Dopravci Infrastruktura Železnice

Pod Chlumem dvojkolejně. U Ejpovic otevřeli severní tunelovou troubu

Tunel Ejpovice. Foto: David Jančík, archiv Metrostav a.s.
Tunel Ejpovice. Foto: David Jančík, archiv Metrostav a.s.

Správa železniční dopravní cesty dnes v podvečer zprovozní i druhou kolej v Ejpovickém tunelu, který vede pod vrchem Chlum. Díky otevření severní tunelové trouby tak bude provoz plně dvojkolejný. V jižním tunelu ale nastane zítra už první výluka.

Drážní úřad povolil zkušební provoz dnes od 15:50. „Zkušební provoz potrvá stejně jako u jižního tunelu do konce příštího roku,“ uvedl mluvčí DÚ Martin Novák.

Po čtvrté hodině by měl projet severním tunelem první manipulační vlak,“ potvrdila mluvčí SŽDC Radka Pistoriusová. Dosud je provoz na koridorové trati omezen jen na jednu kolej, s čímž počítá i jízdní řád. První vlak projede severní troubou padesátikilometrovou rychlostí, další budou mít povolenou rychlost 80 km/h. Od pondělí se má rychlost zvýšit na 120 kilometrů v hodině.

Jižní tunel, ve kterém jezdí vlaky už od 15. listopadu, ale čeká o víkendu první omezení. Na zhruba čtyři hodiny v něm bude výluka kvůli svařování lomu kolejnic.

Od neděle se začátkem nového jízdního řádu by už měl být provoz veden oběma troubami. Jejich otevření je jednou z největších změn v novém grafikonu, výrazně zkrátí cestování mezi Prahou a Plzní. 

7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
HonzaEM

Já tam jel v sobotu 8.12. a jeli jsme už oběma troubami.

vitapb

Sice jsem nestudoval úplně detailně nový JŘ, ale při letmém pohledu zjišťuju, že počet spojů R a EX mezi Plzní a Prahou zůstává stejný. Co se tedy děje s těmi uspořenými 10 minutami na každém spoji? Je víc času na obrat, případně víc vaty za Plzní?

Martin

Úspora jedné soupravy na R16, více vaty na obrat Ex6, 10 minut oboustranná vata R16 v Plzni z důvodu nemožnosti kvůli PJ v tunelu přeložit křižování R16 do Chlumčan.

vitapb

díky za odpověď 🙂

Jackub

To už v tom tunelu stačilo dojít k lomu koleje??! 😮

Michal

K lomu nedošlo přímo v tunelu, ale v místě přechodu z pevné jízdní dráhy na štěrk.

Martin

To je celkem zasadni, tohle se stavat nesmi,… ptedstavte si, ze by to bylo jiz soucasti VRT, ten prechod mezi pevnu a sterkovou trati musi fungovat tak, aby k tomu nedochazelo…