Po velké opravě trati bude cesta do Brna trvat déle, stěžují si v Hustopečích.
Lidé pojedou sice od prosince přímo, ale pomaleji. Přijdou o přestup na rychlík.
Správa železnic letos dokončí elektrizaci a modernizaci trati ze Šakvic do Hustopečí u Brna. Lidé si ale stěžují, že jim cesta po modernizaci paradoxně potrvá déle.
Na případ upozornil Český rozhlas Brno. Důvodem nebude stav trati, ale změna dopravního konceptu na této trati. Dosud jezdili lidé sice s přestupem, ale v Šakvicích přestoupili rovnou na rychlík, od nového jízdního řádu budou jezdit elektrické jednotky z Brna přímo až do Hustopečí, ale jako osobní vlak. V praxi tak bude spojení i podle návrhu jízdního řádu ze Šakvic do Brna o zhruba čtvrt hodinu pomalejší, protože osobní vlak zastaví ve všech stanicích a zastávkách po trase.
„Počítám, že bude výhodnější jet autobusem přes Židlochovice,“ řekla jedna z cestujících Českému rozhlasu. Podle Českého rozhlasu radnice v Hustopečích požádala, aby aspoň část vlaků jezdila jako spěšné spoje, které by nezastavovaly všude. Představitelé kraje jim zatím nevyhověli, změnu připouštějí, až kraj završí koupi vlastních souprav a bude je pronajímat dopravcům.
Modernizace trati běží od loňského roku, zakázku získalo sdružení nazvané Šakal složené z firem Subterra, OHL ŽS, Firesta-Fišer rekonstrukce a stavby a Elektrizace železnic. Náklady jsou 1,399 miliardy korun. Součástí zakázky je i částečná rekonstrukce stanice Šakvice včetně změny uspořádání kolejiště a vybudování ostrovního nástupiště. V Hustopečích se vybudují dvě nástupiště s délkou hrany 170 metrů. Cestujícím bude sloužit nový informační systém. Dále se zde nainstaluje staniční zabezpečení 3. kategorie, které se bude dálkově ovládat z CDP Přerov.
Změna má umožnit přímý vjezd od Brna na regionální dráhu a opačně. Současně dojde ke kompletní rekonstrukci stanice Hustopeče. Vlaky na trati budou jezdit maximální rychlostí 85 kilometrů za hodinu. Trať měří necelých 7 kilometrů, maximální rychlost na ní byla 40 kilometrů v hodině.