Podchod deset let po velké modernizaci koridoru. Hořovické nádraží bude průchozí
Na financování stavby se bude částečně podílet město.
Deset let po proměně železniční stanice Hořovice bude místní nádraží nově i průchozí. Při projektování modernizace koridoru mezi Berounem a Plzní správce železniční infrastruktury a projektanty nenapadlo, že železnice nemusí ve městě tvořit jen hradbu.
Správa železnic včera vypsala veřejnou zakázku na prodloužení podchodu s maximální cenou 53 milionů korun bez DPH. Podchod pod nástupišti hořovické železniční stanice vznikl v rámci přestavby koridorového úseku Beroun – Zbiroh, která byla dokončena před deseti lety. V rámci stavby bude stávající podchod prodloužen o přibližně 19 metrů směrem od výpravní budovy pod kolejemi č. 2 a 4. Dojde k celkové modernizaci jeho interiéru a sladění s nově zřizovanou částí. Provede se sjednocení osvětlovacích těles, nová výmalba a také nezbytné úpravy systému odvodnění.
Hlavní objem prací proběhne v příštím roce s minimálním dopadem na provoz vlaků dálkové dopravy. Město Hořovice se má podílet na výstavbě nové komunikace a parkoviště P+R pro 35 aut. Zřízena bude dále nová místní komunikace zajišťující propojení nového parkoviště s ulicí Sklenářka, její součástí bude chodník pro pěší.
V rámci stavby bude v celé stanici vyměněn orientační systém pro cestující. U výpravní budovy vznikne přístřešek pro 12 jízdních kol. Dokončení prací se plánuje v listopadu příštího roku.
Průchod má umožnit spojení do severní části Hořovic: na sídliště Sklenářka a k průmyslových areálům Harmoniky a Cintlovky. „Jde v podstatě o nápravu chyby, která vznikla malým zájmem samosprávv Hořovic o projekt Optimalizace, který v příslušné době a termínu nijak nepřipomínkovala,“ napsal na hořovické facebookové stránky místostarosta Ondřej Vaculík v listopadu 2020. „Další možnost na prodloužení podchodu byla zhacena zákazem tehdejšího ministra dopravy Víta Bárty (Věci veřejné) jakýchkoli víceprací (a prodloužení podchodu by takovou víceprací bylo). Od té doby se ale snažíme o dodatečné prodloužení podchodu, což vzhledem k tzv. udržitelnosti dotovaného projektu nebylo prvních pět let možné,“ dodal místostarosta.