Postavte konečně Radlickou radiálu, žádají místní lidé v petici. Praha zvažuje změny
Radlická radiála na Zlíchově. Foto: radlickaradiala.info
Dlouho plánované propojení obou pražských okruhů blokují snahy o úpravu projektu. Některým místním obyvatelům dochází trpělivost.
Tohle je typický příklad, že co je dobré pro jednoho není dobré pro druhého. Zhouba téhle společnosti je v tom, že jsme si autíčkáře těžce rozmazlili a ti teď nechtějí vidět škody, co způsobují a naprosto je odmítají. Je to podobné jako v dobách před francouzkou revolucí, kde rozmazlená šlechta odmítala platit daně a král musel plnit státní pokladnu odíráním obyčejných lidí až to vyústilo v revoluci. Dnes v podobě rozmazlené francouzké šlechty máme autíčkáře a nevíme si s nimi rady. Asi budeme muset stejně jako tehdá ve Francii počkat, až se to vše zhroutí. Jinak já jsem též podporovatel… Číst vice »
Argument, že postavená silnice mj. sníží konkurenceschopnost MHD, je fakt parádní … Ach jo … No, ale když tady v diskusi vidím někoho tvrdit, že autoprovoz je potřeba ztížit a ne ho zjednodušovat …
Kromě jiného, MHD je brutálně dotovaná věc, automobilisté jezdí za svoje. Je dobré to občas připomenout.
A také skutečnost, že aut je v Praze statisíce a jejich majitelé jsou tedy značná skupina lidí … opakuji lidí … nejsme untermensch. Furt nám nějaký socialista chce vykládat, co je pro nás lepší způsob dopravy.
Automobilisté nejezdí za svoje, automobilismus je brutálně dotované věc. Lidí, kteří chodí pěšky, je víc, než majitelů automobilů. Možná i majitelů kol může být víc, než majitelů automobilů. Lidí dopravovaných MHD je podstatně víc, než lidí dopravovaných auty.
Automobilová doprava v Praze je extrémně protežovaná. Tvrdit, že automobilisté jsou untermensch je chucpe. Je to přesně naopak, řidiči aut mají obrovská privilegia.
Nikdo vám nechce vykládat, co je pro vás nejlepší způsob dopravy. Jenom se vám snažíme vysvětlit, že si máte jezdit, čím chcete, ale za své. Tj. beze všeho toho protežování aut.
a ta dotace tech autickaru teda spociva v cem? dockame se konecne odpovedi?
Výstavba a údržba infrastruktury, kterou využívají a kterou neplatí. Neplatí negativní externality – ekologické škody, dopad na zdraví, hluk. Jsou neustále upřednostňováni na úkor ostatních – silnice a jejich rozměry, tolerování nedodržování zákonů, upřednostňování na řízených křižovatkách, při opravách apod.
neplati … tolerovani nedodrzeni zakonu … uprednostnovani na krizovatkach … atd atd 🙂
😀 co dodat … vam nekdo ublizil? ze v sobe chovate takovou miru agrese, nenavisti, frustrace a toxicity? 🙂
Chlapče, vem si prášek a běž trollit jinam.
Jirsák netroli?
Ne, já jenom popisuju skutečný stav věcí.
Tolerování nedodržování zákonů se týká i chodců. Pokuta za vstup do vozovky na červenou, kdo jí kdy dostal? Kdyby to byl řidič, tak jízda na červenou je mnohem častěji pokutována a jsou za ni i vyšší tresty. Tak jakápak podpora….
Tipoval bych, že přecházení na červenou je pokutováno častěji, než parkování tam, kde je parkování zakázáno. Každopádně chodec, který přechází na červenou, ohrožuje jenom sám sebe. Řidič jedoucí na červenou ohrožuje především všechny okolo.
A mimochodem, chodci přecházející na červenou jsou právě symptomem toho, že jsou upřednostňována auta. Ten semafor je tam kvůli autům, a červená chodci svítí i když nic nejde v kolizním směru také kvůli autům. Protože co kdyby nějaké auto náhodou jelo.
Jaywalking je základní lidské právo. Současná právní úprava zvýhodňuje bezohledné egoisty, kteří jen a jen pro svou lenost a rozežranost zabírají více něž 80 % uličního prostoru, zamořují město hlukem a jedovatýán smradem. Světelná signalizační zařízení jsou na křižovatkách instalována jen a jen protože řidiči jsou igniranti, kteří si vytírají zadnice zákony této země a způsobují na křižovatkách nehody. Zdržování chodců pro bezohlednou ignorantskou aroganci zoufalců, kteří potřebují tunu a víc kovů a plastů k tomu, aby měli pocit, že mají delší penis, je nemorální a neomluvitelné.
O externalitách (nikoliv existenci, ale míře/ceně) se můžeme hádat, ovšem budování silnic je fakt. Na druhou stranu, alespoň jejich část by stát musel budovat a udržovat stejně – kvůli policii, hasičům, záchrance, VHD, vojákům… jistě, asi by to „spravila“ řádově polovina nákladů či tak nějak. Fakt ovšem je že kvalitní silniční spojení je stimulační (místy až nezbytný) prvek ekonomického rozvoje (služby, drobné podnikání).
Nikdo neříká, že stát a obce mají přestat silnice udržovat a budovat úplně. Ale všechny ty městské okruhy, dálnice, rozšiřování silnic, parkovací domy – to se nestaví pro IZS a VHD.
Tu stimulaci ekonomiky nezajistí kvalitní silniční spojení, ale kvalitní doprava. A v Praze je největší překážkou kvalitní dopravy množství osobních aut. Když se podaří v Praze omezit množství aut, zlepší se tím doprava.
a ta dotace tech autickaru teda spociva v cem? dockame se konecne odpovedi?
RR je potřeba jako sůl – dostat se dneska odkudkoliv z levobřežní části Prahy na MO je horor. Podepisuji petici.
Podle současného návrhu se zácpy jeste zhorší. O tom nikdo nepochybuje.
Bydlím na dohled od Radlické ulice, asi 500 metrů na kopci nad ní. Když fouká vítr z té strany, provoz aut po ní trochu slyšíme, nic víc. Teoreticky bych měl být rád pokud se někdy radiála zprovozní, protože by se provoz dole měl „zklidnit“ – přesto doufám, že ji nikdy nepostaví. Pokusím se vysvětlit proč. Za prvé, dopravní indukce je skutečnost a nechápu, proč se jí tady někteří diskutující vysmívají. Takové to „skočíme do auta a po radiále tam budeme co by dup“. Jenže tyhle jízdy znamenají, že na tu radiálu musíte někudy (tedy hustě obydlenou oblastí) dojet, zase z… Číst vice »
Dopravní indukce je asi taková skutečnost jako podpora či nenávist k jaderné energetice. Někteří věří tomu, někteří onomu. Dokonce i celé státy se diametrálně odlišují postoji. Takže to že je to fakt může říct jen člověk ktrý si neumí představit že by někdy nemusel mít pravdu. Ti kteří indukci (dopravní!) formulovali k ní připojili mnoho podmínek. Jak jste se vypořádal se zjišťováním toho zda zde platí či neplatí? Odhadem, či dokonce vírou, že??
Podpora či nenávist k jaderné energetice je postoj člověka, plynoucí z informací a hodnot, které ten člověk vyznává. Dopravní indukce je fakt, na kontextu závisí pouze to, jak bude silná. Jaké podmínky k ní podle vás někdo připojil? Ona totiž plyne přímo z principu nabídky a poptávky, na kterém je založená celá tržní ekonomika, takže tvrdit, že má mnoho podmínek, je dost odvážné.
Pane bože.. slituj se nad českým národem a zařiď Superuklidňující a dostupnou eutanazii všem vypatlanym mozkům… Děkuji předem.
Na jedne strane k jiste indukci dopravy na novych kapacitních komunikacich dojde, na strane druhé samozrejme dojde i k poklesu dopravy v bezne ulicni siti (to uz vymitaci dabla nereknou neboť to se do jejich ideologie nehodi). Ale zijeme v 21. stoleti a casem jiste bude mozne regulovat dopravu napr. mytem ve spickovych casech, prip. odstupnovane podle bez/emisnosti. Proste potrebujes si dovezt pozadi do kancelare mezi 7-8h starym sazometem, zaplat 200,-. Mas EURO7? Zaplat 100,-. Mas BEV? Jedes zadaco… Například…
Jenomze mluvime o hlavnim meste s 1.4 miliony obyvatel. K poklesu dopravy v bezne ulicni siti dojde na zacatku, ale do 3 let bude v bezne ulicni siti jezdit stejne mnozstvi aut jako pred vybudovanim radialy.
Plati jednoduche pravidlo. Cim vice aut, tim se rychlost dopravy zpomali. Cim vice MHD, tim se rychlost dopravy zrychli.
Souhlas, na druhou stranu nejde zakázat auta komplet, ani by to nebylo dobře. Mýto je jedním že správných kroků, jak auta omezit, nemá ale být v centru, spíš právě v místech jako jinonice a podobných. Pak další doprovodná opatření, která znemožní/zneefektivní objíždění radiály po okolních komunikacích.
plusminus timhle smerem to pujde: https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-amerika-ridici-zaplati-za-vjezd-na-manhattan-23-dolaru-40436095
Samozřejmě. Bude nutné taky vzít někde peníze na stavbu těch silnic respektive na splácení dluhů za ně 😀
zásadní otázka – jste ochotni respektovat, když v Praze z voleb vzejde na základě většinové podpory voličů taková vládnoucí strana/koalice, která bude plnit zadání svžých voličů a preferovat IAD?…
já vím, že je to takové to COBYKDYBY, ale fakticky je akceptace volebních výa
sledků základní šutr demokracie………………
A budete respektovat pak bez řvaní, když ty městské obvody, které IAD trpí nejvíce a rozhodně tam většina lidí autem ani nezkouší běžně jezdit, použijí všechny možné legální způsoby, jak zabránit přespolním tam vůbec vjet?
Tak pokud ti obyvatele „trpicich“ obvodu soucasne na vecne casy vzdají všech vydobytku civilizace (zasobovani, vypousteni odpadnich vod, elektřina, voda, plyn, telekomunikace, pouzivani motorových vozidel kdykoliv a kdekoliv atd.) tak bych asi nebyl proti zakazu vjezdu pro „prespolni“…
No a očividně se to na P1/2 nesnaží, aby tam jezdili jenom rezidenti.
Aktivisticky pohled na vec je jiny. „Je nas jak do mariase, nikdo nas nezvolil ale rveme hodne hlasite a vas vsechny si vezmeme jako rukojmi tak nas MUSITE poslouchat.“
Myslíte aktivisty v autech, nebo co je tohle za nesmysl?:)
Nemyslim aktivisty v autech.
Nejvíc vyřeší pro mýto pro mimopražské obyvatele.Ale i tak s vybudováním RR velmi souhlasím.
A co mýto pro pražáky, kteří po 17.h a o víkendech zaplní autama okolní vesnice?! Utekl jsem z Prahy před rusákama a moravákama, před zástavbou všeho zeleného, před neskutečným chlívem v Prokopáku… Zacpané silnice jsou auty pražských firem, ale bydlících v satelitech okolo. Auty speditérů (e-shopy,reklamace,vraťte do 30dnů atd), auty s jídlem, auty převozců(uber,wolt,bolt,taxi atd). Uvědomte si, co vše se převáží za nesmysly, např. Alza, auta pošty, rohlíky, košíky aj. Radlická už měla být dávno hotová a daleko dříve měl být severní okruh Prahy.
Navrhuji oboustrané mýtné brány na hranici kraje a to dle trvalého bydliště řidiče. 😀 😀
Experiment se zákazem jízdy z okresu do okresu již proběhl a nesetkal se moc s úspěchem.
Žába na prameni je parkování a vymahatelnost pokut. Nebudeli možné lehce zaparkovat v centrální Praze, nebudou kolony. Každý si rozmyslí, každé ráno cestu do práce s autem. Radlická radiála má smysl.
Rozmyslete si sám, co budete dělat a nesnažte se ovlivňovat a vnucovat ostatním, mimo svých nezletilých dětí.
Hele at si zpátečníci na kolech jezdí kde chtějí a nechají Pražany dýchat. Jsou tu zácpy kvůli vám aktivistům co furt blkujete páteřní stavby. Navic díky vam stejen zachvili bude jezdit timhle jen elektroauta.
Zácpy v Radlické Radlická radiála nemá šanci vyřešit. To může až omezení provozu v Radlické. Pokud už teda někdo chce vybudovat Radlickou radiálu, měl by zároveň naplánovat sérií omezujících opatření pro IAD na souběžných silnicích.
Nevím kde berete toto své přesvědčení, že radiála Radlické ulici (v projektech je označována jako Nová Radlická) neodlehčí. Podle modelů 80+% dopravy na stávající Radlické ulici pohltí radiála. Samozřejmě, že zbývajících 20-% naroste o dopravu z objízdných tras, zejména Karlštejnské, potažmo Jinonické a Peroutkovy.
Problém je, že řidiči zaplní všechno. V zásadě podobný vliv je vidět u Blanky. Problém je, že sice existuje tunel, který dost aut odklonil, ale tím, že nebyly omezeny ty silnice, odkud ze začátku auta zmizela do Blanky, tak Blanka jen přitáhla víc aut. V zásadě není možné stavět nové silnice bez omezování IAD na těch stávajících.
Ale dopravní indukce není žádný ďábel, je to zcela přirozená věc – rozšíříte-li chodníky, bude vám tam chodit více lidí. Postavíte Metro nebo tramvajovou trať, do místa přibude hodně jízd. Přeneseně do lidského života – postavíte školu, školku a další infrastrukturu, začnou se vám tam stěhovat lidi.
Problém je, že v případě aut je to něco vyloženě nežádoucího pro město. Proto je třeba dělat i redukce.
redukci si můžete udělat i vy sám – odstěhujte se na venkov
Město má být pro lidi, ne pro auta.
Zajímavé je že lidi si kupují auta… kolikže jich je v Praze přihlášených? Asi jedno na každého obyvatele?
Ale provoz na Radlické již omezen byl. Nebo si nepamatujete, že se tam před prodloužením tramvajové trati do smyčky Radlická
v roce 2008 jezdilo 2 pruhy v obou směrech? Když omezím provoz na hlavní trase pro 70.000 lidí na Praze 13 směrem do centra a nenabídnu žádnou alternativu, tak se nabízí, že to dopravní situaci zhorší. Jen omezit provoz, pak dalších 15 let slibovat Radlickou radiálu a smířit se s každodenními kolonami od Waltrovky až na Dobříšskou ve mně nevyvolává dojem, že o dopravě v Praze rozhodují lidé schopní činit kompetentní rozhodnutí.
Jen plnili přání jejich nejhlasitějších voličů, kteří je tam svými hlasy dosadili. Nehledě na logiku nebo přání či potřeby většiny.
Ale taková je bohužel politika. Řešení? Nevolte v dalších volbách progresivisty hlásající cykloteror ani cokoliv-Sobě =NIMBY.
Problém je, že Radlická radiála to nevyřeší. A motoristé mají alternativu, metro.
auta do města patří stejně jako jejich řidiči
Samozrejme, ale je rozdil, jestli auta tvori 60% cest autem po Praze anebo 40%
Jenže vy někteří vypadáte (no, myslím obecně řečníky tohoto názoru) že byste toto číslo chtěli stlačit na 10%… to je nereálné.
Bydlím na Praze 13 od roku 1986 a metro využívám denně, ale když už občas potřebuju jet autem, tak bych pro cestu měl rád i alternativu k věčně ucpané Plzeňské s BUS pruhem, po zklidnění věčně ucpané Radlické s tramvají nebo asi nejlepší Peroutkově s retardéry, která prochází rezidenční zástavbou s četnými přechody pro chodce. Jako spojnice pro městskou část se 70.000 obyvateli jsou stávající varianty nedostačující a s ohledem na čilou výstavbu počítám s dalším zhoršováním. Stávající a již mnoho let trvající debata o tom, jestli stavět Radlickou radiálu, mi přijde být už jen surreal.
Omezující opatření na Radlické už proběhla. Kdysi byla 2+2. Takže kapacitně kdysi dostačující silnice dnes nestačí. Stavba Radlické radiály tu už dávno měla běžet.
To asi ano, aspoň částečně (snížení rychlosti, „prahy“ atd.) ale bez té nadřazené komunikace se taková opatření prosazují velmi těžko (a vcelku oprávněně, IZS například bude co, lítat vrtulníkem? všiml jste si někdy kolik to stojí a jaký to dělá kravál?), naopak v rámci takovéto stavby je přesně ten správný okamžik to zrevidovat…
Najděte si info o barrandaku a zejména jeho 4. etapě, prosím. A současně zvažte, jestli Dvorecky most jen pro MHD je od pana Scheinherra to pravé ořechové.
Pokud chce někdo jen blokovat, což některý spolky dobře umí, nemá cenu se s nima vůbec bavit. Rozumím námitce, která něco zlepší, posune kupředu, zlevní. Ale v opačném případě je prostě nutné ukončit diskuzi, třeba s termínem 3 měsíců, rozumné připomínky zapracovat , stavbu prohlásit za veřejný zájem a vydat povolení. To ovšem musí mít primátor koule, což ta houba nemá, protože mu jde o jiné věci. Hřib to nikdy nedotáhne do konce.
Přesně tak
Opět jen dva pruhy v jedno směru.
a kolik byste jich tam , s ohledem na to, kam se připojujou (z jedný strany barandovský most, z druhý strany D5) chtěl? deset?
Přečetl jsem diskuzi, abyste vy nemuseli. Shrnutí: ještě jednu silnici a vše se vyřeší!
Když se ta předchozí „zklidnila“, tak je jasné, že nestíhá.
Okruhy a radialy jsou projektovane jako systém a pokud realizaci casti toho systemu zacneme odsouvat, amputovat a mrzačit tak se to odrazi ve funkcnosti toho systemu. Cely levy breh je k placi. Vsehovsudy 2 radialy. Samozrejme, ze jsou Dejvice ucpane protože dodnes chybi propojeni MO na Evropskou. Samozrejme, ze se doprava vali přes Petriny a na Bile hore stoji kilometrove kolony protože dodnes chybi Belohorska radiala. Samozrejme, ze doprava paralyzuje Radlickou ulici protoze dodnes chybi RR. Je jasne, ze ve spickovych casech to bude postavat i na radiálách a na okruhu ale po zbývajících 22 hodin bude systém fungovat OK.… Číst vice »
Tak až na to všechno budete mít peníze, tak si stavte 😀
Ano a proto na základé nesmyslných připomínek stavbu 2x zdražíme. A o tom to je.
Nojono, holt ve svatém boji je každý prostředek dobrý, žeano…
Vy sám jste tu vypsal stavby za zhruba 60 miliard. Já mohu připojit pár dalších. Zkapacitnění MO na SV (=tunel pod Malešicemi a Libní) + 80 miliard, tunel Holešovičky + 20 miliard, tunel Muzeum a IPP + 50 miliard.
Výhrady, že Praha v rozpočtu nemá volných 200+ miliard a navíc že zmíněné stavby problémy nevyřeší, vypořádáte vulgárními osobními útoky. Takovej demokratickej diskusní standard milovníků výfuků.
Doufám, že budete takový geroj, až vám někdo naprojektuje usti tunelu pod oknem.
Ze zasady se nestehuji do mist, kde se projektuji usti tunelu.
Jojo, a vsem investorum do levnych nemovitosti kousicek od Prahy by tedka chteli stavet za dvorkem nejakej SOKP 520 ci kyho vyra…
Strasni previti na tom MD, takhle chtit lidem za dvorkem postavit dalnici… Cooo, ze to tam bylo planovany uz za komara? Teda zatraceni komunisti, takhle tem lidem najednou zpetne znehodnotit investici…. 😀
Lol, tak tímhle komentářem jste se dobře odkopal. 😅 Zrovna od Vás bych tak nějak čekal, že při volbě nemovitosti budete svědomitější. Tak doufám, že vše dobře klapne a lidé jako Vy konečně sklidí úrodu v podobě realizace dávno plánovaných projektů.
A zácpy v Dejvicích, když se dá sjet do Blanky na Břevnově?
Nerozumim vasemu vykriku. Zkuste preformulovat.
Radlická radiála, tak jak je navržena a požadována, nebude fungovat. Obyvatelé Radlic a Jinonic si od její stavby slibují přínosy, které nemůže poskytnout.
Západní předpolí barrandovského mostu je už dnes saturováno, víc aut už nepojme. Poslat tam dvěma pruhy další tisíce vozidel způsobí jedině dopravní kolaps. Řešit se to bude uzavřením vjezdu do tunelu, který začnou motoristé objíždět po povrchu.
Výsledek celé akce by byl zhruba 20 miliard v čudu, a stále stejné kolony v Radlické.
A nikdo si toho dosud nevšiml, až vy.
Jiní si toho také všimli. Jen vy jste se rozhodl tuto skutečnost ignorovat.
Všiml si toho například pan Kumpošt z ČVUT.
https://radlickaradiala.info/download/studie-bmm-dobrisska-201811.pdf
A co předpoklad, že to budou do značné míry tatáž auta, která dnes saturují Radlickou a celé údolí od Motola přes Košíře až na Smíchov (obojí každodenní skorokolaps) a pak stejně přes předpolí Barranďáku pojedou, jako teď. S RR projedou k MO segregovaně a po většinu dne plynule. Špičky bohužel problém samozřejmě budou. Už jen z toho důvodu, že lidnatost Prahy a satelitního prstence okolo se pomalu šplhá ke dvěma milionům. Velká část té masy se dává den co den do pohybu s převažujícím radiálním směřováním.
Přesně. A ty samý, co plní Klikatou a Plzeňskou. Jsou to auta, který potřebujou přes most a který tam poskakují po výše uvedených ulicích.
K současným zdrojům aut přibydou 2 nové pruhy. Je možné, že primární volba bude tunel. Ale ve chvíli, kdy se výjezd z tunelu začne zpomalovat, tak motoristé začnou kolonu předjíždět současnými komunikacemi.
Byl bych ochoten té neskutečně drahé stavbě přiznat právo na existenci, kdyby se souběžně připravovalo razantní omezení průjezdu současných povrchových komunikací. Ale to se neděje, všude se předpokládá, že se RR přidá bez jakéhokoliv omezení. Stejně jako se přidal tunelový komplex Blanka, díky kterému na Severním městě kolabuje autobusová doprava, protože na komunikacích došlo ke skokovému navýšení počtu aut o desítky procent.
„razantní“ omezení na ulicích můžete udělat prakticky jen omezením rychlosti, jinak (celkem oprávněně) vzkřiknou obyvatelé té ulice že se k nim nikudy nedá dostat…
Á, pán je odborník…. Dejte sem odkazy na studie, které jste v tomto zadal, neboprovedl.
Nic jsem nezadával, ani jsem nic neprováděl, od toho máme městské úředníky a volené zástupce. Jen umím číst co si Magistrát v roce 2017-18 zadal na ČVUT u pana Kumpošta. Vyjádření, které hledáte, naleznete na straně 81.
https://radlickaradiala.info/download/studie-bmm-dobrisska-201811.pdf
A to že se ti lidé dostavají na Barrandovský most Radlickou ulicí místo radiály jste se nevšiml?
No všiml jsem si třeba toho, že Střížkovskou, což je takhle mrňavá ulice chytří motoristé chytře předjíždění kolonu na Liberecký. Nevidím jediný důvod, proč by to mělo být v Radlicích jinak.
No, takže ono je to malou, delší a těsnou uličkou rychlejší než po hlavní? Sakra, čím to může být… nepokusil se takhle náááhodou někdo tu hlavní „zklidňovat“?
Barrandovský most je přetižený protože není kompletní okruh který by zátěž rovnoměrně rozložil. S neexistencí kompletního SOKP se problém násobí.
Cože? Kde na jihu Prahy „není kompletní okruh“. Jaká stavba, která by měla nějaký vliv na Barrandovský most, podle vás chybí? Tohle je dost pitomá výmluva.
Radlická je šíleném technickém stavu. Nechápu, že ze strany TSK už před lety nebyla provedena celková rekonstrukce povrchů. Plánuje se vůbec v dohledné době? Má někdo nějakou informaci?
Jako jo, Radlická je totálně ucpaná. Na druhou stranu, teď funguje jako tlumič aut od D5.Jak bude vypadat MO, když tam pohodlně auta bez omezení od Plzně přifrčí ? Nepřesenu se ten problém jen prostě někam jinam ? One more line will fix it ?
Taky se kdysi plánovala radiála až k Vltavě a další silniční most přes ni, někam do Podolí… v jiném návrhu Vyšehradský most měl být silniční i železniční zároveň… Ten Barranďák stejně nebude časem stačit. Jakmile se zvedne kapacita souvisejících komunikací, tak bude úzké hrdlo tam.
Takze je lepsi ten problem nechat v obsluznych komunikacich pro sidliste… Je klidne mozny ze na RR bude muset bejt 50km/h kvuli Barrandaku, pripadne bude ucpana uplne, ale tam si budou ridici prekazet akorat sami sobe navzajem a nebudou tim obtezovat vsechny na Radlicke a Plzenske.
Toto ale není přece přidání pruhu na MO?
V podstatě by mě zajímal rozdíl cen v hloubeném tunelu a na povrchu s různými estakádami. Máte někdo něčím podložený odhad?
Ano, rozdíly odhadovaných nákladů jednotlivých variantních řešení najdete na stránkách http://www.zarr.cz. Je ale fér dodat, že tato čísla je třeba upravit inflačním koeficientem stavebních prací a materiálů za poslední dva roky. Logika věci říká, že.kazda dražší varianta se bude od té levnější lišit v absolutní hodnotě ještě víc, než před těma dvěma roky.
No oni ty estakády především zvyšují hlučnost silnic… tam kde to rozumně jde tak zakopat…
Takových komunikací je potřeba… Bydlím poblíž přetížené Libušské, která je 1+1. V té zácpě stojí i autobusy. Jenže jednoduše ani na jedno nebudou peníze. Není kde brát.
Vy tu píšete jak kdyby jsme byli na Ukrajině. Pred covidem bylo peněz dost a taky se nestavělo. Problém je spíš ze jsme v Česku. Tady se kecá zatímco v okolí se staví.
Vedle v rozhovoru na Novinkách už Svoboda mluví o úsporách a zpomalení výstavby metra D či okruhu. Před covidem byly například výnosy spotřební daně z paliv o 30 miliard vyšší než letos, páč byla vyšší sazba. Od té doby ceny staveb vzrostly. A není to jediná daň, která se pravicově snížila, takže máme schodky ve st. rozpočtu. Ostatní daně jsou dány pevnou částkou, zatímco inflace zvesela roste. Není politicky únosné zdražovat MHD, protože „je těžká situace“ už asi 4 roky a ještě dlouho bude, takže na ni Praha platí čím dál víc. I ve Varšavě platí rezidenti za roční lítačku… Číst vice »
Ne, nejsme zaostala zeme. nastesti. jsme na tom celkem dobre. kdyz prihledneme k tomu, kde jsme pred triceti roky zacinali, jsme na tom vyborne.
btw – mezi ty s nizkou inteligenci radite i sebe?
Předpokládám, že se nejdříve bude stavět východní část MO a RR přijde na řadu tak ve 40. nebo 50.letech. Ideální je stavět v alespoň 15letých intervalech, aby se náhodou někdo nepředřel. Zatím se jim to daří skvěle…
Logicky, stejně jako došly prachy po Blance a trvalo, než se našetřily. Teď metro D, potom snad MO a v přestávkách mezi tím vždy pauza a šetření. Vy máte snad pocit, že ty peníze se tisknou nebo co.
Nepostradate smysl pro humor. To je dobře protože nám na Radlické ulici už dochází.
A pokud jde o vychodni část, asi myslíte Průmyslovou a dál k D5, protože úsek 511 se začíná stavět příští rok.
„Building more roads to prevent congestion is like a fat man loosening his belt to prevent obesity“
malá kapacita kanalizace – je zbytečné stavět novou kanalizaci, lidé by jen kakali víc
nestačí výroba elektřiny – je zbytečné stavět nové elektrárny, lidé by jen plýtvali energií víc
nestačí kapacita škol – je zbytečné stavět nové školy, lidé by byli zbytečně moc chytří
Toto je zcestný argument. Odpad v kanalizaci si nevybírá, kudy poteče. Ovšem pokud kapacita kanalizace aktuálně brání nové výstavbě, tak rozšíření tuto výstavbu umožní. Tyhle analogie jsou zcela mimo.
Stejně jako plánovači 70. let, ani vy nechápete dnes dobře známý jev indukované poptávky v dopravě. Pražský problém není kapacita komunikaci, ale přeplněná destinace. Pokud se chtějí všechna auta natlačit do širšího centra, tak to nemá řešení. A projekty typu RR dělají jenom to, že vytvoří novou atraktivnější spojnici do toho širšího centra.
aaa, magicke univerzalni slovo… indukce.
Bohužel argument proti ní nemáte.
Vyhovaranim na indukovanu poptavku by sme mohli zastavit vystavbu vsetkych novych ciest, dialnic, obchvatov atd. Naco stavat cesty ked po nich budu jazdit auta vsakze?
Realita je ale taka, ze cestna premavka tu bude a uplne sa jej zbavit sa vam nepodari. Preto aj v takych mestach ako Amsterdam, ktora je oproti Prahe mensia, kde je krasne rovny teren s perfektnou infrastrukturou pre kola a obdobne kvalitnou MHD maju postavene 2 dialnicne okruhy. Jeden z tych okruhov ide doslova okolo sirsieho centra mesta a ma 8 pruhov a do samotneho centra mesta ide z neho dialnicny tunel.
Podle všech údajů má ČR víc aut na 1000 obyvatel než Holandsko. A trend se zhoršuje. Nemyslím, že je šťastné tomu ještě pomáhat.
No vidite, to je dalsi argument k tomu, ze cestna infrastruktura v Prahe je nedostatocna. Napriek tomu, ze maju menej aut na obyvatelov, lepsiu cyklo infrastrukturu a kvalitnu MHD tak maju potrebu pre mensie mesto postavit 2 dialnicne okruhy a tunely v centre mesta.
Všiml jste si, že ty tunely máme taky?
Avsak ani mestsky a ani dialnicny okruh dostavany nie, vratane radial. Takze oproti Amsterdamu su tu len tie tunely a vsetko ostatne chyba. V tom amsterdame spojuju vnutorny a vonkajsi okruh 4 dialnicne radialy. V Prahe je ich v dialnicnom standarde kolko?
Nejlepší bude, když se odstěhujete do Holandska.
A kdo na ty vaše stavby bude platit daně?
Jo, ještě k tomu Amsterodamu: Ve skutečnosti je větší než Praha. Nejde porovnávat Prahu s jinými městy podle počtu obyvatel, protože Praha má v sobě i vesnice v okolí. Z wiki: Amstr město má oficiálně 921 tisíc zastavěná oblast 1,5 milionu (a Praha je víc než jen zastavěná oblast, pole, louky a za lesem pořád Praha). celková metropolitní oblast 2,5 milionu – a to už je větší než pražská. Na západě je totiž úplně normální, že hranice města vedou přímo zastavěnou oblastí, to tu neznáme vůbec. Paříž jako město má 2 miliony obyvatel. Region 12 milionů – to by u… Číst vice »
Na tej istej wikipedii mate:
Amsterdam metropolitna oblast: 2.5m obyvatel
Praha metropolitna oblast: 2.7m obyvatel
Ked sa pozriete na hustotu obyvatelstva, je porovnatelna v oboch mestach. V okoli Amsterdamu mate taktiez luky a polia + dodatocne vodne kanaly a obrovsky pristav. Aj keby bolo v Amsterdame a okoli viac obyvatelov, co teda nie je, tak to nemeni nic na fakte ze cestna infrastruktura, minimalne v pobode dialnicnych okruhov a radial je v Amsterdame niekolko nasobne vecsia a kapacitnejsia ako v Prahe.
No ten přístav je taky důvod pro dálnice…
Jak píšu jinde, až na to budete mít, tak si ty radiály stavte. Zatím jen snižujete daně a platíte provozní náklady MHD. Ta je v Amstru daleko dražší pro rezidenty. Není prostě kde brát.
Takže, nastal čas zastavit sabotáže nových cest, a nechat to prostě „jen“ na penězích, to je celkem srozumitelný závěr že??
Mnohdy je to pitomý argument, ale zde sedí. Stejně jako sedel na Blanku
kdybychojm měli brát indukci jako jakýsi „stopper“ dopravníách staveb, tak dodneška jezdíme po nezpevněných cestách.
Blanka sice někde provoz naindukovala, ale jinak je její efekt výrazne pozitivní. Bez blanky by už dnes byl provoz v praze ještě katastrofálnější, než je nyní.
No a copak tu poptavku po doprave indukuje? Dle meho je to kombinace nasledujicich faktoru: 1) prebytku zbytecnych kancelari koncentrovanych v par lokalitach (Karlin, Chodov, Brumlovka, Stodulky etc.), potazmo nedostatecneho rozsireni homeofficu 2) previsu volnych pracovnich mist v Praze nad bytovou kapacitou 3) stavebni uzavery v ramci Prahy jeste prohlubujici nedostatek novych bytu v kombinaci s 4) zcela tragickym zeleznicnim spojenim ze ScK snad uplne odkudkoliv s vyjimkou smeru Kolin a Roztoky ? Dusledek vyssi poptavky po IAD je jen a pouze logicky. Zaplneni P+R parkovist pritom ukazuje, ze poptavka po kvalitni kapacitni VHD na okraji Prahy je, avsak nabidka… Číst vice »
Pankrác etc. Těch různých lokalit není úplně málo. Dřív se říkalo, že všichni jedou do centra, tam z vašich lokalit není vůbec nic. Paradoxně právě ten rozptyl pak způsobí, že doprava je na všechna možná místa a daleko. Kéž by na investice do MHD šlo tolik jako do automobilové dopravy. O tramvaj trati za 15 miliard jsem ještě neslyšel, tam Praha potřebuje dotace EU na trať za 300 mega.
O metru jste slyšel? Takový tunel, peněz jako želez to stojí…
Vy jse pražák, nebo jenom ta spekulujete?
Kanceláře zas tak moc IAD dopravy neindikují – důvod je jednoduchý. Není u nich kde parkovat. A těch pár zoufalců, co ještě do kanclu jezdí autem, tam jezdí proto, že odmítají jezdit totálně přecpanými vlaky a metrem.
No moment, tak si to vezmeme od podlahy.
Kam ti lidi po Praze jezdi a procpak je spicka zrovna v casech, kdy lidi jezdi do/z prace?
A pokud pripustime nejakou korelaci mezi spickou a dobou cesty z/do prace, kdepak nam ti lide v Praze prevazne pracuji? Prumyslu tam buhvi kolik neni, nejake sluzby, nejake obchody a pak … nojo, kancly.
Mě se neptejte 🙂 ale v kancelářích v Praze dělám celý život, pár jsem jich už vystřídal, a řeknu vám jedno – ve všech, slovy ve všech, byl obrovský problém zaparkovat, a autem tam jezdilo naprosté minimum lidí.
A kam ti lidi jezdí – netuším.
Hm, mám dost jiné zkušenosti. V aktuální práci jezdí skoro všichni. Je to sice celkem okraj, ale i tam jsou velké kancelářské budovy. A třeba na Chodově v tech parku se prý nájemci taky ptají hlavně na parkování, aby „strávili den efektivně“. V jedné práci manažeři parkovali v budově, což v business části byl pomalu každej třetí, ostatní někde hledali a vždycky našli a pak v kuchynce nadávali. V nemocnici,b kde jsem ležel, jsem dělal dálkový pochod k MHD, protože díky autům je neskutečně rozlezlá. Na sídlišti všichni pracující lezou do aut ráno, kam asi jedou?
Ale vybírá (odpad, cestu)… pokud bude příliš plno pod zemí, poteče to prostě „vrchem“ !
To je demagogie. Znamená to více přemýšlet a konat něco nového. Podle Vás , kdyby lidstvo škrtlo kanalizaci, přestane kakat? Nebo se udělají záchody s poloviční spotřebou vody a ledničky s poloviční spotřebou elektřiny? Zkuste víc myslet a nekecejte nesmysly. U Vás platí jen ten argument s tou školou.
Už odtamtud, kde je slepý úsek z Rozvadovské spojky na výjezd na Nové Butovice, tam bych už zarazil vyústění tunelu a tunel by vyšel na povrch až na Zlíchově. Kde soudruzi z ředitelství silnic a dál nic nebo z ÚP udělali chybu?
Soudruzi z ŘSD neudělali chybu nikde, neboť tato instituce nemá s RR nic společného, stěžovat si musíte na Magistrátu hl.města případně u jeho podřízených organizací
netisknou si peníze, no.
Pokud by analýza distribuce aut přijíždějících na konec Rozvadovské spojky resp. připojujicich se do Radlické ulice na všech jejích křižovatkách potvrdila, že všichni jedou po Radlické ulici do Blanky nebo na barrandak nebo do Strakonic, pak by jedna dlouhá trouba bez možnosti výjezdu/vjezdu v celé její délce mohla dávat smysl. Leč, tak to není a Vás nápad tímto jaksi pozbývá smyslu.
Souvisí nějak RR s tou nejnáročnější částí VMO mezi letištěm a Ďáblicema? Tuším, že co se týče tranzitu mezi D5 a D10 (D11), tak právě ten bude po RR nasměrován do Blanky (a tedy relativně dost do centra), místo aby mohl jet po (dosud a ještě dlouho neexistujícím) okruhu. Možná však tranzit není až takový problém a Radlice jsou spíš ucpány místními? Rád bych chápal souvislosti, které nebyly v článku ani diskuzi zmíněny.
Asi záleží čemu se říká tranzit. Když chce jet někdo ze Stodůlek na východ Prahy, ucpává to tam taky. Stavba 511 na okruhu by tomu měla dočasně pomoct, protože dnes reálný tranzit od D5 na D10-D11 jezdí přes Barrandov a Jižní spojku, nebo těmi dalšími zasekanými cestami včetně Blanky a Radlické. To se pak přesune mimo město, pokud bude okruh pobírat.
Prosím urychlenou realizaci RR a návazně na to humanizaci Plzeňské, protože to jak dneska vypadá je jeden velký hnus.
Humanizace se v CR zásadně neděje. Tím se sermuje, když se plebs má přesvědčit pro stavbu další silnice.
Jenže to se nestane. Nebo máte pocit, že by s Blankou nějak výrazně ubyla doprava v Dejvicích? V Bělohorské? V horní části Strakonické nebo Radlické?
Je bláhové si myslet, že RR cokoliv zklidní. Jen přesune zátěž z dnešního špuntu do nového špuntu blíž centru – ve větším objemu, neboť bude jednodušší se tomu centru přiblížit.
RR urcite znizi premavku v Radlickej, Bucharovej, Plzenskej a v okolitych uliciach. To iste sa stalo aj v pripade Blanky, kde po otvoreni doslo k vyraznemu znizeniu premavky na uliciach, ktore Blanka priamo nahradila ( Milady Horakove, Veletrzni, Argentinska ). Rovnako ako v Blanke tak ani na Radlickej a buducej RR nie je 100% premavky s cielom v centre mesta. V pripade Radlickej by som kludne aj tipol, ze to moze byt aj menej ako 50%. To, ze sa najde spunt niekde blizsie v centre je sice pravda, ale nie cela premavka co aktualne ide po Radlickej ma ciel niekde… Číst vice »
A které ulice Blanka tak nějak celkově nahradila? Pouze část Milady Horákové a část Patočkovy od Letné na Malovanku. A tam tedy provoz opravdu ubyl. Kdyby ne, tak by asi úsek Patočkovy od Střešovické po Brusnici nemohl být v režimu 1+1. I v Bělohorské ubyla doprava, ale tam je to bohužel také jen převedením do režimu 1+1 od Vypichu po Patočkovu.
Asi málokdo si dokáže představit že na východě chybí Jižní Spojka i Vysočanská Radiála a ty desetitisíce aut od D10 a D11 se všechny do Prahy plahočí po Českobrodské a Poděbradské a dalších zastavěných ulicích. Tak přesně taková situace je na západě . Tři dálnice vedou na kraj Prahy a dál chybí jediná kapacitní spojnice!! Šílenost.
Takový krásný bulvár by Plzeňská, Radlická a Bělohorská mohly být, kdyby se postavila aspoň tahle jediná radiála ze západu. Nevím jak může odpůrcům současný stav vyhovovat víc.
Nevyhovuje jim současný stav, pouze požadují kvalitní urbanistické řešení, co není na úrovní 80./90. Let. A to je docela podstatné.
Jenže to je jich „kvalitní“ urbanistické řešení je: „Nejezděte autem!“. Krásné, leč nereálné.
Jak by teda to kapacitní spojení západních dálnic s MO mělo vypadat, aby se dalo považovat za „kvalitně urbanisticky řešené“?
To kvalitní řešení je, že průtah dálnice přímo obytnou čtvrtí bude zakrytý a nepůjde lidem rovnou pod okny, jako je tomu třeba na Pankráci, včetně té šílené kruhové křižovatky v úrovni 1.patra . Stávající řešení vzniklo ještě za těch minulých bolševiků, kdy se na zájmy místních nedbalo.
Je poněkud symbolické, že na urychlenou dostavbu nejvíc tlačí lidé (organizátoři petice), kteří bydlí v částech, kde má být radiála v tunelu již dle stávající dokumentace.
Zakryté to nakonec IMO bude, třebaže ti lidé si kupovali byty s vědomím, že tam v dohledné době vyroste RR. To pod tím kruháčem IMO taky. Každopádně nazývat to bolševický řešením je k smíchu. Řádově víc podobných staveb než u nás, nebo v jiných postkomunistických zemích, je na západě.
A jasně že to kromě pár lidí v Botanice tlačí téměř všichni z okolí. Téměř všem to totiž pomůže či uleví.
A ticho😃 Jako obvykle, když se zeptáte na konkrétní řešení konkrétního problému.
Ne, jenom mám jiné i věci na práci, než monitorovat diskuzi na zdopravy:)
Kvalitním urbanistickým řešením jsem v tomto případě měl na mysli především řešení křižovatek a ulic, které budou přímo ovlivněné stavbou RR. Zkrátka nemělo by to skončit jako po stavbě Blanky, kde zůstala ničím nezajímavá dvouproudá silnice a přibyly zvěrstva jako křižovatka u petynky a na prašném mostě. A další taková křižovatka, úplně nesmyslně naddimenzovaná okružní, má vzniknout u nb. Dále je v blízkosti Radlické spousta rekreačních oblastí, ale řešení pro cyklisty je… překvápko, cyklopruh. Když je teda pro část lidí cyklistika jenom sport, nedalo by se to udělat pořádně alespoň tady?:) Vazby pro pěší jsou viditelně druhořadé a nejsou promyšlené.… Číst vice »
Pokud jsem pochopil Vaší poznámku správně, zřejmě jste si nenastupoval, jaký je současný stav řešení tohoto problémů. Doporučuji, prostudujte si jednotliva variantní řešení a usnesení Rady HMP v této věci. O projektu z 80/90 let to zdaleka není. Děkuji předem.
Koukal jsem na aktuality na radlickaradiala.info, informačním portálu k RR. Pokud tam něco není aktuální a současný návrh vypadá slušně, pak supr, sem s RR. Mohl bych ale v tom případě poprosit oodkaz, odkud své info čerpáte? Díky.
Přesně tak. Povrchové dopravně inženýrské běsnění ve dvacátých letech jednadvacátého století nemá šanci na realizaci.
To je ale trochu převrácená logika. Vycházíme z toho, že tam ty desetitisíce aut nutně musí jezdit, jenže nemusí. Teď jezdí, protože mohou.
Druhá věc je, že Jižní spojka plní úplně jinou funkci než radiály. Zatímco JS má za cíl odklonit provoz od centra, radiály mají za úkol vjezd do centra zjednodušit. A k tomu není jediný důvod.
Samozřejmě že tam ta auta jezdit musí. V každém civilizovaném městě jezdí lidé auty. Typicky výrazně víc, než-li v Praze. Myslet si, že Praha v tomto může být světovým unikátem je naivní.
V té druhé věci taky nemáte pravdu. Větší část Jižní spojky je sice součástí MO (od Barrandovského postu cca po Rabakovskou ulici), Zbytek je součástí Štěrboholské radiály. Ta stejně jako Radlická radiála, má zajistit propojení PO a MO.
A taky by mě zajímalo, jak může RR zjednodušovat vjezd do centra, zatímco JS má odklánět provoz z centra, když na sebe budou v podstatě navazovat. Konce JS a RR bude dělit jen cca 1,5 km Barrandovského mostu a Strakonické ulice.
Juraji, znovu Vás musím odkázat na statistiky. Anebo si v době dopravní špičky stoupneme na poslední křižovatku Radlické ulice a dělejte si čárky, kolik aut jede na Smíchov, kolik do Blanky a kolik na Zlíchov. Stejný postup ale budete muset zopakovat na všech výjezdech z JS. A pak se Vám s velkou pravděpodobností ukáže, že o cestách do centra to až tak není.
Bydlím v oblasti, na kterou bude mít RR přímý vliv. Dnešní zatížení ulic Radlická, Vrchlického, či Plzeňské je neakceptovatelné a RR hraje klíčovou roli v řešení tohoto problému. To ale neznamená, že se má skrz RR výrazně navýšit kapacita silniční sítě a dál to neřešit – z mnoha důvodů (barrandovský most, kapacita MO, zatížení města,…) je dobrým nápadem auta zachytit co nejdále od centra formou P+R, která by měla vznikat zároveň se stavbou RR, ne až zpětně. Ve hře by měla být i nějaká forma zpoplatnění MO, sice nepopulární, ale funkční řešení. Oba spolky mají tedy v určitých bodech pravdu… Číst vice »
Můžete prosím ilustrovat na několika příkladech, jak a v čem RR „odpovídá úrovni 80. let, ignoruje prokazatelně funkční urbanistické principy“?
Sběrná komunikace vedená v těsné blízkosti obytné zástavby, zaústěná do úzkého místa s naprosto devastačním dopadem na zbytky Zlíchova.
Zeptám se jinak: co na tom plánu není překonaného?
Co není překonané? Samotná potřeba existence kapacitního spojení MO a PO. Jestli najdete místo kudy je spojit lépe, tak prosím, ale RR ved kolem zástavby jen kousek a ještě převážně v tunelech.
Jestli je podle Vás lepší nechat ta auta jezdit přímo od okny v Plzeňské či Radlické, tak já s Vámi nesouhlasím. Jestli si myslíte, že je reálné aby ta auta přestala jezdit, tak jste k smíchu.
Už se těším, až vám všem zavislakum na autech ty plechové kraksy pořádně zdraží elektrifikace.
Berete ten nejdebilnejsi, protože prostorové nejhorší a zdaleka nejvíce škodlivý způsob dopravy jako lidské právo řidiče.
A jak mají mít jistý max rozměr NIMBY manévry, tak i tyhle autickarske rejdy je třeba krotit. Jinak budeme mit místo města 100 pruhovou dalnici
prášek?
To já zase autem tak často nejezdím. Do města prakticky vůbec, ale myslím si, že až elektrifikace „pořádně zdraží“ „plechové kraksny“, tak se lidé vzbouří a slavné násilné elektrifikaci bude konec. Podobně jako když chtěli před pár lety ve Francii drakonicky zvýšit spotřební daň z pohonných hmot.
Alternativou je Kubánský scénář, kdy budou lidé držet nadále v provozu desítky let stará auta. Nic jiného. Reálně se ale počet používaných aut rozhodně dramaticky nesníží. Mnozí lidé jsou na nich totiž existenčně závislí.
Ale no tak, mnohdy je to rozežranost. Skoro 1 auto na 1 dospělého je prostě absurdní poměr. Už teď to jsou ojetiny, ty vám dlouho nevydrží, naštěstí.
Můžete být fakt rádi, že jsou lidé, kteří je nechtějí, i když by mohli. To byste se s tím parkováním a zácpami zbláznili.
Kdyby lidi věděli, jak jim zkracuje život o celé roky dýchání zplodin IAD, tak se vzbouří dávno.
Debata by se asi měla vést za použití faktických argumentů… Takže jaký by byl správný poměr, aby to nebyla rozežranost? Ale hlavně, zajímala by mě ta data, o kolik IAD zkracuje život, protože je zcela objektivní skutečností, že se průměrný věk prodlužuje, ale zároveň IAD za posledních 50 let také výrazně narostla… A fakt je, že přes nárůst IAD je zatížení splodinami menší než před 30+ lety, kdy navíc benzín obsahoval třeba olovo…
Osobně si myslím, že je rr nutná pro alespoň částečné řešení problémů této části prahy. Pokud se ale udělá špstně, může situaci ještě zhoršit.
Problémů je více, zmiňoval jsem je výše. V kostce ale problémy vychází z toho, že projekt dělal dopravní inženýr a urbanist ho neviděl ani koutkem oka.
Prvním projektem, který je v Praze relativně dobře zpracovaný, je z mého hlediska Blanka II, dostavba MO na východě. Řeší okolí projektu, nenavrhuje zrůdnosti typu Petynka/navrhovaná okružní křižovatka na NB.
Jaké máte lepší řešení? a zdůraznuji … funkční řešení ?
Fajn, je dobré vědět o této aktivitě či petici. Podepsáno, a snad podpis přes Portál občana skutečně má větší váhu. Ano, spousta otazníků míří k napojení RR na MO a jak by byly řešeny průplety za Zlíchovským tunelem. Obavy, že přivedením dalšího proudu by tam nastal dopravní megašpunt, jsou myslím oprávněné. Ano, průchod kolem Botaniky (ale ti lidé, kteří si tam od Skansky koupili byty, věděli, k čemu je přípraven ten koridor v bezprostřední blízkosti) a zejména územím Jinonic je potřeba řešit citlivě a je jasné, že v obou případech prostoru pro kompromisy moc není. I za cenu, že to… Číst vice »
Nejraději bych podepsal papírově. Vypadá, že ta možnost ale není. Petice.com je takové šidítko pro slabší duchem.
Petice se dá podepsat i na papír. Stačí se domluvit, kdy a kde.
Šetřete lesy:
https://portal.gov.cz/e-petice/340-petice-za-urychleni-stavby-radlicke-radialy
Nebojte, po prvním „zahřívacím“ kole najdete na http://www.zarr.cz již brzy možnosti, jak dál podepisovat i listinné podobě.
Potreba Radlické radiály je dôsledkom dvojokruhového systému – tie okruhy potrebujú pravidelné kapacitné prepojenie aby dávalo ľuďom zmysel ísť čo najďalej po vonkajšom okruhu, potom klesnúť po radiále na vnútorný a z neho sa odpojiť do miestnych ulíc.
Keď kapacitné radiály budú príliš riedko, tak holt ľudia sklesajú na vnútorný okruh priamo z diaľnice (napr. z D1) a budú polovicu mesta obiehať po vnútornom okruhu.
Možné riešenie? Hmm… Ak sa prestupné terminály (metro, bus, tram, vlak) potiahnú k vonkajšiemu okruhu a tam postavia záchytné P+R parkoviská, tak spoplatnenie vjazdu z vonkajšieho okruhu kamkoľvek do mesta (aj pre rezidentov).
Vite proc je tam u toho prechodu v Jinonicich ten obrovskej plysak a kolik lidi tam celkove zahynulo? Na jedny strane Prokopak, na druhy sidliste. Radlicka fakt neni delana na tyhle intenzity… Myslim ze RR doprave pomuze, chapu ze na to muze mit nekdo jinej nazor, ale hlavni by mela byt bezpecnost a ta tam bez dostavby nebude.
Ano, ale stavební úpravy na tqk velkých stavbách, jakou RR bude, se dělají na desítky let dopředu. Měly by se tedy dělat kvalitně, progresivně a ne být zamrzlé v 90. Letech.
Ano pomůže dojížděčům lépe dojet automobilem do centra, to se budeme mít.
Postavit Radlickou radiálu by bylo v pořádku, pokud bude v Jinonicích plně vedena pod povrchem. Nedivím se, že takto jí tam nikdo příčetný nechce. Prostě nejde použít dopravně inženýrské běsnění z osmdesátých let i o čtyřicet let později. Společnost se ve všem posunula a je bohatší, tak si plně podzemní variantu může dovolit. I za cenu zdržení z důvodu změn územního plánu. Jiná cesta totiž není možná, jinak budou místní stavbu Radlické radiály s úspěchem torpédovat. Pak je tu ještě zaústění Radlické radiály na Zlíchově do vnitřního okruhu, což je ale problematické z hlediska kapacity vnitřního okruhu, ale ten je… Číst vice »
“ dopravně inženýrské běsnění z osmdesátých let“ bylo povrchové vedení radiály a přilehlé části okruhu, vybourání Radlického údolí a části Smíchova. To opravdu nebude (kromě vybourání starých Radlic, které se stihlo v těch 80′), nad tím se čílíte zbytečně.
Klid, to je jen jeho oblíbená fráze…
Smiř se s tím, že celá Radlická radiála půjde do tunelu a jedině tak máš šanci se po ní svézt autem. Třeba to zvládneš ještě jako řidič :-).
Ještě dodám, že zase ukázkově kážeš vodu a přitom piješ víno. Můžeš se zbláznit z dlažby ve své ulici ve Vršovicích, kdy ze sebe děláš chudáka, který kvůli hluku jedoucího automobilu po ní oka v noci div nezamhouří, ale tady bys lidem místo k životu kazil. Aneb když chcípla koza mne, tak ať jim v Jinonicích chcípne také a ne jen jedna. Od jinak inteligentního jedince bych čekal i určitou vyspělost, kdy bych očekával pochopení pro realizaci staveb v duchu dnešní doby a ne doby osmdesátých let, kterým vedení Radlické radiály přes Jinonice stále je.
Stále tam je naprosto neakceptovatelný průchod Jinonicemi. I to musí pryč, jinak nic nebude. Viz připravované zatunelování vnitřního okruhu nejen na Balabence, kdy v současnosti stojící dopravně inženýrské běsnění bude odstraněno. Město tu máme pro lidi a ne pro auta. Peněz na tyto akce je dost, tak je třeba je přepracovat do projednatelné podoby.
Už nastavili zrcadlo, už jdu…
Jaký je prosím účel takové stavby, jestliže lidé mimo Prahu můžou použít Pražský orkuh -> K Barrandovu a lidé na východ od Zličína jet přímo po Plzeňské?
Že jsou na jedné či druhé silnici kolony? To budou zde taky, dopravní indukce. A zejména budou kolony u napojení této radiály na městský okruh (viz kde bývají největší kolony na Plzeňské, že).
Trochu by ta radiála autům pomohla, ale za 15+ miliard stavět jen další 4proudou silnici mezi dvě již existující..?
Takže raději nechat auta smrdět dole v Radlické, blokovat MHD, nechat je hledat kličky s pomocí Waze kudy to jen jde, nebo tam dát rovnou zákaz vjezdu?
Nemyslím, že by Radlická sloužila primárně autům s jinou značkou než A.
Účel je, že už se nebudou tahat desetitisíce aut po Plzeňské a K Barrandovu po povrchu mezi zástavbou. Pak se z nich opět stanou ulice a ne výpadovky.
Tam se pro obyvatele nic nezmění. Jestli tam bude 25 tisíc aut denně nebo 15 není žádný rozdíl. K nežití je oboje…
Tak kdyby se po dostavbě RR z daných ulic udělala obytná zóna se zákazem vjezdu mimo dopravní obsluhy, ale akosi si nedovedu představit, že by se toto stalo. RR bude prostě nová kapacita a stará nezmizí – tedy se to časem zase zaplní.
Stará kapacita se omezí, navíc už nebude pro většinu cest vůbec atraktivní. Pro Plzeňskou už dokonce existuje nějaká představa jak by měla v budoucnu vypadat. U Radlické teď roste spousta domů, nějaké omezení není úplně na pořadu dne, spíš by si zasloužila zkulturnit a dostat víc do podoby městské třídy (přidat chodníky, stromy, tramvajovou trať,…).
Nechtěl bych se Vás dotknout, ale jděte opravdu kolem. Projektována řešení vycházejí z naplněnosti územního plánu k roku 2045 a odhadovaného poctu aut, ktera budou Radiálu využívat. Myslím, že je lepší věřit být možná ne zcela presnym odhadům než je trpné přihlížet zhoršující se situaci.
Protože nahoře od Stodůlek po Jinonice jsou stovky tisíc residntů a přiměřeně aut. Na Motol do Plzeňský daleko (a taky ucpané) a na Slivenec přes Řeporyje vyhlídková jízda. Takže na Radlickou, neradiálu. Problém neni tranzit venkovni, ale tranzit vnitroměstský,
Achjo, další parta, co nikdy neslyšela o dopravní indukci a netuší, co vlastně chtějí. Samozřejmě si pak ti samí budou stěžovat, že kvůli zácpám u Barrandovského mostu dojíždějí do centra déle a že to chce ještě víc pruhů.
Radlická radiála je omyl 80. let. Člověk by čekal, že při existenci magistrály, Patočkovy nebo V Holešovičkách už nám to kolektivně dojde, ale patrně zatím ne.
Juraji, samozřejmě za dané situace vrhnout auta z budoucího tunelu Radlice na předpolí Barrandovského mostu by byla katastrofa. Ale doporucil bych Vám, abyste si nastudoval poslední stav dřív než se budete ohánět floskuli o kongescích u „barrandaku“. I toto úzké hrdlo je v řešení a bude realizováno dřív než radiala
Radlická radiála ale musí kompletně pod zem i za cenu velkého zdržení, protože jinak NIKDY nevznikne.
No já bych tedy rád viděl řešení kapacity Barrandovského mostu. Petice požaduje bezpodmínečné a co nejrychlejší postavení Radlické radiály, o kapacitě návazných komunikací nic. Kongesce nejsou floskule, ale holý fakt.
„V řešení“ je fajn, ale ono tam systémové řešení moc neexistuje, pokud uznáme, že hlavním cílem RR je přivádět auta do centra. Jaké máme možnosti: 1. Poslat auta do tunelů MO – vzhledem k očekávanému nárůstu objemu dopravy od západu se víc zatíží Anděl a Jiráskův most. Nikdo doufám nečeká, že řidič přijede po RR, aby pak kroužil po okruhu až skrz Blanku. 2. Poslat auta na Jižní spojku a na magistrálu – to bude pecka, hlavně od Nuseláků dál do centra. 3. Poslat auta na Strakonickou – to zabije dojíždění od jihu, ale aspoň bude utrpení spravedlivě rozděleno 🙂… Číst vice »
#indukceee !!!
Ano, nějaký argument?
ano, čekáme konečně nějaký od vás.
Stavět další kapacitní komunikace do města je sice špatně, tady má ale své opodstatnění. MO prostě existuje a máme dvě možnosti: nadobro ho uzavřít, nebo ho napojit tak, aby auta na něj mířící nezatěžovala vše mezi PO a MO. Doprovodná opatření jsou ale nutná, bez těch ani krok.
To se dá říct o mnoha dalších místech mezi MO a D0. MO zvýšil počet aut a pak nevíme, kam s nimi z okruhu.
Patočkova (a Evropská) měly být nahrazeny Břevnovskou radiálou. Plzeňská a Radlická potom Radlickou radiálou. Pokud od západu vedou do Prahy D5, D6 a D7 a provoz z nich směrem do města k MO je veden Evropskou, Karlovarskou, Plzeňskou a Radlickou, které jsou z části v rozsahu 1+1 a PO je od D5 k Barrandovu jen 2+2, tak to přece nemůže stačit ani matematicky. 3x(2+2) se sice rovná 4×(1+1)+1×(2+2), ale po těch dálnicích přijedou auta v 6 pruzích rychlostí 100-130 km/h a dál pokračují k MO místními komunikacemi s úrovňovými světelně řízenými křižovatkami rychlostí 50 km/h a to jsou pořád jen… Číst vice »
mne baví, že lidé, kteří na daních moc nezaplatí, se dožadují, aby se víc než 14 miliard utratilo (na dluh) za jednu silnici…
https://sites.google.com/view/za-radlickou-radilu/o-n%C3%A1s?authuser=0
A mě zase baví, že dneska má internet kdekdo a může tak plácat bláboly.
Můžete na to nahlížet i opačně. Jsou to lidé, kteří se o sebe pravděpodobně umí postarat i bez přičinění jiného subjektu a není jim prostor okolo nich lhostejný v jiném smyslu, než antispolkům.
Ona totiž radlická radiála není jen silnice, ale i prostor okolo , který dozná podstatných změn.
A tvrdit, že na daních moc nezaplatí – jak to víte? Máte křišťálovou kouli? Máte na mysli zaklínadlo OSVČ…..pak jste dost jednoduchý.
To vysvětlete tomu pánovi dole, co si stěžoval, že příjmy ze zaměstnání nemůže optimalizovat. Dva OSVČ, jeden v důchodu…
Smíme zvedet, jakou úvahou jste dospěl k závěru, že příznivci stavby radiály na daních moc nezaplatí?
Předpokládám, že myslel silniční daň (a daném s silničním provozem spojené), na které se zkrátka vybere minimum toho, co se vydá za stavbu a údržbu.
A tyhle peníze ani nejdou do rozpočtu Prahy.
Přečetl jsem si autory.
Máš pravdu, soudruh, jsou to třídní nepřátelé, do Příbrami s nimi.
Proč? Jsou pro legraci.
RR je už u ledu od roku 2015. Nicméně pokud se nějak nevyřeší Barr. most, tak ji stejně nemá smysl stavět. Nebyla by kolona v Radlické, ale v Jinonicích před vjezdem do tunelu.
Prvně prej okruh, to je nejdůležitější. Jak není kompletní okruh, nemohou auta jezdit dokolečka a pak se takhle štosují.
V tomto směru souhlas. „511“ bude ale zprovozněna před RR, takže problémem zůstává úsek Ruzyne-Suchdol-A8.
Cajk. Tak počkáme, až budou oba okruhy kompletní, prý to je prioritní stavba.
Výborně – panu Maškovi držím palce a přeju, ať je se svou iniciativou úspěšný a stavba se pohne kupředu. Pokud i pan Hřib se k tomu postaví rozumně, snad se během pár let konečně dočkáme moderního propojení plzeňské dálnice s vnitřním městským okruhem…:-) Pokud by to šlo, přimlouval bych se za dražší a k obyvatelům ohleduplnější varinatu – uý jen pro nedávnému oznámení o zvýšení hlukových limitů pro komunikace!!! :-(((
„Podle původních plánů ze 70. a 80. let 20. století měla radiála vést po povrchu…“
Stačí si před koupí bytu zjistit, co má v okolí stát. Další z těch, co si kupují byty jako rohlíky, pak se diví a všechno blokují. Nevím, proč jim ustupovat, i když zde to bude asi jediná možnost, jak to postavit. Bohužel…
Přesně. Kupovat si byt v novostavbě v Praze někde poblíž MHD! Takový nerozum. Měli si koupit baráček za Prahou a pěkně dojíždět autem. Za Prahou je klid, kdo chce žít v Praze, musí chápat, že mu pod barákem jezdi desítky tisíc dojíždějících!
Protože Praha je město pro lidi a nikoliv jen pro auta, což někteří chytrolíni stále nechtějí pochopit.
Společně s celým vnitřním a vnějším okruhem a ctyřproudou Vesteckou spojkou je Radlická radiála nejdůležitější stavbou v ČR a hlavně v Praze. Je ostuda že dávno na to stát měl udělat nějaký zákon aby to vše šlo postavit hned bez možnosti podobného teroru. Vše se na řešit a v průběhu stavby nebo po stavbě. Všechna zdržení mají do poslední koruny zaplatit ti co ho způsobují + lidem co trpí tím že to nestojí uhradit za každý den utrpení sankce! Mne nepostavená čtyrproudá Vestecká spojka stojí řádově 50 Kč denně!
Tak jsem chtěl podepsat, nicméně mě to přesměřovalo na stránky Google, kam nemám oprávnění.
Zkusil jste obě elektronické verze (eGov i ePetice)?
https://sites.google.com/view/za-radlickou-radilu/petice?authuser=0
Možná ten tunel na nějaký čas „vyřeší“ problémy Radlické, ale bude to stát hodně peněz a opět to zlepší podmínky pro auta, aniž by předtím někdo zkoumal, odkud a proč se ta auta berou, a řešil především to. Třeba spolehlivou železnicí od Berouna, lepší propojení MHD k tamnímu nádraží, kapacitnější trať přes Rudnou, použitelné návaznosti autobusů na vlaky, přehledný a přijatelný tarif, parkoviště u železničních stanic (možno-li ne na úkor zázemí pro nakládku), více pracovních i jiných příležitostí mimo Prahu atd., pokud je absence toho příčinou neúměrného množství aut směřujících tudy do různých částí Prahy.
A jak bys motivoval firmy k zavádění specializovaných a kvalifikovaných pracovních míst mimo Prahu? Třeba takový Stadler, nebo ŠT, že by brali lidi jen z Prahy a pro ty mimopražské zařídili pobočku někde v Rudné? 🙂
Přece to dostanou befelem a zaměstnanci budou dostávat umístěnky.
Tyhle myšlenkyaji zůstat v OpenTTD…
Pokud se potřebuji dostat na východní část Prahy, tak mám jen pár možností: nejbližší Radlickou, zajížďku přes Motol na Plzeňskou, nebo okliku přes Barrandov. A všechny tři bývají ucpané. Pamatuji, kdy Radlická měla kolony jen ráno směrem do centra a večer zpět. Teď už objem aut nestíhá i přes den. Tunel by aspoň ulevil místním a přinesl čtvrtou kapacitní trasu.
jel bych metrem.
a metrem bys jel i v pripade, ze bys sebou potreboval tahat drevene desky a naradi k jejich instalaci u zakaznik?
To jsou takové výmluvy, těch řemeslníků a blbých popojížděců z rozhlíku je pár. Zbytek vozí jen mobil a klíče od bytu…
nikoli. to je realita. ne kazdy jezdi po praze jen s mobioem a klicema.
No je jich většina…
a metrem bys jel i v pripade, ze bys sebou potreboval tahat drevene desky a naradi k jejich instalaci u zakaznika?
Těch aut s dřevěnými deskami jezdí tolik, že je potřeba kvůli tomu stavět tunel za 14 miliard? Nemůže to auto s deskami jet po vnějším okruhu?
pokud jede jinam nez do prahy pak bezesporu, v tomto konkretnim pripade ale jste vedle vy, pane
Pokud si pamatuji čísla z roku 2019 správně, tak ti „deskami“ představovali víc než 30% provozu. Toto číslo bezpochyby roste s nárůstem objemu služeb (rohlík, dáme jídlo apod.)
No a v roce 2020 za covidu byla najednou Praha velice průjezdná i se všemi dodávkami jídla navíc, že?
Takze podla vas je riesenie take aby sa obmedzil osobny pohyb na minimum ako bol pocas covidu?
Vy by ste namiesto Prahy mal zit v Pchjongjangu.
To je tajný sen ekologů.
Automobilová doprava v Praze omezuje dopravu. Takže pokud chcete podporovat dopravu a osobní pohyb, podporujte omezování automobilové dopravy.
Tak služby rohlík a damejidlo bych neviděl jako podporovanohodne
Proč? Tedy hotové jídlo si necháme dovézt v nouzi jednou za rok, ale využíváme běžně Košík. Ne na všechno, dost se dá přivézt v kočárku pěšky nebo MHD…
Připadá vám ekologičtější objíždět hypermarkety vlastním autem?
Připadá mi vhodnější bydlet v místě s vybavenosti a dojít si pro nákup po svých.
Sorry, lidé bydlí i jinde, nevejdeme se všichni do vybavených míst. Tohle je sídliště, ale právě kvůli tomu, že všichni jezdí autem, tak ta vybavenost upadá. Je tu jenom Vietnamec a i Albert je 1,5 km. To s kočárkem chodím, ale nevejde se do něj všechno. Mám radši koupit auto jako všichni?
Jo a mimochodem, bydlel jsem v Podolí. I tam byl jediný rozumný obchod Arkády asi 2 km. OCčka to prostě likvidují všude a nemůžeme být všichni vedle nich. Tedy buď auto nebo si to těžší nechat přivézt.
to jsou ale věci .. takže my si nemůžeme vozit notebook autem, ale pan PetrH si může nechat nákup autem?
zajímavé. to je takový ten typický paradox všech těhle eko zakazovačů … zakazovali by , zakazovali by, ale pak si lítaj na bali letadlem.
předpokládal bych, že si pro ten nákup půjdete po svých, ne? když zakazujete ostatním auta, proč je nezakážete i sobě?
Hehe. Vidím docela rozdíl mezi autem, které objede 10 zákazníků a stojí tady 2 minuty. Kdyby mi taky stálo auto u baráku, klidně týden, tak lidi jako vy zaparkují hůře. Což by bylo dobře, ne že ne.
ja v tom tedy vubec zadny rozdil nevidim.
kdyby vsech tech deset lenochů , co si to nechá privezt, zvedlo pozadí, a došlo si pro ten nákup pěšky, taky by žádné auto nemuselo nikam jezdit.
víte, kolik provozu by odpoadlo?
K dovezení pár krabiček hotového jídla ale nepotřebujete tunové osobní auto a dálnici.
už jsem si všimnul, že máte zajímavé chápání psaného textu, kdo mluvil o pár krabičkách hotového jídla?
Vy a váš předřečník. Nebo DámeJídlo podle vás vozí panely?
Taky jsem psal, že si to objednáme jednou za rok v nouzi, což implikuje, že asi není čas pro to chodit, ono ostatně ani není kam.
„Není čas pro to chodit“ .. co je to za argument?
vy nám tady zakazujete auta, ale „vy nemáte čas pro to chodit“ .. tak je auto ok?
ale no ták 🙂
To, že vám někdo nechce přispívat na provoz auta, neznamená, že vám auto zakazuje. Klidně si auto mějte – ale za vlastní.
A z toho nějak plyne, že je potřeba ty krabičky přivézt autem, které váží přes tunu?
jak může je po vnějším okruhu auto, který jede z/do města?
prosím, vemte si mapu, udělejte si tam čáry kde jsou cyklostezky, a jezděte si tam.
a ten fanaticky boj proti autům si nechte do hospody.
Tak to nám ty okruhy moc nepomůžou, co?
Jaký okruhy zas?
Bylo by fajn, když už vedete svatou válku proti všemu, si aspon najít (a ujasnit) smysl okruhu a radiály … vypadají sice podobně (pruh asfaltu), ale účel je jiný.
Normálně najede na okruh poblíž místa, odkud vyjíždí, a sjede z okruhu poblíž místa, kam směřuje. Tím přece všichni zastánci okruhů argumentují, že je potřeba dostavět okruhy, protože pak z Rudné na Prosek pojedou auta po okruhu a ne přes město.
a proč by auto, které jede z/do centra z JZ města, mělo jezdit po okruhu?
hele, podívejte se do té mapy, a ujasněte si, co kde v té praze je. máte v tom malinko chaos.
To tvrdí příznivci okruhů, že všichni budou jezdit po okruhu. A nenechají si vysvětlit realitu, že většina aut, která je v Praze, má v Praze začátek nebo cíl své cesty, často obojí – takže okruhy je z Prahy nedostanou.
Jsem rád, že alespoň vy připouštíte, že kapacitní silnice na území Prahy a kolem něj se nestaví proto, aby bylo v Praze aut méně. Staví se proto, aby cesta autem byla ještě pohodlnější. A když bude ještě pohodlnější, znamená to, že autem pojede ještě víc lidí, než dnes. No a otázkou je – chceme v Praze ještě víc aut? Já ne.
to, co jste tu ted predvedl, by se ve skole melo vyucovat jako ucebnicovy priklad demagogie.
i kdyz – v tomto pripade bych se to nebl oznacit za lez. a jeste prekroucenou.
no, jak jsme si tady už 100x ujasnili, většina lidí v autech žádné dřevěné desky neveze, ani mrtvou babičku a naopak kdyby jeli jen ti, co něco vezou, tak budou ty silnice mnohem průjezdnější a žádné radiály nebudou potřeba.
Cez vikend som sa rozpraval s jednym it-ckarom a spominal , ako chodi v pondelok do prace ovesany ako vianocny stromcek. Dva notebooku – sukromny, sluzobny. gitaru – hrava v kapele a cez vikend cvici doma alebo hraju a z prace chodi hned do cvicebne. stojan na noty. Ked ho videli prvy raz tak ovesaneho videli kolegovia tak sa smiali, ci ho zena vyhodila.
No, v pondělí. Já svůj služební notes a věci dám do běžeckého batohu, pravda, je to trochu těžší, ale je to trénink.
Ok. Takze k tomu sluzobnemu notasu prihodte do batohu druhy, na plece dajte elektricku gitaru, do ruky mozte zobrat stojan na noty a vyrazte na bicykli. Potom porosim info, ako sa vam jazdilo.
A proč? Pointa je, že tohle nemusí každý, ani on každý den.
Jo a já běhám 🙂
Neuvěřitelný, kde se pořád berou ti komouši co chtějí kádrovat řidiče a rozhodovat kdo smí a kdo nesmí někam jet (samozřejmě bez jakékoli znalosti, kdo, proč, odkud a kam vlastně jede)?
mně to je jedno, já nikoho nekádruji, vy si stůjte v zácpách, jak dlouho chcete. Je to váš problém. Nechtějte jej ale řešit z mých daní.
dobře, začneme řešit daně.
vy nejspíš budete cyklista. Klidně si jezděte po cyklostezkách, ale .. ne z mých daní.
… uvědomujete si, co jste plácl za kravinu? nic jako „z mých daní“ neexistuje.
Nebojte, kdybysme měli čekat na vaše daně (mladí komoušci zpravidla stejně žádné neplatí), tak jsou tu dodnes hliněné cesty. Mě teda mnohem víc vadí, že ze svých daní, které jsou bohužel nadprůměrné, protože většinu příjmu mám ze zaměstnání a nijakje ji nezoptimalizuji, platim cyklostezky, ouřady, parazity z neziskovek, atd.
Já dělám vývojáře na HPP. Můžeme si tipnout, kdo platí víc?
Klidně dělám zástupce finančního ředitele v bance a kromě tohoto HPP mám daněné příjmy z pronájmu a kapitálového majetku. Nicméně moje osobní zkušenost je taková, že většina likvidátorů aut a zastánců povinné jízdy na kole jsou takoví ti věční studenti aociálních věd nebo jinak neúspěšní lidé, kteří toho na daních zaplatí opravdu „hodně“.
Nebojte, kdybysme měli čekat na vaše daně (mladí komoušci zpravidla stejně žádné neplatí), tak jsou tu dodnes hliněné cesty. Mě teda mnohem víc vadí, že ze svých daní, které jsou bohužel nadprůměrné, protože většinu příjmu mám ze zaměstnání a nijak je nezoptimalizuji, platim cyklostezky, ouřady, parazity z neziskovek, atd.
Za prvé, mne je např. 41 let. A dané platím téměř jist podstatne vyšší než vy. Jsem cca v 2,5% nejlépe vydelavajicich zaměstnanců.
Výdaje na silniční infra jsou cca 70-100mld ročně. Tolik za cyklistiku že státního fakt neutratime ani za 10 let.
Takže lzete a blabolite
Ano, kádrujete, výše jsem vám to kádrování musel okomentovat, ještě než jsem dočetl až sem.
A kde se berou ti sobci, co považuji za své svate právo smrdet s plechovkou komukoliv pod nosem a ještě řvát, že si ji nemají kde odlozit
Ve tvojí fantazii…?
ukaž jediného, co tady něco takového prezentuje.
zatím jediní, kteří tady křčičí o svých právech a o touze někomu něco zakazovat, jsou zástupci odpůrců.
Kdybyste si diskusi pročetl pořádně, zjistil byste, že nikdo nikoho kádrovat nechce. Jediné, co je tu komunistické, je požadavek, že řidiči mají mít vše zadarmo nebo za extrémně dotované ceny – dopravní cestu, parkování… A pak je tu tedy ještě komunistická představa o dopravě v Praze – všude samá auta, okruhy a radiálami je všechna přivedeme do města, protože auto, to je znak pokroku! Místo abychom plánovali pražskou dopravu, jak má vypadat v roce 2050, plánujeme ji pro rok 1970.
vašimi vlastními slovy – proč by mhd-čkaři měli mít MHD prakticky zadarmo (za extrémně dotovanou cenu)? to je taky komunistické.
Mimochodem, víte o tom, že žy radiály umožní i ta auta z Prahy dostat ven?
MHD není tak dotovaná, jako osobní auta. A MHD může použít každý – malé děti, staří nebo nemocní lidé…
To by ty radiály musely být jednosměrné, aby auta z Prahy jenom odváděly.
ekodemagogove maj novy slovicko – k indukci se naucili jeste dotace.
Kdyby MHD jezdila za trzni ceny, tak bychom ji ani nepotrebovali. Jezdila by prazdna.
Nejezdila by prázdná. Stála by. Protože v takovém případě by auta Prahu totálně zablokovala a nehlo by se ani kolo.
jsem rad, ze souhlasite s tim, ze je mhd vyrazne dotovana. a to vice, nez auta.
Nic takového jsem ovšem netvrdil a není to pravda.
Metrem z Nových Butovic do Nedvězí👌
Takže Středočech a chcete, aby vám něco stavěla Praha?
To si pletete s jiným Nedvězím, myslím MČ Praha-Nedvězí.
OK, díky, já si vygoglil Nedvězí u Říčan, tak jsem automaticky předpokládal, že je to mimo jako Říčany.
Ideálně samozřejmě P+R v Říčanech u vlaku, nebo jinde, platí kraj, potom vlakem až na Smíchov, až bude most a metro. Levnější než radiála.
Ano, vlhký sen.
Vlaky jsou, jezdí i docela často, ale už se do nich nikdo nevejde.
Takže jak se do dostat?
Ta kapacita je dána uzlem v Praze, most by pomohl, tahle linka by nejela na hl n
Jakože vnitropražskou cestu provedu tak, že pojedu napřed do Středních Čech na vlak a pak zpátky do Prahy, no tvl.🙈
Z Kolovrat to bude ještě kratší a levnější 🙂
Coz bez dalsich opatreni znamena ulevu na par mesicu, nez se zaplni i ta nove pridana ctvrta trasa.. Protoze jet autem bude najednou lakavejsi pro dalsi lidi, kteri dosud jezdi jinak. Pokud maji tyhle radialy skutecne neco zlepsit, musi byt stavene jako nahrada dosavadnich tras, ne navic k nim. Radlicka radiala proc ne, ale se zklidnenim radlicke tak, aby cloveka ani nenapadlo ji pouzit pro prujezd skrz v cele delce. Jinak situaci jen zhorsi…
Kdo by jezdil po stávající trase přes semafory, když by měl k dispozici moderní radiálu s MÚK?
Všichni, kdo nepotřebují jet v trase radiály, ale jen v její části. Třeba ten, kdo pojede ze Smíchova do Řeporyj nebo z Motola do Nových Butovic.
Preco by ste isli zo Smichova do Reporyj hore kopcom Radlickou, ked sa budete moct napojit uz dnes existujucim zjazdom na okruh/Dobrissku a do buduceho tunela Radlice? Popripadne uz dnes rychlejsiou trasou cez Dobrissku, Barrandov a dialnicny okruh?
Protože to bude rychlejší.
jako že bude rychlejší vyjet ze smíchova po staré silnici s třemi čtyřimi semafory, v části navíc jednopruhovým, než tunelem, kde nebude semafor žádný, osmdesátka a pruhy 2 každým směrem?
já už nemůžu… tohle už ani není vtipné.
Ano. Stejně jako je dnes rychlejší jet přes Prahu a ne po okruhu.
Pro info – D1 na výjezdu z Prahy má tři pruhy a je tam povolená rychlost 130 km/h. Semafory tam nejsou. Přesto někdy stojí nebo popojíždí – protože je tam moc aut.
To je právě to, co stále nechápete – že automobilovou dopravu nebrzdí semafory, nebo omezená rychlost, nebo počet pruhů. Brzdí ji auta. Takže přidávání dalších a dalších pruhů není řešení.
porad dokola. zaseknuty jako kafemlejnek. blabolite a stale nechapete smysl okruhu a rozdil mezi vnitrnim (nebo chcete li mestskym) a vnejsim okruhem. pochopite uz konecne, ze vnejsi okruh je urcen zejmena pro tranzitni dopravu, aby nemusela pres prahu? nebo to chcete v jinem jazyce?
A proč se teda buduje tak kapacitní vnější okruh, když tranzitní dopravy přes Prahu je minimum? Proč se veškerá rozumná dopravní opatření odkládají s tím, že je bude možné realizovat, až budou okruhy – když ten vnější okruh na dopravě v Praze prakticky nic nezmění?
A hlavně – jak přesně zakážete použití vnějšího okruhu těm, kteří přes Prahu netranzitují, ale mají v Praze začátek nebo cíl cesty?
Proc bych nekomu zakazoval pouziti okruhu?
jedinej, kdo tady nekomu neco zakazuje, jste vy.
Protože když nezakážete využití okruhu mimo tranzit, pojede po okruhu většina aut, která nebudou tranzitní dopravou.
Váš problém je, že si dopravu představujete jako něco, co si můžete vykonstruovat, a ono to pak podle vašich pravidel bude fungovat. Takže když si usmyslíte, že okruh je především pro tranzit, bude tam především tranzit.
Jenže v reálném světě to funguje jinak. V reálném světě po té silnici pojede každý, pro koho to bude výhodné.
porad ale nechapu, proc by mel nekdo nekomu zakazovat jezdit po okruhu?
proc tam chcete nekomu zakazovat tam jezdit?
Já to nikomu zakazovat nechci. Ale vy tvrdíte, že po okruhu bude jezdit převážně tranzit. Takže buď budete muset ostatním tam zakázat jezdit, nebo lžete.
vas nenaucili ve skole cist a chapat psany text, mebo to jenom pochopit nechcete?
Po dokončeném okruhu by jezdila většina dopravy, která není tranzitní (ostatně jako je tomu už dnes). Takže když vy tvrdíte, že většina dopravy na okruhu bude tranzitní, tak buď lžete, nebo budete muset netranzitní dopravu na okruhu zakázat. Co na tom nechápete?
vunec nechapu, peoc resite kdo kde bude jezdit? co je vam do toho? proc chcete nekomu zakazaovat tam jezdit?
to, ze po vnejsim okruhu bude jezdit zejmena tranzitni preprava je proste fakt. jezdi tam uz ted, bude tam jezdit i po dokonceni.
pokud nechapete vyznam slova “zejmena” , neni to muj problem, ale vas.
Řeším to proto, že jste to začal řešit vy. To vy jste přišel s tím, že po vnějším okruhu bude jezdit především tranzit.
Po vnějším okruhu jezdí především místní doprava. To je prostě fakt. A dokončení okruhu na tom nic nezmění. Tranzit přes Prahu má totiž na dopravě v pražské aglomeraci nízký podíl, většina dopravy zde začíná nebo končí v Praze.
jako ze ridici misto aby projeli rychle po silnici bez semaforu apod. by dobrovolne jezdili po stare silnici s asi 3 nebo 4 semafory?
zkuste fakt trosku oremyslet. radlicka se zklidni automaticky. neni pro to potreba cokoli delat.
Jo, asi jako Blanka automaticky zklidnila magistrálu, Malou stranu a Smetanovo nábřeží.
Jojo, Smetanovo nábřeží je už přece pro tranzit zavřené, jak to sliboval Bém za ODS…
samozřejmě, že ji zklidnila. Zejména magistrálu.
Jen jaksi od jejího otdvření narostl provoz natolik, že to není ani tak moc vidět.
Dnes jsem jel po delší době ve špičce metrem C. Spuprava přeplněná, jízda přískokem za předchozí spupravou. Z Opatova na hlavní nádraží zpoždění 4 minuty proti JŘ (ani jsem nevěděl, že je něco takového v metru možné). Jen by mě teda zajímalo, kam hodlají ekokomoušci ty lidi z aut na magistrále přesunout. Do metra už se totiž nevejdou.
Ono to není jenom metro. Ono jsou to i příměstské vlaky. A tam je situace ještě horší.
Eko-nařizovači (jak tady, tak třeba los pirátos v Praze) básní o tom, jak lidi z aut přesednou do vlaků.
Diskuse většinou skončí v okamžiku, kdy se jich člověk zeptá, do jakých vlaků přesednou – protože (konkrétně např. z východu – od kolína a od čbrodu – a večer zpět) jsou vlaky beznadějně přecpané a už se tam nevejde ani noha.
Oni totiž nevědí. Oni jenom melou.
Soudruhu, ty lidi na magistrale jsou kapickou v celkových proudech. A většina z nich nepojede metrem, ani kdyby bylo prázdné už že zasady
Do linky metra D. Dále je samozřejmě na ulicích 5. května a Legerova nahradit jeden jízdní pruh tramvajovými kolejemi, nebo pruhem pro trolejbusy. Jsem rád, že jsem vám mohl poradit.
Právě, po otevření každé silnice naroste provoz natolik, že žádné zklidnění nebude vidět.
Takže podle vás při každém otevření silnice místní zruší lítačku, nakoupí auta a začnou jezdit autem, protože se jim cesta zkrátí o 10 minut a o 5 semaforů? Nesmysl. Sám auto nemám, nemám v plánu jej ani pořizovat, s MHD si vystačím. Ale pokud nebudeme stavět kapacitní silnice vyvedené částečně do tunelů mimo zástavbu, tak se ta situace v místech, kde průtahy procházejí městskou zástavbou, nikdy nezlepší. Jakožto obyvatel Plzeňské jsem petici podepsal.
Má ty svatá prostoto.
Mě se líbí kolik je v každé diskuzi o dopravě v Praze hned občanů Prahy 1. Proč si teda nezaložíte stranu a nevyhrajete s ní na Praze1 volby? Pak tam bude cykloráj na zemi.
Malá Strana a Smetanovo nábřeží zpomalují průjezd tramvají a tedy přenáší zácpy a snižují kapacitu tram dopravy i jinde. Proto je zákaz tranzitu i v našem zájmu.
kdyz bude okruh kolem prahy a kapacitni komunikace, ktere prahu propojí s okruhy (a obecně okrajem prahy), tak nebudete muset zadny tranzit zakazovat…
Haha. To se říkalo právě už s Blankou. Ta Praha 1 už okruh má – Blanka a z druhé strany magistrála. Okruhy někde na východní straně Prahy s tímhle nemají vůbec nic společného.
ale blanka svoje samozrejme splnila.
pokud jste od ni cekal, ze blanka vyresi dopravu v suchdole, je to vas problem.
vsechno souvisi se vsim. k tomu, aby cely system fungoval, je potreba mit cely system. ne jen jeho torzo
Hehe, kromě tunelu jsem od Blanky nečekal vůbec nic. Snad se toho kompletního systému dožijí naši vnuci.
Ked si porovnate intenzity dopravy z roku 2014 a 2016 ( Blanka sa otvorila v 2015 ) tak su skutocne miesta kde doslo k vyraznemu znizeniu dopravy, napr.: most Barikadniku z 87k vozidiel / 24h na 60k vozidiel. Veletrzni z 34k na 24k. Mala strana z 15k na 12k nabrezi Edvarda Benese z 29k na 23k Hlavkuv most z 74k na 69k Nuselsky most z 77k na 67k Samozrejme ocakavat, ze Blanka pobere velku cast provozu sa neda, vzhladom k tomu ze nie vsetci maju start/ciel pred/za Blankou a vzhladom k tomu ze uz dnes je Blanka na 100% kapacity… Číst vice »
Neporovnavejte s 2016, porovnávejte s dneškem.
Docitali ste moj komentar do konca?
„BTW ked si pozriete intenzity z roku 2000, kedy bol pocet aut na obyvatelov a celkova populacia Prahy niekde uplne inde ako dnes tak aj v roku 2000 su miesta na magistrale kde bola vyssia intenzita ako v roku 2022.“
Když budou tunely zavřené, protože auta z nich nebudou mít kam odjíždět, tak nic automaticky nezklidní a motoristé budou zavřené tunely objíždět po povrchu. Zkuste fakt trošku přemýšlet.
takze proto, ze tunel se muze nekdy zavrit, jen nebudeme stavet?
co je tohle za logiku?
Pokud bude zavřenej každej den a na povrchu bude stát stejná kolona aut jako dneska, tak mi nedává žádnej smysl ten tunel stavět, protože bude stát spoustu peněz a situaci na povrchu nijak nezlepší.
Soubezne s uvedením radiály do provozu proběhnou opatření pro zklidnění provozu na stávajících místních komunikacích, které jsou nyní používaný jako objezdove trasy při zacpané Radlické ulici.
Stejně jako máme zklidněne Smetanovo nábřeží a Malou Stranu.
Nejdřív to mělo být se Strahovskym tunelem, pak s Mrázovka, pak s Blankou… Proč dělat tutéž chybu víckrát?
Jaká opatření máte namysli? Vy je znáte již nyní a jak dlouho budou funkční tato opatření?
Odkud jste, že se tady lobujete za stavbu bez rozmyslu.
Tohle je zcela nutná stavba která uvolní Plzeňskou a Radlickou a nemá smysl diskutovat ale je nutné už stavět!
Bohužel katastrofou je že na Plzeňské nejsou do dostavby Radlické radiály zachovány čtyři pruhy s podmínkou že tam budou než se postaví ale nesmyslně to tam je omezeno zastávkami místy jen na jeden a je to totálně ucpané.
Můžete nějak doložit jak Radlická radiála uvolní Plzeňskou a Radlickou? Podle všech dostupných dopravních modelů se na západní předpolí Barrandovského mostu víc aut nevejde. Takže tunely by byly věčně zavřené a motoristé jezdili dál po povrchu, stejně jako dnes.