Správa železnic prodlouží podchod v Hořovicích na III. koridoru

Stanice Hořovice. Autor: Dezidor, CC BY 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=15823746Stanice Hořovice. Autor: Dezidor, CC BY 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=15823746

Součástí zakázky je i vybudování nové komunikace a parkoviště P+R pro 35 aut.

Správa železnic dokončila tendr na stavební firmu, která prodlouží nádražní podchod v Hořovicích na Berounsku na III. koridoru. Zakázku získalo sdružení firem Rekultivace Ústí nad Labem a Viamont Servis s cenou 52,5 milionu korun. Podmínkou Správy železnic bylo, že suma nesmí přesáhnout 53 120 950 korun.

Stávající podchod bude prodloužen o 19 metrů směrem od výpravní budovy pod kolejemi č. 2 a 4. Dojde k celkové modernizaci jeho interiéru a sladění původní a nově postavené části.  V rámci stavby se v celé stanici vymění orientační systém pro cestující, v sousedství výpravní budovy také vznikne přístřešek pro 12 jízdních kol.

Součástí zakázky je i vybudování nové komunikace a parkoviště P+R pro 35 aut, na kterých se v rámci této investice bude podílet město Hořovice. Propojení parkoviště s ulicí Sklenářka zajistí nová místní komunikace, její součástí bude chodník pro pěší.

Stávající podchod byl ve stanici Hořovice vybudován v rámci přestavby koridorového úseku Beroun – Zbiroh, která byla dokončena před deseti lety. S hlavním objemem stavebních prací na jeho prodloužení se počítá v roce 2023, stavba bude mít podle SŽ minimální dopad na provoz vlaků dálkové dopravy. Dokončení prací je plánováno do listopadu příštího roku.

Česká železnice aktuálně zažívá dobu prodlužování podchodů. Na pražském hlavním nádraží byl loni dokončen průchod na Žižkov, otevřel se také prodloužený podchod na nádraží Vršovice (nově vede až do Nuslí) a nejnověji v červnu prodloužený podchod v Benešově. Podobné prodloužení se chystá například i v Holešovicích, Vsetíně, Havířově či Českých Budějovicích.

Tagy Hořovice podchod Správa železnic
30 komentářů