Podchod deset let po velké modernizaci koridoru. Hořovické nádraží bude průchozí
Stanice Hořovice. Foto: Dezidor / Wikimedia Commons
Na financování stavby se bude částečně podílet město.
Na financování stavby se bude částečně podílet město.
Tam je to vůbec nádraží duchů, není se kde schovat, občerstvit, ani žádný automat natož třeba možnost se na něco zeptat, WC atd. Aspoń já jsem to tam v pozdějších odpoledních či večerních hodinách nenašel a restaurace, co bývala u nádraží už nějak dlouho neexistuje. Docela se tam dalo dobře najíst i napít a levně.
Naprosto s vámi souhlasím, mínusářům zřejmě nedělá problém odskočit si do křoví, na schodech rozbalit přinesenou svačinu a před nepohodou se schovat do podchodu. Hlavně, že potom přijede vlak a bude mít Wifinu.
Bude v podchodu nějaký automat (aspoň na PIDí jízdenky), aby člověk nemusel až na druhou stranu?
V Hořovicích to „až“ na druhou stranu znamená tak cca o 20 kroků navíc. Ten podchod není úplně kilometrovej.
Automat na jízdenky má čím dál tím víc lidí v kapse.
To není tak úplně pravda. Spousta lidí má zařízení, na kterém lze ten automat virtuálně provozovat. Jenže to ten automat (který je jiný pro každý IDS, každého dopravce,…) někde musíte nejprve sehnat, stáhnout a nainstalovat. Což je dost nepraktické a nepohodlné.
Schmidt psal aspoň na jízdenky PID, což je přesně jeden ten IDS. A tedy jeden ten virtuální automat. Navíc jeden z těch nejrozšířenějších. Plus máme SJT. Plus část lidí, kteří tam budou nastupovat, bude mít nějakou formu předplatnýho.
Celkově se tím dost snižuje potřeba mít automat na lístky na každým konci podchodu a o to spíš stačí na celé stanici jeden. Jo, pro těch pár lidí, co nemaj a nechtěj ten virtuální, to bude znamenat ujít kus navíc. Ale nic nemožnýho.
A vlastnit to zařízení zbytečné a drahé. Každý nemusí mít stejného koníčka. Raději si koupím knihu než takové zařízení. Ta kniha aspoň potěší a k něčemu je.
Ovšem ne každý má pritority nastavené tak, že musí mít chytrý mobil, aby nebyl out a k tomu si platit data, aby nebyl out. Jiní mají „hloupý“ telefon proto, aby mohli od internetu po práci vypadnout a nemají tak s sebou firemní kecátor, kde je furt někdo otravuje. Další mají tlačítkáč prostě proto, že ho umí ovládat skoro poslepu, však na to taky špatně vidí a v jejich věku se učit? Dře to.
Vím, proč jsem psal „čím dál víc lidí“ a ne že ho mají v kapse všichni.
Tak přesně tihle občané by si k tomuhle přesvědčení určitě rádi přidají 40 kroků aby byly v souznění s přírodou.
Místo pro 35 aut a 12 kol? Není to zbytečně moc? 🙂
A 4 koleje také stačí že? Ta bývalá 6. dopravní sice chybí několikrát týdně když není kam stáhnout prázdnou soupravu z Cintlovky, protože ve stanici je souprava ložených a výpravčím zbývá jen 1+2, (a osobák tu bývá předjížděn rychlíkem).
Tak se jen koukáme na prázdnou štěrkovou pláň…
Banana´s republic, Banana´s railway…
Úbytky kolejí při ,,optimalizacích a revitalizacích jsou naprosto normální. Asi projektanti nepočítají s tím, že je potřeba odstavit vlak, nějaká manipulace a pod. Nové peróny jsou často široké jako přistávací plocha a zabírají místa kolejím.
Napadlo vás, že projektant musí dodržet závazné normy? A že spolutvůrcem těch norem může být i Dobrá Správa?
I norma může být někdy špatná. A předřečník píše, že v Hoř. je prázdná štěrková pláň. Mohly tam být koleje, které chybí pro manipulaci.
Nakonec je tam ještě vlečka, takže se mělo s tím počítat, že by to bylo potřeba a že při pořádné koncepci by ta vlečka mohla obsluhovat i další nové podniky.
To by jistě mohla. Pokud by to Dobrá správa chtěla a zaplatila.
Projektant si nemůže svévolně vyprojektovat kolej či eskalátory (Veleslavín), které investor nechce. Zda je to dobře nebo špatně, nechám na jiných, prostě to tak je.
Asi proto, že usoudili, že železnice je zbytečná a bude se postupně likvidovat. To přeci v mnoha hlavách pořád straší. A nás to stojí neskutečné peníze, ale přitom se má šetřit?!
Nemyslím, že jde o nápravu chyby symospráv. Samosprávy tu nejsou od toho, aby projektanty a experty SŽ učily jak má vypadat nádraží, alespoň 20. století…
Tak já si myslím že je, stanice slouží především pro danou samosprávu. Nevím proč by vlastník měl bezdůvodně vydávat peníze na něco co nikdo nechce. Ono taky za nádražím dnes prakticky je jen pole a fotovoltaická elektrárna. Jinak se chodí stávajícím podjezdem.
Aha, tak proto tam tolik lidí courá přes koleje, asi chodí pro elektřinu:-) Akorát že se kvůli každýmu přejetýmu zastavuje provoz, a „zážitek“ taky nic moc…
No on je pro spoustu lidí problém jít od parkoviště ke druhému nástupišti podchodem…
A co ta zástavba a bydlení tam?
Mohly se zajímat při původním stavebním řízení, to nešlo úplně mimo ně.
Podobný průchozí podchod se při rekonstrukci neudělal například v Týništi and Orlicí, kde by se výrazně zkrátila cesta na sídliště. Měla by to být dnes snad už povinnost, stavět pochody průchozí na obě strany.
Příklad Střelic (podchod zprovozněný v 9/2021) ukazuje, že tomu tak (bohužel) není (tím víc kdy ve Střelicích se nádražní budova nachází na straně spíše odvrácené vůči převažujícímu osídlení).
Ve Střelicích je pro tyto účely nadchod, obec prodloužení nechtěla, prý by tam byla tma.
Ten nadchod je vůči podchodu značně odlehlý + znamená pro část zástavby „zacházení“.
Obdobně by se dalo „argumentovat“ nedalekým přejezdem apod.
„Obec nechtěla“ – jej mít, nebo jej zaplatit (pakliže to druhé znamená, že Dobrá správa je ochotna platit jen tu část podchodu, který spojuje ostrovní nástupiště s budovou, ne však s opačnou stranu kolejiště)?
Chtěla nadchod, nechtěla podchod, nevím co na tom je nepochopitelneho.
35 parkovacích míst – jestli tam nevypadla aspoň jedna nula, tak to snad ani nestojí za řeč.
Od Prahy je to už daleko a pro lidi dojíždějící z blízkého okolí to stačit bude.
Od Prahy je to daleko? Lidé dojíždějí i z Plzně do Prahy. A dojíždění Hořovice -Plzeň se přímo nabízí. A abych jel na nádraží s rizikem, že nezaparkuji, to radši pojedu rovnou autem do cíle. Nejlepší byly kolem nádraží různé nezpevněné nouzové plochy, kde bylo vždy místo. Dnes se vše vydláždí, vyobrubníkuje a osadí zákazovými značkami.
U nádraží navazuje na vlaky autobus. Stačí jen mít dobře nastavené jízdní řády a trasy autobusů přes celé okolí.
Už teď tam stává cca 100 aut…
Chápu, že to současné stání se rušit nebude. Jinak by to bylo skutečně málo.
Proč se základní věci neudělají hned?
Protože jsme v Čechách… A podívejte se, jak navrhuje správa železnic větší výluky. Na tři měsíce zavřeme trať, abysme ji za rok zas na tři měsíce zavřeli…
Bo kolenovrtské Čechy.
Co to melete za nesmysly? Vždyť SŽ dostává na poměry ČR luxusní peníze.
To nevím s čím to porovnávate, viz letosni rok, kdy byly odložený všechny významné stavby. Větší peníze do železnice šli max v letech 2019 a 2020 a i ty bylo velmi málo ve srovnání s podobnými státy.
cetl jste ten clanek? starosta vaculik tam duvod rekl.
Ze to tehdejsi samosprava neohlidala je az podruznej duvod. A to dalsi jsou jen duvody, proc tu chybu neslo napravit driv.
Primarne by Sprzel mela takovy samozrejmosti navrhovat sama od sebe. Protoze je v zajmu zeleznice jako celku, aby jeji stavby co nejlip fungovaly v dotcenych uzemich a aby se na nadrazi co nejsnaz dostavali potencialni cestujici.
Proč to nešlo napravit dřív? Protože Bárta a poté EU…
Zlá, zlá EU, nutí nás abychom to, co nám zadotuje, aspoň pět let používali tak, jak jsme si to k té dotaci navrhli…
No jo, ale úderka na to má takový názor, že přecházeče stačí zavřít až zčernají. Že lidi mají chodit naokolo a nebýt líní, trénovat a nesedět jenom na zadku. Podle hesla: Dráha tady není pro lidi!
Četl. Prostě průchod skrz nádraží kde je aspoň nějaká zástavba na druhé straně má být samozřejmostí.
Jenže tady moc zástavba aktuálně není, na Sklenářku to bude stejně daleko jako stávajícím podjezdem.
Bude tam parking. A co třeba Tlustice?!
Až na to, že z podchodu to bude ústit přímo k centru – zástavbě a ušetří se dlouhá cesta do podchodu a zpět po té silnici. Asi to tam neznáte. I dnes řada lidí po výstupu z vlaku přejde koleje a jde na tu druhou stranu, kde je cesta do této části Hořovic. Ušetří tím nejméně kolem 400- 500m chůze. A touž není zandbatelné.
Nádraží v Hořovicích bylo na kraji města, za ním už byly jen louky a pole. V nedávné minulosti tam ale vznikla průmyslová zóna a staví se tam i obytné domy, takže pochod, se kterým se původně nepočítalo, začal mít smysl.
Nejen cestující ze Sklenářky a Cintlovky, ale i Tlustice by ten podchod využili už před deseti lety. Podjezd pod tratí sice je, ale je to cca 5 min navíc, takže většina leze přes koleje…
Ale ona ta zástavba i podniky jsou tam již hezkých pár desetiletí. Akorát se to dnes ještě více zastavuje.
§1 nikdy se to tak nedělalo
A navíc by to lidi zneužili a chodili by podchodem ikdyž nejdou na vlak. Podle některých pak stačí drakonické pokuty a v případě opakování několik let natvrdo. Aby se lidi báli přecházet koleje. (a zneužívat tím privilegium drážních zaměstnaců)