Praha začala připravovat novou tramvajovou trať na Václavské náměstí

Stavba tramvajových kolejí mezi starou a novou budovou Národního muzea (léto 2018). Autor: Ondřej Kubát (DPP)Stavba tramvajových kolejí mezi starou a novou budovou Národního muzea (léto 2018). Autor: Ondřej Kubát (DPP)

Nová Rada hlavního města Prahy udělala první krok k tomu, aby se na Václavské náměstí vrátily tramvaje. Na svém dnešním

Nová Rada hlavního města Prahy udělala první krok k tomu, aby se na Václavské náměstí vrátily tramvaje. Na svém dnešním zasedání schválila přípravu rekonstrukce stropní desky stanice metra Muzeum a prověření nosnosti vestibulové desky stanice Můstek u výstupu do Vodičkovy ulice.

Jde o jeden z plánů v programovém prohlášení nové koalice, která by jej chtěla dokončit ve svém volebním období. Nová trať má propojit Vinohradskou třídu s tratí vedoucí přes Václavské náměstí mezi ulicemi Vodičkova a Jindřišská.

Jsem velmi rád, že jsme učinili první kroky k realizaci tolik zásadního spojení v centru města, které umožní odlehčit přetížené tramvajové síti v centru města a vytvoří staronová spojení, která v Praze tolik chybí. Nová trať pomůže ke stabilizaci provozu a umožní rozvoj tramvajových tratí na okraji města, neboť současná kapacita v centrálním úseku již neunese více spojů a při sebemenší mimořádnosti dochází k totálnímu kolapsu centrálních křižovatek. Vytvořením nové alternativní trasy v centru tak zvýšíme spolehlivost celé sítě,“ sdělil náměstek primátora Prahy Adam Scheinherr.

Podle něj je potřeba prověřit polohu a rozměry stávajících výstupů z metra pro dobrou návaznost přestupu metro – tramvaj. „Kolem výstupů byla sice historicky vedena tramvajová trať, avšak dnes platí významně odlišné předpisy stanovujících polohu pevných překážek v její blízkosti tratě,“ dodal Scheinherr. V předstihu je možné také podle něj zajistit přípravu napojení stavby na stávající tramvajové trati v ulici Škrétova/Vinohradská a Vodičkova/Jindřišská a koordinaci všech prací souvisejících s výstavbou nového kolektoru v prostoru Václavského náměstí.

Plán na návrat tramvají na Václavské náměstí vytvořil už v minulém volením období Institut plánování a rozvoje (IPR).  Kvůli tomu vznikla i 70 metrů dlouhá kolej u Národního muzea, mezi variantami jsou i tři možné trasy podél hlavního nádraží.

Tagy Adam Scheinherr Dopravní podnik hl. města Prahy muzeum Národní muzeum spojení Vinohradské a Václavského náměstí tramvaje na Václavské náměstí Vinohradská
11 komentářů