Po velké opravě trati bude cesta do Brna trvat déle, stěžují si v Hustopečích.
Stavební práce ve stanici Šakvice. Foto: Správa železnic
Lidé pojedou sice od prosince přímo, ale pomaleji. Přijdou o přestup na rychlík.
Lidé pojedou sice od prosince přímo, ale pomaleji. Přijdou o přestup na rychlík.
Áno, je to tak. To isté platí aj v opačnom smere.
– V situaci, kdy (euro)dotace se řeší na každou trať zvlášť (peníze nejsou „přenositelné“), nemáte pravdu. – Další vámi zmiňované příklady jsou finančně výrazně náročnější než investice do židlochovické + hustopečské trati, tzn. ani v případě „přenositelnosti“ těch peněz by to nestačilo. – Zejména Židlochovice jsou příměstskou oblastí pro Brno = šlo o investici do příměstské železnice. – Obě jmenované investice znamenaly právě i nápravu dřívější nedokonalé koridorizace (žst. Hrušovany u Brna a Šakvice jsou nově plně peronizovány namísto dřívější poloperonizace). – Plány na elektrizaci Hustopečí i Židlochovic od Kordisu JMK byly dlouhodobé, bez ohledu na to, která krajská koalice… Číst vice »
Rozumím. Investor sždc postaví dráhu. Kordis mu tam prihraje 50 vlaků denně. Aby se jim to vrátilo v poplatcích za dopravní cestu. Do desetitisicove zidlochovicke mini aglomerace. Která má asi tendenci se během dalších deseti let rozrůstat. Takže z židli su na svobodaku za půl hodiny. A ze ctyricetitisicoveho Bystrce a Kamech si to pořád můžu hodit. Chápete?
V přeplněné neklima bez zásuvek bez hajzlu tramvaji
Rozumíte mi teď aspoň trošku.?
Jo, já vám rozumím. Ale jak psal xyz, tak podstatnou součástí těch „ocásků“ je dodělání restů, kde se před lety ušetřilo (poloperonizace). A máte pravdu, že na sever od Brna není dodnes mnohde ani to (Adamov, Rájec-Jestřebí, Letovice…) – tam se začínalo a kompromisy byly z dnešního pohledu hrozně neprozíravé. Tramvaj z Bystrce měla už před lety mnohem lepší parametry než většina lokálek ČD (dnes SŽ), ale to platí tak do Žabin a přes Pisárky. Minská a Veveří jsou bohužel jiná liga…
A o nejde ten prestoupit na rychlik?
Jinak nevidim problem zavest i spesne vlaky na regionalce, prime spojeni je plus…
Ale jestli nekdo to naplanoval tak, ze cesta bude delsi, tak je to vtipne, ani nevim co na to rict…
„A o nejde ten prestoupit na rychlik?“
Nepůjde (nebude časová návaznost).
„Jinak nevidim problem zavest i spesne vlaky na regionalce“
= zhoršení spojení pro obce, ve kterých Sp vlak nezastaví.
S tim nesouhlasim, jestlize tam spesne vlaky ci rychliky dosud jezdili a meli navaznost, tak jde o zruseni navaznosti a to mi prijde jako spatne naplanovani…
Druha veta neni az tak pravdou, i predtim tam projizdeli rychliky a urcite i zastavkove vlaky, tyto by meli byt „navic“…
Podivejte do Prahy… je bezne, ze blize mestu maji vlaky stejnou trasu a dal se pak vetvi… a taky jde o posileni dopravy na hlavni trati, nema tam nahodou vzniknout castecne VRT co by trat uvolnila? A nema tam byt osazeno ETCS?
„jestlize tam spesne vlaky ci rychliky dosud jezdili a meli navaznost, tak jde o zruseni navaznosti“
Jenže – ten návazný Os vlak směr Hustopeče dosud v Šakvicích začíná jízdu.
Nově přijede do Šakvic od Brna – a je jasné, že tak nemůže učinit ve chvíli, kdy od Brna přijede onen rychlík či Sp vlak, ke kterému by měl být přípojem.
(Ledaže např. předjetí v Šakvicích či předtím ve Vranovicích, ale tím pádem předjetí = prodloužení cestovní doby pro onen hustopečský Os vlak.)
Čekal bych, že na rychlík bude navazovat nějaký autobus jako třeba ve Skalici nad Svitavou
Celkově bych označil zadratovani Židlochovic a Hustopečí za nesmysl a plýtvání. Stačila reko tratě a zabzar a ve špičkách nasazení bateriovych jednotek. Motor by doplňoval špičku a jezdil sedla.
Motor = jízda s přestupem v Hrušovanech u Brna = vyložený nesmysl vést takové vlakové pendly.
Židlochovice buď zadrátované + všechny vlaky coby přímé do Brna, anebo nedělat nic.
„Přestup na motor“ (mimochodem jaký? s jak nízkými km-proběhy?) = nesmysl.
Proti tomu se nedá argumentovat. Nejsem odborník, když je tam taková vytíženost. Tak je to asi v pořádku. Jestli je potřeba jezdit každou půlhodinu špičku, poplatek za cestu atd…… Dobře.
Ano nic, za dráty to týhle díry, stejně jako do Hustopeč, jsou vyhozený peníze. Budeme velkohubě plácat cosi o ekologii a pod sračky, ale mezítím budou ekologicky poskakovat tisicitunové náklady… Protože krám z Hustopeč bude muset jet taky do Brna, krám z Židlochovic taky… mezi tím EC, R a trať je zaplácaná nesmyslnými spoji
Přesně pro takové tratě myslím, se vyvíjejí bateriové jednotky.
V situaci, kdy tak jako tak bylo potřeba/vhodné obě tratě zrekonstruovat (u Židlochovic tím víc – trať byla cca 12 let nesjízdná!) a vybudovat tam nové zab. zař. + nástupiště, je provedení elektrizace „drobnou víceprací“, kterou by bylo nesmyslné neprovést.
Souhlasím. Dřív do/z Hustopeč jezdil motor k osobním do/z Brna, protože většina lidí ,kteří jeli do Hustopeč byla z okolí a ne z Brna (nemocnice,školy atd.). Po zavedení přípojů R/Os z/do Brna frekvence silně poklesla. Jediné plus rekonstrukce žst.Šakvice je obnovení spojek na obou zhlavích, protože při budování „koridoru“ v r.2000 byly spojky jen po jedné na jednom zhlaví. Kdo o provozu něco ví, tak ví o jaké prasárně mluvím ( v Podivíně to samé, po intervenci se musely výhybky dodělat-prachy navíc). Další prasárna-zrušení žst.Rajhrad . Toho ,kdo o tom rozhodl,bych pohnal před soud za plýtvání veřejnými prostředky (jakákoli výluka… Číst vice »
Pouze technická poznámka – koridorizace Šakvic + přilehlých úseků proběhla v roce 1998 (ne 2000).
Rajhrad = omezený prostor pro ponechání stanice v (na rozdíl od původního stavu) peronizované podobě (snad vyjma kratší předjízdné koleje v sudém směru).
Přínos drátizace Židlochovic = mj. plná peronizace (mj. bezbariérovost) Hrušovan.
Ok, omlouvám se za rok.Už je to dlouho. Rajhrad měl každopádně zůstat, byť třeba jako výhybna (bude se realizovat – další prachy navíc). Hrušovany – dejme tomu (zapomněl jsem na ještě jednu zrušenou – 6.stk , takže mínus 2 průjezdné dopravní kol.). Prachy by se spíš měly nasypat do přípravy VRT nebo něčeho podobného Modřice-Břeclav, aby se konečně oddělila rychlá os.doprava.
Není nic „lepšího“, než člověk s názorem. Podstatné je, že obě investice zapadají do koncepce dopravy JMK a mají velký smysl pro snížení počtu silniční dopravy v Brně. To je běh na dlouhou trať. Vaše názory si nechte do hospody, protože mají nulovou relevanci.
Nejsem přesvědčen, že tato masívní modernizace hustopečské lokálky je jednoznačným přínosem. V Židlochovicích nabídl dopravce cestujícím na většině spojů komfortní moderní vozidla (nasazení vratných souprav bylo vynuceno low-cost kolejovým uspořádáním koncové stanice). Kraj „motivoval“ cestující i omezením provozu do té doby páteřní autobusové linky. Ze svých denních cest si dovoluji tvrdit, že počet cestujících ze Židlochovic do Brna postupně narůstá. K hustopečské trati mám tyto dva postřehy: 1/ Na části stávající trati Šakvice-Hustopeče se jezdilo max 60, byl to relikt lehké modernizace z přelomu století, díky tomu se tehdy pravidelná jízdní doba zkrátila na 10 minut. 2/ Nejsem si jistý,… Číst vice »
„bylo vynuceno low-cost kolejovým uspořádáním koncové stanice“
A dobře se stalo. Objíždění 4x Bdmteee Plecháčem opravdu nepatří do 21. století. Ano, vím, měla by tam být točna, aby se nemuselo jezidt uhlím napřed.
Bylo vynuceno, nějaká tupá hlava to tak vymyslela a tupý panáci na kraji jen kývají, poklonkují ale hlavně aby byly na schůzích chlebíčky, zákusek… a něco domů
A před každým vlakem běžec s praporkem…
Jasně, jsem modrá guma, která zamrzla v předminulém století.
Nepopírám, že Plecháč s Bdmtee je relikt minulosti, ale je (a chvíli ještě bude) to realita dneška. Zvýšení počtu elektrických jednotek buněčným dělením či kouzly černokněžníka Zababy taky nefunguje, chaotické přesuny vozidel mezi depy jejich počet také nezvýší. Možnost objetí vlaku je zachována např. i v nedávno modernizovaném Harrachově, přestože zde jezdí výhradně vratné soupravy složené ze „Štrůdlů“. A Vy umanutě obhajujete kolejové uspořádání koncové stanice, které nepatří do 21. století a které je poplatné tomu, aby „Dobrá správa“ ušetřila jednu výhybku.
Rychlík R13 jede bez zastavení Šakvice – Brno 19 minut, takže předpokládám, že všechny dojížďky z okolí autem do 5-10 minut s přestupem toho Regiopantera s přehledem porazí. Všechny ty Horní/Dolní Věstonice, Perná, Bavory, Milovice nebo nakonec i ty Hustopeče, kde předpokládám, že si místní „vydyndají“ zachování stávajícího busu Hustopeče – Šakvice.
Dost mi to připomíná prodloužení trolejbusu v Líšni. Spolu s tím pretrasovali i autobusy tak, že se dojezd z Líšně na starou osadu prodloužil minimálně o dalších 5 minut.
Je to přece nejvymazlenější koncept KORDIS- JMK. A na jejich báječný systém se nenadává, nemaká a nic se v něm měnit nebude… protože je geniální
Vždycky je co kritizovat. Ale když to porovnám s jinými kraji (Vysočina, jižní Čechy) tak z toho ids jmk vyjde docela dobře
Toto je sice off topic, ale stejně: Mně osobně by vyhovovala změna linek S2 a S3 tak, aby jedna z nich byla vedena celá po koridoru a druhá vůbec (pokud tedy pominu úsek Brno hl.n. – Židenice). Koridor je totiž zdrojem zpoždění vlaků přijíždějících od Břeclavi do Brna a zároveň se musí pouštět vlaky pokračující na koridoru směr Blansko, aby se tam všechny vešly. Takže i malé zpoždění na příjezdu do Brna hl.n. může znamenat, že ten vlak nabere dalších deset minut.
Zajímavý nápad, otázka jestli se nad tím někdo zamyslel S3 tak jak je je myslím nějaký historický relikt. Možná by ale bylo zajímavé vést S2 přes Šlapanice na Veselí, po elektrizaci.
O to hůře by probíhalo předjíždění Os vlaků dálkovými vlaky.
Dnes to aspoň je tak, že „předjetí“ proběhne v některých případech tím způsobem, že Os vlak v Maloměřicích zmizí z dosahu onoho dálkového vlaku – zamíří směr Tišnov.
Tak máme zabetonovanou stanici, zábradlí, informační systém, navigační systém, desítky návěstidel, wifi, sloupy, dráty a kaštani chtěji dojet z bodu A do bodu B rychlejí? To musejí autem, přece.
Klasický české hospodaření.Utratime miliardu,co tím získáme? Jedno velké nic.
Ovšem nutno zmínit, že to, že budou cestovat déle, není věci Správy železnic. To tak nějak článku nebylo.
Správně. SŽ jen vypustila tajné přání a někdo jiný se toho ochotně ujmul. Tomu se říká zákulisní politika.
To je jako byste vinil silničáři, že vám tam udělala dálnici a autobus tam přestal stavět. Já nevím kdo to tam obsluhuje a koho si kraj platí, ČD?
No není to nejhorší, dříve se počítalo s více než 48 minutami. Jelikož se rozhodlo o tom, že Hustopečské Os projedou Vojkovice a Popovice, a prodloužené nyní vranovické Os i Pouzdřany a Popice, myslím si, že to nedopadne tak tragicky. Jízdní doba vychází u těch rychlejších Os na 39-40 minut. Takže prodloužení o 5 minut oproti současnosti. Bude to zajímavé s Os vlaky odjíždějící v xx:40 z Brna hl.n., jaká bude vytíženost až do Hustopečí, jelikož v xx:36 odjíždí R13. Doufám, že stejně zůstanou návaznosti na R13, jelikož stále zůstane spolehlivější (EC předjíždí Os vlaky a zdržuje je, tedy u… Číst vice »
35 minut je ve střednědobém horizontu, v dlouhodobém pak 33,5 minuty.
Pokud zrušíte zastavování vlaků v Popicích a Pouzdřanech, pak možná ano. Jinak těch 33,5 minut dosáhnout opravdu nelze.
Těch 33,5 minuty je podmíněno ŽUB-em a střídavým projížděním Popic a Pouzdřan, jenže druhá věc je pak ta, že se počítalo s tím, že nově pořízené jednotky budou mít měrný výkon ne P = 10,3 kW/t jak to objednal kraj, ale minimálně P = 14 kW/t.
Takže aby se zvládla finální osa symetrie v dlouhodobém horizontu stejná jak v Židlochovicích i v Hustopečích XX:00-XX:30 tak je taky dost možné, že se budou střídavě projíždět i Žabčice a kdovíco ještě – takže ve finále se možná opravdu toho požadovaného spěšňákového osobáku v Hustopečích nakonec dočkají:-))
A když pojede blbě Slovensko tak 45´ a nazpátek + 10´, protože obrat bez rezervy. Tenhle low-cost systém můžou navrhnout jen ignoranti… Přál bych aby radní Hustopeč a okolí neztrácely nervy a šli na ně… protože sice bez přestupu, ale 3 roky úplně blbě…a pak kdo ví… sice přímo, ale pořád pomalu… nikdy jsem nepochopil, proč to z Jihu nemůže jet alespoň ve špičku systém Břeclav/Hustopeče – Vranovice – vše zastavující a pak frrr Hrušovany, Modřice, Brno Ale páni z KORDISU to mají přece vymazlený už předem… to že každý druhý vlak bude ještě napaden okolně zpožděným jedoucím EX/RJ, rj…to… Číst vice »
“ frrr Hrušovany, Modřice, Brno“
Protože pak by např. Rajhrad měl jen 30min. interval i ve špičce.
(+ totéž Hrušovany i Modřice; z vašeho příspěvku si nejsem jist, zda to „frr“ je ve smyslu „průjezd i Modřic a Hrušovan“ či „průjezd všeho mezi Vranovicemi a Brnem vyjma Modřic a Hrušovan“.)
Pokud by se ten zamer minul ucinkem a linkou jezdilo malo lidi kvuli 15 minutam navic, asi by stalo za to udelat z Os Sp a vedlejsim efektem by mohlo byt zrychneni R13 diky nezastavovani v Sakvicich.
Na R13 je největší potíž, řekl bych, vyrovnávání polohy v Hodoníně kde to stojí cca 15 minut.
V Hodoníně stojí 10 minut. V návrhu nového jízdního řádu je stání 5 minut (dřívější odjezd), snad alespoň toto projde a nikdo to ještě nezmění.
Z Hodonína má R13 v návrhu stejný odjezd jako dnes (S:23), i přes kratší pobyt. To proto, že přijede až v S:17, o tři minuty později než dnes. A přitom z Přerova bude vyjíždět v L:22, tedy o 2 min dříve. Jízdní doba PR-HO se tedy akorát natáhne o 5 min.
Odjezd je dřívější, nyní x:43, v návrhu x:38. Vlak jezdí obousměrně 😉 Těch ušetřených 5 minut je rozmělněno v dalších stancích. 🙁
Snad se někdy dočkáme toho avizovaného „zrychlení“ po nasazení InterPanterů, které se nějak v celé trase nedostavilo…
Proč se neustále elektrifikují a cppu se peníze do takových lokálek? Jako má toto význam? Nemáme snad významnější a důležitější tratě, které je nutne zrekonstruovat popř. elektrifikovat?
Protoze ty hlavni trate se u nas neumi, takova Vrt, to uz je i pro Sudop vyssi divci…. Takze radsi se drzme tech lokalek, ty nam jakstakz jeste jdou a neni potreba tak velje know-how… U tech hlavnich trati tak jeste maximalne delejme studii za studii, to neni zavazne a da se na tom slusne napakovat. A stejne pak neumime stavby projednat, vykozpit pizemky a usmernit ekoteroristy. Takze zlate lokalky…
Nám jde o kilometry. A jedno kde a jak. Voliči na to slyší. Obdoba zcela nové dálnice mezi Prahou a Brnem.
Protože správný model je 810 + 010, která stráví 10 minut jízdou, 15 minut objížděním přívěšáku, 10 minut jízdou zpět a za 35 minut nestíhá taktový jízdní řád. Vždycky tam byla hodina, z čehož se 40 minut točil motor pro nic za nic. Vždycky se to tak dělalo – každý den soupravově 2x 30 km pod dráty.
A za pár let totéž (byť snad v menším měřítku) do Boskovic…? No, ony ty myšlenky za těmito projekty jsou samozřejmě letité vzhledem k tomu jak to dlouho trvá(lo) zrealizovat, ale v mezičase už dokonce i na ROPID+IDSK pochopili potřebnost Sp…
A teď ještě udělat i Vranovice – Pohořelice, do třetice všeho strašně nutného.
A proč je neudělat? A nejlépe protáhnout až na Znojmo…
Jo, ale to je na to udělat trať s jižním výjezdem z Vranovic a pak přes Pohořelice kolem I/53 mapy. cz/s/bakubatupo Nebo to střihnout do Mikulova ještě: mapy. cz/s/mevemebopu Výhodou u verze přes Mikulov je mnohem snadnější případné napojení na Vídeň bez nutnosti stavět ten hraniční most a celé by to bylo pak na Rakušácích. Rozdíl oproti trase kolem I/53 je tak 10 kilometrů a celé by to asi šlo postavit na 140-160km/h, na Znojmo ta trať také snese 140km/h, eventuálně i 160, pokud se do toho půjde pořádně. Pro spojení na Vídeň by to pak chtělo jenom před Laa… Číst vice »
A to se vyplatí. Už teď tam poskakují nákladní vlaky u Hrušovan, protože jede Panther do Židlochovic a je 5 minut postaveno křížem, už se těším na totéž v Šakvicích…
Co je Panther? To si pletete s Phantenolem.
tahle chyba úplně pozměnila smysl sdělení, co :-p
To je ten krám, co si tam člověk ve 160ti připadá jak na splašený krávě…
I kdyby ty vlaky do Židlochovic nepokračovaly, tak by jely křížem proto, aby v Hrušovanech obracely.
To je kravina, ten peron setam budoval na co, nebo by to muselo jen na ostrov do liché, jo?
Tak to studuji a jízdu doba se jim prodlouží v rozmezí o 9-12 minut takže zadnych 15 min.
Namísto aby byli rádi, že budou mít nově opravený nádraží, nový vlaky a z mini vesnice do větší vesnice poedou bez přestupu – tak pruděj… Ale vždyť je nikdo nenutí i po reko přestoupit na ten spěšňák… Vždyť j e nikdo nenutí jezdit vlakem nebo dokonce bydlet tam kde bydlej nebo jezdit za prací tam kam jezděj…
Co by za to lidi dali ve Sředočeskym kraji, kde je drtivá většina nádražních nástupišť pořád na hlíně a jezdí tam výkřik techniky motorák 810 v původním retro provedení …
„nový vlaky“ Až za pár let. Do té doby náhrada šukafonu různými Bdmtee atd. „z mini vesnice do větší vesnice“ z města do velkoměsta „Ale vždyť je nikdo nenutí i po reko přestoupit na ten spěšňák…“ Po reko už v Šakvicích přestupní vazba na Sp vlak nebude (ovšem, když v té době bude kolej obsazena oním přímým Os vlakem). „Vždyť j e nikdo nenutí jezdit vlakem“ Tzv. hraběcí rada vůči reálnému stavu, kdy modernizace paradoxně znamená prodloužení cestovní doby. „Co by za to lidi dali ve Sředočeskym kraji“ Ano, Stčk je samostatné téma k diskusi, přičemž tato skutečnost nijak nerozporuje… Číst vice »
Hlavně že nové vlaky budou..už když člověk nemusí jezdit 810 kou je to výhra.
Stačilo jet novým NP autobusem.
XYZ: patrně se ti plete pojmosloví – v ČR ŽÁDNÉ velkoměsto NENÍ (místo s více jak 10 mil obyvatel) – a už vůbec ne v Jihomoravském kraji… V ČR je jedno město (místo s počtem osob nad 1 mil obyvatel), a 13 krajských větších obcí (místo s alespoň zhruba 100 tis obyvatel) , a několik dalších středně velkých zaznamenatelných obcí a pak spousta „blech“..
Mýlíte se. Město je vše, co má status města bez ohledu na počet obyvatel. Nejmenší město v ČR, tedy Přebuz, má celých 73 obyvatel a přesto se jedná o město.
A pokud jde o „velkoměsto“, podle wikipedie je takto definováno každé město, které má alespoň 100 000 obyvatel, nikoli 10 milionů. A takových je v ČR hned 6, viz https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_m%C4%9Bst_v_%C4%8Cesku_podle_po%C4%8Dtu_obyvatel .
Hustopeče tedy skutečně jsou město a Brno je velkoměsto.
lidská malost je opravdu k… (čitatel si vybere)
– smíchu
– pláči
– nas-ání
– zralá k poctivýmu propleskunutí
– zákonnýmu regulovanýmu odstřelu
jinými slovy mě nezajímá co někdo bez znalostí naťukal na wikipedii – já řeším to jak je to obecně jak v Evropě, tak ve světě…
a ten kdo mi bemyšlenkovitě tvrdí že nějaké bezvýznamné Brno je velkoměsto – je:
– totální Wool (anglicky bavlna)
– zralý na psychiatrickou léčbu – doporučuju léčebnu na velkém zámku v obci Petrohrad, Ústecký kraj, link: https://mapy.cz/zakladni?x=13.4516007&y=50.1345409&z=12&source=muni&id=2003
Nelze používat definice platné kdesi pro Osaku, nebo Tokio, neřkuli Peking, Šanghaj a pod. Musíte to brát podle regionu světa. Mimochodem Praha je 21. v pořadí v Evropě a co do velikosti metropolitních oblastí je pak Horní Slezsko asi tak 4. v Evropě, ale to je napůl s Polskem, ale budiž.
Ale tak ho nechte, on si chtěl kopnout do Brna, protože má z Brna mindrák. Asi mu to vštípili rodiče. Že když bude urážet venkov, tak bude něco víc a vypadat světaznalejší.
Nemam nic proti venkovu – co mi ale obecně ze zásady vadí a dosova mě vytáčí (kromě lidský blbosti a tupusti a nulovýmu rozhledu) je pokud ze seb někdo nebo něco dělá víc než ve skutečnosti a nevidí si do pusy. Když zůstaneme na východě – tak Ostrava je velmi skromné město, které má obrovský potenciál a maká a maká, aby si znovu vydobyla postavení na reálných základech – jiných než v minulosti – založené na nových technologiích a IT. Pak samozřejmě Plzeň – to je další probouzející se tygr a nakonec „Podkrušnohorská magistrála“ – tedy Ústecký a Karlovarský kraj… Číst vice »
Jsou tu i další aspekty:
– Aby se spojení Brno – Hustopeče tolik nezpomalilo, budou hustopečské Os vlaky projíždět zastávky Popovice a Vojkovice, čímž dojde ke snížení četnosti obsluhy těchto zastávek oproti dnešní době.
– Coby Os vlaky, budou (resp. i nyní jsou) tyto vlaky dotčeny různými zdrženími typu „čekání na předjetí zpožděným vlakem EC/rj/RJ“, zatímco u rychlíků (tzn. součásti nynějšího spojení Brna s Hustopečemi) tento jev téměř nenastává.
Tak to je snad dobře, že v Popovicích (tedy obci s 356 obyvateli) https://cs.wikipedia.org/wiki/Popovice_(okres_Brno-venkov) nebude zbytečně zastavovat každý vlak. Která podobně velká vesnice má spojení s krajským městem každou půlhodinu? Vojkovice jsou sice násobně větší, ale koncept, že některé vlaky jsou v okolí centrálního bodu zrychlené a pak teprve vymetají všechny vesnice, kdežto kratší spoje vymetají hned všechno, je zcela správný.
Na S1/011 PID pochopil, že předjíždění podle SŽ nefunguje.
Cestujícím se schválně říká o dvě minuty dřívější čas odjezdu než je v sešiťàku.
Elefant má z Kolína odjet na blok za rychlíkem, když se rychlík někde fláká tak Elefant jede „napřed“ a nechá se předjet v další stanici.
Vojkovice zase obslouží vlaky do/že Židlochovic, tam se nic nezmění.
Jj, nekoncepce IDS JMK poslední dobou je pověstná. Prostě ANO, bude líp.
Nebo ridit stat jako firmu … pred krachem.
To se nám to hoduje když nám lidé půjčují….
Tohle je tak trochu nepravda.Vlaky jsou sice vedeny jako Os, některé z nich však nezastavuji úplně všude a jízdní dobu Brno-Hustopeče mají 42 minut. Za mě je to celkem srovnatelné s dnešnímu 38 min
A to stojí za 1,6 mld.
Perličkou je, že ve studii proveditelnosti této investice to bylo „zaonačeno“ tak, že (dle tendenčních výpočtů) se cestovní doba (ve srovnání s nynějším stavem) prodloužit neměla. 🙂
I tak se bude kvůli „ne příliš velkému prodloužení cestovní doby pro Hustopeče“ spěchat s částí vlaků jak se dá, viz projíždění Popic a Pouzdřan (naštěstí aspoň ne „střídavě“, jak bylo původně plánováno) cca polovinou vlakových spojů.
tak provozní koncept je to vskutku vypečený, jen nevím, jak s tím…ten jeden pendlující šukafon zas takové zlo sice nebyl, ale i tak…
Hlavně tam byl úplně zbytečný, když zároveň s ním jel autobus. Obvykle mnohem plnější.
A za cenu one reko mohlo být tak 20 nových sukafonu dle TSI
V PARSu mají už nakreslenou rekonstrukci Regionov. Svaří to do jednoho celku a dají pod to dvounápravové podvozky a elektrický přenos výkonu. Ale ještě nenazrál ten správný čas na zveřejnění. Ale ještě pár nehod na přejezdech, vrak odkoupí a začnou práce na prototypu.
Tratě jako Hustopeče – Šakvice se neměli rekonstruovat. Vedle je dálnice a ta je mnohem rychlejší. Peníze se měly dát na jiné tratě.
V době klimatické krize je totiž nejdůležitější podporovat automobilismus, ideálně jeden člověk v 1 SUV, až pak to bude ta správná pravice a svoboda, která natře všem zeleným komunistům, i kdyby planeta zhořela.
Klimatická krize! 🤣🤣🤣
Jste si ničeho nevšiml? Nebo příjde nějaký argument ve stylu „i za Karla IV. bylo v Praze teplo a Grónsko bylo kdysi dávno zelené“?
některým lidem to nevysvětlíte, hlavně když budou mít své SUV 😉
Já SUV nemám, ale zatím mi to nikdo nevysvětlil (ani se nepokusil, přesně v duchu moderního aktivismu, kdo nejde s námi jde proti nám a je náš „třídní“ nepřítel a s tím se nemá cenu bavit)
Tak já to zkusím.
Skleníkový efekt je velice dobře popsaný fyzikálně-chemický jev, bere se to ve škole. Díky němu je na zemi poměrně příjemně a ne nějakých -70°C. CO2, methan a další plyny, které se činností člověka dostávají do atmosféry a jejichž koncentrace stoupá, jsou skleníkové a zesilují tak ohřívání, čímž se přispívá ke zvyšování teploty, která probíhá kontinuálně už cca od roku 1980.
Kromě toho působí člověk na klima mnoha dalšími způsoby, především odvodňováním krajiny, omezováním vegetace, znečištěním a řadou dalších komplexních faktorů.
A měřil také někdo sopečnou činnost, únik plynů z mořského dna… To nemá ten funfaktor buzerace ostatních a zakazování, co…
Samozřejmě. To ale nemění nic faktu, že příspěvek člověka je významný.
Snahu chovat se k planetě šetrněji nepovažuji za buzeraci, obzvlášť, když je podložená vědeckými poznatky.
Zkuste https://faktaoklimatu.cz/ Je to přehledné, s obrázky a s uvedením zdrojů.
jó kde josu ty časy co jsem měl husté vlasy…
No já sem si třeba nevšiml. Vy jste taky určitě slyšel o tom, že byla doba ledová, kontinenty pokrývaly ledovce a po jejich odtátí stouply hladiny moří o desítky metrů. A člověk na tom měl pramalou (spíš žádnou) zásluhu.
Pořád toho o počasí a přírodě víme dost málo, nějaké lepší údaje máme za posledních cca 70 let, z toho usuzovat něco o klimatické krizi je celkem takové … naivně aktivistické.
To samozřejmě byly, a byly i doby meziledové, kdy bylo zase tepleji.
Nikdo také netvrdí, že za to může jen člověk, jsou tu faktory přirozené (např. sluneční cykly nebo růst vegetace), ale i antropogenní. Jejich poměr neznáme. Člověk tedy za vše nemůže, ale jeho příspěvek je zcela určitě nenulový.
Navíc je tu řada procesů, kde má člověk prsty zcela významně, např. hospodaření s vodu, a které také přispívá ke změnám klimatu (neztotožňovat s globálním oteplováním, to je jen podmnožina).
Zkušenost s environmentálními průšvihy máme za existenci člověka poměrně bohatou, abychom k věci přistupovali principem předběžné opatrnosti.
Ano, třeba odvodnovani je swina. Viz osud severního Německa a Nizozemí s odvodnenymi raselinisti…
Poměr známe. Je to průšvih. Má se ochlazovat, ale otepluje se.
Pohledem z okna prožívám to 500leté sucho….
Když jste si o to řekl… Kdysi bylo Polsko pokryté 1 km tlustým ledovcem. Mamuti asi moc jezdili na motorce.
jéje zas jeden co se musí zaštítit nějakou krizí….Pozoruju to brutální oteplení… celý léto to nepadlo pod 35°C a sucho je že zem praská… Zrovna letos, kdy je pomalu předpisový počásí žvástat o klimakrizi není úplně povedenej argument.
Jedna vlaštovka jaro nedělá. Musíte vzít delší období a porovnávat.
Já už začínám být pamětník a tohle léto bylo takové, jaké jsem znával jako dítě v 80. letech. Teplota 30°C a více byla výjimečnou událostí. Jako dospělý už jsem zažil třicítky běžně, i dva týdny v kuse.
Také vzpomínám na dobu dvou týdnů s jednou třicítkou….
Na Sibiři byla extrémní vedra, ledovce tajou velmi rychle… svět nezačíná a nekončí mezi Hrčavou a Aší.
Svatá prostato :))))
Miluju takový blby, co tu melou o ekologii a zaklínají nějakou podělanou lokálku ekologickýma formulema, ale že mezi těma zastávkovýma sráčema budou poskakovat (brzdit a rozjíždět se pořád dokola) nákladní vlaky o váze stovek tun, to už nevadí, ale hlavně, že dvě babky z Hustopeč pojedou ekologicky :)) Protože elektrika prostě JE. To samý ze Židlochovic. Příroda je fajn, já auto nevlastním, celej život jezdím vlakem, chodím pěšky a jezdím na kole, ale tyhle blbce, jako kdyby z nebe shazovali…
Myslíte jako tu dálnici, co v Brně končí na světlech u křížovatky směr Brněnské Ivanovice, max. v Komárově u úřadu MČ? Dál jdete pěšky?
A tu plechovku, se kterou jste dojel, odložíte kde? Budete si platit svoje místo, min. za 30 Kč / hod?
no já nevím ale normálně parkuju v práci před budovou kde dělám.
A projizdite tou plechovkou centrum?
Pokud ano, tak premyslejte, že byste s ní mohl někomu vadit.
Pokud máte parkovací místo, pak alespoň v tomto palec nahoru. Jen většina nemá…a pak to parkuje kde může…
To je asi tak na úrovni zrušit tratě a místo nich cyklostezky. Princip je v tom, že současné přímé spojení autobusem do centra Brna by mělo být nahrazeno vlakem. Courák z toho vznikl na požadavek obcí všude zastavovat. Osobně je mi proti srsti, to, že se to ještě ani nevyzkoušelo a už je to špatně. A v časové kalkulaci není ucpaná Vídeňská i D2, což je běžný jev
A to přímé spojení autobusem z Hustopeč do centra Brna zajišťuje která linka, prosím?
Výhledově se má stavět VRT mezi Brnem a Šakvicemi (nebo alespoň Vranovicemi). Hypotetický spěšný vlak Hustopeče – Brno by pak byl schopen dosáhnout jízdní doby cca 20 minut. To už je vůči dálnici konkurenceschopná rychlost (i když bude dost záležet, kam do Brna cestující potřebuje).
S tím se ale nepočítá – Os+nákladka zůstane tam kde je dneska – na hypotetickou VRT přejde pouze dálkovka, tj. vše Ex (včetně linky R13).
Až se někdy postaví VRT, bude otázka jestli se vyplatí bzdit v Brně.
Jestli náklady na rekonstrukci této trati stály 1,6mld, ptám se na návratnost.
Velká část lidí se dodnes nesmířila s ukončením Ex busů Hustopeče – Brno a chtěla by je zavést a to v rámci IDS, samoz.
A oba už poslali dopis na krajský úřad.
BND30: Tak se tam zajeď zeptat lidí, než tu psát …..viny o dvou.
Zajímám se sice o MHD, ale jsou města, kde preferují nepřerušovanou jízdu, tedy pokud možno bez přestupu. Proto mají některé provozy nepřehledný systém a mraky linek s velmi dlouhým intervalem. Já mám takovou filozofii, že se nebudu ochuzovat o další spoje jen proto, že se mi nechce přestupovat. Třeba z Plzně do Mariánských Lázní se člověk dostane dvakrát za hodinu – jednou s přestupem, podruhé přímým vlakem. Lidi prostě nevědí, co chtějí. Nechtějí přestupovat, ale vadí jim, že jim cesta trvá déle. Když se zavede provoz, kde je na části relací přestup nutný, pak se zase naštvou, že musí přestoupit,… Číst vice »
Nechce přestupovat? Ono to není tak jednoduché , třeba by člověk přestupoval ale do toho se vyskytne vyluka nebo mimořádná a přípojný vlak je víte kde.
Ja bych prestupoval rad, ale na 100,5% vlak dojede tak, ze navazny vlak je v … V idealnim pripade vidim jak se rozjizdi.
Plzeň-Mar. lázně? 2×za hodinu, co to plácáte? v nejlepším případě 1× za hodinu, ale spíš 0,5× za hodinu (tj. jednou za dvě hodiny)
Jo, pardon, jednou za hodinu.
Brno jde cestou přestupů. Už před lety byl zredukován počet linek tuším z 21 na 12. Cestující veřejnost to přežila. Je skutečně lepší jet hned a někde přestoupit, než čekat na „ten svůj přímý spoj“ dvacet minut.
Nesmysl, čekání je ovlivněno počtem nasazených vozidel.
Teď jen má méně lidí přímý spoj, předtím si moho víc pasažérů vybrat, jestli půjdou na přímo nebo když nedorazí včas raději zvolí linku, kde musí přetupovat.
blbost píšete Vy! sice to je dáno počtem vozidel, ale těžko můžete chtít, aby všechny trasy obsluhovalo třeba 5 linek a každá v intervalu 5 minut, to je provozně a ekonomicky neúnosné, pokut prodloužíte intervaly, dostáváte se na dlouhé čekací doby a výhoda přímých spojů se ztrácí.
hlavně se z toho nesmí dělat dogma
Teoreticky to zní lákavě, ale při mnoha linkách narazíte na problém s proklady. Buď to vyjde do centra, nebo z centra, ale jen málokdy oboje. A pak máte třeba interval 5-15-5-15, což je na houby. A když tam máte nějaké linky, co jezdí jen ve špičkách pracovních dnů, tak si pomalu ani nepamatujete odkud kam a kdy jezdí. Já v Brně ještě pamatuju linky jako 7, 14 nebo 21. S odstupem času bych řekl, že v jednoduchosti je krása.
Taky si to myslím.