egoe-plus
Autobusy Doprava ve městě Železnice

MHD v Berouně a Hořovicích skončí, nahradí je meziměstské linky. PID expanduje do tří regionů

Autobus berounské MHD. Autor: Arriva
Autobus berounské MHD. Autor: Arriva
Rozšíření integrace přinese rozsáhlé změny jízdních řádů ve třech oblastech, pravidelným dojíždějícím zlevní cestování.

Pražská integrovaná doprava (PID) od 13. prosince expanduje do posledního velkého regionu blízko hlavního města, kde dosud nebylo možné cestovat na jednu jízdenku: do Berouna. Jde o jednu ze tří oblastí, kam se tarif od změny jízdního řádu rozšíří. Na integraci vydělávají hlavně pravidelně dojíždějící cestující.

Kromě Berounska dojde k rozšíření integrace do Hořovicka a Rožmitálska. Na svých stránkách to oznámil Ropid, kde jsou i kompletní nové jízdní řády.

Změna počítá se zrušením 43 linek mimo systém PID. Vznikne naopak 23 nových linek, 6 jich bude změněno. „Jednotlivé linky budou mezi sebou provázány, dojde tak k plošnější a efektivnější obsluze území. Provoz bude hlídán koordinačním dispečinkem. Na linkách bude platit pásmový a časový tarif PID s možností využití přestupních jízdenek i časových kuponů, a to v papírové i elektronické podobě,“ uvedl Ropid na svých stránkách. Nová organizace znamená i oficiální konec MHD v Berouně a Hořovicích, neznamená to však, že lidé o možnost dopravy po městě přijdou.

PID už v Berouně platí, ale jen u vlaků a několika autobusových linek.  Jednotlivé linky budou mezi sebou provázány, dojde tak k plošnější a efektivnější obsluze území.

Detailněji jsou změny popsány na stránkách Ropidu. Ten slibuje častější a pravidelnější spojení z oblasti Berouna a Králova Dvora a koordinaci linek v podobě odstranění souběhů. Má dojít k posílení provozu mimo špičku a sjednocení městské a příměstské dopravy. Přibude více přímých autobusů ze Zdic a Králova Dvora do Prahy.

Garantované přestupy

Na Hořovicku má dojít k zajištění garantovaných přestupních vazeb u hořovického nádraží od vlaků (především rychlíků) na regionální autobusy. Linka MHD Hořovice je sloučena s linkami na Zbiroh a opačným směrem do Praskoles, čímž dochází k rozšíření nabídky přímého spojení pro Zbiroh, Týček, Cerhovice a Záluží ke školám v Komenského ulici a nemocnici v Hořovicích, nové spojení ke školám a na Cintlovku pak získají i Praskolesy. Pro cesty v obvodu města Hořovice zůstane zachována bezplatná přeprava, a to na linkách 643 a 648.

Změny čekají také obyvatele a návštěvníky Rožmitálska, které rovněž bude součástí PID. Zavedeny budou 4 nové linky a 3 stávající budou změněny. Zrušeny budou 4 linky mimo systém PID. Páteřní linka 521 zajistí pravidelné spojení v trase Příbram – Rožmitál pod Třemšínem – Věšín, přičemž v Příbrami bude navazovat na stávající linky 393 a 395 z/do Prahy a v Rožmitále p. Tř. na linku IDP 423 z/do Plzně. Část spojů bude přímých z/do Prahy bez nutnosti přestupu.

44 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
pedro74

Integrace možná dobře spojí MHD a průjezdné linky, ale návaznost na vlaky bude nezajímavá, ano měly by se vrátit dotace za přesun autobusáku… Například všechny průjezdné linky pojedou okrajem Berouna a uprostřed sídliště pojede nejpomalejší linka do Prahy (380) a jinak nic… Na všechny připomínky k projektu integrace jsem dostal negativní nebo žádné odpovědi. Například měly vyjet místní vymetáky v midibusech 748 a 749 a nic. Obecně je integrace nic moc.

Petr

Tu 380 měli na svých stránkách vedenou přes autobusák, ještě před 14 dny. Na upozornění do té doby vůbec nereagovali. Návaznost na vlaky je zoufalá. A návaznost na sousední integrované oblasti také. Ale to by měl o hlavně řešit IDSK. Ne všechno totiž spáduje do Prahy.

Petr

„Nejde pochytat všechny zajíce“ V Berouně je pro jistotu přemístili do jiné honitby. Místo aby 380 zajela na autobusák a pak jela jako MHD okolo škol a přes Hlinky a sídliště dál do Králováku, tak ušetří závlek a přestupní terminál je pak na nic. Z vlaku na autobus pak přestupujete v Berouně 1,3km a ve Zdicích 600m, No paráda. :-(((((((((((

Vít Jůza

Nahrazování MHD pří- a mezi-městskými linkami je logické, divím se, že tomu tak ještě není všude …. když MHD je vyňata z proplácení 75%. Snad jen u metra a tramvají je to někde obtížnější.

djst

Musím říct, že z téhle integrace mám docela smíšené pocity. Na jednu stranu dojde k rozšíření víkendového provozu, v některých místech ke zpravidelnění tras spojů a konečnému vyřešení těch prasáren, které v tu byly, co pamatuji – například v JŘ nezveřejněných závleků školních spojů do zastávek na návsi (Hýskov, Trubská, Otročiněves) nebo nezveřejněných přímých spojů. Na druhou stranu ten „průjezdný model“ Berouna je směšný a bude sloužit akorát tak k matení cestujících (např. na „průjezdné“ lince 638 není ani jeden průjezdný spoj – takže jsme pod jedno číslo stáhli dvě naprosto nesouvisející linky. Dále dojde k nesmyslnému omezení v běžných… Číst vice »

Petr

Myslel jsem si, že autobusovou dopravu v Berouně, nejde už víc, slušně řečeno zmršit. ROPID a IDSK to ale dokázali.

suri

Co chce autor sdělit výrokem „Detailněji jsou změny popsány na stránkách Ropidu. Ten slibuje častější a pravidelnější spojení z oblasti Berouna a Králova Dvora po železnici“?

Nevím, co slibuje na svých stránkách ROPID, ale kdyby tento výrok byl podroben kritické analýze, tak by hned vyplynulo, že ta podstata není pravdivá – nevšiml jsem si, že by došlo k nějakému zaznamenáníhodnému navýšení vlakových spojů v oblasti – naopak železniční doprava je tak nějak beze změny. Holt by to nechtělo bezmyšlenkovitě přejímat každý blábol, který někdo zveřejní.

Vašek

Navyšovat vlakové spoje v dnešní době, kdy výluky a omezení provozu jsou na denním pořádku? Nespolehlivost vlaků mne vyhnala do auta a už to tak zůstane. Čekám samé červené palce, ale zkuste napsat své zkušenosti s dojížděním vlakem.

pedro74

Já zase přešel na busy Ber-Pha, vlak byl tragédie.

Petr

Třeba nemyslel propíranou 171, integrované vlaky jezdí i na druhou stranu od Berouna (Hořovice, Lochovice, Jince, Příbram a Březnice). Bohužel Třeba Březnice a Příbram, přímé spojení autobusem do Berouna nemají. Z Příbrami se jde dostat pouze do Hořovic a to linkou hrůzy (531), která se proplétá a kličkuje po II/118 rychlostí 30km/h.

Vašek

Z Příbrami do Zdic je silnice pomalejší, než železnice. Když mám dodržet padesátky přes obce, nemám šanci. Tam by měla dráha využít potenciál.

Petr

A to by tam měla být i 30, pokud si vezmeme příklad ze Španělska. Prostě musí si dráha vybrat, buď nabídne dostatek spojů, aby se nestalo, že 140 minut ve všední den nejede ani kolo, nebo to zavřou a zaasfaltují a jeden směr bude po bývalém náspu tratě 200 a druhý po současné II/118. Pak se mohou nasadit autobusy a začít jezdit trochu rozumnou rychlostí. Zatím se ale jak provozovatel dráhy, tak objednatel spojů, tváří, jako kdyby nevěděli čí jsou. A jak říká Pecková, mají deset milionů zaměstnavatelů. Dopravce pak jen dělá to co mu tito dva subjekty umožní .

David

Zapomínáte, že PID je společným projektem Ropidu a IDSK. O IDSK není v článku opět ani slovo. Škoda.

https://pid.cz/o-organizaci/

PetrB

A 526 nepovede přes nádraží Praskolesy z jakého důvodu?

robert

Škoda. Tyhle miniprovozy jsem měl rád, ale jestliže se to nevyplatí, tak nemá smysl je provozovat.

SaulGoodman

On to zas tak miniprovoz nebyl právě, pohyb lidí mezi KD a Berounem + okolníma vesnicema je značný. Ta integrace jen obsáhne ty čistě městské linky do dálkových, což určitě není špatný nápad – bude větší frekvence spojů. Ty „dálkové“ autobusy do Prahy a Hořovic sice i teď v podstatě mohly fungovat jako posílení MHD, ale řidiči často mívali kecy, když chtěl člověk jet „pražským“ jen pár zastávek. Ještě zajímavější však bude vyřešení dopravní obslužnosti zcela nových částí Berouna a KD (rodinné domky v polích apod.), což slibuje vedení města krátce po integraci. Dosud tam prostě žádné linky nejezdí a… Číst vice »

Zdeněk

Co jsem tam přes pár lety pravidelně jezdil tak lidi normálně regiolinky používali místo MHD a žádné kecy jsem nikdy nezažil (pokud si zrovna cestující nekoupil jen na Beroun a chtěl jet až do Prahy, čehož si někteří řidiči zvládali všimnout)

Jerry 94

…řidiči mívalí kexy…
Copak takhle se jedná s klientem? S platícím zákazníkem, který si chce zaplatit nabízenou službu??

robert

To jo, přemýšlím stejně. A stejně si myslím, že by bylo vhodné zachovat aspoň dvě městské linky, které obslouží oblasti, které PHD neobslouží.

Oran Gutan

Ve svý podstatě u cedule Beroun řeknou Beroun.

Poudy

Ve svý podstatě to můžou říct i za cedulí

Tom

V Berouně zanikne jedna ze dvou městských doprav v ČR, která k označení používá písmena. Teď už zůstane jen Jihlava. Beroun je jediný, který označuje písmeny všechny linky MHD. (Alespoň si to myslím. Pokud je to jinak, budu rád, když mě někdo opraví.)

Zdeněk

Dále minimálně ještě v Litoměřicích

Vojta

Myslím že i v Mladé Boleslavi to takto funguje

MLB

Slovo „funguje“ je to poslední, které by se k MHD v Mladé Boleslavi hodilo…

tomas

Je to tak, dosud zde byly linky A, B, C a H. Kromě dvojměstí Beroun- Králův Dvůr obsluhovaly ještě sousední obce Hýskov a Nižbor. Bohužel nově linky popisují tak třicet let starý stav, promarněna příležitost. Město občany odbývalo, že vedení linek MHD měnit nebude, protože se připravuje integrace.
Ale i po integraci nebudou obsluhovány nové lokality Palouček, Homolka, Máchovna, Pod Dědem nebo Cibulka. Navíc nově ubyde linek, které budou zajíždět na nové autobusové nádraží, které je hned u vlakového.

Petr

Jsem zvědav, kdo bude vracet tu dotaci od Švýcarů za přesun autobusového nádraží. Když se tam bude prohánět leda vítr.

Štěpán

Pokud vím, tak v Jihlavě jsou písmeny označovány pouze trolejbusy, vše ostatní je označeno čísly. Část linek označovaných písmeny má přeci i Praha – linky A, B a C 🙂

medical_examiner

Ale to je metro.
Tramvaje mají normální čísla 1-26, přičemž jsou vynechána čísla 13 a 19.
Se značením písmeny je možné se setkat ve Vídni, kde se zároveň číselně míchají tramvaje s autobusy.

Radek

13 prosím existuje.

apollo

bože já snad začnu číst čtyřlístek a mateřidoušku …… tenhle web se čím víc podobá bulvárnímu plátku typu blesk.

apollo

jak bylo psáno níže … teď budu citovat :

apollo

Radek
31 minut
„PID už v Berouně platí, ale jen u vlaků.“
Tak už dneska jsou tam linky 380, 384, 630 a noční doprava PID.

jak můžete tvrdit že autobusama PID nezasahuje na Berounsko ? o ?

a část z vašeho článku : PID už v Berouně platí, ale jen u vlaků. Nově tak bude možné například přijet do Berouna vlakem z Prahy a dál pokračovat autobusem. Jednotlivé linky budou mezi sebou provázány, dojde tak k plošnější a efektivnější obsluze území.

no kde soudruzi z NDR udělali chybu

David

Jak už píšu jinde v diskusi, zcela opomíjíte podíl IDSK na těchto změnách.
https://pid.cz/o-organizaci/

robert

A co ti brání?

svojsin

Že by konečně zlepšení dopravy z Rožmitálu do Nepomuku?

MLB

To asi zrovna ne, ten je za hranicí PID a integrace tamnímu hroznému spojení moc nepomůže.

svojsin

MLB: No ten je hned nad Rožmitálem a je v návrhu mezi linkama „v úpravě“.
Je tam napsáno „úprava spojů“, tak čekám, o co půjde.
Ráno jede relativně dost spojů, pak už je to pro denní dojíždění těžko použitelný.

MLB

Aha, tady musím přiznat vlastní nevědomost, nevěděl jsem, že jsou tam blízko sebe Nepomuky dva 🙂 Já bral ten větší, směrem na Klatovy. Každopádně realita bude nejspíš pro oba stejná, protože ani u toho středočeského Nepomuku se s integrací v téhle vlně podle všeho nepočítá: https://pid.cz/wp-content/uploads/2020/10/Rozmitalsko.pdf

Radek

„PID už v Berouně platí, ale jen u vlaků.“
Tak už dneska jsou tam linky 380, 384, 630 a noční doprava PID.

Juraj

Tak člověk snad chápe kontext. V článku se nikde nepíše, že do Berouna nezajíždí žádný autobus v systému PID. Kdyby se nicméně vypsaly všechny bus linky v Berouně, tak bude patrné, že PID platí pouze v těch několika málo, vesměs ve spojích do Prahy. Pro místní frekvenci v Berouně tudíž lze konstatovat, že tam PID v autobusech dosud neplatil.
To je celý důvod, proč to ROPID v TZ napsal zrovna takto.

Bob

Není pravda, že PID v Berouně platí jen u vlaků.

Partneři


Czechtoll

pst
podcast