Povodí Vltavy si vyrobilo první remorkér s pontonem, připravuje další

Remorkér s tlačeným pontonem na Orlíku. Autor: Zdopravy.czRemorkér s tlačeným pontonem na Orlíku. Autor: Zdopravy.cz

Remorkér Zdeněk s tlačeným pontonem, který si loni samo vyrobilo Povodí Vltavy pro práci na Orlíku, bude mít dvojče. Aktuálně

5 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
noerf

Mohl by mi někdo vysvětlit výhodnost tlačeného pontonu oproti taženému. Logicky předpokládám, že tažený ponton má menší odpor vody. Nenapadá mě totiž ani jedna vyjma technického řešení, že by tím byla přetížená záď, kde je pohon.

Pampara

Vodní víry. Víří tak mocně, v oblasti za šroubem, že odpor taženého prámu oproti tlačenému vzrůstá o desítky procent. Čím je méně vody pod kýly, tím se situace pochopitelně ještě zhoršuje.

Martin V.

A taky na řekách je u každého vlečného člunu potřeba obsluha, která kormidluje. Naopak tlačné soulodí tvoří tuhý celek a stačí mít obsazený jen remorkér. Tlačné čluny jsou pak jen „vany“. Případné dokormidlovací zařízení na přídi tlačného člunu je ovládáno z remorkéru.

Arimatejsky

Lodní šrouby a kormidlo na zádi celé sestavy umožňují lepší manévrovací schopností, obdobně jako řízení zadní nápravy u pracovních strojů (kombajn, ještěrky).

Martin V.

Pěkné! A další technické parametry jako šířka, ponor, použitý motor nejsou známé? Vypadá to, že v komorách mají ještě rezervu.