egoe-plus
Infrastruktura Silnice

Příprava D1 u Přerova může pokračovat, úřad potvrdil územní rozhodnutí

Vizualizace dálnice D1 u Přerova. Foto: ŘSD
Vizualizace dálnice D1 u Přerova. Foto: ŘSD
Rozhodnutím může ŘSD pokračovat ve stavebním řízení na poslední chybějící úsek D1, konečné slovo bude mít ale soud.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) může pokračovat v přípravě stavby posledního chybějícího úseku dálnice D1 okolo Přerova. Krajský úřad Olomouckého kraje včera opakovaně potvrdil rozhodnutí stavebního úřad olomouckého magistrátu o změně územního rozhodnutí na stavbu D1 136 Říkovice – Přerov.

Rozhodnutí tak nabude právní moci, je zveřejněno na úřední desce. „Bude tak umožněno pokračovat ve stavebním řízení a dokončení majetkoprávní přípravy stavby,“ uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl na twitteru.

Krajský úřad se musel územním rozhodnutím zabývat znovu poté, co jeho původní verdikt zrušil Krajský soud v Ostravě. Miroslav Patrik z Dětí Země upozornil, že proti původnímu rozhodnutí v novém verdiktu přibylo 81 stran a namísto původních dvou změn v rozhodnutí magistrátu jich je nyní 8. Děti Země a další účastníci mají čas do konce května, pokud chtějí rozhodnutí napadnout u soudu. Podněty do řízení o změně územního rozhodnutí k celé stavbě podaly kromě Dětí Země ještě spolky Krajina Dluhonice a Voda z Tetčic.  Podněty se týkají především způsobu zimní údržby dálnice.

Dálnice v rukou soudu

Pro ŘSD znamená rozhodnutí úřadu možnost pokračovat ve stavebním řízení, zápisu geometrických plánů na pozemcích dálnice a pokračovat může vyvlastňování. Hlavní slovo bude mít ale ostravský krajský soud, který už dříve rozhodnutí úřadu zrušil. Právě na základě tohoto rozsudku musel úřad vydat nové rozhodnutí.

Stavba musí začít nejpozději letos na podzim, kdy pro projekt končí výjimka z posuzování vlivu na životní prostředí (EIA). Nově je však na stole otázka, co přesně konec platnosti výjimky k EIA znamená. Podle Mátla situace nestojí tak, že se musí začít letos v listopadu stavět. „Zákon o EIA hovoří o tom, že je to de facto podklad k tomu, aby bylo vydáno následující správní rozhodnutí. To následující správní rozhodnutí je stavební povolení. V samotném zákoně se nemluví nikde o tom, jestli se má začít stavět, nebo se stavět nemá. EIA je podklad pro správní řízení, nikoliv pro to, jestli se stavba realizuje, či nerealizuje,“ řekl v březnu Mátl v podcastu Cesty Zdopravy.cz.

ŘSD už vypsalo i soutěž na zhotovitele.  V tendru s odhadovanou cenou 6,75 miliardy korun hledá stavební firmu, která postaví 10,1 kilometru dlouhý úsek kolem Přerova, který je jediným na celé trase D1 dosud chybějícím.

Odebírat
Upozornit na
guest
92 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel

Ted je v Prerove relativni klid, protoze se buduje rozsireni ulice Polni a nakladaky maji omezeny vjezd.
Ale jak se otevre nadjezd nad zeleznici a Polni ulice (mozna za mesic?), bude to silenost. Vsem polskym, lotyskym a jknym kamionum vyjde podle GPS nejrychlejsi trasa po D1 s promotanim 6km Prerovem.
D1 z Lipnika do Prerova nemela byt otevrena, dokud nebude posledni usek okolo Prerova hotovy.
To budou silene roky cekani….

Michael

V Lipníku i Vyškově z druhé strany je vjezd tranzitu do Přerova zakázan. Veškerý tranzit jezdí přes OL a PV po D35 a D46..

Baraba

Někdy mi jde hlava kolem, když vidím ty výtvory našich dálničních architektů. Kolikrát si myslím, že nikdy nejeli autem.
Snad alespoň ty bláznivé křižovatky mají správně počítané na průjezdnost =D (https://youtu.be/yITr127KZtQ)
Dost často ale i dobře vymyšlené dálniční křižovatky zabijí špatným napojením kolektorových silnic.

Vlastimil

Jen jedna faktická chyba v článku, žalobu mohou účastníci řízení podat až do konce června, tj. do 2 měsíců po nabytí právní moci od 30.4.

Kodl

No tak to je v prdeli. Dost času pro ně sepsat pořádnou, destruktivni žalobu 😀

Tomáš Gottschalk

Dost pochybuju, že to KS v Ostravě do listopadu stihne projednat a i kdyby, tak ještě zbývá kasační stížnost k NSS.

Karel_x

Kasační stížnost mohou podat až proti pravomocnému rozhodnutí a nemá odkladný účinek. Takže, pokud NSS nezruší rozsudek KS, nemá to žádný vliv. Pokud by NSS rozsudek KS zrušil, mohl by se investor domáhat škod, které mu zrušením pravomocného SP vznikly.
Myslím, že to má šanci. Pokud znovu vyhraje ANO, bude existovat tlak na stavění a soudy vůči tomu nejsou imunní. Pokud zvítězí někdo jiný, nebude chtít začít tím, že řekne lidem, že se nic stavět nebude. I když by to pochopitelně zabalil do legendy, že za to může Babiš, který to nekvalitně připravil.

Jan Sova

Na tom ilustračním obrázku je vidět dobrý paradox. Realita není ve skutečnosti silničně „zašedlá“, ale hnědá (úsek Přerov – Lipník). Naopak ten plán mimoúrovňové křižovatky, který není ještě reálně postaven by tedy měl být hnědý a ne „zašedlý“. To jenom tak na apríla.

Jirka

Pro ŘSD znamená rozhodnutí úřadu možnost pokračovat ve stavebním řízení, zápisu geometrických plánů na pozemcích dálnice a pokračovat může vyvlastňování. Hlavní slovo bude mít ale ostravský krajský soud, který už dříve rozhodnutí úřadu zrušil. Právě na základě tohoto rozsudku musel úřad vydat nové rozhodnutí. Stavba musí začít nejpozději letos na podzim, kdy pro projekt končí výjimka z posuzování vlivu na životní prostředí (EIA). Nově je však na stole otázka, co přesně konec platnosti výjimky k EIA znamená. Podle Mátla situace nestojí tak, že se musí začít letos v listopadu stavět. „Zákon o EIA hovoří o tom, že je to de… Číst vice »

Tomáš Gottschalk

Každé rozhodnutí správního orgánu zakládající práva a povinnosti podléhá soudnímu pezkumu ve správním soudnictví. Nejedná se o odvolání proti zamítnutí odvolání, ale o správní žalobu, a protože i ve správním řízení platí zásada dvojinstačnosti, tak proti rozsudku správního soudu je přípustná kasační stížnost. která se podává k Nejvyššímu správnímu soudu. A kdyby se někdo cítil zkrácen na svých ústavně zaručených právech (vlastnictví, spravedlivý proces typicky), může to hnát až k Ústavnímu soudu.

rychlodráha

Snad se ŘSD (potažmo SŽ(bezDC) poučili a začali věnovat přípravě projektů větší péči. Ono je jednoduché hodit to na ekoteroristy, ale když kvůli formálním chybám zvládne zastavit stavbu kdokoliv s jedním semestrem na právech v Plzni, je asi něco v nepořádku.
SŽ (bezDC) to zatím měla jednoduché, neopouštěla své pozemky. To ale teď chtějí změnit. ŘSD snad už taky pochopilo, že je jednodušší se domluvit a vyvlastnění až jako poslední možnost.

dejf

SŽ(bezDC) 😀 je vidět že dobrá správa přepnutí napájení na střídavinu v dohledný době neočekává, jinak by si to odstranění DC nechali na pozdějc.

rychlodráha

Asi rádi poslouchají ACbleskDC.

Karel_x

Nechci se zastávat úřadů, ale každý, kdo ví něco o investiční výstavbě, tak také ví, že nejde udělat projekt, který je nenapadnutelný. To jen novináři a diskutující ví, jak to dokázat. Je škoda, že nejdou pracovat na ŘSD, mohlo by vše běhat jak po drátkách. Desetiletí stát aktivisty využívá k tomu, že mu sloužili jako alibi k tomu něco nestavět. Třeba Žabovřeská v Brně trpí průtahy už 30 let – to nejde vysvětlit neschopností, to jde vysvětlit jen jako záměr. Za tu dobu se u kormidla vystřídaly všechny hlavní strany, město desetiletí po desetiletí dělalo, co mohlo – bezvýsledně. Podobně… Číst vice »

rychlodráha

Samozřejmě druhou stranu hraje legislativa. Stát má nastavit jasné prostředí.

Karel_x

Pokud dáte do rukou aktivistům destruktivní nástroje, je jisté, že je použijí. Pokud za jejich zneužití nehrozí tresty, budou to provozovat do nekonečna. Pomatenců je vždy dost.
Je to otázka vyváženosti většinových a individuálních práv, ne nejasnosti zákonů. Západní svět přestal hájit práva většiny ve prospěch různých aktivistických menšin. Kam to povede si každý dokáže představit sám.

Kodl

Da se ocekavat dalsi zaloba. Vsichni tusi nevyhnutelne, tato stavba tento rok pokracovat nebude.

Radim

Ano, to je skoro jisté. A protáhne se to o dalších >=5 let. To samé D49.

rychlodráha

Bude se dělat znova EIA, takže před rokem 30 bych s tímhle úsekem nepočítal.

Daniel Bečvář

U D49 už stačí „pouze“ zamítnout rozklady pro stavebnímu povolení. To by snad mohli úřednici na ministerstvu dopravy do listopadu stihnout. Mají na to ještě 7 měsíců. Zhotovitel tam už je, tak se po nabytí právní moci stavebního povolení může stavba hned zahájit. U D1 je to horší, tam ještě není SP ani vydané.

Kodl

To sice ano, ale i po zahajeni stavby existuji zpusoby, jak ji donutit k opetovnemu zastaveni. A to se bohuzel klidne muze stat.

Daniel Bečvář

Ano, proti SP mohou podat žalobu a soud může nařídit předběžné opatření a tím stavbu zastavit. Stavba by však již byla zahájena a problém s možným propadnutím EIA by byl vyřešen.

Kodl

No jo, z blata do louze v nekonecne telenovele zvana vystavba kriticke infastruktury v Ceske republice.

Jan Sova

5 let ?? Ten bezbřehý optimismus by měl být v našich končinách trestný…
Jinak do nadpisu článku bych vševysvětlující slovo „teoreticky“ mezi „může“ a „pokračovat“.

Jiří 3

Spíše než sázení jestli Děti Země podají odvolání, by se měli vypsat na to, kolik stran to jejich odvolání bude mít.

Tomáš Gottschalk

Odvolání podat nemůžou, správní žalobu ano a tu na 99,9% podají. Akorát by mne zajímalo, z čeho lepí soudní poplatky. Je to sice relativně levné – 3 tis., ale i tak.

Tom Matoo

Mě by zajímalo proč o tomto rozhoduje soud v Ostravě..

Jan Sova

Protože rozdělení příslušnosti soudů se řídí starým uspořádáním „soudních okresů“ někdy ze 60.let, kde Přerov i Olomouc patří pod působnost KS v Ostravě.

Lumír Kuchař

omyl – u dálničních staveb není Krajský soud v Ostravě přiřazen podle uspořádání soudních okresů, tady jde o zákon 416/2009, ve kterém byl zaveden speciální soudní senát na krajském soudu v Ostravě, který řeší dálniční stavby … je to tak již od září 2018

Jan Sova

Tak v „liniovém“ zákoně, na který odkazujete, jsem se nedočetl nic ohledně příslušnosti soudu, natož zřízení speciálního senátu u KS v Ostravě.

Vojtíšek

Jsem zvědavý, s čím ti teroristé ještě přijdou.

Luděk

Další famozní úspěch PANA ministra Havlíčka! Skutečně, výstavba dálnic u nás jede. Jede, jede jede. Když se podíváme do tzv. Německa, nebo na Slovensko tak vidíme že v těchto zemích se vůbec nic nestaví. Máme rozestavěno více než 100km, dalších 150km v procesu soutěže. Dokončení dálnice D1 do voleb 2021 je zcela zjevně prorita a já se už těším až se projedu kolem Přerova!

A vy co tady kritizujete pana ministra, pana docenta doktora inženýra Havlíčka, já říkám zkuste si řídit dvě ministerstva najednou, zkuste si boj s ekoteroristami, s občany co furt jenom prudí a podávají odvolání!

Pražec

Přesně, ANO posílá na ministerstva jedině borce první ligy.
Před posledními volbami se mohli pyšnit tím, že za čtyři roky zprovoznili 180 km dálnic!
(Většinu, ehm, pouhým přeznačením)

Greta

Já se jen divím, že Havlíčka nejmenovali i na to zamini, dvě ministerstva nebo tři, to už vyjde nastejno.

Jaaa

Pan docent doktor inženýr Havlíček je ekonom řízení korporací, který nemá s dopravou ani stavbami lautr nic společného. Typický ANO člověk.

A že řídí dvě ministerstva? To mu jde k tíži! Když nezvládá ani jedno!

Kodl

Vy mate dneska vychazky a pristup k internetu? 🙂

rychlodráha

Není to pan Luděk z ministerstva?

looki

ta křižovatka je strašná….

Standa

Je no. Nechápu proč tam nenbude čtyřlístek..

PetrN

klasický čtyřlístek je již překonané řešení u vytížených křižovatek, příkladem za všechny je MUK D1xD2, kde čtyřlístek s průplety nestíhá a rampy Bratislava>Praha a Ostrava>Bratislava se tak budou předělávat na polopřímé. Tady by byl ok „trojlístek“ tj. 3 vratné rampy + 1 polopřímá rampa ve směru Hulín>Přerov

Jan Sova

raději bych se inspiroval Vídní. Něco jde i pod zem…

PetrN

srovnáváte Vídeň s polem vedle Přerova, nebo jak to mám chápat? Že byste si představoval celou nebo část křižovatky pod zemí? mimochodem, ukažte mi obdobnou realizovanou situaci, ani ve Vídni není podle mě žádná taková dálniční křižovatka pod zemí…

Jan Sova

já nepsal že ve Vídni je křižovatka pod zemí, ale vím, že tam jsou jednotlivé přivaděče (napojení) doporavních proudů (směrů). A nic nesrovnávám, protože v poli u Přerova nic takového není, takže není co srovnávat. Jen jsem psal, že bych se řešením (dopravních proudů a jejich napojení) inspiroval ve Vídni.

Jiří Kocurek

Zkuste se projet okolo Brna. Tam jsou ty „skvělé“ čtyřlístky dva vedle sebe. A pak také zkuste odbočit z nebo najet na D1. Zjistíte, že ti, co by z dálnice rádi sjeli, blokují ty, kteří by na ni chtěli najet. Tím vnikají nepříjemné situace. A když dojde na ťukanec, tak to stojí až k okruhu.

Tady na Moravě

No furt lepší než ty kruhové nesmysly v Ostravě nebo u Hradce.

Alibaba

S tím Hradcem (Opatovice D35+I/37) plácáte blbosti. Co by tam podle vás mělo být?

Tady na Moravě

Prime rampy Praha-Pardubice

Alibaba

A ve kterém „podlaží“?
v 1. PCE – HK
Ve 2. Kruháč
Ve 3. D35
Ve 4.?
Nebo nějaká dlouhý karusel (hlavně směr z I/37 na D11) ?
Nějaké extra vedení?

Tomáš

no aspoň bypass toho kruháče od Prahy na PCE tam být mohl.

Jan Macek

Tak snad se bude napojovat D55 směr Olomouc, takže díky této křižovatce bude možné se napojovat na křížící komunikace ve vyšší rychlosti. Nic jiného v tom nevidím. U nás není moc míst, kde dálnice tvoří kříž. Další místo je MKÚ D1 na 265 kilometru (D1/D55/D49), kde taky nedali „čtyřilístek“, i když dvě ramena jsou tam dost krátké…

PetrN

těch křížů je právě docela dost, např. téměř všechny dálnice napojující se na D0 a u většiny z nich jsou vytížené směry řešené právě polopřímou rampou (obvykle z okruhu pryč z Prahy a naopak) viz. D1, D5, D6, D11 (I/4xD0 je trochu jiný případ) dále je obdobně D35xI/55(budoucí D55). Nikde ze zmíněných klasický čtyřlístek.. nejde jen o rychlost, ale hlavně o kapacitu kdy ve vytížených směrech nemáte průpletové úseky, které hodně tu kapacitu omezují viz. D1xD2…

Jarda

tak doufám, že to konečně povolí, už by bylo na čase, aby tu dálnici mohli po „70 letech“ konečně dokončit.

Chronosphere

Snad se stane zázrak, a po padesáti letech se konečně začne stavět poslední úsek D1. Bude rozhodovat soud ,a soudci by měli být lidé vybavení zdravým úsudkem,tak snad zvítězí rozum, a nezablokuje se stavba dálnice jež bude dříve či později stejně dostavěna,na dalších deset let kvůli chronickým stěžovatelům na cokoliv.
Blokovat výstavbu dálnice kvůli zimní údržbě je jako blokovat výstavbu tratí kvůli houkání lokomotiv.

Tady na Moravě

:DDD Tak ten o soudcích byl dobrej

Greta

Soudci musí soudit podle práva a vůle zákonodárce, která je vyjádřena v ústavě a zákonech. Co bude nebo nebude za deset let je irelevantní.

Chronosphere

To je jako tvrdit, že když vám teče do baráku,tak je irelevantní,jestli to opravíte hned nebo za deset let.

Greta

Vy potřebujete k opravě střechy územní rozhodnutí, EIA a stavební povolení?

Chronosphere

Tady nejde o stavební rozhodnutí,AEIOU, ani paní Kropáčkovou,kterou by mohla dálnice za kopcem rušit při dojení krav,ale o zdravý rozum. A taky o výstavbu infrastruktury ve východní Evropě,kde zoufale chybí severojižní kapacitní silniční spojení skrz Karpatský oblouk. A jestli to nepostavíme my,tak to tu za nás postaví někdo jiný,nebojte.

Karel_x

Skoro ve všech kauzách se střetávají různá práva různých osob nebo skupin, kdy některá práva musí soudce upřednostnit a jiná třeba potlačit. Navíc je na soudcích, aby rozhodovali v duchu zákonů a všeobecné přiměřenosti, neboli, aby zákon vykládali. Představa, že místo soudců by na základě zákonů mohly rozhodovat třeba počítače, je prostě dětinská. Přímý důsledek tohoto stavu je, že vše jde napadnout a zpochybnit.

Jaaa

„Blokovat výstavbu dálnice kvůli zimní údržbě je…“
Aha, ničemu nerozumím, ale hlavně že mám názor.

Chronosphere

Zato z vašich vyjádření tady lze lehce nabýt dojmu, že rozumíte úplně všemu.

Jaaa

Ne, jen pár oblastem. Ale bohužel jsem jakési vzdělání i praxi utrpěl…

jirka

Vážení přátelé, co se tu ohledně výstavby dopravní infrastruktury za posledních 30 let děje nemá obdoby, těmi průtahy, soudy, aktivisty, atd se nám to celé ohromně prodražuje a jsme lidově řečeno v …..

Tady na Moravě

Nezapomeňte znovu volit ty stejné voly.

Pavel Skládaný

Komunisti slibovali dostavbu dálnic do roku 1990, tihleti svého času do roku 2020… Slibem nezarmoutíš. Ještě že máme v dopravě ono kouzelné slovo „výhled“, což může být pět let, dvacet let nebo i sto let. Ale víme, jaký je „výhledový stav“.

Otakar

Komunisti také postavili rychlostní silnici napříč obcí a nikoho se neptali. Strana rozhodla a stavělo se. Ideální není ani jeden stav – od extrému k extrému.

Jiří Kocurek

Jo, nejedno město rozťal průtah na dvě půlky. Ještě ten kruháč v půlce kopce…
A dneska se řeší obchvat, který se tehdy zavrhnul pro příliš moc problémů.

Jaaa

Ne pane, to je zcela normální. Raději si pusťte film „Vlastníci“.

Vaše snaha najít „rychlá řešení za každou cenu“ znamenají akorát zvůli a bezpráví. Jestli chcete, aby o vašem životě rozhodoval někdo jiný, tak to raději abyste přišel o volební právo.

Kkarel

Snad se někdy po ní svezu.

jirka

my čekáme na středočeskou D3 už také dlouho, když jsme kupovali pozemek na stavbu domu, mluvilo se o dokončení 2010, když jsme dostavěli tak už se mluvilo o 2020 a ted když už tam pěkných pár let bydlíme se mluví o roku 2030

Tomáš Gottschalk

My čekáme na D52, abychom se jako lidi mohli dostat do hlavního města.

Vojtíšek

Jako do Vídně? 😀 😉

Walker

My cekame na dokonceni D0. Tak to jsem zvedav, kdo z nas se docka nejdrive. D3, D0 nebo D52? 😀 Jeste by nekdo mohl prihodit D35, ale tam to ted celkem odsejpa 🙂

Daniel Bečvář

Kdybych si měl tipnout, tak z těch co jmenujete bude určitě první D35. Po podepsání memoranda už tam snad žádný větší problém není. Zbývá se „pouze“ klasicky propapírovat k výstavbě. Následovat bude jihovýchodní část D0, která skončí u soudu, ale nakonec se někdy kolem roku 2025 přece jen začne stavět. Jako optimista věřím i v D52, ovšem bez části vedoucí přes Nové Mlýny, která ještě dlouho zůstane pouze jako dvoupruh. Pokud se nestane zázrak, tak středočeská D3 ani severní část D0 se do roku 2030 nezahájí, v obou případech se budou znovu prověřovat již zamítnuté alternativní varianty, aby se nakonec… Číst vice »

Tomáš

„…už tam snad žádný větší problém není“
Bohužel to tak není úplně pravda. MD si vážně pohrává s myšlenkou stavět D35 formou PPP. To je velké riziko a může se to na tom zaseknout na hezkých pár let.

Jan Macek

Přihazuju D49. Valašsko je taky stále odříznuté 🙁 Asi bude rychlejší jezdit na Valmez a pak po nové přípojce na D48 🙁

Kodl

Souhlasim. Valassko je extremne spatne napojene na „svet“.

Michal

přihazuu D43

Daniel Bečvář

Tu můžete zrovna zase škrtnout, žádná D43 se stavět nebude. Připravuje se nová I/43. Mezi Svitávkou a Moravskou Třebovou ještě není ani rozhodnuto, že to bude 2+2.

Kodl

Tak D52 je katastrofa sama o sobe. S tou bych do konce roku 2030 rozhodne nepocital. At uz prvni, ci druha generace eko-aktivistu to proste nedovoli do roztrhani tela.

Jaaa

A pak už nebude potřeba.

Adam H

„EIA je podklad pro správní řízení, nikoliv pro to, jestli se stavba realizuje, či nerealizuje“, řekl Mátl.

To dává celkem logiku. Mám platnou studii EIA na základě platné legislativy s nějakou dobou platnosti. Na základě toho v daném období platnosti rozhoduji, či můžu nebo nemůžu stavit. Pokud můžu, tak mám v ruce stavební povolení, které přeci musí být nadřazené EIA, tím pádem i jeho platnost.

Tady na Moravě

Žádný nepodplacený úředník vám nevypíše stavební povolení na základě EIA, která by v průběhu stavby (platnosti stavebního povolení) vypršela. Mátl buď plácá, nebo musí mít velmi velkou důvěru ve své úředníky, že do toho půjdou.

M H

Váš výklad by ovšem v podstatě znamenal, že stavba musí být zkolaudována před koncem platnosti EIA…

Tady na Moravě

To není můj výklad. To je realita chování českých úřadů, kde úředník raději něco zamitne, nez aby riskoval nejaky spatny vyklad.

Karel_x

… a když to zobecníme, tak i do doby platnosti všech ostatních závazných stanovisek dotčených orgánů 🙂

nevim

To je naprostá blbost. Platnost EIA je prostě nějaké datum, do kterého jsou ty papíry platné. To co píšete by možná byla pravda, kdyby bylo v EIA napsáno, že má platnost pouze do roku 2022, protože od té doby tam budou žít sloni a bylo by nutné nové posouzení. Překročením toho data se nic v realitě nezmění, takže není žádný důvod, proč by si úředník přidělával práci spekulacema, jak dlouho ještě bude platit ten dokument na stole, pokud stihne vydat rozhodnutí před koncem platnosti

radosto

Lžete si doma, ale nezkoušejte tady veřejně oblbovat lidi. V zákoně je to jasně napsané. A každý si to může najít.

Otakar

Už tohle spekulování nad výklady není nic dobrého a nebudí zrovna důvěru. Jedou prostě na kost, není prostor pro chyby, jinak hrozí odsun o 5-10 let a to si Andy nemůže dovolit (nejen, že sám potřebuje dálnici pro navýšení výroby v Precheze).

Jiří Kocurek

Vždyť tam onehdá získal vlečku. Sice způsobem „rozmetadlo hnoje v obýváku“, ale z toho je vidět jak moc ji chtěl.

Petr

V prvé řadě jde o občany města Přerova. Ta zahlcenost města auty je katastrofální. Precheza se s dálnicí jen přirozeně sveze. Dálnice se tady plánuje od 80 tých let kdy Precheza ještě pod koncern Agrofert nepatřila.