Tunelem Ejpovice se jezdí ode dneška 160 km/h, pantografové zkoušky vyšly

Tunel Ejpovice. Foto: David Jančík, archiv Metrostav a.s.Tunel Ejpovice. Foto: David Jančík, archiv Metrostav a.s.

Vlaky ve dvou troubách tunelu Ejpovice mohou od dnešního dopoledne jezdit rychlostí až 160 kilometrů za hodinu. Dosud platilo omezení

Vlaky ve dvou troubách tunelu Ejpovice mohou od dnešního dopoledne jezdit rychlostí až 160 kilometrů za hodinu. Dosud platilo omezení na 120 kilometrů za hodinu. Novinku oznámil na twitteru generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Jiří Svoboda.

„Pantografové zkoušky potvrdily správnost konstrukčních úprav trakčního vedení,“ uvedl Svoboda. Nejvyšší rychlost 160 km/h měla být v tunelech zavedena už dříve, jenže právě pantografové zkoušky v červenci ukázaly na problém. Tím bylo přílišné rozkmitání troleje při průjezdu vlaku.

Vzhledem ke stísněným prostorovým podmínkám bylo v tunelu navrženo trolejové vedení o snížené výšce sestavy, bez přídavných lan a se shodnými, poměrně krátkými rozpětími. Kvůli použití mechanizované ražby, která neumožňuje zřizování výklenků pro kotevní závaží, je vedení napínané pružinami. Pro SŽDC to byla první zkušenost s takto dlouhým tunelem.

Tagy ejpovické tunely rychlost SŽDC tunel Ejpovice
54 komentářů