Autobusová akvizice desetiletí na českém trhu je potvrzena. Nadnárodní skupina Transdev dnes deníku Zdopravy.cz potvrdila, že koupila v polovině srpna uskupení 3ČSAD. To zahrnuje společnosti ČSAD Havířov, ČSAD Frýdek-Místek, ČSAD Karviná; součástí akvizice je i firma Bus Management. Konkrétně se transakce uskutečnila mezi společností Transdev Česká republika a dosavadním majitelem CIDEM Hranice.
Díky akvizici zaměstnává nyní český Transdev, který vstoupil na tuzemský trh teprve v roce 2018, téměř 1350 lidí a disponuje bezmála 600 autobusy. Uskupení 3ČSAD působí především v Moravskoslezském kraji a se svými 1100 zaměstnanci, 410 autobusy a 75 kamiony je předním provozovatelem veřejné dopravy v Moravskoslezském kraji a ve městech Havířov, Karviná, Orlová, Frýdek-Místek a Hranice. Akvizicí tak vzniká jeden z největších autobusových dopravců v zemi.
„Tato akvizice je pro Transdev v České republice zásadní událostí a jednoznačně řadí Transdev mezi čtyři přední hráče v oblasti veřejné autobusové dopravy na českém trhu. Těšíme se na setkání s našim novými zákazníky a partnery a na přivítání všech nových zaměstnanců Transdevu. Společně s 3ČSAD budeme stávající služby integrovat a zároveň se zaměříme na vývoj nových služeb pro naše zákazníky,“ uvedl Christian Schreyer, generální ředitel pro severní a střední Evropu skupiny Transdev.
„V návaznosti na úspěchy ve veřejných zakázkách v roce 2018, je akvizice 3ČSAD dalším skvělým příběhem, který umožní Transdevu pokračovat v růstu podnikání v České republice. 3ČSAD je uznávaným obchodním partnerem s dlouholetou vysokou úrovní poskytovaných služeb. Těšíme se, že spolu se zaměstnanci 3ČSAD budeme dále rozvíjet podnikání skupiny Transdev v České republice,“ doplnil Radim Novák, generální ředitel pro Českou republiku. Prodávající a kupující se dohodli, že nezveřejní hodnotu transakce.
Akvizici naznačovaly už personální změny, deníku Zdopravy.cz ji už v pondělí potvrdily zdroje z trhu.
Doufám, že nám zůstanou ty klimatizované autobusy, které jsme si vybojovali.
Zajímalo by mě, zda dojde ke skutečnému ovládnutí skupiny v tom smyslu, že prostě jako dopravce bude uváděn Transdev a tedy 3CSAD formálně zanikne, nebo zda zůstanou jako „dcera“ Transdevu – podobně jako CSA vlastněné SW či Arriva pomocí DB….
Když bude Transdev vlastnit 100 %, tak bude 3ČSAD plně ovládat, na názvu snad nezáleží.
Takže nejen přepravní kapacita, ale i zázemí. Zlín má o starost méně.
jak souvisí 3ČSAD se Zlínem?? myslíte, že budou ve Zlíně fungovat se zázemím ve F-M?