Povodí Vltavy si vyrobilo první remorkér s pontonem, připravuje další
Remorkér Zdeněk s tlačeným pontonem, který si loni samo vyrobilo Povodí Vltavy pro práci na Orlíku, bude mít dvojče. Aktuálně
Remorkér Zdeněk s tlačeným pontonem, který si loni samo vyrobilo Povodí Vltavy pro práci na Orlíku, bude mít dvojče. Aktuálně se jeho výroba připravuje a zpracovává se k němu dokumentace. „Nahradíme jím technicky zastaralé plavidlo, jehož generální oprava by byla nerentabilní,“ uvedl mluvčí Povodí Vltavy Hugo Roldán.
Nové plavidlo v podobě remorkéru a tlačené vany by mělo být hotovo v roce 2022. Podle Roldána výrobce zatím není znám, nicméně je možné, že si Povodí loď vyrobí samo, jako tomu bylo u Zdeňka. „Tlačný remorkér s tlačeným pontonem jsme vyrobili poprvé,“ říká Roldán.
První plavidlo vzniklo v dílnách závodu Horní Vltava v Českých Budějovicích, slouží ale závodu Dolní Vltava na Orlíku, který už je v rajonu dolnovltavských. Dolů po vodě se dostalo po nové vltavské vodní cestě, šlo přitom zřejmě o největší nákladní plavidlo v těchto místech, délka celé sestavy je přes 30 metrů. Větší jsou na horní Vltavě pouze dva hlubocké parníky, které vozí výletníky. Nákladním lodím hornovltavská cesta běžně neslouží.
Plavidlo vybavené hydraulickou rukou slouží na Orlíku mimo jiné i ke zpracování a odvozu dřeva z těžko po souši dostupných míst. I plánované druhé plavidlo má sloužit na Orlíku. Menší pontony vyrobil závod Horní Vltava i pro vodní nádrž Hněvkovice, která leží mezi Hlubokou nad Vltavou a Týnem nad Vltavou.