Poslední úsek D1 má stavební povolení. ŘSD ale čeká rozklady odpůrců stavby

Nová část I/55 s mostem přes koridor na průtahu Přerovem. Pramen: ŘSDNová část I/55 s mostem přes koridor na průtahu Přerovem. Pramen: ŘSD

Letos se téměř jistě stavět již nezačne, běží stále soutěž na zhotovitele.

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Asd

Snad RSD a spol budou táhnout za jeden provaz a hlavně že příprava tohoto projektu byla natolik kvalitní takže nebude hrozit, že se to snadno smete že stolu.
Doufejme že se v dohledné době dočkáme tolik potřebného úseku D1.

Kodl

A tragikomedie pokračuje a Přerov stále trpí nadměrnou dopravou.

mojmír

Jak dlouho ještě bude nějaká Voda z Tetčic (mimochodem je to jeden zakomplexovaný pán z brněnských Žabin) ekoterorizovat chudáky v Přerově? Stejně tak ekoteroristé bránili dálnici kolem Plzně a veškerá dálková doprava jezdila přes centrum města. To je ta jimi propagovaná ekologie, místo aby auta projela vysokou rychlostí s minimem zplodin, budou popojíždět a smrdět ve městě.

Jiří Kocurek

Jenže podle jejich přesvědčení teď zkrz centrum Plzně jezdí ještě víc lidí a zboží než před otevřením obchvatu a tak jsou kolony ve městě ještě horší.
Jsou to lidi s uktvělou přesdtavou, která je silnější než realita. už ve škole věděli, že tu čtverku dostali proto, že to od nich ten šprt opsal.

Jan

Tak stát, ŘSD a MD doplácí na svoje chování, no… 1) V minulosti usilovaly Dluhonice o odtržení od Přerova právě proto, aby do procesu přípravy D1 mohly přímo zasahovat. To jim státem nebylo dovoleno. NA MV byl tehdy ministr který nechtěl, aby přerov spadl v rámci RUD, tak osamostatnění nedovolil a přerov pak obětoval vlastní Dluhonice proti její vůli pro dobro zbytku voličů… To že byli místní naštvaní a dělali všechno proti stavbě (včetně „pozávní“ eko sdružení) je logické vyústění chování státu. 2) Stát, MD a ŘSD nedodržují své závazky. a) Tunelový komplex Blanka měl být spuštěn až po dostavbě… Číst vice »

Daniel Bečvář

Takže jen v rychlosti: 1) Dluhonice se stavbou dálnice nakonec souhlasily. Stalo se tak ve chvíli, kdy jim stát nabídl bohaté kompenzace (nová cyklostezka, oprava kulturního domu atd.) Chybou na straně státu bylo, že s takovou nabídkou otálel, taková věc by měla být do budoucna automatická. 2a) Podmínka zprovoznit Pražský (vnější) okruh před kolaudací Blanky (část městského, tedy vnitřního okruhu) byla zcela nesmyslná vzhledem k tomu, že Pražský (vnější) okruh připravuje stát a Praha nemá jeho výstavbu šanci jakkoliv ovlivnit. Aktuálně se mezi Prahou a státem rodí dohoda, na základě které by stát převzal výstavbu Městského (vnitřního) okruhu od Prahy.… Číst vice »

Jan

1) Ano, Dluhonice nakonec souhlasily. Křivda vůči Dluhonickým tam z minulosti byla a v lidech zůstala. „Pozvání“ ekologů byla reakce na tuto křivdu. 2a) Podmínka ve stavebním povolení, jedno jak nesmyslná, měla být splněna před zahájením provozu. To, že je nesmyslná je z pohledu zákona absolutně irelevantní. Stavebník s tím souhlasil tím, že začal stavět. Dokud nebude splněna, tak by podle zákona Blanka neměla být v provozu. 2b) Tady se omlouvám, ale že kolaudace trvá 8 let je vážne fail. Zkušební provoz maximálně pár měsícu, pak do kolaudace zavřít. 3) Nejedná se o tržní cenu, ale obvykou (podle zák 151/1997),… Číst vice »

Marťas

ad1) Dluhonice jako samosprávný subjekt neexistují.
No a Ti skutečně dálnicí poškození z Dluhonic žádné kompenzace nedostanou, tudíž stále figurují jako Ti třídní nepřátelé, co blokují stavbu a které je potřeba do té dálnice zabetonovat. Lži a politika jedno jest.

Jan

ad 1) A o tom to celé je. Dluhonice v minulosti žádaly o existenci jako samostatný subjekt, přičemž jeden z důvodů bylo rozhodování o vedení D1, ale vznik Dluhonic, jako samostatného subjektu byl zatrhnut tehdejším ministerstvem vnitra.

Marťas

přesně; a z celé řady dalších důvodů; ale vše dopadlo ku prospěchu ostatních; jen ne Dluhonic; důsledky se táhnou dodnes;

jan

Putinovy děti země určitě nespí, mají jasné instrukce, škodit, škodit a škodit.

Asd

Jakou souvislost má Putin a profesionální skodiči pod značkou děti země?

Leinad

Jak čeká rozklady? To si ŘSD není jisté, že o povolení žádalo tak, aby rozklady neměly šanci?
Udělaly v žádosti o povolení chyby?

Tomāš

Případný úspěch rozkladů není otázka kvality žádosti o povolení, ale kvality rozhodnutí v prvním stupni.

BTW o rozkladu rozhoduje ministr – nemyslím si, že ministr bude chtít tuhle stavbu zaříznout 🙂

Nyvlt

A kdy se to jakože začne stavět? 3022 ? 😂

MaT

Ale tak nebuďte zase takový pesimista… Třeba 2033… 🙂

Pavel

Jedná se o stavbu ve veřejném zájmu? Jedná!!! 3x námitky a dost (a to ještě jsem hodný). Jde jen o to, že potřebují peníze o nic jiného jim nejde. Vše je v dnešní době jen o penězích, bez ohledu, jestli se jedná o jednotlivce či spolek.

Vyvlastnit jednoznačně majetek všech členů spolků i rodin za neustále vymýšlení obstrukcí, které nejsou!!!

S nepřáteli se nejedná, s nepřáteli se válčí !!!!

Leinad

A m čemu by to bylo, když není vybraný zhotovitel?

Honza D.

Vybrat zhotovitele je nejmenší problém.

Leinad

V případě, že by rozklad teoreticky nepřišel, tak zbytečné zdržení.

Koro

Tady ten kousíček páteřní dálnice je prostě jasným příkladem, jak složité je u nás něco postavit. Nebylo by jednodušší opsat polský nebo německý zákon?

Jiří Kocurek

Neochotu jednat s majitelem pozemků, opomenutí obeslat majitele dočasně zabraných pozemků, chybějící vyjádření správců sítí v žádosti o stavební povolení… to se ani Švýcarským zákonem nespraví. Bohužel.

Leinad

A je to vůbec opomenutí nebo úmysl?
Zhotovitel není vysoutěžený, ale hodíme to na ekoteroristy.

Asd

Samozřejmě že bylo. Proč něco dělat jednoduše, když to jde složitě.

Tomāš

„Námitky č. 3 spolku Krajina Dluhonice, z.s.
Tato rozsáhlá námitka, rozdělená na několik částí, je věcně identická s námitkami pobočného spolku Děti Země – Klub za udržitelnou dopravu, vypořádání je tedy uvedeno níže.“

„Námitka má charakter úkolu pro speciální stavební úřad.“
„Námitka má opět charakter úkolu pro speciální stavební úřad.“

😀

Jiří Kocurek

To jako fakt?