dkv-spojujeme

Dodávka obřího trajektu pro spojení do Irska nabírá zpoždění

Irský trajekt W. B. Yeats v německé loděnici. Autor: Irish Continental GroupIrský trajekt W. B. Yeats v německé loděnici. Autor: Irish Continental Group

Když byl v lednu křtěn a spouštěn na vodu, byla to velká sláva. Nyní naopak zbrusu nový trajekt W. B.

Když byl v lednu křtěn a spouštěn na vodu, byla to velká sláva. Nyní naopak zbrusu nový trajekt W. B. Yeats představuje pro irskou skupinu Irish Continental Group spíše starost. Skupina jej objednala pro svou dceřinou firmu Irish Ferries v severoněmecké loděnici Flensburger Schiffbau-Gesellschaft.

Trajekt určený pro cesty mezi Irskem a Walesem a Irskem a Francií měl původně dorazit do Dublinu už v květnu a následně začít linky obsluhovat. Dosud ale není hotov a neobjevil se ani v jízdních řádech pro příští měsíce.

Podle webu NIFerry Site by se nicméně mohl v nejbližších dnech začít testovat na moři a do provozu se dostat ještě před koncem roku. Tím by výrazně pomohl uspokojit velkou předvánoční poptávku. Podle serveru na pokrok ukazuje mimo jiné kouř z komínů, který se objevil nad dokem, kde loď stojí.

VIDEO: Spouštění lodě W. B. Yeats na vodu

Nové plavidlo za 150 milionů eur (cca 3,8 mld. Kč) bylo spuštěno na vodu koncem ledna a pokřtěno po irském básníkovi. Paluba pro automobily nabízí tři kilometry parkovacích pruhů, kabiny pojmou 1800 cestujících.

Ještě o něco větší pak má být jeho dvojče, které si firma letos objednala u stejné loděnice za 165 milionů eur (4,1 miliardy korun); má být dodáno v roce 2020. Nákladová paluba má disponovat více než 5600 metry pruhů pro automobily, což představuje zhruba 330 kamionů nebo 1500 osobních vozidel.

Tagy Irish Ferries Irsko loď trajekt
Žádné komentáře