Infrastruktura Stavebnictví Železnice

Písek se dočkal vlakové zastávky blízko centra, začne fungovat v neděli

Nová zastávka Písek jih. Pramen: SŽDC
Nová zastávka Písek jih. Pramen: SŽDC

Nová vlaková zastávka Písek jih je po řadě peripetií hotova a v neděli začne sloužit cestujícím. Oznámila to Správa železniční dopravní cesty. Hlavní výhodou zastávky je, že se nachází blíže centru než ostatní nádraží ve městě.

Zastávka Písek jih leží na trati 201 Tábor – Ražice u podchodu pod železniční tratí, který spojuje Preslovu ulici s třídou Přátelství. Zastávku budou obsluhovat osobní vlaky mezi Táborem a Ražicemi a také nově zavedené spěšné vlaky, které spojí Tábor se Strakonicemi.

Nástupiště je dlouhé 90 metrů, výška nástupní hrany nad kolejnicí je 550 milimetrů. Uprostřed nástupiště je přístřešek, zastávka je osazena informační tabulí i rozhlasem. Celkové investiční náklady dosáhly 25,8 milionu korun.

Příprava přitom nešla úplně hladce, proti záměru se zvedl odpor obyvatel a zastávka se musela v plánech posunout. Původně se plánovala na jiném místě nedaleko odtud, avšak blíže obytným domům. Po petičním protestu obyvatel zejména Preslovy ulice byl pro stavbu z dalších vytipovaných lokalit vybrán a schválen prostor u podchodu.

Zastávku nechala Správa železniční dopravní cesty postavit na žádost města i Jihočeského kraje.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
PetrB
Host
PetrB

„Hlavní výhodou zastávky je, že se nachází blíže centru než ostatní nádraží ve městě.“
No kdyby MHD v Písku byla použitelná člověku by pak ani nevadilo, že „hlavní“ nádraží je daleko od centra.

dopravák
Host
dopravák

To by ovšem musel také pořádně fungovat i důkladný IDS, a to jak po stránce jízdních řádů, tak i po stránce tarifní – jinak už dneska v tak malých městech MHD naprostá většina lidí používat nebude ani k cestě na vlak či od vlaku, protože tomu už dávno odvykla.

Roman
Host
Roman

Nechapu co na to stalo skoro 30 mega.

Pavel
Host
Pavel

Takže, dvě lopaty, jedno JCB, tři agenturní pracovníci, betón, spousta betónu, a zábradlí, spooousta zábradlí, drahej info systém… to celé bratru za 3 mega – a zbytek? To snad pochopí každej ne? Ten kdo rozhodl na kraji, ve městě, politické strany např. ANO, ODS, ČSSD, TOP 09…podle toho, která co v kraji, regionu, okrese ovládá, pak taky malá domů pro nižší manažery, každej potřebuje peníze.. No a 30 mega je v luftě… Bóže Romane – je to tak jednoduchý a naprosto běžný a stále to někoho udivuje… 😀

Alibaba
Host
Alibaba

Se divím, že už nemáte stavební firmu schopnou stavět na dráze…

jirka
Host
jirka

fakt nádherný…. 🙁 nejedno oko nezůstane suchý

johny
Host
johny

Musi to zabradli byt nutne tak kriklave modre? Mam tu barvu rad, ale tohle je fakt hnus. To tam nemuzou dat aspon sedou nebo cernou? Zvlast kdyz je to uprostred mesta

Karel
Host
Karel

Zelené by vám bylo milejší?
comment image

Martin V.
Host
Martin V.

Ten Křivoklát je zajímavý… Fotka je z období výstavby, nebo je to už konečný stav? Vzdálenější část se totiž obešla bez zábradlí, ta bližší má sice zábradlí spoustu, ale nějak to zapomněli dodláždit před budovou. Jestli by bezpečnému pohybu cestujících spíš nepomohla kvalitní a dobře vyspádovaná dlažba, která plynule navazuje na komunikace v okolí. Takhle se ti hůře pohybliví musí držet zábradlí, aby neupadli.

Karel
Host
Karel

Tohle je fotka na Mapách.cz. „Autor: Aleš Chlupáč (pořízeno 14. 8. 2016)“

Octupus
Host
Octupus

Za ty prachy by mohlo byt pozlaceny nebo aspon antikorovy.

Jinak dovedete si představit jak by vypadala vila za 25 micu? Myslite ze na tomhle bylo stejne materialu? O praci vubec nemluvim… 🙁

Bivoj
Host
Bivoj

Je to v Písku, tak barvu pískovou !

Zábradlí
Host
Zábradlí

Zdá se, že tento typ zábradlí s vlnovkou je součástí dodávky tohoto typu nástupiště (UMSTEIGER) – viz https://www.edikt.cz/reference/prodlouzeni-nastupiste-na-zastavce-zelezna-ruda-centrum_9.html?mobil=0
https://images.app.goo.gl/FnMRFVfgF4PvMHXs7

Podle mě zde mohlo být klasické nástupiště s rozšířením náspu, umožnilo by to větší variabilitu přístupů a vedle podchodu by to možná vypadalo líp. Zábradlí by každopádně muselo zůstat, je to docela výška.

Možná, že UMSTEIGER navrhli z důvodu dřívějšího místa situování, kde je násep o dost vyšší a strmější a pak už to nechtěli měnit? Tato konstrukce nástupiště je cca 4x dražší než klasická a ani náklady na rozšíření náspu (takto nízkého) vyšší cenu cenu nevyváží.

Macek
Host
Macek

Ovšem dva páry rychlíků z Budějovic budou končit na hlavním…

provokatér
Host
provokatér

Možná proto, aby někdo, kdo chce jet dál směrem na Březnici, omylem nepřejel na jinou trať …

Démon
Host
Martin V.
Host
Martin V.

Díky za odkaz. Některá zákoutí vypadají podle té fotogalerie docela šíleně, třeba rampa do podchodu lemovaná vysokým betonem z obou stran, který je nahoře doplněn o zábradlí (světle šedé). Ze strany dráhy ovšem to zábradlí brání snad je padání hlíny (v budoucnu doufejme trávy) na rampu do podchodu. Tam se zábradlista vyřádil! Kdyby tu světle šedou aplikovali na potřebné zábradlí u nástupiště, mohlo to mít snad i nějaký jednotný styl.

pozorovatel
Host
pozorovatel

Světle šedé zábradlí je v té části, kterou zřejmě upravovalo město jako přístupovou komunikaci k podchodu, která patrně patří jemu a ne dráze, takže „nemuselo“ být zbytečně prudivě tmavomodré. Ale SŽDC si tu přístupovou komunikaci jistě stejně zahrne do položek pro výpočet „ošlapného“ …
Mě spíše zaráží ten děrovaný plech tvořící zadní stranu přístřešku: to je skutečně bezprecedentně dokonalá ochrana čekajících před nepohodou …

Georg
Host
Georg

jim s tim tmavomodrym zabradlim fakt asi hrabe…

Martin
Host
Martin

Kde je tam zbytecne zabradli? Me to prijde adekvatni a v pohode…

Panda
Host
Panda

Tak nemuselo být tmavomodré s vlnovkou… A zbytečné mi připadá třeba šedivé zábradlí kolem obou vchodů do podchodů v místech, kde není vedle cesta (viz odkaz)…

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Stále je to přístupný pozemek. Tím pádem je tam proto, aby někdo nepřepadl dolů do podchodu. Já vím, v lese to nebývá.

Panda
Host
Panda

Např. nové vchody do metra jsou také běžně bez zábradlí okolo díry a chodí tam řádově víc lidí (třeba na Hradčanské na tram. zastávkách) než v Písku po hlíně v nesmyslném směru…

Lukáš F.
Host
Lukáš F.

Předposlední fotka, to šedé nad rampou do podchodu

Martin
Host
Martin

To sice vypada jako pest na oko, ale i tam byt musi, leda by podchod zastresili nebo misto nej pouzili neco jineho, treba sklo, pripadne ten betonovy rantl zvedli na vysku cca 1m, ci to oplotili…
Tohle vypada asi na nejlevnejsi variantu…

J.V.
Host
J.V.

Už jim konečně došlo, že repráky rozhlasu se dají umístit na sloupky osvětlení. Na zastávce Frenštát p.R. – město musely být separátní sloupky pro rozhlasy, navíc je nechali 4m dlouhé………(Ve Švýcarsku jsou běžně k vidění i osvětlovací lampy na branách trakčního vedení)

Panda
Host
Panda

To už asi bylo moc očividné umělé navyšování nákladů:) Navíc SUDOPu teď asi trochu zavařilo AŽD se svoji low-cost lokálkovou rekonstrukcí, tedy aspoň doufejme:)

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Tomu Sudopu fakt pracky zpřerážet.

Démon
Host
Démon

A myslíte SUDOP Praha, Sudop EU, Sudop Brno, Sudop Plzeň nebo Sudop Group? 🙂

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

cokoliv má to slovo v názvu.

Démon
Host
Démon

On to projektoval SUDOP Projekt Plzeň, který nemá se SUDOP Group nic společného krom názvu 🙂

Octupus
Host
Octupus

Neni Sudop Eu jen skorapka kdyby náhodou Sudop Praha kvuli korupci soud zrusil?

Vašek
Host
Vašek

NO, tady aspoň na začátku je vidět, že to zábradlí je potřeba.

Alibaba
Host
Alibaba

A proč? Co by tam jiného lidem bránilo na konci nástupiště aby nespadly z náspu?

noerf
Host
noerf

Krásné modré zábradlí, vklasickém je evidentně málo železa. -)
Něměla v daném úseku (Písek nádraží – Písek město být také elektrifikace?

Dushan
Host
Dushan

Pokud by tam zábradlí nebylo a někdo spadnul do toho příkopu, to by bylo řevu…

Martin1
Host
Martin1

Tak dlouho se necháme vodit za ručičku, až nás to totálně semele. Za chvilku budeme řvát, že tam nejsou náznaky šlápot, po kterých dojdeme přímo k vlaku a budeme si stěžovat, že jsme nevěděli jak se vlastně k němu dostat?

LiborV
Host
LiborV

Zábradlí nad svahem by možná být nemuselo. Ale myslím, že to není nic co by někomu ubližovalo nebo někoho ohrožovalo. Většina lidí ho nepotřebuje, ale někomu možná pomůže. Tak proč ho tam nenechat 🙂

Dushan
Host
Dushan

V určitých situacích, např. při náledí, to zábradlí přijde vhod každému. Výtky bych měl hlavně proti betonovým stěnám kolem tratí.

HonzaX
Host
HonzaX

Nejen řvát, budeme se i soudit. Vivat Amerika.

Martin V.
Host
Martin V.

V Židlochovicích ho natřeli na šedivo a působí docela nenápadně.comment image Přitom funguje úplně stejně jako to modré. Zrovna v Písku je z funkčního hlediska na místě, jen by mohli volit i jiné barvy než tu „unifikovanou modrou“.

Karel
Host
Karel

Já myslel, že na bezpečnostní zábradlí v maskovacím zbarvení má monopol IPR Praha. 🙂

dopravák
Host
dopravák

Modré barvy je v přírodě v „parteru“ málo, takže zábradlí natřená na modro (ve skutečnosti nejspíše jen proto, že to historicky byla „korporátní“ barva české železnice) působí zbytečně – ta tmavošedá je jednoznačně mnohem lepší a dráždí mnohem méně.

noerf
Host
noerf

Dushan: V tomto případě je zábradlí opodstatněné, ale ta vlnovka v zábradlí mi přijde zbytečná.

provokatér
Host
provokatér

Vlnovka je určitě něco jako „umělecké dílo“, na něco je přece potřeba ty finance z příslušné hlavy rozpočtu stavby vyplýtvat.

Démon
Host
Démon

Bohužel bez zábradlí vám dnes nezkolaudují ani rodinný dům 🙁

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

A pak děcko spadne z balkonu a u soudu bude sedět nejen projektant, ale také všichni ze stavby včetně elektrikáře. Protože někdo z nich za přece určitě může.