Podchod deset let po velké modernizaci koridoru. Hořovické nádraží bude průchozí

Stanice Hořovice. Foto: Dezidor / Wikimedia CommonsStanice Hořovice. Foto: Dezidor / Wikimedia Commons

Na financování stavby se bude částečně podílet město.

53 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ušatá

Tam je to vůbec nádraží duchů, není se kde schovat, občerstvit, ani žádný automat natož třeba možnost se na něco zeptat, WC atd. Aspoń já jsem to tam v pozdějších odpoledních či večerních hodinách nenašel a restaurace, co bývala u nádraží už nějak dlouho neexistuje. Docela se tam dalo dobře najíst i napít a levně.

Vašek

Naprosto s vámi souhlasím, mínusářům zřejmě nedělá problém odskočit si do křoví, na schodech rozbalit přinesenou svačinu a před nepohodou se schovat do podchodu. Hlavně, že potom přijede vlak a bude mít Wifinu.

Schmidt

Bude v podchodu nějaký automat (aspoň na PIDí jízdenky), aby člověk nemusel až na druhou stranu?

Ondřej

V Hořovicích to „až“ na druhou stranu znamená tak cca o 20 kroků navíc. Ten podchod není úplně kilometrovej.

původní Jakub P

Automat na jízdenky má čím dál tím víc lidí v kapse.

Kamui

To není tak úplně pravda. Spousta lidí má zařízení, na kterém lze ten automat virtuálně provozovat. Jenže to ten automat (který je jiný pro každý IDS, každého dopravce,…) někde musíte nejprve sehnat, stáhnout a nainstalovat. Což je dost nepraktické a nepohodlné.

původní Jakub P

Schmidt psal aspoň na jízdenky PID, což je přesně jeden ten IDS. A tedy jeden ten virtuální automat. Navíc jeden z těch nejrozšířenějších. Plus máme SJT. Plus část lidí, kteří tam budou nastupovat, bude mít nějakou formu předplatnýho.

Celkově se tím dost snižuje potřeba mít automat na lístky na každým konci podchodu a o to spíš stačí na celé stanici jeden. Jo, pro těch pár lidí, co nemaj a nechtěj ten virtuální, to bude znamenat ujít kus navíc. Ale nic nemožnýho.

ušatá

A vlastnit to zařízení zbytečné a drahé. Každý nemusí mít stejného koníčka. Raději si koupím knihu než takové zařízení. Ta kniha aspoň potěší a k něčemu je.

Jiří Kocurek

Ovšem ne každý má pritority nastavené tak, že musí mít chytrý mobil, aby nebyl out a k tomu si platit data, aby nebyl out. Jiní mají „hloupý“ telefon proto, aby mohli od internetu po práci vypadnout a nemají tak s sebou firemní kecátor, kde je furt někdo otravuje. Další mají tlačítkáč prostě proto, že ho umí ovládat skoro poslepu, však na to taky špatně vidí a v jejich věku se učit? Dře to.

původní Jakub P

Vím, proč jsem psal „čím dál víc lidí“ a ne že ho mají v kapse všichni.

Jakuza

Tak přesně tihle občané by si k tomuhle přesvědčení určitě rádi přidají 40 kroků aby byly v souznění s přírodou.

B.W.B.

Místo pro 35 aut a 12 kol? Není to zbytečně moc? 🙂
A 4 koleje také stačí že? Ta bývalá 6. dopravní sice chybí několikrát týdně když není kam stáhnout prázdnou soupravu z Cintlovky, protože ve stanici je souprava ložených a výpravčím zbývá jen 1+2, (a osobák tu bývá předjížděn rychlíkem).
Tak se jen koukáme na prázdnou štěrkovou pláň…
Banana´s republic, Banana´s railway…

Vašek

Úbytky kolejí při ,,optimalizacích a revitalizacích jsou naprosto normální. Asi projektanti nepočítají s tím, že je potřeba odstavit vlak, nějaká manipulace a pod. Nové peróny jsou často široké jako přistávací plocha a zabírají místa kolejím.

Jiří Kocurek

Napadlo vás, že projektant musí dodržet závazné normy? A že spolutvůrcem těch norem může být i Dobrá Správa?

Vašek

I norma může být někdy špatná. A předřečník píše, že v Hoř. je prázdná štěrková pláň. Mohly tam být koleje, které chybí pro manipulaci.

ušatá

Nakonec je tam ještě vlečka, takže se mělo s tím počítat, že by to bylo potřeba a že při pořádné koncepci by ta vlečka mohla obsluhovat i další nové podniky.

Daniel

To by jistě mohla. Pokud by to Dobrá správa chtěla a zaplatila.

Projektant si nemůže svévolně vyprojektovat kolej či eskalátory (Veleslavín), které investor nechce. Zda je to dobře nebo špatně, nechám na jiných, prostě to tak je.

ušatá

Asi proto, že usoudili, že železnice je zbytečná a bude se postupně likvidovat. To přeci v mnoha hlavách pořád straší. A nás to stojí neskutečné peníze, ale přitom se má šetřit?!

Schmidt

Nemyslím, že jde o nápravu chyby symospráv. Samosprávy tu nejsou od toho, aby projektanty a experty SŽ učily jak má vypadat nádraží, alespoň 20. století…

Lektor

Tak já si myslím že je, stanice slouží především pro danou samosprávu. Nevím proč by vlastník měl bezdůvodně vydávat peníze na něco co nikdo nechce. Ono taky za nádražím dnes prakticky je jen pole a fotovoltaická elektrárna. Jinak se chodí stávajícím podjezdem.

B.W.B.

Aha, tak proto tam tolik lidí courá přes koleje, asi chodí pro elektřinu:-) Akorát že se kvůli každýmu přejetýmu zastavuje provoz, a „zážitek“ taky nic moc…

Franthomas

No on je pro spoustu lidí problém jít od parkoviště ke druhému nástupišti podchodem…

ušatá

A co ta zástavba a bydlení tam?

BND 30

Mohly se zajímat při původním stavebním řízení, to nešlo úplně mimo ně.

Marek

Podobný průchozí podchod se při rekonstrukci neudělal například v Týništi and Orlicí, kde by se výrazně zkrátila cesta na sídliště. Měla by to být dnes snad už povinnost, stavět pochody průchozí na obě strany.

xyz

Příklad Střelic (podchod zprovozněný v 9/2021) ukazuje, že tomu tak (bohužel) není (tím víc kdy ve Střelicích se nádražní budova nachází na straně spíše odvrácené vůči převažujícímu osídlení).

Lektor

Ve Střelicích je pro tyto účely nadchod, obec prodloužení nechtěla, prý by tam byla tma.

xyz

Ten nadchod je vůči podchodu značně odlehlý + znamená pro část zástavby „zacházení“.

Obdobně by se dalo „argumentovat“ nedalekým přejezdem apod.

„Obec nechtěla“ – jej mít, nebo jej zaplatit (pakliže to druhé znamená, že Dobrá správa je ochotna platit jen tu část podchodu, který spojuje ostrovní nástupiště s budovou, ne však s opačnou stranu kolejiště)?

Lektor

Chtěla nadchod, nechtěla podchod, nevím co na tom je nepochopitelneho.

Kuba2

35 parkovacích míst – jestli tam nevypadla aspoň jedna nula, tak to snad ani nestojí za řeč.

_Pavel_

Od Prahy je to už daleko a pro lidi dojíždějící z blízkého okolí to stačit bude.

Vašek

Od Prahy je to daleko? Lidé dojíždějí i z Plzně do Prahy. A dojíždění Hořovice -Plzeň se přímo nabízí. A abych jel na nádraží s rizikem, že nezaparkuji, to radši pojedu rovnou autem do cíle. Nejlepší byly kolem nádraží různé nezpevněné nouzové plochy, kde bylo vždy místo. Dnes se vše vydláždí, vyobrubníkuje a osadí zákazovými značkami.

ušatá

U nádraží navazuje na vlaky autobus. Stačí jen mít dobře nastavené jízdní řády a trasy autobusů přes celé okolí.

Koro

Už teď tam stává cca 100 aut…

_Pavel_

Chápu, že to současné stání se rušit nebude. Jinak by to bylo skutečně málo.

Hodně štěstí

Proč se základní věci neudělají hned?

MRC

Protože jsme v Čechách… A podívejte se, jak navrhuje správa železnic větší výluky. Na tři měsíce zavřeme trať, abysme ji za rok zas na tři měsíce zavřeli…

Petr

Bo kolenovrtské Čechy.

Jaroslav Cempírek

Co to melete za nesmysly? Vždyť SŽ dostává na poměry ČR luxusní peníze.

Lektor

To nevím s čím to porovnávate, viz letosni rok, kdy byly odložený všechny významné stavby. Větší peníze do železnice šli max v letech 2019 a 2020 a i ty bylo velmi málo ve srovnání s podobnými státy.

Georg

cetl jste ten clanek? starosta vaculik tam duvod rekl.

původní Jakub P

Ze to tehdejsi samosprava neohlidala je az podruznej duvod. A to dalsi jsou jen duvody, proc tu chybu neslo napravit driv.

Primarne by Sprzel mela takovy samozrejmosti navrhovat sama od sebe. Protoze je v zajmu zeleznice jako celku, aby jeji stavby co nejlip fungovaly v dotcenych uzemich a aby se na nadrazi co nejsnaz dostavali potencialni cestujici.

bkv

Proč to nešlo napravit dřív? Protože Bárta a poté EU…

původní Jakub P

Zlá, zlá EU, nutí nás abychom to, co nám zadotuje, aspoň pět let používali tak, jak jsme si to k té dotaci navrhli…

Jiří Kocurek

No jo, ale úderka na to má takový názor, že přecházeče stačí zavřít až zčernají. Že lidi mají chodit naokolo a nebýt líní, trénovat a nesedět jenom na zadku. Podle hesla: Dráha tady není pro lidi!

Hodně štěstí

Četl. Prostě průchod skrz nádraží kde je aspoň nějaká zástavba na druhé straně má být samozřejmostí.

Lektor

Jenže tady moc zástavba aktuálně není, na Sklenářku to bude stejně daleko jako stávajícím podjezdem.

Koro

Bude tam parking. A co třeba Tlustice?!

ušatá

Až na to, že z podchodu to bude ústit přímo k centru – zástavbě a ušetří se dlouhá cesta do podchodu a zpět po té silnici. Asi to tam neznáte. I dnes řada lidí po výstupu z vlaku přejde koleje a jde na tu druhou stranu, kde je cesta do této části Hořovic. Ušetří tím nejméně kolem 400- 500m chůze. A touž není zandbatelné.

Jarda Š.

Nádraží v Hořovicích bylo na kraji města, za ním už byly jen louky a pole. V nedávné minulosti tam ale vznikla průmyslová zóna a staví se tam i obytné domy, takže pochod, se kterým se původně nepočítalo, začal mít smysl.

Franthomas

Nejen cestující ze Sklenářky a Cintlovky, ale i Tlustice by ten podchod využili už před deseti lety. Podjezd pod tratí sice je, ale je to cca 5 min navíc, takže většina leze přes koleje…

ušatá

Ale ona ta zástavba i podniky jsou tam již hezkých pár desetiletí. Akorát se to dnes ještě více zastavuje.

Jiří Kocurek

§1 nikdy se to tak nedělalo
A navíc by to lidi zneužili a chodili by podchodem ikdyž nejdou na vlak. Podle některých pak stačí drakonické pokuty a v případě opakování několik let natvrdo. Aby se lidi báli přecházet koleje. (a zneužívat tím privilegium drážních zaměstnaců)