České dráhy zrušily miliardovou soutěž na pronájem 15 lokomotiv

Nové lokomotivy, které hledají k pronájmu České dráhy, by měly nahradit například řadu 362. Foto: Škoda TransportationNové lokomotivy, které hledají k pronájmu České dráhy, by měly nahradit například řadu 362. Foto: Škoda Transportation

České dráhy ustoupily od plánů půjčit si na pět let 15 lokomotiv s konstrukční rychlostí 160 km/h, které měly nahradit

České dráhy ustoupily od plánů půjčit si na pět let 15 lokomotiv s konstrukční rychlostí 160 km/h, které měly nahradit především stroje řady 371 a 362.

Vyplývá to z oznámení ve věstníku veřejných zakázek. Zakázka měla odhadovanou cenu 1,1 miliardy korun.

Přehodnotili jsme tento záměr s ohledem na stávající situaci a rozhodli jsme se, že v tuto chvíli si lokomotivy nepronajmeme,“ řekl mluvčí Českých drah Radek Joklík. Podle písemné zprávy zadavatele rušení souvisí s posunutím termínu přepnutí napájecí soustavy mezi Nedakonicemi a Říkovicemi. Vzhledem k termínu zveřejnění písemné zprávy (30. 11.) změna nesouvisí nejspíše s odchodem ČD z linky R8 mezi Brnem a Bohumínem,  na kterou  lokomotivy řady 362  ČD nasazují.  „Není to pro nás za stávající situace ekonomicky výhodné. Tak jsme se rozhodli lokomotivy nepronajímat,“ dodal Joklík.

České dráhy podle něj chtějí časem vypsat zakázku na nákup lokomotiv do vlastnictví. „V tuto chvíli uvažujeme o zhruba 60 nových lokomotivách, které bychom si rádi pořídili,“ dodal Joklík.

Zakázka počítala s pronájem lokomotiv na pět let včetně servisu. Pronájem měl překlenout období, než si dopravce pořídí vlastní nové stroje. Podle zadávací dokumentace chtěly České dráhy 15 moderních třísystémových (3 kV DC, 25 kV 50 Hz AC, 15 kV 16,7 Hz AC) elektrických lokomotiv pro rychlost až 160 kilometrů v hodině. Jezdit měly hlavně na vnitrostátních expresech, pro možnost operativního nasazení byl požadován také přístup na železnice na Slovensku a v Rakousku.

Tagy 362 371 pronájem lokomotiv vícesystémové lokomotivy
23 komentářů