LOT_PRAGA_X-2021---WWW---III_728x90_new

Na koridoru končí zastávka Bezpráví, úzké hrdlo české železnice čeká modernizace za tři miliardy korun

Řídicí vůz Bfhpvee295 v čele osobního vlaku z Pardubic do České Třebové u Bezpráví. Foto: České dráhyŘídicí vůz Bfhpvee295 v čele osobního vlaku z Pardubic do České Třebové u Bezpráví. Foto: České dráhy

Správa železnic (SŽ) se chystá odstranit jedno z úzkých hrdel na prvním koridoru. Konkrétně jde o zhruba desetikilometrový úsek mezi

Správa železnic (SŽ) se chystá odstranit jedno z úzkých hrdel na prvním koridoru. Konkrétně jde o zhruba desetikilometrový úsek mezi Ústím nad Orlicí a Brandýsem nad Orlicí, na jehož modernizaci železničáři aktuálně vypsali tendr. Předpokládaná hodnota zakázky přesahuje 2,7 miliardy, stavba má začít ještě letos.

„Cílem modernizace tohoto úseku je zvýšit kapacitu dopravní cesty, odstranit propady rychlosti a zvýšit bezpečnost, plynulost i spolehlivost provozu,“ uvedla mluvčí SŽ Nela Friebová. Stavba bude financovaná z programu Blending Call, který je založen na kombinaci peněz z unijního fondu CEF, národního rozpočtu a půjčky od Evropské investiční banky.

Předmětem zakázky je rekonstrukce železničního svršku a spodku, a to včetně hloubkové sanace náspu. Modernizací projde i zabezpečovací a sdělovací zařízení, trakční vedení, silnoproudé technologie a mostní konstrukce. Celkem jde o 14 mostů a čtyři propustky.

Kompletní přestavbou projde stanice Brandýs nad Orlicí. Nová nástupiště se přesunou blíže k ústeckému zhlaví, jejich délka bude 220 metrů a výška nad temenem kolejnice 550 mm. Přístup na obě nástupiště bude bezbariérový, pod kolejištěm se zřídí nový podchod.

Zastávka Bezpráví bude zrušena. V její blízkosti vznikne nová odbočka, která má zvýšit propustnost trati zejména v případě výluk či mimořádných událostí. Se zahájením prací se počítá tento rok v listopadu, s dokončením pak v prosinci 2022. Rychlost se má zvýšit ze současného maxima 80 km/h na 110 km/h.

Stavba se přitom neobejde bez výluk. „Půjde o sérii výluk, které jsou řešeny tak, aby co nejméně narušily provoz,“ sdělila Friebová. Stavba by měla probíhat současně s modernizací uzlu Pardubice.

Tagy Blending Call I. koridor Správa železnic Top Ústí nad Orlicí - Brandýs nad Orlicí
213 komentářů