Pomalé přípravy rychlých tratí. Výběr projektantů na VRT u Brna trval přes půl roku
Rychlovlak AVE Class 103 (Siemens Velaro) mezi Madridem a Barcelonou. Foto: RENFE
Další soutěž na vysokorychlostní tratě běží již přes rok.
Není to zajímavé, že kdykoliv se blíží jakékoliv volby tak se podepisují velice ,,důležité,, dokumenty a smlouvy?
Dokud neuvidím první kopnutí do země neuvěřím.
Naprostý souhlas.
Vy byste ty všechny SUDOPy udřeli…
Co s tím má společného SUDOP. Zkus spoužívat hlavu…
„Vítěz má 21 měsíců od podpisu smlouvy (dnes) na celkové zpracování dokumentace.“
vs.
„Správa železnic předpokládá, že územní řízení na tomto úseku skončí v roce 2023. “
Jestliže dokuemntace bude hotova v půlce 2023, jak může územní řízení skončit hned o půl roku později? (zvlášť u nás v Česku, že..)?
Na papíře může 😀
Jojo…papír snese všechno…
Že územní řízení skončí ještě neznamená, že úspěšně a územní rozhodnutí nabude právní moci…
Už aby to bylo! Tenhle úsek (a nejen tento) je opravdu přetížený. Je dobře, že současně probíhá i Studie na novou trať z Brna na Znojmo, která by se z VRT za Vranovicemi odpojovala a pokračovala novostavbou kolem Pálavy.
Kolem Pálavy si nepředstavuji přes Pohořelice.
Když jsme u toho, teď by to někdy mělo být myslím hotové. Možná je trochu chyba že tam tak úplně není i spojka na současnou trať, místo by ve Vranovicích být mělo.
Kdoví, jak to vyjde, něco se mě plete, že se prověřují i jiné trasy Brno – Znojmo. Zatížit přehuštěný koridor ještě víc není nejlepší řešení
No jo, ale ekonomové Vám řeknou, že z jejich pohledu jsou nejlepší právě ty co nejvíce zatížené trasy. Ekologové budou remcat opak. Pak si vyberte.
Ano, prověřuje se jich několik, jedna je tato, pak je nějaká spojka k Miroslavi a pak jsou dvě verze po současné trati do Hrušovan nad Jevišovkou.
Tak to asi neznáte úsek Kolín – Poříčany.
Řekl bych, že celá ČR je přetížená a pomalost kompetentních orgánů+výstavby nám ještě vylepšují životní podmínky v tranzitní zemi:-/
Zkuste navrhnout zrychlení trati Brno – Jihlava, ale pokud možno tak, aby ta nová trať vedla přes Okříšky, Třebíč, Studenec, a Zastávku u Brna. 😀
Ještě doplním, pokud se jenom postaví kousek VRT, který se pak přesmýkne a napojí na dvojkolejku do BV, byť by se zrychlila, tak tam pořád bude existovat kapacitní omezení dané jen dvěma kolejemi a případně i křížením celé stanice při jízdě z Brna do Bratislavy. Kolik pomůže to že se rozdělí dálková doprava a příměsto kolem Brna je otázka. Možná by ale nebylo od věci toto využít i jako příležitost pro další rozvoj elektrizace a buď postavit novou trať od Hustopečské přes Starovičky do Pavlovic, minimálně, pod dráty tak aby vzniklo přímé spojení s Brnem, nebo přidat jednu kolej ze… Číst vice »
Převládá tu zbytečný pesimismus. Jsou to sice dětské krůčky, ale pořád kroky kupředu. Blíž jsme ještě nikdy nebyli.
Pesimismus… Až vám v hospodě po půl hodině čekání na řízek řeknou, že kuchař už je na cestě do Tescomy pro pánev, tak jsem zvedavej na ty vaše „dětské krůčky kupředu“
Takže pesimismus je váš životní program? Nezávidím…
No vidíte a kdybyste podporoval stravovací zařízení kde vás jídlo přinesou rychle a je kvalitní, místo abyste chodil stále do té stejné hospody, která je pomalá a za moc nestojí, tak byste dnes mluvil jinak. Je to celé o přístupu. Nadávat na všechno jak je to špatné, ale neudělat nic proto aby se to zlepšilo. To totiž vyžaduje vyvinout nějakou snahu, nějakou námahu, kdežto rozdávat pesimistické komentáře s nulovou přidanou hodnotou z vlastního gauče je daleko lehčí, že? Abych nevyzněl pesimisticky, já jsem se stal členem dopravní komise, tak aspoň pomáhám své domovské čtvrti v otázkách dopravy a snažím se… Číst vice »
Aneb SUDOP vyměníme za nějakou rakouskou firmu…
Dokážete za 20 minut postavit rodinný domek? A co 50 kilometrů železnice, za hodinu?
Srovnávat řízek a stavbu železnice …
Tak do konce století to snad dají, ale to už nás dnešních uživatelů infrastruktury moc nebude 😉
S tou úžasnou byrokracii..se tady postaví tak model vrt.
Co myslíte – H0 nebo TT?
V roce 2025 začnou nanejvýš stavební práce na trati z Brna do Břeclavi, která se začne rozpadat.
Už začaly – elektrifikace Židlochovice a Hustopeče a s tím spojené modernizace stanic na koridoru, kde Šakvice mohly udělat trochu velkoryseji možná. Vyšší rychlosti myslím brání už akorát Zaječí, Podivín a jeden přejezd.
Vůbec nemám strach, že bych se takového díla dožil. Bude mi 40 a zprovoznění nějakého VRT úseku očekávám tak za 30 let. V naší republice se spíše o všem mluví, úřaduje a dělají obstrukce, než se staví. Obzvláště na železnici. Samozřejmě, jsou stavby, které se podařilo realizovat, ale jsou též stavby, u kterých není vidět na konec.
Zdravá strava, pohyb, dostatek spánku, čerstvý vzduch a dožijete se.
To máme oba obdobné výpočty…
I když mě to vychází dříve, neboť spojení Plzeň – Č. Budějovice – Jihlava – Brno bude řešeno jako klíčové.
Zkoušečko, zalez. Naštěstí se dráha a její rozvoj neřídí tvými dojmy. (A není to tak dávno co jsi chtěla hrůzu tratí pozavírat)
Mno můžete aspoň celou dobu nadávat všem okolo. Někteří to dotáhli tak daleko, že chodí nadávat dělníkům na stavbu.
Jo, kdyby přiložili ruku k dílu… no raději ať tam přijde nadávat celá hospoda, můžou dokonce i zavazet, aby to šlo rychleji.