… Číst vice »
Je fakt veselé, jak pražáci vyřvávají že auto není potřeba a zároveň brečí že aby jim před barákem namalovali modré zóny (kde ještě nejsou), protože nemaj kde zaparkovat když přijedou z práce.
Zaprvé to je o snaze. Znám lidi, kteří tvrdí, že to nejde. Vím že to jde zcela bez problémů a většinou jsou to jen výmluvy (existuje třeba taxi, když potřebujete na pohotovost, do ceny auta se vejde hodně jízd taxi). Pochopitelně mimo Prahu je věc jinde o tom nehodlám polemizovat, ale to také není zásadní problém Prahy. Hlavní pointa je v tom, že neexistuje právo stát se svým autem na ulici. Je místo? OK. V Praze už ale prostě není místo. Spousta lidí si platí parkovací dům a vlastně není moc fér když jiná zabírá veřejné místo a odmítá též… Číst vice »
A kolik je skutečně takových „nemohoucích“, jakými (dost planě) argumentujete, a kteří zároveň mají auto a jsou schopni je řídit?
Kdyby jezdili jen oni + nějaká další vozidla, která jsou opravdu potřebná (IZS, zásobování, služby, taxi, atd.), byla by Praha co do IAD poloprázdná a projelo by i víc dopravních prostředků VHD v kratších intervalech a mnohem rychleji.
Těch nemohoucích – co neřídí a musí je vozit po lékařích příbuzní – je zrovna v Praze celkem dost. Jinak viz moje odpověď Krokousovi.
Těch Vašich „celkem dost“ ovšem ani zdaleka není většina, navíc existují i taxislužby, které podobné situace umějí řešit i pro nemotorizované jedince: ale uznávám, že MHMP velice „zaspal“ (a zjevně „spí“ i dále) právě třeba v budování a podpoře projektů nabízejících levnou dopravu potřebným v takových situacích, jak je tomu v už hodně menších městech v ČR – pražské pouhé tři autobusové linky pro „vozíčkáře“ ty specifické problémy, na které poukazujete, rozhodně uspokojivě neřeší (a ani k tomu nejsou určeny).
Podle jaké logiky mají automobilisté právo zabírat veřejné pozemky parkováním (a nejlépe snad dokonce bezplatným) svých soukromých vozidel?
Podle jaké logiky můžete chodit po chodnících na soukromých pozemcích?
Nevím nic o (veřejných) chodnících na soukromých pozemcích – můžete to nějak konkretizovat?
A? U nás se tady do ulice vejde asi 25 aut a bydlí tu několik set lidí, z opačné strany se dokonce nedá parkovat vůbec. Prostě poblíž není kde zparkovat. Přestavte si že se bez aut drtivá větina obejde. Neexistuje právo mít kde zaparkovat na ulici poblíž bydliště. Místo je – OK, není – smůla. Pro město ani není vhodné to podporovat, už teď je město přetížené. Omezovat auta VE MĚSTĚ není zvěrstvo, je to nutnost. Zvěrstvo je, když lidi co jsou liní udělat kro pěšky zamořují mesto exhalacemi, hlukem a železnými miláčky rozestavěnými po parkovištích, chodnících, jízdních pruzích, na… Číst vice »