Poslední Eso s ETCS. České dráhy převzaly 67. lokomotivu se zpětně doplněným zabezpečovačem

Poslední lokomotiva 362 s retrofitem ETCS. Foto: Škoda GroupPoslední lokomotiva 362 s retrofitem ETCS. Foto: Škoda Group

Rozsahem jde o jednu z největších zakázek na takzvaný retrofit.

České dráhy převzaly včera poslední lokomotivu řady 362, která bude jezdit s palubním zabezpečovačem ETCS. Skončila tak jedna z největších zakázek na tuzemské železnici na instalaci evropského zabezpečovače do starších lokomotiv.

O dokončení informovaly Škoda Group a ČD-Telematika na sociálních sítích. Šlo o čtyřletý projekt, v rámci kterého bylo ETCS instalováno do 67 lokomotiv 362 (Eso), 20 lokomotiv 162 WTB a 16 lokomotiv 362 WTB. Většina montáže probíhala ve Škodě Pars v Šumperku, část v ČMŽO – elektronika v Hranicích.

Na českých kolejích může jezdit první starší lokomotiva se zpětně doplněným ETCS

Projekt byl zahájen v roce 2019 a první prototypové vozidlo 362.165-3 WTB prošlo v ČR úspěšně testy kompatibility traťové a palubní části ETCS a obdrželo potřebné certifikáty posouzení shody a bezpečnosti v polovině roku 2021.

Sdružení dodavatelů ČD-Telematika a AŽD Praha podepsalo smlouvu s Českými drahami na tzv. retrofit v roce 2019. Šlo o rámcový kontrakt zahrnující až 131 starších elektrických lokomotiv. Na základě rámcové smlouvy byla podepsána závazná smlouva na vybavení 102 hnacích vozidel řad 162, 162 WTB, 362 a 362 WTB v celkové hodnotě téměř 1,4 miliardy korun.

Tagy 362 ČD-Telematika České dráhy ETCS řada 362 Škoda Group Škoda Pars
31 komentářů